• Novak27

    Nazdar lidi. Zakoupil jsem starší vidli a chtěl bych ji rozebrat a zkontrolovat, vyměnit olej apod. Chtěl jsem požádat, pokud tuhle widli někdo už rozebíral, jestli by byl ochoten se podělit o postup, zkušenosti, na co si dát pozor apod. koukal jsem do starších příspšvků, ale tam jsem to moc nenašel. Sice jsem se dověděl, že nejlepší je tam lít olej s viskozitou 7,5, ale zároveň že stejně dobrý je s viskozitou 20 apod.. Takže se omlouvám, že znovu otravuji ale pokud by byl tak někdo hodný a napsal to byl bych velice rád. Dík.

    0 0
    • Novak27  

      No tak jo. Já to chápu, ze chci moc, tak alespoň napište jestli mám dát bacha při rozebírání vidle na něco co se dá lehce urvat, zničit apod. Dik.

      0 0
    • kovar  

      moc neporadím, nebo? 2003 ETA neznám. Ale obecně:vypus? vzduch odšrubuj pravou zátku, olej vylej, nalej nový, zašrubuj. Odšrubuj pravou zátku (ale tady nevím přesně jakým postupem , jestli je třeba odstranit i páčku, atd..) olej vylej, nalej nový. Olej je třeba SAE 7,5. SAE 20 je na tento typ vidle už moc viskózní. Pozn. po vylití oleje je taky možno vidli vypláchnout třeba řídkým tlumičovým olejem (pokud starý olej byl hodně špinavý) nebo vidlu úplně rozebrat a vyčistit.

      0 0
      • kovar  

        sakriš, ve třetí větě má být levou, ale to je snad jasné..

        0 0
        • Novak27  

          Jo jo díky. Takže pokud bych to chtěl rozebrat a zkouknout celé (pro kontrolu), tak asi budu muset vyšroubovat i ty šrouby ze spodní strany ?

          0 0
          • kovar  

            ano

            0 0
            • Novak27  

              Tak já to prubnu – dik.

              0 0
              • Karaya  

                Az vysroubujes spodni srouby, tak budes potrebovat kleste na segrovky, jinak se dovnitr nepodivas (u prave nohy)

                0 0
                • JJ  

                  Sroubovakem to jde taky

                  0 0
                • Novak27  

                  Jo jo takže kleště. Hmmm no kdyby Vás napadlo ještě nějaké to překvapení budu moc vděčný za každou radu. Děkuji.

                  0 0
                  • kovar  

                    no pokud ale vidlu rozděláš, tak hlavně pozor při dávání dohromady, při nasouvání vnitřních do těsnění vnějších nohou, aby jsi vnitřníma nohama nestrhl pružink(y) z olejového těsnění. TA by tam mohla udělat pak pěknou paseku, jako u Pekáčka kdysi tipuju.

                    0 0
                    • Pekáček  

                      Ne, mě se vrátila ze servisu a ETA nechodila nebo jen částěčně. Všici mi říkali že je tam málo oleje. Ale neriskoval jsem to a nechal poslat zpět, oni mi vyměnili celou etu (!) a asi i nalili správné množství oleje. Ale po předešlé opravě se mi udělal vryp na noze asi z nečistoty uvnitř, proto jsem si jí hned po obdržení nechal pro jistotu vyčistit a hurá, teď už to umím sám :o)

                      0 0
                      • kovar  

                        ta nečistota byla možná ta pružinka, kterou svlíkli při montáži, nevím, tipuju

                        0 0
                        • Pekáček  

                          Človeče možná že jo… Hele, podařilo se ti vyndat ty prachovky-stíráky ven z nohou? Já nechtěl použít moc hrubou sílu, tak ne. Podle návodu se mají občas vysunout a prostor pod nima vyčistit, to mi příjde vcelku zbytečný, ale při montáži se to má dělat taky asi abys viděl na olejové tesnění a nohy nasadil dobře.

                          0 0
                          • R.1  

                            no na Marathonce to byla fuschka

                            0 0
                            • Pekáček  

                              A je na to nějaká finta? A jak to tam vlastně drží a jak to vypadá? Dík.

                              0 0
                              • R.1  

                                Zakvacil som hruby srubovak z vnutra a zapacil stale vacsou a vacsou silou. Az sa vylupli,svine. Nastastie bez poskodenia. Ale celkom som trpol,ze ich nejak zdeformujem. http://www.bike-forum.cz/forum/foto.php?… Fotka je to fakt mizerna…

                                0 0
                                • lubos  

                                  Uff, tiez som sa o to pokusal, ale nemal som nervy na vacsiu silu. Tak som len vymenil olej a zase chvilu netecie.

                                  0 0
                              • R.1  

                                Este dodam, ze urcite (teda mne sa nepohli ani o mm) to nejde tak, ako je nacrtnute v manualy, teda vypacenim z vonkajsej strany. Ten stieraci kruzok ma myslim na spodnej strane vacsi priemer, proste tam nejak zapada a je niecim vystuzeny.

                                0 0
                          • kovar  

                            jěště jsem je nevyndával, nebyl důvod, těsnění pořád těsní. A že se mají občas vysunout, to určitě ne, v návodu to doporučovali, ale pouze u jakési jiné vidle (kterési sjezdové asi). U FR a XC vidlic určitě nesundávat. Protože jsou tam dost natěsno a jejich sundání pomocí nějakého nástroje může vést k jejich poškození a když je operatér málo šikovný a má špatné nářadí i k poškrabání dosedací plochy na těsnění ve vidli .

                            0 0
                • Novak27  

                  Zdar. No tak olej sem vyměníl, levou nohu s etou rozebral a vyčistil (trochu mě překvapilo, že pružina byla dost pokapaná nejakou bílou barvou). Co se týká pravé nohy, tak když jsem povolil spodní šroub tak se začal protáčet celý vnitřek, tak předpokládám, že to musím fixnout klíčem pro seřízení útlumu (takový ten dlouhý imbus. Jo a jak silně dotahujete te spodní šroub u pravé nohy ? Jinak dík všem zůčastněným za rady, které jste poskytli. Zdar.

                  0 0
    • Pekáček  

      Podívej tady na obrázku: http://www.bike-forum.cz/…18140804.jpg

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.