Jaký zdvih u této vidle by byl ideální na XC. Chci kupovat rám RB CRX 1300/1500… Aby to šlo k geometrii. Marzocchi MX Comp ETA má 105mm nebo 120mm
Jaký zdvih u této vidle by byl ideální na XC. Chci kupovat rám RB CRX 1300/1500… Aby to šlo k geometrii. Marzocchi MX Comp ETA má 105mm nebo 120mm
Já vozím 105 a považuju to za ideální -XC, maratony.
ja souhlasim s Pekacem
oba dva modely maji jiny doporuceny zdvyh.ale jestli by hodne vadilo kdybys misto 80mm dal 100mm,tak to nevim.
Mám mesíc tuto vydlici a jsem naprosto spokojenej, jen bych potreboval od zdatnejsich majitelu par rad ohledne seřízeni atd… Všude se tu probira kolik ma mit vydlice oleje a že pry to má byt 50mm…jak já poznám kolik mam ve vydlici oleje? Dalsi vec je jaky olej do ni mam koupit az ho budu po sezone menit, jakou vyskozitu, znacku atd… Tak by me zajimalo na co je ten dlouhej imbus kterej jsem k te vydli dostal, kam se to strká :-))? Mám model 04
Tech rad tu uz bylo plno, aspon ja je tu, kdyz jsem je hledal, vzdycky nasel. Muj amatersky postup: Ten dlouhy imbus je na nastaveni utlumu – ten se nastavuje u MXC interne. Sundas krytky na ventilcich. Vypustis vzduch z prave nohy (nebo lepe z obou, abys mohl jeste zkontrolovat hladinu oleje). Pak klicem (tusim 21mm) odsroubujes zatku na prave noze. Imbus strcis do prave nohy doprostred a snazis se ho prostrcit dolu (neboj az se ti to povede, tak to urcite poznas) a pak tim imbusem tocis bud proti smeru hodinovych rucicek (vic utlumu :)) a nebo naopak (mene tlumi) – tohle se mi strasne plete, takze je to mozna obracene :) Hladina oleje se meri pri stlacenych nohou (zatky na obou nohou jsou dole). Ja nemam etu takze to mam snazsi – od konce spodnich nohou asi tech 5 cm. Vyplati se ji otevrit hned po koupi – ja to udelal a ejhle v leve noze bylo tolik oleje, ze bych s nim mozna vystacil na dalsi vidli (asi do zasoby). Kdyz je oleje moc, ubira to na max. zdvihu. A olej – tlumicovy viskozita 7,5W. Muzes zkusit i jiny – meni se tim vlastnosti utlumu. Ja jsem vzal prvni, na ktery jsem narazil= Motorex Fork Oil, ale muzes koupit original Marzocchi, nebo Denicol nebo… Hlavne nejdriv vypust vzduch, nez ji zacnes rozebirat!!!
spodni nohy= vnitrni nohy :)
Tu zátku vyndavat nemusíš, stačí vytočit ventilek a tou malou dírkou to tam pak prostrčíš, je to mnohem rychlejší.
stejne musis vypostit vzduch :)
Nemusíš Ten uteče sám jak vyndáš ten ventilek :-))))
:) a muzes malovat:)
Ale néé-než se ti podaří ten ventilek vyndat(těch 8–15 vteřin), tak věř že ten vzduch pozvolna odejde. Teda při použítí staré zátky na moto ventilky-možná dnes existuje nějakej supr šroubováček kterým můžeš vyndavat ventilek bez úniku vzduchu ale na co? Tamto mam odskoušeno a bez malování.
Diky za tip, ja uz mam utlum nastaveny a nejak se ho nechystam menit, ale ze zvedavosti to prilezitostne zkusim.
Takze jestli jsem to pochopil tak pri mereni hladiny oleje musi byt vypusteny vzduch a viditelná délka vnitřní nohy ma byt 50mm. A nebo je to tak ze obratim kolo vzhuru kolama, sundam vycka a ± vypozoruju jak blizko je olej vrchu(spodku) vydlice pri uplne stlaceni? Mel uz jsem tu vydlici z velke casti rozebranou a skoumal jsem co se da takze ji zevnitr uz trosku znam. Nevim ale jak mam vypustit levou nohu vydlice kde je ETA. Mam dojem ze ta venilek nikde nemá a kdyz vypustim pravou nohu tak mi leva stale pruží a já nemam možnost úplne zmáčknout vydlici nadoraz abych zmeril hladinu oleje. Ten utlum otestuju, v krame mi rikaly ze mi to seridej na mejch 75Kg a asi to i udelaly, ale prece jen se v tom musim porejpat :-). Bude to blba otazka ale na co presne je ten utlum…co způsobuje v terénu? Za vsechny rady moc děkuju.
KDyž obrátíš kolo vzůru kolama, vyteče ti olej ven. Pro kontrolu hladiny prostě opři bika o zeď, vyšroubuj ty zátky a vidle by ti měla klesnout dolů sama, nebo jen po mírným zatlačení. Pak vezmi něco, co tam strčíš, aby ses podíval, jak vysoko je ta hladina. Já to dělám obyčejnou špejlí. prostě ji tam strčím a držím ji v místě, kde vstupuje do korunky. A tam, kde je hrana oleje, měřím výšku. Mám asi 55 mm. Útlum slouží k tomu, aby vidlice při vracení se ze stlačený polohy nekopala, tj. aby se vracela pomaleji.
no stlačit ti úplně nejde proto, že v druhé noze (u ety) je pružina. Žádnej ventilek na vzduch tam není. Musíš oddělat páčku ety a odšroubovat zátku a potom stlačit a ta pružina ti se zátkou (je to sešroubovaný) ti vyjede nahoru, takže ji stlačíš až nadoraz, to poznáš určitě protože to tak kovově bouchne a zůstane dole.
Tak to sem potreboval vedet… je tam teda pruzina a ta mi branila ve zmacknuti, az prijdu domu tak to potestuju…volej bude po celim baraku :-) 2Blue.sun: Pokud budu mit vrchni zatky zavreny tak mi olej preci nevytece, odsroubuju jen spodní zátky a kolo muzu vesele otacet jak chci a spejly tam potom strcit taky muzu, ale byla by to velka namaha mackat tu pruzinu a pri tom tam strkat spejly.
tys tu vidlu asi neměl rozebranou ani trochu, že jo.
No on neměl čas , učil se češtinu.
Mel sem ji rozebranou ale nohu s ETou sem nerozebiral, jenom pravou nohu.
Ps.: Čeština to je moje, primo se v ni vyzivam a komu se to nelibi ad si…no znate to.
no ono by ti to ani nešlo přetlačit tu pružinu, abyses doslat až nadoraz. bacha na tu páčku tý ety, je to přidělaný takovým nanicovatým šroubkem na malej imbus, mně se ho podařilo na minulý vidli trošku požvejkat… a až budeš mít tu páčku sundanou a budeš šroubovat tu zátku pod ní tak se neušroubuj, protože ta zátka nejde sundat tak, jak na noze se vzduchem ale až se bude jenom protáčet tak musíš na vidlu zatlačit a to péro ti tu zátku vytlačí navrch.