Nějáky postrěhy, kdo to vozí, jaký pastorky atd.
Nějáky postrěhy, kdo to vozí, jaký pastorky atd.
blbost, 2×9 bych ještě s velkou kazetou překous, ale s 1×9 bys na XC moc nepochodil.
myslím tím jako jeden převodník vepředu a devět pastorků vzadu, ale to asi každej pochopil
Doved bych si to představit max na nějákým totálně placatým závodě s 39kou převodníkem, ale na jakýkoliv XC je to kravina.
Kabush na tom vyhrál svěťák v XC v kanadě,kde to uplná placka nebyla, takže taková blbost to neni. Ale já sem rád za 3 placky vepředu :)
Oprava: „pro běžné smrtelníky je to kravina“ :-)
Nedovedu si představit jet „totálně placatej“ závod bez 44z pily.
Já jo, po rovině víc než 50 většinou delší dobu nejezdím ;-)
Ale určitě občas jedeš v mírným sjezdu a to je pak ta hranice mezi udržením se a neudržením se ve skupině.
uznávám, ale jsem zvyklej jezdit dost vysokou kadenci a pokud bych volil na závod pro mě nesmyslnej jeden převodník, bylo by to na rovinu.
16.bajker na letošní Chřibské to tak jezdí a jel to i tam.
No ještě aby jich bylo vpředu 9 a vzadu jen jedno :D
Vozi to myslim ze Geoff Kabush, pastorky 11–36.
Domnivam se, ze potrebujes opravdu velkou silu, ja bych to nechtel.
Jeremi Horgan Kobelski to taky tak vozi, jeho partnerka Irminger ale vozi 2×10.
Tak ne, se mi nejak ti Americani pletou
http://www.cyclingnews.com/…ed-sl/110676
http://www.cyclingnews.com/…-advanced-sl
38 zubu – to je zvire.
zrovna sem cekoval wc a absolon to vozil, ale s desítkou a kabush s devítkou
Pokud chceš jezdit v HK tak proč ne pokud v jihlavě tak to nevidim jako gute nápad…
:-D HK jsem chtěl taky napsat jako jedinou vyjímku.
Jo, včera se mi rozpadl přesmyk, tak jsem přemýšlel, jestli to má vůbec cenu vozit tři placky, když jsem celou vyjížďku úplně v poho odjel na střední placku a 11– 32. občas jsem si říkal že by se hodil z kopce těžší převod, ale jinak ok. Pokud člověk nebylí v horách, tak by se to možná dalo. Navíc shimano teď bude dělat 36z desetirachlostní kazetu, s klikama 34z by to nemuselo být špatné… Zajímalo by mě, jestli se na řetězech nějak víc podepíše věší křížení řetězu.
Pokud hobluješ na biku asfalt, tak si klidně třeba i na Vysočině vystačíš s velkou plackou. Já na biku často na asfaltu jezdím španěla a když si stoupnu do pedálů, tak s tím hodně kopců vyjedu. Při XC závodech by byl tento způsob cyklistiky silně kontraproduktivní :)
nevim jestli na svetaku jsou placky
nedavno jsem na tohle zakladal vlakno, akorat ja to nechtel na XC ale vicemene na takovej jako zimak, plecku na najizdeni kilometru po stezce a do mesta atd. Na tenhle ucel to je v klidu… ale na XC bych volil minimalne dve placky vepredu…
no ja nevim myslim ze takovy 39×36 by se dalo, chtelo by to presne vicekovat kabushovi prevody, me de spis o ty malý pastorky to abych tam měl nějakou devítku místo jedenáctky
nevim, nevim, zalezi asi na jakej zavod, ja ybch to urcite neutah… zas chapu ze na XC okruhach je malo casu i radit a ze to tam ty lidi rvou fakt fest…
jednoplacka by mohla stačit, klidně 42 v kombinaci s kazetou 12–36 (tu si vyrobíš z normální Xt kazety s conversion kitem od FRM (AIROO.cz))
V sobotu jsem se byl podívat tady v Brdech na závody, seděl jsem v dost prudkým kopci a skoro všichni borci s XX to dávali na velkej tác. Sám to taky občas dávám, ale fakt občas.
Jinak mimo téma, ale šokovalo mě to. Tolik lidí jezdí na Specialech, že jsem jen čuměl. Fakt nechápu.
Jo, tak na velkou se dá vyjet lecos, ale až budeš v pátým kole prošitej, tak budeš ještě rád, že můžeš podřadit místo toho abys slejzal. Možná to má význam pro lidi jako je Kabush, ale takový hovádko přecijenom dokáže jet asi trochu vyšší watáž než běžnej smrtelník a to co on vyjede na velkou by hodně lidí mělo problém vytlačit…
co v pátym kole ale dej si s těmahle převodama třeba 150km trip hehe pokud na to nemáš v nohách nepouštěl bych se do toho…
To každpoádně na normální ježdění bych nechtěl ani dvoupřevodník, bavím se teď vysloveně o XC závodech.
sak na 150km se to nevozi, ze. na 30km xc uplne vpohode, imho.
jasně, jen jsem sám překvapenej, co všechno na tu 42 vyjedu. No a v sobotu jsem viděl, že to tak dělá víc lidí. Máte ale pravdu, že ta současná móda redukce převodníků je šílená. A hlavně jde v podstatě o hovno, jen marketing.
tahle vec ma taky výhody váha, a i řazení můžete to tam rvát jak na fourcrosse ne žádný uvolnování řetězu jako na trojplacce
presne tak. retez se ti nesukne atd. atd.
s těma spešlama to jsem taky čumel. Že nová spořka to ok, ale bylo tam i mega moc lidí co ani nemaj podle dresu nějaký team a jezdili spešla a letošní modely :/
ked sme pri tom vyzera ze spesl v nasich zemepisnych sirkach fakt ide kriza nekriza. pred par dnami som sa bol len tak po obede previezt za domom v lese a behom pol hodiny som stretol tych 7 tisicovych tohtorocnyh s-worksovych epicov 6. normalne som cumel, som si pripadal jak handrarov syn, si to budem musiet tiez kupit nech nerobim blavakom hanbu. :-)
jsem si taky myslel jakou budu dělat parádu s letošním carbon expertem a potkal jsem jich tam nejmín 10. Což u HT model 2010 s katalogovkou 83 tisíc je fakt hustý :/
no já zůstávám v klidu, „bratříčka“ jsem zatím potkal snad jen jednou (narcisismus je hnus:-) )…
Mimochodem, není to ale jedno? Hlavní přece je, že seš spokojenej s tím kolem Ty a dobře na tom bajku dáváš;-)
Blecku, co teď jezdíš za MTB? Tuším, že to je RM, ale fotky nikde :-)
hledej Pejsku ;-)
:-)
jako „primární“ MTB už skoro rok jezdím Ellsworth Truth :-) ale ve fotkách není, protože dolaďuju víc kol najednou a nejsou furt peníze to dodělat:-( a hlavně jsem línej to konečně umejt a nafotit…
PS. RM jezdí Lucka;-) ale taky není nafoceno…
Pěkný to ale je :-)
Jo, taky jsem to zaregistroval, zatím na každejch závodech co jsem letos objel mi přišlo, že má každej třetí závodník novýho karbonovýho epika na XX, se divím kde na to ty lidi berou peníze :-)
Ten marketing maj holt výborně zvládnutej – když si člověk poněkolikátý přečte v reportu ze závodu od některého závodníka jak „ten novej epic fantasticky funguje“ apod. tak to na člověka zapůsobí, taky už mám pomalu pocit, že kupovat si na závody cokoliv jinýho než epica nemá smysl ;-)
Je to tim, ze ten Epic nakonec tak drahy neni, spousta lidi to ma s velkou slevou, po sezone je 30% standard. To samy Giant Anthem, taky super kolo za dobrou cenu a casto s velkou slevou.
Cypovina…jakou to ma vyhodu?
Hmotnost?
k čemu ? i s trojplackou postavíš HT pod 9 a Full pod 10 a líp už ti kolo stejnak nepojede…
Prostě uznej, že 3 placky a přesmyk budou při stejné kvalitě/ceně vždycky těžší než jedna placka. Byla to ale jen moje úvaha, v gramařských komponentech se fakt neorientuju. A divím se, že zrovna ty píšeš, že s ušetřenou hmotností kolo líp nepojede, když se tu občas řeší pomalu každý půlgram :)
vždycky to pojede ještě líp :-D (při zachování srovnatelný tuhosti)
edit: ale nesmysl to je, o tom žádná :-)
Ani ne… spis to vidim na touhu vyhnout se mainstreamu, stejny jak pevny vidle.. z myho pohledu v dnesni dobe zbytecnost a prezitek .) to zas bude flejm
vyhodu to ma, ze budes v kopcu rychlejsi nez kdyby sis tam zbabele hodil malou ;-)
to neberte a tak vázně
no ja to vlastne vozit zas ani nechci me spis slo o vase reakce, myslite ze s toho bude nejaka prechodna moda nebo se to uchiti
Jezdí to Kabush, kterej na tom vyhrál SP v Bromontu – tam to mělo smysl. Na MS to nasadil Absalon a řekl bych, že díky tomu prohrál.
Já to vozím na zimáku, (pila 32, kazeta 11 – 34), vyjedu na tom všechno v okolí, mimo krócenky na Hořice…na nějaký chrcení na závodech to podle mě není.
Nekdo urcite dlouho vymyslel, jak udelat co nejlip, aby byly tri placky, na ktery jde pekne a plynule radit.. a pak nekdo prijde a totalne mu zhati vynalez.. lol
Tak zrovna Hořice na tom jdou vyjet v poho :-)
Krócenky na 32 – 34? Obávám se, že jsem to už zapomněl…:)
Plne funkcni to muze byt dle me treba v kombinaci s novejme XX 10sp kazetama s max pastorkem 36–38z a k tomu odpovidajici placku :-) jinak ja se chystam special na 1×9 na XTckovy 11–32 kazete :-D ale nebude to plnohodnotny mtb bike, spis tak na pohodovky a kratky vyjizdky
A nebo třeba s kazetou 11–68, s tou by to bylo v pohodě :-)
zkus se zeptat cesky „elity“. kdyz sem videl ty fotky na mtbs z KPŽ-Brdy, tak sem si nebyl jistej, jestli na tech kolech nejezdej kulturisti. takovy hnaty nema ani svetova elita…
Jestli to nebude tim, ze na svetovych zavodech se jezdi do kopce.
Ahoj, oživím tohle téma.Lze použít 1×9 bez použití napínáku s rockringem, nebo přesmykače.Myslím že ne,jen nevím kudy s nudy.Posedávání doma s angínou je nuda:-(
Nic?
myslím že ano
Máš zkušenosti? Nebude řetěz padat k rámu, při maximálním křížení?
jasně že nemám, ale na 3placce mi nikdy nespadl
Bo máš přesmykač a poštelované dorazy.
to by to o ten přesmyk muselo dřít což nedře páč mám X0gripy
Ale jo X.O grypshift vozím taky.Ono to fungovat bude, ale bez přesmykače nebo napínáku, řetěz ve sjezdu spadne.
ve sjezdu asi jo, nebo co nejvíc zkrátit řetěz
Taky možnost, ale napínák to nenahradí.
nebo na převodník navařit nějaké pacičky co by to tam drželi:-)
:-D
Nepujde to, retez bude padat.
Idealni reseni nahore to mikro voditko co ma adam craig, hmotnost cca 30g nebo tak nejak.
ale jo jde, ovsem zalezi na ucelu biku(na nejakejch pesinkach a silnici ok), vozil jsem i 1placku bez niceho. ted 2 placky a RR bez smyku. nebudu to sundavat. vypada to sice hnusne,ale co z toho :)). horni voditko je elegantni, mozna si ho nekdy taky poridim.
presne tak, pokud to budou nenarocne lesni cesty radit tak by to melo byt v pohode. vozim 1×8 na slingshotu a spadlo mi to cca 5× vzdy pri razeni na hodne rozbite(kamenite) lesni ceste jinak uplne v pohode. mam koupenej rockring, ale zatim se mi ho nechtelo montovat, protoze me to padani v podstate neprudi. vozima hazku SRAM 9.0 a je mozne, ze s jinou hazkou by to mohlo byt horsi
voditka misto presmykace delaji:
PAUL:
ROOX:
Díky kucííí
No, jeden převodník bych měl asi strach. Zatím jsem v reálu nikoho neviděl, jenom vím, že to vozí Geoff Kabush na svěťáku. V zimě jsem zvažoval, že bych nasadil dva převodníky, malý použiju párkrát do roka, někdy vůbec, to už musí být řádná stojka. Na biku stejně všechno tahám silou, tak by to snad nevadilo… ale nakonec mám zase stejně tři… :-)
dnes jsem na veletrhu FOR BIKES koukal na Scotta, který měl řazení 1×11 a neměl žadný napínák či vodítko…je možné, že to němělo jen výstavní kolo, nebo jak to je??? Momentálně stavím kolo na jízdu po silnici a městský provoz (MTB s pevnou vidlí a slick pláštěma) řazení 1×9 (velká placka z trojpřevodníku na střední pozici) takže mám shánět i vodítko/napínák?
Sram XX1 letosni novinka sramu(pust si zvuk:))
loňská novinka
sorry…
Hledej Sram XX1, napínák ani vodítko se u něj fakt nepoužívá, má hodně vysoký zuby na převodníku a jinak řešený ramínko hazky, takže to funguje i bez toho.
Na městskej bajk s 1*9 bych dal přesmyk a nacpal ho co nejvíc dolů, aby to držel nahoře… Já takhle jezdil s 1*10 a když se mi to povedlo vyladit, tak se s tím dalo jezdit i celkem normálně v terénu, jen to chce občas přišlápnout i ve sjezdu :).
Pro sebevrahy co jezdí extrém vodítko někteří výrobci montují:
Navíc ty zuby převodníku ještě mají z jedné strany ještě opačné náběhy.
jo to odpovídá :-) jsem zas o něco chytřejší díky :-)
ja som to vzdal a je mi to velmi luto:) zvolil som 2×9 kvoli funkcnosti ale 1×9 som chcel vozit aj na maratony a keby us nic, ten pocit ze na 1 prevodnik mam za to stoji:) Us som sa tu kedysi prezentoval aj s nazorom 52/12–23 na cestaka:D
velku vyhodu by som videl, ze o smyku nemusim ani premyslat, potom samozrejme ze menej pada, dalej stylovy vyznam a dyzajnovy – to su tie najpodstatnejsie:)
ked som prvy raz videl XX1, hned mi bolo jasne preco nepada – ma vysoke zuby. Kedze u takehoto prevodniku je jednoduchsia vyroba, teda nemusia sa robyt specialne tvarovane nabehy, videl by som ako zaujimavu moznost urobit na CNCcku takyto special prevodnik. Alebo pre ultra robodomo rucne na pilniku!!!:)
1 – s tím cesťákem a kopcem jsme si to vyjasnili :) že vydupeš na nízkou kadenci kopec s průměrným sklonem nějakých 5% na silnici je trochu něco jinýho, než na bajku 20% a nerovným povrchu… věř mi, mám to vyzkoušený, měl jsem proti 9sp větší rozsah kazety a co jsi psal, tak mám znatelně větší výkonnost. Stejně jsem se k 2*10 vrátil, na opravdu těžký závody to prostě nestačí.
2 – ano, navíc jednoplacka má fakt něco do sebe co se týče pocitu z jízdy
3 – ne, ty převodníky jsou naopak tvarovaný dost složitě
tak ten cestak us som vzal na preteky, us mam smyk ale nefunguje, takze teraz ani total manual:) 15% tam urcite bolo a treninky aj dlhe kopce tak teraz jazdim. Ale us to tak nechcem, je pravda, ze je to na figu, dam aspon 25 kazetu a budem jazdit celu
aj bajka us som dobre otestoval v blate, v kopcoch atd, a zajtra idem pretek. Dal som na tvoju radu a zobral 34, ale z velkej 42 som este neshodil ale aj to pride:)
nemyslim, ze by to tvarovanie na SRAMu malo as tak velky vyznam, aj kazety sa robia bez nabehov a tuna navyse sa nikde neradi. Mozno ze ako na ten prevodnik nabieha retaz zo vsetkych smerov… ale viem ako na to:) a dival som sa na niektore tie videa a vraj je to skor v hazke, akasi brzda (? cosi ako tlmiaca patrona vo vidli ?), mna napadlo tam dat tvrdsiu pruzinu. Sauser vozi XX1 na rotoroch a s voditkom
Mohl by mi prosím někdo ze slovenských uživatelů vysvětlit význam slova „us“ ?
sory, robim to stale:/
Tak ono na silnici se dá hodně… Taky jsem jel kopec vedle holčiny na velkou, tepy pod 140 a pohoda… Pak jsem si to sjel a dal si ho znova, stejnej převod, akorát normální kadence a tepy kolem 175 :D. Problém je, že na bajku v terénu tohle prostě udělat nemůžeš. Na lehčí maratony to stačí, těch by se určitě našlo dost, kde z velký neshazuju ani když tu možnost mám. V terénu je ale pak potřeba mít tam trochu kadenci, aby se rychle dalo reagovat na překážky nebo změnu sklonu.
To tvarování takovej význam asi mít nebude, to je jasný… U tý přehazovačky to jsou dvě věci, první jak píšeš to zamykání (který už je ale běžně u 10sp Sramu i Shimana), druhá ta, že je díky jedný placce množný udělat úplně jinej chod ramínka hazky, bylo to pěkně vidět na nějakým videu.
teraz jazdit jednoprevodnik nebudem. Ale as sa na starte postavim vedla Kabusha tak to skusim:D
clovek by povedal, ze vedla baby ti ten tep este vyskoci:) ja si teda intervaly davam aj nad 190. Teraz uz musim ist spat, zajtra na start a pred PC trcim do jedenastej;p
Ty XCčka jsou něco trochu jinýho, tam vůbec nepotřebuješ těžký převody a můžeš tam mít vepředu malou placku a když máš dost wattů, tak ty kopce krátkodobě urveš. Dlouhý závody jsou o něčem jiným, tam kopce nemůžeš prát na max a naopak bejvaj i míň náročný sjezdy, kde to ty těžší převody chce…
Tahle holčina je zrovna moc mladá i na mě :). Ale jezdí jí to hodně pěkně, za pár let bude počítám v ČR mezi nejlepšíma, jestli u toho zůstane…
11 je pořád pohoda, mě čeká závod v neděli, jsem na to docela zvědav, jak to po zimě bude vypadat… Jak je hnusný počasí, tak toho tréninku ještě moc nebylo.
Btw, k těm tepům, to bude tím, že máš jinde prahy, pro mě už je 175 ANP, teda celkem dost, na 190 se prakticky nedostávám. To je u každýho jiný.
kolko jej je, ze sa o nej da hovorit ako o raz urcite dobrej?
napodobne, tasko s pripravou nespokojny, hlavne kvoli skole. Stale si hovorim ze az bude fajn pocasie tak budem davat striadavo 1 a 2 fazovy… snad to nebude utopia:) Zatial mam v tomto roku len okolo 220h (teda vsetkeho), v sezone to na 100 v mesiaci chcem dostat
14. Že určitě netvrdím, ale předpoklady k tomu určitě jsou, ale v tomhle věku se to ještě těžko soudí, kam až se může dostat…
Uvidíš, jak to půjde… Ono je taky otázka, co chceš jezdit. 100h měsíčně už při zachování regenerace je cca 4h denně v průměru, teď když se jede závod, tak minimálně den před a po jsou volnější, takže ty zbylý 3 nebo 4 tréninkový dny by to znamenalo 5h a víc a to si fakt nejsem jistej, že je prospěšný, pokud nechceš závodit 100km na bajku nebo 200km na silnici… Hlavně trénuj rychlost dokud to jde, na vytrvalost je času dost a ona přijde i sama…
ono je to 25h na tyzden a to mi sedi. Ajked vtedy som mal 1 pretek v mesiaci, teraz by som chcel aspon 3 (ale prachy na to asi nebudu), ked do tych volnych dni dam aj kompenzacie, tak si mysli, ze je to dost real. Navyse ja tam mam aj bazen a behanie, obcas si zapisem aj telocvik po 1–2h, ked za to stoji
dal som na tvoju radu, na preteku 20 miesto 50, trochu sprint:) vlastne to bolo hlavne kvoli tomu, ze som este bol trochu chory a v tej zime sa mi nechcelo… ale to je jedno, rychlosti mam dost, stale ju budem trenovat, ale neviem, ci by som to aspon na tu 50 vydrzal
to je zas fajn diskusia k teme:)
Z vlastných skúseností môžem povedať, že na 40/34 sa dá vyšľapať veľa, 26z prevodník používam len v prudkých dlhších kopcoch, ale 1X9 by bolo dosť o kompromise
Možno s kazetou 12–36 (žiaľ len deore) a 36z prevodníkom by sa to jazdiť dalo, ale osobne by som si radšej počkal nejaký ten rok na 1×11 X9.1 sadu ;)
Tady si to spočítej: http://gears.mtbcrosscountry.com
Sám teď budu jezdit 1×10 (32×11–36) na 26ce, takže převody docela do lehka, protože na tom chci i něco vyjet. Možná časem zkusim 34T nebo 33T pilu. Po rovince 50 jet nepotřebuju a z kopce dupat taky nebudu.
to mas najtazsi prevod 2,91 ja na relativne normalnom terene vyuziem 42×15 to je 2,8 (no ked ti zacnu utekat na asfaltovom zjazde a ty ich potom musis dohanat do tech. kopca…) znie to dost zaujimavo, potom by mi aj njlahsi stacil, 32×28 mi stacilo do strmej stojky, ta 36 je dost rezerva aj na technicky kopec
Mně nikdo utíkat nebude. Já si tempo buď šéfuju sám při sólojízdách nebo s kámošema jezdíme na pohodu. :D
To už si radši dej 34×11–36. Budeš mit nejtěžší 3.09 a do kopců budeš mít nejlehčí pořád o 10% lehčí, než na co jsi byl zvyklý (0.94 vs 1.14)
Oprava – o skoro 20% lehčí.
uz som to raz povedal: necham si to na svetaky:)