přestavba z 2x10 na 2x11 nebo 1x11

184 nepřečtených
  • Mates71

    Dobrý večer, rád bych se s vámi poradil, jelikož jsem naprostý laik a přestavbám vůbec nerozumím a nevím, co to obnáší. Můj problém je takový. Po dlouhém rozhodování, jsem nakonec koupil SPECIALIZED STUMPJUMPER FSR COMP CARBON 650b s klikami Sram s 1250 a převodníky 36/22 zubů, kazeta SRAM PG-1030, 10-speed, 11–36t.

    Po první vyjížďce jsem zjistil,že mi nevyhovuje převod 11/36 tedy ten nejrychlejší a kolo je stále pomalé. Možná máte nyní úsměv na tváři a říkáte si, že na rychlost jsem si měl koupit jiné kolo, ale přeci jen občasné přesuny po cyklostezkách, nebo po silnici, bych snesl rychlejší.

    Proto můj dotaz a prosba o radu, zda by jste vyměnili třeba jen převodníky na 38/24, nebo 39/26, či zvolit úplně jiné řešení.

    P.S.: tím, že bych zvětšil počet zubů i na malém převodníku, mohl bych vyměnit kazetu na 11 rychlostí 11/42– šlo by to?

    Díky moc za jakékoli postřehy.

    0 0
    • puka  

      ..a má cenu to předělávat?

      Pokud bys dal 38/22, tak by sis při stejné kadenci zvýšil rychlost asi o 3km/h

      0 0
    • JakeF  

      Dal bych tomu ještě pár vyjížděk… Jinak nejsnazší varianta by byla výměna převodníků za větší.

      0 0
      • Kelib  

        Otázka potom je, jak velký rozsah pobere přesmykač.

        0 0
    • michomin  

      Jen tak ze zvědavosti: O jaké rychlosti, která tě neuspokojuje, mluvíme?

      0 0
      • JMT  

        Někde kolem 45km/h mu skončej pohodlný převody :-)

        0 0
        • Singlespeed  

          Je to 650b, takže při 60 ot/min jede na 36/11 cca 25 km/h, při 80 ot/min cca 34 km/h. To si člověk opravdu z kopce moc nepřišlápne, pokud tedy nechce šlapat jak šicí stroj :-).

          0 0
          • JMT  

            Já teda nevim co je představa šicího stroje, ale kolem těch 100 mi přijde na áčku tak nějak optimal.

            0 0
        • Mates71  

          těch 45 by bylo akorát :-)

          0 0
      • Mates71  

        tak to Tě asi pobaví, ale vlastně nevím. Cyklocomputer ještě nemám, ale je to pocitové. Mám nejtěžší převod 11/36 a připadám si jako „mistr šnek“. nohy přestávají stíhat a kolo jede (vzhledem k tomu, že mi ujíždí auta ve městě) tak 35km/h?

        Když tak dopíšu rychlost, jakmile koupím komp. :-)

        0 0
        • pajusb  

          S 38–11 se dostanes tak na 38 km/h.

          Moc to neradim ani na rovine.

          V podstate to radim nekde od 33 km/h, ale spis pozdeji.

          0 0
        • JakeF  

          Na endurovejch gumách 35 km/h a nudíš se? :) Přihlásil bych se u Spešlu na centrále, určitě ti k novým převodníkům zdarma přidaj i pár dalších kol a profesionální smlouvu.

          0 0
          • Carloss  

            už zase?

            0 0
          • Singlespeed  

            Profesionální smlouvu u Spešlu už letos nedostal skoro ani Jára Kulhavý, takže s tím bych byl opatrný :-)).

            0 0
          • Mates71  

            směju se – nenudím se, jen prostě jedu pomalu, když spěchám do práce :-D

            0 0
            • JakeF  

              Hodil bych tam rovnou silniční kliky hele…

              Zajímavý je, proč se pak bojíš chybějících převodů do kopce, když watty máš evidentně na úrovni lepších profíků.

              0 0
              • MlokCZ  

                Proč by potřeboval nějaký extrémní výkon pro jízdu mírně z kopce po rychlém povrchu? A nic o tom, že by to bylo na rovině nepsal.

                A než zase začneš doporučovat jiné kolo, tak i kdyby jich měl více, tak když jezdí do práce na kole, tak se běžně stává, že ráno jedeš co nejrychleji (spěcháš) a tedy klidně celé asfalt a odpoledne si rovnou z práce jedeš zablbnout do terénu. Takže jiné kolo tohle opravdu nevyřeší.

                0 0
                • JakeF  

                  35 km/h po asfaltu na SJ FSR obutý nový nejspíš na Butcher/Purgatory… Mám dost kámošů závodníků a takovou průměrku nejezdí běžně ani nikdo z nich na silničce.

                  Pokud chce ladit kolo na jízdu z kopce po asfaltu, bude potřeba ty silniční kliky…

                  0 0
                  • Singlespeed  

                    Vrchní prudič B-F, JakeF :-))).

                    0 0
                    • JakeF  

                      Reality check je občas potřeba… U internetových eliťáků především. Zajímavý je, že venku je nepotkávám, zato na BF jich je hromada :).

                      0 0
                  • MlokCZ  

                    Takže zase o něčem, o čem tu nepadlo ani slovo (průměrná rychlost 35km/h). A asi je těžko představitelné, že na kole do terénu, které je používáno pro ježdění do terénu může také někdo jet ráno do práce a dokonce si dovlit z nějakého důvodu spěchat a kvůli tomu to vzít třeba celé po asfaltu. A odpoledne si pak dokonce dovolí na tom rovnou jet do terénu.

                    V jeho případě je to ještě dost umocněné tím, že točí dost nízké kadence, jinak 36/11 není vůbec tak málo. Mně by to stačilo bez problémů na 40–45km/h (převod mám jen o chlup těžší 40/12 je ± totéž, ale mám to na 29") dlouhodobě a krátkodobě 55km/h+.

                    Ale rozumím tomu, že někdo točí prostě kadence nižší.

                    Silniční kliky, to už není ani jako trolling zajímavé.

                    0 0
                    • JakeF  

                      No, takže závěr máme stejnej – základ problému není v převodech.

                      0 0
        • puka  

          Kašli na kompjutr. Stáhni si stravu, to dnes frčí.

          0 0
    • Mates71  

      je to zajímavá sonda do české mentality. Na každém fóru, kde něco hledám se to časem zvrhne málem k vaření a lidé si začnou nadávat a urážet se. O tohle jsem nestál.

      kdyby sis to přečetl od začátku, tak jsem psal, že jsem laik, začátečník a jde mi o pocitovou rychlost.

      Díky těm, kteří se drželi tématu, něco jsem si z toho vzal.

      Pokud se pohybuješ P.4, P.10, tak mne určitě potkáš-i když jsem původně zamýšlel, že si kolo pověsím na zeď místo obrazu a při pohledu na něj budu zakládat různé debaty na netu..

      0 0
      • JakeF  

        Jestli reaguješ na mě, tak jsem ti radil k tématu hned několikrát… P4 a P10 se pohybuju velmi často, tak doufám, že až vyřešíš převodníky, tak se přidáš na nějakou silniční vyjížďku, pak bych tě třeba mohl stíhat, i když normálně jezdím průměry jenom kolem 30 km/h :(.

        Realita je taková, že lidi jsou často z novýho kola nadšený a dupou do toho jak zblázněný. V kombinaci s horší technikou šlapání se pak snadno může stát, že jim přijdou převody málo. Proto bych tomu nejdřív dal ještě pár vyjížděk, než se rozhodneš něco měnit.

        0 0
        • MlokCZ  

          A co takhle místo neustálého trollení zkusit rovnou napsat to co jsi napsal teď v druhém odstavci…

          Kadenci má dost nízkou a mohl by zkusit ji trochu navýšit. 39 placka (ve variantě 39/26 a k tomu ještě řešit přechod na 11tku pro zachování nejlehčího) ho stejně neposune nijak moc. 8% rozdílu ho nezachrání.

          0 0
      • kudlanka32  

        Zkus si zvyknout na vyssi frekvence, zatim bych ty prevodniky nezvetsoval…ja mam 38/24 na 26" a po rovine nejmensi kolecko bezne nejezdim, leda ze bych honil vlak :) Ale je to desne individualni…

        Zapamatuj si svy „oblibeny“ prevody a az budes vymenovat ojetou pilu tak si to prepocitej:

        http://gears.mtbcrosscountry.com/#…

        0 0
    • Carloss  

      řešení je buď 2×11 s velkou kazetou = vyměnit komplet pohon nebo trojpřevodník = vyměnit kliky smyk, řetěz a řazení, nebo se smířit. Větší skok na přesmykači než tam máš teď už nebude fungovat. Nejlepší je asi možnost tři.

      0 0
      • JakeF  

        Může dát větší převodníky a přesmyk posunout nahoru. Ale nevím, kolik má rezervu taco blade.

        0 0
        • Carloss  

          Nechtěl omezovat do lehka

          0 0
          • oddie  

            Převodníky 26–39, kazetu 11–42 a je na tom do lehka prakticky stejně.

            0 0
            • Carloss  

              Vsak pisu nahore 2×11

              0 0
              • oddie  

                Na 11–42 nepotřebuje 11sp.

                0 0
                • JakeF  

                  Pokud chce, aby to slušně fungovalo, tak potřebuje…

                  0 0
                • MlokCZ  

                  Potřebuje, tady má JakeF pravdu.

                  Desítkové hazky mají vyosení na max 36 pastorek a při použití většího jsou pak moc daleko na malých pastorkách a neřadí to dobře.

                  0 0
                  • oddie  

                    Děkuji za upozornění, coby majitel funkčního 1×10 to určitě ocením.

                    0 0
                    • JakeF  

                      Víš, co bys ještě víc ocenil? 1×11, který funguje o level líp :). 1×10 jsem dřív vozil.

                      0 0
                    • MlokCZ  

                      Pokud tam máš 11–42 10sp. kazetu s 10sp. Shimano přehazkou, tak prostě nesouhlasím, že to perfektně funguje (také jsem to zkoušel).

                      Ale takových řešení už tu bylo celá řada, která tu i více lidí označila za funknční a já bych je tak neoznačil. Každý má tu hranici, co si představí pod perfektním fungováním jinde.

                      0 0
                      • JakeF  

                        Ani s 10sp Sramem s vyosenou kladkou to není žádná hitparáda.

                        0 0
            • JakeF  

              Což už je rovnou na 11sp sadu, protože desítkový hazky si s tímhle rozsahem moc dobře nepovídaj.

              0 0
              • Mates71  

                Díky kluci, stejně jsem v haj..u :-). Snažím se zorientovat v tom slangu a jestli to dobře chápu tak 38/26, 11/42 a nová přehazka a možná i smyk? to by bylo řešení? Teď tady byl známý měšťák co jezdí po okrsku na kole a říkal, že 30km/h je už rychlost, takže to vypadá, že jsem chtěl něco, co asi ani není dost dobře možné.

                Omlouvám se za to a doufám, že jste se alespoň pobavili :-D

                0 0
      • puka  

        Nevím jaké má kliky, ale na do dvojpřevodníky předělal na trojpř. :)

        0 0
    • svobikk  

      borci potřeboval bych radu, mám stupmjuper 2016 s 1×11 sram x1 převodník (30T) a kazeta (10–42t) a převody jsou shit.

      potřeboval bych rychlejší a ještě aj lehčí :D

      mám si dát 2×11 nebo 2× 10 ?

      dřív sem měl na MTB 29" 3×10 shimana slx (11–36 kazeta + převodník 42/32/24T) a bylo to super mohla by mi to nějaká hodná duše přepočítat na převody těch 2× 11 třeba ?

      0 0
      • Singlespeed  

        Takového rozsahu převodů s dvojplackou dosáhneš pokud dáš dopředu 42/28z a dozadu 11–42z.

        0 0
        • Singlespeed  

          PS: Pokud necháš Sram kazetu 10–42z, bude ti stačit dvojplacka 38/28z.

          0 0
          • svobikk  

            Kliky bych mohl nechat?

            0 0
            • Singlespeed  

              Kliky 38/28z dělá Shimano.

              0 0
              • svobikk  

                jedná se mě o tom abych vyměnil co nejmín komponentů a nebo uplně komplet vyměnil za komplet. nestačilo by kdybych si tam jenom koupil přesmyk, páčku novej řetěz a přeevodníky ? kliky bych nechal . fungovalo by to ?

                0 0
              • svobikk  

                jelikož sem trubka mohl by jsi mi nahodit linky co si mám koupit aby mi to fakčilo jak má ? jak kliky s talířama tak přesmykač a páčku na řazení ?

                zadní kazetu bych nechal teda

                nejlépe ve sramu když už teda to mám ted ve sramu tak at je to komplet :)

                na obrázku mám znázorněno kam se asi chytá přesmyk

                0 0
              • svobikk  

                a když si třeba koupím 24z/38z tak budu mít převody do lehka ještě lehčí né ?

                0 0
      • Singlespeed  

        Jen tak pro zajímavost, kdybys chtěl zachovat jednoplacku, potřeboval bys kombinaci 38z vepředu a 10–57z vzadu.

        0 0
    • svobikk  

      nejradě bych to s někým vyměnil je to fugl mám na tom najeto asi 400km :)

      0 0
    • mimino  

      Ahoj. Potrebujem poradit. Chcem menit pohon 3×9 na 2×11. Mal som 22–32–44 /11–32. Nove bude xt m8000. Kazeta 11–42. Neviem ake prevodniky,28/38 alebo 26/36? Bike RB IQ 27,5 Jazdim vsetko. Polabske rovinky, nejaky maratonek,Smrk,ko­pecky,apd.Sta­re prevody boli vcelku v poho,len som mohol dat 11–34. A ake ramienko GS alebo SGS u prehazky? Dik za kazdu radu.

      0 0
      • xtonda  

        Hele to je fakt tak těžký si pro uvažované mezní převody vydělit počet zubů převodníku počtem zubů pastorku a výsledky porovnat?

        22/32 = 0,6875

        28/42 = 0,6666666666666667

        22/34 = 0,6470588235294118

        26/42 = 0,619047619047619

        0 0
      • palo7  

        Jsem slabotka, ale i tak 38–42 se da skoro vše celkem v pohodě. Určitě bych spíš řekl že 36–11 je na rovinky s 27,5 málo. Jestli si to budeš stavět sám a nejsi si jistý, tak prý bez problémů funguje přestavba převodníku na 26–38 a k tomu ta 11–42 a rozsah je super.

        Chtěl jsem to taky předělat, ale nakonec jsem zjistil že co neušlapu na 28–42 už stejně neušlapu ani na lehčím převodu

        0 0
    • detoxy  

      Ahoj, přešel jsem z 2×11 na 1×11 tím, že jsem odmontoval velký talíř. Mám tedy 36/11–28 a přehazku Shimano 105 (zřejmě SS) a najeto na tom cca 10 tkm. Potřebuji však lehčí převod, takže chci nasadit kazetu 11–32, což však vyžaduje dle shimana už hazku s GS ramínkem. Nicméně si myslím, že pokud ji používám v systému 1×11 (tedy nepotřebuji zásobu zubů pro předek) mohla by stačit i ta stávající. Je toto správná úvaha? Bude to dobře fungovat?

      Odkaz na data hazky

      Z parametrů výše tedy překračuji low sprocket max, ale to by snad vadit nemělo. A total capacity 33T pro 11–32, by mělo stačit.

      0 0
      • Singlespeed  

        V režimu jednoplacky to bude fachčit určitě s 34 zuby a není vyloučeno, že přehazka sežere i 36 zubů (např. hodně podobná Tiagra 4700 SS 36 zubů vzadu v režimu jednoplacky sežere v pohodě). Ovšem je třeba mít správně dlouhý řetěz, tedy maximálně velká + velká + 4 články.

        0 0
        • detoxy  

          Super zpráva. Díky. Jinak řetěz u jednoplacky nastavuji co nejkratší ale tak, abych netrhal ramínko. U jednoplacky je vše jednoduší :)

          0 0
    • Wojtkingson  

      Zdravím, pokud bych chtěl z nějakýho Alivia 3×9 udělat 1×11, musel bych měnit i kliky, nebo se tam „nějak“ namontuje jen jeden převodník, hodí do pryč přesmykač, změní kazeta, vymění hazka a řetěz a to stačí? Resp stačí, je to skoro vše až na kliky :D

      0 0
      • Singlespeed  

        Je to tak, jak píšeš. Z klik sundáš převodníky, místo prostředního dáš jeden se speciálními „nepadacími“ zuby a vystředíš ho pomocí podložek na střed nové 11 sp. kazety. Dále vyměníš přehazovačku, pravé řazení, řetěz, sundáš přesmyk a levé řazení a hotovo.

        0 0
    • Hator  

      Ahoj mam predeslou sadu XT 3×10. Ted otazka. Pokud tam dam XT 8000 dvouplaku, bude mi to fungovat bez nakych vetsich problemu pokud necham vse ostatni?

      Chtel bych postupne prejit komplet na 2×11, ale nechci investovat vse najednou. Diky

      0 0
      • petrun  

        Nechápu proč se všichni zbavujete klik. U všech kol jsem to řešil výměnou středního za 36z a náhradou velkého za rockring. Smyk nebylo potřeba ani seřizovat jen jsem přitáhl doraz. Stejně se jezdí nejvíc ta 36z placka a tudíž je ideální když míří na střed kazety.

        Na fullu to tak vozím už několik let a funguje to naprosto perfektně. Není důvod to měnit.

        0 0
        • Hator  

          Velkou si sundal uplne. Stredni si zvetsil a kasparka si nechal?

          0 0
          • petrun  

            Přesně tak. Až později jsem dal malý 24z ale když jedu do hor vracím tam zpatky 22z.

            0 0
          • petrun  

            Mám to v profilu na RB IQ 29. Rockring chrání převodník před poškozením a nohu před poranění převodníkem. Další věc je, že od té doby co ho mám mi řetěz už nikdy nesjel po klice.

            0 0
            • Hator  

              Diky to me nenapadlo. A hlavne je to dost ekonomicka varianta.

              0 0
            • MlokCZ  

              S 11sp hazkou s brzdou ti padal řetěz bez rockringu? Brzda + přesmyk udrží celkem dost, to už musí být, aby to někomu padalo.

              0 0
        • MlokCZ  

          Hodně záleží co dáváš za placky.

          Pokud se použijí 11sp. Shimano, tak nemá moc smysl kupovat jen placky, tím se moc neušetří oproti tomu vzít celé kliky (pokud se vezmou SLX nebo Deore kliky). A ještě něco dáš i za ten rockring (který při velké placce 36 nebo 34 už moc potřeba ani není). A bude to tak i těžší (to neberu jako hlavní kritérium, ale když už to bude stát skoro stejně…).

          Hlavní pointu 2×11 vidím v zachování ne příliš velkého skoku (10z) na plackách (oproti 2×10) a k tomu použití side swing přesmykače.

          Řetězová linka se liší o cca jen 2mm, takže tam moc rozdíl není. A když už, tak bych řekl, že je lepší originál 2×11 (těch necelých 49mm, při použití malá a střední z 3×10 vyjde cca 47mm).

          0 0
          • Hator  

            Jde mi o to, ze když se dostanu ke stredu kazety budu nejspis moci radit cely rozsah kazety na nehvetsi pilu.

            0 0
            • petrun  

              To lze i u 2×11.

              0 0
              • Hator  

                To je mi jasne, ale ja mam momentalne 3×10. A toto je zatím v uvozovkách nejjednoduzsi resene.

                0 0
                • petrun  

                  Ještě pozor! To co jsem psal se týká staré klasiky, rozteče šroubů 104mm. Na rozteč 96mm je téměř nemožné sehnat rockring. 104mm se nechá sehnat levně v bazaru.

                  Pokud máš 96mm, bude ekonomičtější jít do nových klik.

                  Klasika 104mm je na tuning naprosto ideální. Předělával jsem je na třech kolech z trojplacky na dvouplacky a jednoplacky s minimálními náklady.

                  0 0
            • MlokCZ  

              Rozdíl řetězové linky 2mm je skoro nic, to je jen posun o půl pastorku.

              Na 2×11 lze jezdit na oba převodníky celou kazetu.

              0 0
          • mirage  

            Mloku, jezdíš ještě pořád 2× něco, nebo už máš 1×12?

            0 0
        • petrun  

          Jedinou další změnu kterou plánuju je výměna kazety za Deore 11–42z a nový šaltr Deore 6000 GS. 26z kašpárka mám v šuplíku ještě ze starého crosse a potřebné články řetězu jsem si schoval když jsem ho krátil. Tohle je právě ta výhoda starých 3×9/10 klik. Pasují na ně všechny zbytky které najdu doma nebo co seženu za pár korun v bazaru. Desítky se v žádném případě nehodlám zbavovat, funguje líp než jedenáctka!

          0 0
          • MlokCZ  

            Tak tady si dovolím zcela nesouhlasit.

            Na 2× Shimano přecházím právě pouze z důvodu, jak chodí jedenáctka. Shimano řazení jsem nemusel vůbec, ale právě až jedenáctkové chodí za mě opravdu super (za mě mnohem lépe než desítka Shimano) a má i lepší tvar páček než desítkové a k tomu nový side swing přesmyk. Do desítkového Shimana bych osobně určitě nešel, ale každému sedí něco jiného.

            0 0
            • petrun  

              Mám to přesně naopak. Vyhovuje mi drsná mechanická střelba desítky. A na páčce není ten malej výstupek na konci odřazovací páčky. Při držení řidítek v úlevové pozici nadhmatem do něho vždy jen cvrnknu nehtem a mám podřazeno. Na jedenáctce mi dost chybí. Navíc je desítka odolnější při jízdě v bordelu.

              0 0
              • MlokCZ  

                To bude tím, že mně vždy sedělo Sram řazení, Shimano vůbec a odřazování používám výhradně palcem (ukazováček mívám skoro pořád na brzdě). Shimano jedenáctka je velký krok směrem ke Sramu, už je to dost podobné + u Shimana odřazování o 2 pastorky najednou.

                Ten malý výstupek nepotřebuju vůbec.

                Jedna věc je ale tvar páček, kde je jasné, že každému sedne něco jiného. Druhá věc jak lehce řazení chodí. Jedenáctka má menší odpor a to myslím i u řazení přehazky, o side swingu ani nemluvě (tam je rozdíl propastný, zejména oproti down swingu).

                0 0
                • petrun  

                  Seděl mi SRAM devítka který byl podobně mechanicky syrový jako desítka Shimano XT nebo staré Campagnolo. Desítka SRAM byla pro mně pocitově taková nevýrazná. S 11sp a 12sp Sramem nemám krom krátkých testovaček osobní zkušenosti.

                  0 0
              • Ondraj  

                Souhlasím. Mám 2×10 a 2×11, oboje XT. U 2× 11 se mi občas stane, že to na nějaký pastorek nepřeskočí. Přijde mi, že i 10s XT hazka je přesnější, spolehlivější než 11s.

                0 0
                • MlokCZ  

                  To co popisuješ hodně závisí na použité kazetě a také na správné délce řetězu. Tohle totiž není problém více převodů, rozteč je pořád stejná (rozdíl 3,9mm vs 3,95mm je zanedbatelný), ale je to dané velikosti největšího pastorku.

                  Větší největší pastorek je doháněn u x11 excentrickou horní kladkou. Ta to akorát tak dožene s 40z kazetou (se kterou to bylo původně konstruované, 11–42 kazety a 11–46 přišly později), pro kazety s větším pastorkem je na tom už x11 hůře (na menších pastorcích se dostává přehazka dále od kazety než s 11–40 kazetou). A k tomu je to náchylnější na správnou délku řetězu (nesmí být delší než velá/velká + 2).

                  Tohle byl pro mě další důvod, proč jsem šel do kazety 11–40 (chtěl jsem ale i to odstupňování té kazety) se kterou to chodí nejlépe.

                  Jakou tam máš kazetu u 2×11?

                  0 0
                  • Ondraj  

                    Je tam XT 11–42 a ty problémy jsou jak píšeš u menších pastorků, zatím jsem nevysledoval kde přesně, nestává se to pravidelně. Určitě přeměřím ten řetěz.

                    0 0
                  • petrun  

                    S 11+46z to chodí hůř než můj desítkovej 12–42z Bastl.

                    0 0
                    • Ondraj  

                      Tam musí být ale 11s hazka, ne?

                      0 0
                      • petrun  

                        Nemusí. Dřív se to řešilo výměnou raménka a dnes už to umí Deore 6000 GS.

                        0 0
            • Lister  

              Vozil jsme oboje, rozdílu v řazení jsme si nevšiml (možná 11 šlape o něco lehčeji), ale třeba ve tvaru páček jsem nezaznamenal rozdíl vůbec žádný. Je ale pravda že pravidelně střídám kola se Sramem a Shimanem a tak se moje prsty dokáží adaptovat rychle na cokoliv a po prvním přeřazení přestanu vnímat, že sedím na něčem jiném než minule.

              0 0
              • MlokCZ  

                To víš, vnímám zase každou drobnost. Jen na svojich kolech co jsem střídal pravidelně 3×10 od Sramu, kde byly pouze dva rozdíly:

                • jinudy vedené hadice
                • down swing vs top swing

                Tak i tady je to pro mě obrovský rozdíl, down swing má mnohem větší odpor (u přesmyků má ± srovnatelné vedení) a u přehazky je pouze horší vedení také obrovský rozdíl.

                A ten rozdíl vnímám ne jen po přesednutí z jednoho kola na druhé, ale ani se po pár minutách neztratí. Tedy vnímám to pořád na tom kole, kde to potřebuje větší sílu pro řazení.

                Už se těším na side swing, i když budu muset na obě kola nabastlit vedení po spodní rámovce.

                U Shimana jsem si důlkladně předem testoval jak to bude chodit se srovnatelným vedením jako mám + i jak mi přesně vyjde posun brzdová páka vs řazení (a to jak samotná objímka na i-spec B co mám brzdy) a jak přesně moje krátké prsty dosáhnou.

                Na i-spec B + Shimano jedenáctka mi to vyjde ještě o trošku lépe než u Sramu (potřebuju brzdovou páku malinko posunout od gripu dále při zachování stejné polohy řazení).

                Teď o víkendu jsem už jen dělal závěrečný test na střední placku (u 3×10), jestli si můžu dovolit dát na 2×11 placky 34/24, které bych tam chtěl kvůli nejlehčímu převodu. Vzal jsem kvůli odstupňování 11–40 kazetu a tak 24/40 je ještě o malý chlup (asi 1/4 převodu) lehčí než současný 22/36 (26/36 by pak byl cca o půl převodu těžší než současný 22/36).

                Test ukázal, že s těžkými převody s 34 plackou (a 11z pastorkem) si vystačím (na 3×10 jsem měl nejtěžší 40/12, takže to zase o tolik horší nebude) a ani bych neměl jezdit nějak přehnaně často na nejtěžší převod.

                0 0
                • MlokCZ  

                  A když se to tu více rozebírá, má někdo zkušenosti rozdílu velké placky (36 nebo 34 zubů) mezi SLX a XT.

                  XT má CF composite

                  a SLX (nebo také ta z klik FC-MT700–2, které beru kvůli 175mm q-factoru) má GF composite.

                  GF composite je těžší a levnější, proto se používá u těch nižších řad. Rozdíl hmotnosti je pro mě ale zcela nepodstatný.

                  Jde mi o rozdíl životnosti těch placek a případně jak jsou tiché při záběru oproti sobě ty dva materiály.

                  0 0
                • petrun  

                  Tak to ti závidím, že můžeš používat i-spec. Já tam bez objímek neposkládám prsty. Mám objímky řazení a brzdy vzdálené od sebe 2 centimetry.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Tak 2cm od sebe objímky bych nemohl mít ani kdybych to tak chtěl. Vozím jen 62cm vlajdy s větším zdvihem, takže málo místa. Za gripem když mám dvě samostatné objímky (což u Sramu mám, tam společné řešení je jen alternativní výrobci a to jsem testoval a úplně blbá poloha řazení), tak musí být zcela u sebe a mezi gripem a první objímkou mám asi jen 0,5cm. Více už to posunout ani nejde.

                    Posunout o malinko více od gripu potřebuju ale jen brzdovou páku a stačilo by mi jen o malý kousek.

                    S i-spec to vyjde přesně akorát.

                    Tak jak máš řazení na fullu v profilu, tak bych na musel zcela pustit řídítka a rukou posunout, abych na řazení dosáhnul nebo bych si na palec musel nechat udělat dlouhý nástavec :-)

                    0 0
                • oddie  

                  Děláte mi v tom bordel, furt přemýšlím, co osadím na děckokolo :)

                  0 0
                  • petrun  

                    Svojí oblíbenou desitku Shimano XT bych ti v tomhle případě nedoporučil. Pro dítě je moc tvrdá.

                    0 0
                  • MlokCZ  

                    Pro děti asi budu schovávat Sram desítku co sundám, zatím spokojeně zůstáváme u Gripshiftu, když už ho malá teď utáhne.

                    0 0
                    • petrun  

                      SRAM desítka je pro dítě ideální. Má projev jak leklá ryba. Asi taky jednu zachráním z bazaru pro svýho kluka :-)

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Jen to chce (zejména pro menší děti) rozhodně s přehazkou bez brzdy.

                        0 0
                        • petrun  

                          Díky za radu, to mně nenapadlo.

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Vozím to tak schválně i pro sebe, Sram desítková přehazka s brzdou mi tu pořád leží na poličce, jak se mi nelíbilo o kolik je potřeba větší síla na řazení. To je právě další z důvodů pro mě pro přechod na 2×11, že budu mít použitelnou brzdu (nastavenou na minimální odpor).

                            0 0
                            • petrun  

                              U té jedenáctky Shimano jsem to trochu povolil a 2× mi spadl řetěz. Po opětovném dotažení už nic nepadá. Čekám až mi přijde vodítko a pak to zkusím znovu povolit. Nejde mi o sílu ale o to, že brzda dost kurví projev řazení.

                              0 0
                              • MlokCZ  

                                Mně právě padá zcela minimálně i Sram desítka s přehazkou bez brzdy.

                                Brzdu budu vozit u Shimana určitě hodně povolenou, nemůže to být ale horší než zcela bez brzdy u Sramu.

                                0 0
                            • TeryPV  

                              Já osobně to u SRAMu skoro nepoznám, u Shimana je to setsakramentsý rozdíl, zda brzda je zapnutá, či nikoli.

                              edit: jsem komplet na XT

                              0 0
                              • petrun  

                                Taky komplet XT :-)

                                0 0
                              • MlokCZ  

                                U Shimana to hlavně závisí na nastavení brzdy + její stav (kromě nastavení se časem odpor brzdy zvyšuje a potřebuje servis). Tedy naopak u Shimana lze nastavit daleko méně výraznou brzdu na řazení než u Sramu.

                                U Sramu je to dané a nic s tím dělat nejde.

                                Na jaký moment máš u Shimana brzdu nastavenou? Pokud neznáš moment, tak aspoň odhadem jestli máš brzdu přitaženou spíše více nebo méně, přednastavené je to asi spíš na dost utaženou.

                                0 0
                                • TeryPV  

                                  Právě jsem s tím experimentoval. Neznám přesný moment, ale když ji dotáhnu tak, aby opravdu fungovala a brzdila, tak je odpor na páčkách značný, když ji povolím, tak aby odpor na páčkách byl menší, tak zase nebrzdí jak by měla a řetaz dost skáče. U Sram 10sp jde krásně řadit i s brzdou a přitom řetaz neskáče. Jak je to možné, netuším.

                                  0 0
                                  • MlokCZ  

                                    Podstatná otázka je co si představíš pod pojem, aby brzda fungovala. Jedna věc je, jestli padá/nepadá řetěz z převodníku v terénu ve sjezdu a druhá, jak moc lítá řetěz (lítání řetězu zcela neeliminuje ani přitáhnutá brzda).

                                    Samotné lítání řetězu bez padání z převodníku nevadí vůbec ničemu.

                                    0 0
                                    • MlokCZ  

                                      Já jsem právě připravený případně i na extrémnější variantu a to jezdit většinu času s vypnutou brzdou (u Sramu nejde ani vypnout) a zapínat si ji pouze sem tam na opravdu hodně teréní akce (ne stylem na každý sjezd vypnout a zapnout, to by mi nebavilo pořád řešit), takže třeba jen na dovolenou v horách.

                                      V takové variantě bych ji mohl přitáhnout i mírně více. Uvidíme jak se mi to bude líbit naštelovat.

                                      U 10sp. Sramu toho ale právě moc dosáhnout nejde, tam mi to prostě vadilo jak to chodilo s brzdou (X0 s brzdou koupená s kolem šla z kola dolu a vracel jsem X9 bez brzdy se zásob).

                                      0 0
                            • Lister  

                              Já ti nevím. Aby brzdy neovlivňovala chod řazení tak už bude tak málo brzdit že to skoro nebude mít vliv.

                              Samozřejmě záleží, jak kdo jezdí, ale když jsem to zkoušel u sebe tak řetěz lital tak nepříjemně že to bylo skoro nepoužitelné. Jak si člověk na tyhle věci zvykne tak najednou přestane rozumět tomu jak mohl jezdit bez brzdy.

                              0 0
                              • petyn  

                                Presne. Vlastni zkusenost ;)

                                0 0
                              • MlokCZ  

                                To poslední u mě určitě neplatí. Tedy aspoň pro Sram. Přehazku s brzdou jsem po několika stech kilometrů testování vyhodil a dal bez brzdy, protože mi to štvalo čím dál více jak to hůře řadí.

                                A po přechodu zpět na přehazku s brzdou to nebyla žádná tragédie, chybí mi opravdu jen sem tam.

                                Prostě nejezdím tak moc hodně rozbitých terénů. A pokud mi nespadne řetěz (což se mi stane tak 2–3× do roka na přehazce bez brzdy), tak mi nějaké větší lítání řetězu je úplně ukradené. Stavbu mám omotanou pořádným neoprénovým chráničem, tak to nedělá žádné větší zvuky, maximálně trochu o přesmyk.

                                Pro mě bude i hodně povolená brzda přínos, když je to proto variantě žádná brzda.

                                Schválně pak napíšu na jakém momentu brzdy u Shimana nakonec skončím.

                                0 0
                    • oddie  

                      Tu budu mít jednu taky (řazení), akorát nevím co za desítkovou Sram přehazku, aby zvládla 42z.

                      0 0
                • Lister  

                  Tento týden budu dávat synovi na kolo 1×11 Shimano tak se na to zaměřím. Smyk nemůžu komentovat protože jsnro jezdil v 1×11 variantě. Mám to přes I-spec a sedí mi to.

                  Ale na novém kole budu mít zase Sram a brzdy asi nebudou ani Shimano ani Sram takže uchycení budu muset dořešit – se 2 objimkama jsem nikdy problém neměl.

                  0 0
                  • Al Stra  

                    počkat, na superior fly 20?-)

                    0 0
                    • Lister  

                      Jako jestli ho budu toho našeho prodávat? Bohužel, v rodině na něj stojí frotnu další jezdci.

                      0 0
                      • Al Stra  

                        nenene, jen jsem měl dodjem, že máš pro ploda tenhle sup, viž vlákno o dvacítkách

                        0 0
                        • Lister  

                          Ano my tu dvacítku máme, ale už z ní vyrostl a tenhle týden mu dorazí 24. Takže je možné žes to opravdu četl, ale byl to starý post.

                          0 0
                          • Al Stra  

                            ne možná, ale určitě-)

                            0 0
            • MlokCZ  

              A ještě se mi hodně líbí externí štelovátko brzdy. S tím si já budu dost hrát, chci aby to chodilo lehce, takže budu štelovat brzdu na naprosté minimum, aby ještě měla aspoň trošku smysl. Nejspíš tedy půjdu ještě pod ten nejmenší doporučený moment Shimano 3,5Nm.

              0 0
            • xtonda  

              Side swing přesmykače jsou i v desítce a to o nejen v nové řadě M60×x, ale i v předchozí M61×, nebo ten jedenáctkový je nějak ještě lepší?

              0 0
              • MlokCZ  

                Ty side swingy doplněné do desítky jsou také ok.

                0 0
                • xtonda  

                  Pak ale side swing není argument pro upgrade na jedenáctku.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Tak je i není. Smysl nechávat desítku je hlavně v tom, že ušetřím. A pak nebudu měnit přesmyk, abych s ním zase zůstal u toho co už jsem tam měl. Ale samozřejmě ta možnost vyměnit přesmyk u desítky za sideswing tu je.

                    0 0
                    • xtonda  

                      Už sem to tu někde psal, já sem kolem Velikonoc na 3×10 42–32–22 × 11–36 shodil největší převodník, dal novou kazetu 11–42 a RD-M6000-GS přehazovačku. S top swing trojpřesmykem bez 42z placky mi padal řetěz (plus mě na něm štvalo vedení lanka, zasekávání štěrkem a blbé řazení 22 → 32), tak sem ještě dal side swing dvojpřesmyk M6020.

                      Kdybych věděl, že mi za další měsíc v servisu zjistí, že je špatné a bude se měnit pravé řazení, tak už bych asi šel do 11sp :-) Ale i tak by to vyšlo dráž, v SLX je všechno dražsí, kazeta o dost.

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        To je přesně upgrade, který já nechápu proč dělat a prostě bych buď dal rovnou 2×11 nebo tam nechal 3×10.

                        Ten rozdíl v ceně už zase tak velký není (počítám, že pro ušetření by se pro 2×11 také neměnily kliky) a mít po upgradu (do kterého stejně nějaké peníze nacpeš) desítkovou kazetu 11–42, tomu já bych řikal upgrade k horšímu…

                        Ale každému vyhovuje něco jiného.

                        0 0
                        • Lister  

                          Jak píšeš ten velký rozsah na desítce je k ničemu. 11–42 má právě to obrovské kouzlo že je to vlastně 11–36 s převodem navíc.

                          Jen jsem se pořád nedopocital k tomu proč tam je originálně 10z rozdíl na převodnících.

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Tak rozdíl 10z nebude o dopočítání, ale spíš o tom, co si u Shimana myslí, že je tak akorát praktický skok.

                            Za mě je tedy 10z tak akorát, větší bych nechtěl určitě, zvlášť když budu dávat 24/34 (tady už to je 42%, 36/26 je jen 38%). Mně seděly i ještě o malinko menší skoky na trojplacce 22/30/40 (36% a 33%).

                            Větší 22/36 (64%) skok jsem kdysi chvíli jezdil při testování 2×9 a to mi strašně štvalo (taky jsem to dal zase pryč a vrátil trojplacku, i když velikost skoku nebyl jediný důvod, ještě se to trefilo navíc do „chybějící“ prostřední placka a pořád jsem řadil sem tam na plackách, což s tím velkým skokem dohromady bylo peklo).

                            0 0
                        • xtonda  

                          Primární cíl byl získat převod 22/42 co nejlevněji. Přehazovačka mě vyšla na 940 Kč, kazeta 600 Kč, řetěz už sem měl, starý byl akorát sjetý. 2×11 SLX by bylo minimálně přehazka +200, kazeta +500, řetěz +250, řazení +650, tedy dvojnásobek.

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Tak jestli potřebuješ až tak lehký převod, tak to potom chápu, i když bych skoky typu 15–18 opravdu nesnesl.

                            Já potřebuju hodně lehké převody, ale zase ne až takový extrém.

                            22/36 mi na 29" stačí celkem v pohodě (takže jsem neměl cíl mít nějaký výrazně lehčí převod než na 3×10 těch 22/36). 22/36 na 26" (nejlehčí převod, co jsem kdy jezdil) bylo takové meximum, co jsem ještě sem tam využil.

                            S 24/40 na 29" budu někde mezi tím a bude mi to bohatě stačit.

                            0 0
                            • xtonda  

                              Jo, skok 15–18 někdy není příjemný, předtím sem takový neměl a netušil jak mi to bude vadit. Není to tak hrozné abych uvažoval, že to dám pryč. Vědět, že nakonec stejně budu měnit řazení, možná bych se rozhodl jinak.

                              0 0
                              • MlokCZ  

                                Já na 12/36 desítkové kazetě vnímám i skok 19–22 i když už mi vyloženě nevadí. 18–21 na devítce mi ještě vadil.

                                Na jedenáctce Shimanu nebude ani těch 19–22 (i když 19–21 už má zase skoro opačný problém, že je to příliš malý skok) a k tomu jsem nechtěl, abych nafasoval 24–28 (stejný jako 18–21) skok u 11–42 kazety a proto šel do 11–40 (navíc jak už jsem tu psal to je i nejlépe řadící varianta).

                                0 0
                • Hadato  

                  Nové řady M60×x a výše jsou konstruovány na max rozdíl 10 z. na převodnících. Starší řady pak zvládají až 14 z. Funguje to o honě lépe, než klasický downswing i s rozdílem 14 z. (odzkoušeno na stavbě kola pro mamku).

                  0 0
                  • Lister  

                    Takže ten rozdíl tam nevadí?

                    To rád slyším, když jsi měl předtím obavy.

                    U mě to zase taková paráda není. Měnil jsem staré kliky na trojplacku za nové SLX, které mají větší řetězovou linku. Jelikož tam mám e-type smyk, tak to ve výsledku není taková pecka jako s puvodnima klikama – ta větší řetězovka je tam trochu znát a už se mi jednou stalo že řetěz sletěl z malého mezi převodník a ten upevňovací plech smyku – je tam teď přesně mezera aby se tam vešel a krásné se tam zasekl.

                    0 0
                    • Hadato  

                      Obavy byly z kombinace převodníku 38/24 na nových Deore/SLX klikách, které jsou určeny pro rozdíl 10 z. A ta obava ještě pořád je (zatím jsem se k výměně nedostal). Smyk jsem věděl, že to zvládne, ten už jsem zkoušel na mamčině kole, kde jsem montoval kliky 38/24, které už tak byly zkonstruovány (nějaké Force nebo Prowheel).

                      S tím řetězem mě to teda netěší, snad to je jenom nastavením dorazů. U předělávky klasiky 3× na 2× se mi to v životě nestalo po správném naštelování dorazů. Ještě kontrolní otázka: Máš boost verzi nebo klasiku?

                      0 0
    • Saw890  

      Ahoj mam 2×10 a prevodniky 36/22shimano deore.Chtel bych to vymenit za 2×11 prevodniky

      S klikama a nevim jaky prevod by byl lepsi 36/26 nebo 38/28 co by bylo eventuelne lepsi na kazetu 11/36 desetirychlostni dekuji za rady

      0 0
    • jarda65  

      Taky bych potřeboval radu. Mám na 29" Sparku převod 2×11 ( 24/34 a 11/42) a přesmykač XT FD-M8020-D. Jezdím dost XC, takže mi to přijde na rovině a hlavně z mírného kopce pomalý. Ale odbornící tvrdí, že u M8000 jde dát jenom 26/36 nebo 28/38. A to je špatně. Nezkusil někdo 24/38 nebo alespoň 26/38?

      0 0
      • palo7  

        Měl jsem 38/26 a plně funkční

        0 0
        • jarda65  

          OK! Aspoň, že tak. Zkusím někde koupit starší XT placky a nějak to naladit.

          0 0
      • koldas  

        Mám sice 2×10 ale 38/24 a jede to v poho…

        0 0
        • jarda65  

          No právě, nemáš tím pádem přesmyk M8020, který to prý neumí.

          Citace servisu:

          *ano u 10ti rychlosních klik tomu tak bylo, ale u převodů 2×11 zvládají Shimano přesmykače rozdíl mezi jednotlivými pastorky max 10 zubů. Čemůž jsou uzpůsobené i rozsahy nabízených klik 34–24 / 36–26 / 38–28.

          *

          0 0
          • stan.zak  

            Už jsem to psal v jiném vlákně, tedy

            Vozím kliky Shimano XT FC-M8000 – 2, přesmykač XT FD-M8020-D 2×11 side-swing, a hozku XT RD-M8000 11 – Speed Plus SGS, tedy s dlouhým ramínkem, viz profil.

            Původně jsem měl převodníky 36/26 a kazetu 11/42. Za převodník 36 jsem dal 38. Řetěz mi vyšel, prodloužit jsem ho nemusel, je napnutý vždy a řazení vpředu i vzadu bezchybné. Stávající přesmyk stačilo jen posunout nahoru.

            Na obou převodnících lze používat celý rozsah kazety, ncm. řadím tak, že na každém převodníku využívám přilehlé cca 2/3 kazety.

            Na přev. 26z řetěz na 11–13–15 a myslím i 17 „jede“ po přesmykači.

            Na přev. 38z se dá celá kazeta.

            0 0
            • stan.zak  

              …ještě foto z výměny 2.4.2017

              0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
            • ppoli  

              Potvrzuji

              Já mám XT FD-M8025 sideswing a kliky FC-M590 (původně 3×9) předěláno na: 22 /38 nw/ prázdno. Používáno jako 2×9.

              Smyk normálně přesmýká. Sám jsem tomu nevěřil, ale řadí to nečekaně dobře. Zvládá rozdíl 16 zubů (myslím tím nahoru dolu). Samozřejmě na pěti malých pastorcích řetěz dře o spodek voditka, ale dle mého jsou to stejně nepoužitelné převody. Malý tác 26z musí po výškovém nastavení smyku fungovat v pohodě. Na 38 bez problémů celá kazeta a ty funkční na malé to akorát doplňují. Vadí akorát ten velký skok při přeřazení na malý tác. Člověk na to musí myslet.

              Pro prudiče!

              Vím, že je to prasárna, ale jiný smyk jsem v šuplíku neměl a testuji jaký rozsah převodů je pro mě optimální. Cílový stav zatím vypadá na 2×10, ale teď to fakt super funguje, tak nemám důvod na to chvátat.

              0 0
              • Lišák  

                Když přehazuješ z malé na velkou, podaří se vždy trefit n/w články na n/w zuby?

                0 0
                • Hadato  

                  Doma máme podobnou kombinaci na dvou kolech. Jedno 2×9 a druhé dokonce 2×8. Smyk je pak Alivio side-swing. Oboje je 22/38 NW. Pod tím 22 z. jsou distanční podložky tak, aby řetěz neškrtal o šrouby držící 38 NW převodník (posun asi o 1 mm díky větší šířce toho NW převodníku bez zapuštění šroubů). Řadí to bez jediného zaváhání, mnohem lépe, než jakékoli jiné řešení, co jsem kdy měl bez side-swing (včetně řešení s menšími skoky na převodnících). Nikdy se mi nestalo, že by to nechtělo naběhnout na zuby tak, jak má. Jenou mi to shodilo řetěz ke středu při přeřazení dolů, ale dotáhl jsme doraz a od té doby v pohodě.

                  Na novém kole teď mám 22/34 NW na 2×10 a to chodí prakticky stejně. Jenom ten skok mezi převodníky je menší.

                  Převodníky mám nějaké NW z Číny za asi 300 Kč.

                  0 0
                  • ppoli  

                    Přesně, funguje to bez zaváhání. Vůbec jsem to nečekal. Žádné položky jsem ani nedával, nebylo třeba. Převodnik je také ta nejlevnější Čína.

                    0 0
                    • Hadato  

                      Asi záleží na klikách. Každopádně je to i s těmi podložkami velice robustní řešení a funkční.

                      0 0
    • mischak007  

      Pridam se s dotazem. Chtel bych na Lectorovi (Lector 2.9, 2018) predelat pohon z 2×10 na 1×12. Jsou tam kliky Shimano Deore FC-M6000 Hollowtech II 34/24, jedna se o ne-boost ram. Kazeta bude SunRace 12s, 11–50. Bude retezova linka s NW prevodnikem ok, nebo budou potreba pridat podlozky? Predem diky.

      0 0
      • petrun  

        NW převodníky z Číny které používám mají sílu 5mm což samo o sobě o 1mm linku posune. Na další případný posun ti budou stačit podložky pod panty dveří které koupíš v každém železářství za pár kaček. Mně ale stačí ten 1mm bo jezdím těžší převody a aspoň nelámu řetěz doleva přes větší pastorky.

        0 0
      • Singlespeed  

        Pokud použiješ původní kliky Deore a jen vyměníš převodník tak s velkou pravděpodobností nebude. Budeš muset umístit převodník na úroveň středu kazety.

        0 0
    • Dworry  

      Neví náhodou někdo, zda-li může správně fungovat přehazovačka 2×10 po upgradu řazení + kazety + řetězu na 2×11 ?

      Mé řazení 2×10 odešlo do věčných lovišť, tak jsem pořídil nové 2×11 (současně s kazetou a řetězem).

      U přehazovačky a klik jsem si myslel, že mohou zůstat stávající.

      Dneska to dávám dohromady a řazení na prostředních pastorcích nějak blbne :-(

      Pro info, jedná se o stávající přehazku Dura Ace RD-7800 (rok 2008) a nové řazení Ultegra BR-R8000.

      Předem za postřehy děkuji.

      0 0
      • Singlespeed  

        11 rychlostní řady mají jiný tah lanka (delší) , takže ti stará přehazka nebude správně řadit.

        0 0
    • raceman  

      Ahoj,

      přidám se s dotazem.

      PO letech jsem se rozhoupal k obměně mého závodního mazlíka v důchodu Důchodcům se nesmějeme, ale mluvíme o nich s úctou :) je tam stále poctivých 3×9 komplet XT včetně starých klasik xtr 960 brzd…

      Budu kupovat xc fulla od kamaráda a řeším pro mě po 10 letech mimo MTB svět španělskou vesnici s převody :D

      Koupil si v létě na zkoušku XT 1×12 ale kvůli staršímu ořechu nemůže používat nové kazety, ale pouze starší začínající 11z.

      Předběžně jsme se domluvili, že mi tam vrátí sram GX, který tam měl původně. Otázka je, zda si nechat 1×11 nebo dokoupit smyk a jezdit 2×11z. A jak odstupňovanou kazetu zvolit pro spíše kadenční šlapání.

      Ze silnice jsem zvyklý na kompakty a 11–25 kazetu a jemnější odstupňování…

      Díky za názory :)

      0 0
      • Singlespeed  

        Přestavba z 1×11 na 2×11 neznamená jen koupit přesmyk, ale i levé řazení a novou přehazku s méně vyosenou kladkou (jednoplacková Sram s extra vyosenou horní kladkou si s dvojplackou pochopitelně moc nerozumí).

        0 0
      • bikemike  

        Asi bych tam nechal tu dvanáctku, podle náboje buď přeplést, některé náboje umožňují vyměnu ořechu…Nebo zvolit ghetto řešení, (které používam i já) tj. stávající ořech osadit kazetou Sunrace 11–51.

        0 0
        • raceman  

          jak píšeš :D

          dělal jsem si srovnání převodů 1×12 a zbytku a asi to tak dopadne… sunrace tam má teď, ale je to otázka i funkčnosti

          Další varianty taky řešíme – nx kazeta nebo vyměnit ořech – otázka je cena nového ořechu SH na syntace nábu :)

          0 0
      • bikemike  

        A s většími skoky na kazetě se budeš muset smířit jak u 11, tak u 12s, holt full není silnice :-)

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.