Ahoj.Co se vám nejvíce osvědčilo na řetěz do prašného terénu ? Vyzkoušel jsem kde co,ale stále to není ono.Jsem snad moc náročný ? :-)
Ahoj.Co se vám nejvíce osvědčilo na řetěz do prašného terénu ? Vyzkoušel jsem kde co,ale stále to není ono.Jsem snad moc náročný ? :-)
ja pouzivam WD40 do snehu do prachu do blata do vody a uplna spokojnost
p 101 WD 40 neni na mazani
ale odstrani to hucanie zo suchej retaze a je to aj trochu mastne :-) ja to pouzivam na retaz a je to nadhera
tak si do toho nenech kecat a vesele v tom pokracuj:-).akorat bys teda mel vedet jak rikal jecnak ze to neni mazadlo:-))
to nieje, ale ja osobne som mal z retaze lepsi pocit ked som ju cistil wd-ckom ako teraz, ked davam mazem tf2. asi by to chcelo nejaku kombinaciu. co myslite?
tf2 je na řetěz uplně k hovnu,používám racing wax od yarowline a sem spokojen.
Do sucha je vosk nepřekonatelný, takže souhlas.
normalny vosk ? jak sa dava na prkna a lyze
neeeee, speciální na řetezy
Plastické mazivo ve sprayi, to je to pravý ořechový. Jinak vaše dohady jsou k úsměvu… :-)
Ano máte pravdu WD40 není určen pro mazání. Ale on tak perfektně čistí, všude se dostane, uvolňue a maže, že s ním mažu kde co, včetně bovdenů a jsem náramně spokojený.
Nevím, jak jste přišli na to, že WD40 není mazivo? Ze stánky http://www.c-lab.cz (asi dovozce) pochází toto: Mazací schopnosti Tenká vrstva, kterou WD-40® zanechává, má výborné mazací schopnosti. Opět uvedu příklad. Automatické i poloautomatické zbraně mají kluzné plochy (většinou kov-kov). Po použití WD-40® jako konzervantu musí být zabezpečena i provozuschopnost zbraně, zejména hladký chod závěru. Pro tento účel firma C-LAB Services s.r.o. testovala WD-40® mazací schopnosti u VZS PHM 150 Brno. Velmi důležitá je u WD-40® skutečnost, že efektivně maže v teplotním rozmezí od –73 do 1400C. Velmi dobrou referencí je celoroční používaní WD-40® k mazání výhybek společností České dráhy a.s.
Ja sice nevim jestli je WD40 mazadlo nebo ne, ale jako mazadlo ho pouzivam a jsem spokojen. Mazu retez pred kazdou vyjizdkou WDckem uz nakej rok a vydrz to ma srovnatelnou s mazadlama co pouzivaji kamosi. Nevyzkousel jsem toho sice moc jinyho, takze netvrdim, ze neni nic lepsiho, ale rozhodne je WD40 na mazani retezu pouzitelny. A je lepsi nez teflonovy siditka.
Ja osobne si myslim, ze nema smysl retez mazat. Jenom aby nepiskala a nevydavala jine libe zvuky. Stejne ten sajrajt vleze dovnitr, a cim je mazadlo mazavejsi tim hur :(. A prave WD mozna tim ze neni mazadlo ale pusobi proti korozi , vode a spine je to nejlepsi … nekdy to mozna zkusim.
Dřív jsem taky používal wédéčko ale pak v létě když bylo všude prachu požehnaně a všechno se to lepilo jsem od WD odstoupil a přešel na FinishLine… A spokojenost maximální…
Mno tak o pár let pozdějo :-/
Protože to říká sám výrobce, že to není mazivo, ale konzervovadlo nebo jak se to správně píše. Má vynikající vzlínací schopnosti, proto funguje skvěle jako uvolňovadlo zerezlých spojů a skvěle konzervuje a chrání proti vodě a vlhkosti. Mazat s ním samozřejmě můžeš, ale pak musíš počítat s tím, že intervaly mezi domazáváním budou velmi krátké, protože při otěru mizí rychlosti blesku…
v praci ho na mazani zbrane pouzivam a nevidim jedinej problem. na kolo ho pouzivam na ,,vycisteni´´ retezu, na mazani mam Silkal 93. nemuzu si stezovat, par stovek km na nem dam.
Motorový olej M6 naleju do olejničky a aplikuju na řetěz. Řetěz se nešpiní jako po použití novodobých lepidel určených k mazání řetězu. Vydrží dlouho namazanej, stačí mazat tak 2× tejdně nebo před závodem. Mezi tim jen otřít a je furt čistej.
Chainstar
taky tak…
jo ten se mi zdá nejlepší, WD 40 je hodně řídký
Nechci ani vidět, jsem si blb koupil ChainStar Extrem a už mi došly nervy neustále od sebe odlepovat prsty. Jednak to je sprej, takže vždycky zasr… celý řetěz, po každé vyjíždce vypadal každý článek jako hnízdo (bodlinky, prach, bordelú). Lepilo to všechno na co to šáhlo, posledně mi praskla jedna plastová blbost, tak jsem přemýšlel, že místo vteřinového lepidla, bych tam mohl stříknout trochu toho ChainStaru, ale nakonec mi ho bylo za ty prachy líto. Takže s tímhle je konec. Objednal jsem si Finish Line Teflon Plus s kapátkem 120 ml a už se nemůžu dočkat až přijde.
no já mám Chain Star „normal“ viz zde: www.bike-eshop.cz/…n-star-200ml
zatím spokojenost, ale je pravda že nic jiného jsem nezkusil :-)
Tak ChainStar Extrem je primárně určený do extrémních podmínek jako je voda, bahno, sníh atp. A na většině obchodů je i v popisu, že má větší podíl lepivých složek, aby se nevyplavoval jako normální mazadla. Třeba takový mormal, je naprosto super. Akorát mi nesedí ten sprej, spreje nemám rád a to kapátko je malé a kupovat jich celej pakl na sezónu je na pytel.
V tomto obdobi treba pouzivat co najhustejsie mazanie,ja napr. pouzivam Finishline 120ml Crosscountry Wet,je vynikajuci
JJ, zeleny, najlepsie mazanie :-)
po vyskusani xxxxx olejov som sa zastavil pri Finishline, dobry je aj cerveny, ked je sucho, ale nevydrzi tolko ako zeleny.
Este na striedacku v zime a v blate pouzivam Lubrichain z kupkola,je fajnovo husty,az sa taha :-)
Ten podezírám z náchylnosti na mráz… Když je trochu víc pod nulou, tak mi řetěz na zimáku vydává nepěkný pazvuky. Vozim ho v batohu na zádech a po chvíli jízdy jsem si řek, že je to asi málo namazaný a jak jsem to chtěl namazat, tak to z toho kapátka skoro ani nechtělo týct, jak byl ztuhlej…
Pri –12C nemal ziaden problem,ale mazem v garazi…
Tak asi to bude tou kombinací s mnoho let starym řetězem, kterej počítám, že je už dost v háji. Jen mi to nad nulou nedělá, tak jsem podezíral ten vosk…
Ice vax, myslim, ze je to od Pedros. Den predem a nechat zaschnout. Prach se na to nelepi, vecer staci protahnout suchym hadrem.
Ice wax Pedros. Jde smýt vodou, takže stačí při mytí kola umýt řetěz v pračce jen vodou, namazat a je zas čistej. Stejně tak lze umýt vodou krásně i pastorky a převodníky. Musí se ale přimazat každých 80 – 100 km, tj. vždy domazat před jízdou, nejlépe několik hodin, ale i domazat těsně před jízdou jde taky.Řetěz před použítím vosku odmastit od všech starých olejů. Vosk vydrží í déš?, ale v brodech se rychle smývá.
takze je vlastne dost nanic.
MOTOREX vet lube do mokra nebo dry lube do sucha
Ja pouzivam kombinaci WD a dry lube. Nastrikam WDckem, otru hadrem a namazu dry lubem.
Lepi se maras na ten dry lube?
Ja ho tam nedavam moc, takze ne. Ono kdyz je tam predtim to WD, tak ho staci par kapek a vydrzi to slusne dlouho-proti TF2 a Weber…nebo tak nějak…ten lepil hrozně.
Nelepí se právě nic, má to prej nějaký zvláštní složky. Prej to je „suchý“ mazivo. A opravdu nešpiní ani nelepí bordel…
Zase sem si nepřečetl datum… :-/
S Ice wax Pedros mám teda ty nejhorší zkušenosti. Vydržel mi na řetězu tak max. 30 km, a? jsem dělal, co jsem dělal. Never more. Asi nejlepe mazal Castrol Ketten spray na motorky, ale je to děsný lepdlo, nejde to vůbec umejt (z řetězu, z rukou atd.)
Ice wax Pedros je na hovno, to snad ani nemaže , a projedeš jednu kaluž nebo brod a abys zase domazal … to raděj M6 a nebo v poslední době je mě vosvědčil Cheinstar , nastříkáš ono to zaschne ( odpaří se řididlo) a vazelín zůstane na řetězu) na zimu a do brahna to je to supr !!!
Rozhodne ne WD40a kdyz uz tak jen jako nouzovku. Ja ho pouzivam naopak na cisteni retezu. Pedros IceWax nevydrzi ani 100km na silnici a je potreba domazat (+za to ze je to uvedeno i v navode kde je 3,5–5hod). Jeho velka vyhoda je ze je retez porad cisty a nelepi se na nej bordel. Motorex WetLube maze celkem slusne a vydrzi tak 2–3dny do dalsiho domazani. Po kazde jizde ale retez musim ocistit (jen to projedu zkrz hadr)- je to bordelolapka Yarolline Chain… asi zatim nejlepsi mazadlo na retez ktery jsem pouzival (skoda ze ho ted nemuzu nikde sehnat). Vydrzi dlouho ale lepi, takze po kazde vyjizdce cisteni retezu hadrem ale domazavani az tak po tydnu. V pohode zvladne i nekolik hlubokych brodu a porad drzi na retezu. Proste muj favorit 1 navic stal asi 230,– (100ml?)a vydrzel mi pres 2 roky.
Yarrolline Wax je opravdu vyborny.Ja sem lahvicku vzdycky nahral v horke vode, aby to bylo vic ridky a nateklo to poradne mezi clanky. Nechat uschnout pres noc a pak zbytky otrit. Hlavne v mokru je to neprekonatelny. Ted zkousim Chain Star.
jestli to je takovej ten v hranaté plechovce , s Mo tak ho má potockej na kráme stál asi 180kč
to bude asi ono ale
Pouzivam GT80. Mazu s nim retez den dopredu. Mazivo na nem zaschne. Ne ze by byl retez extra tichej ale nechyta vubec bordel a vyrazne mi prodlouzil zivotnost retezu. Nedostava se do retezu totiz pisek. Ted jeste zkousim neco od Motorexu. Ten sice nezaschne, ale kupodivu se na nej nelepi spina dyl vydrzi dlouhodobejsi zkusenost mi ale chybi.
Ja taky zkousim kde-co. Zatim vim jiste, ze ne GT, reteze piska uz po 20km. TF2 je asi na tom obdobne. Ale vypada to tak, ze asi Chainstar zatim je nejlepsi.
Nemyslim…TF2 pouzivam uz 3 sezonu a som s nim max. spokojny. Den pred vyjazdom mazem, do rana zaschne,potom len zotriem zbytky handrou a je to…a bordel sa nelepi.
Bordel mi nevadi, jen at se nedostane dovnitr cepu na retezu.
lubos : Chainstar dost lepi. Skusal si SG 85 ?
Co to je ? To neznam.
To je taky biely mazaci vosk v spreji. Predava sa v 200 ml. baleni. Cena cca 280 Sk. Cele leto uz niekoko sezon nic ine nepouzivam (ked sa minie, tak nudzovo GT). Inak myslim ze vyrobca je ten isty ako u GT85.
Ja ted pouzivam jakesi italske mazadlo na retezy CTN, vydrzi pomerne dlouho, nesmyje se hned v desti a mokru a na druhou stranu to neni takove lepidlo jak nektery motorkovy oleje. prijde mi jako slusny kompromis mezi maze/lepi bordel a nemaze/retez je krasne cisty:) Ma taky vybornou cenu 100Kc za 400ml.
mazu Yarrolline Wax race a je super do vsech podminek. ALE po par vyjizdkach je retez jako prase, nemluve o rolnicce na saltru a pastorcich.
BERNER Hochleisrungs Schmierstoff.Mazadlo rozpuštěné v benzinu.
Zelená vazelína Castrol rozpuštěná ve WD 40. Naprosto super. Životnost řetězu stejná jako u drahejch sajrajtů a nelepí se bordel.
Da se WD40 koupit jinak nez ve spreji?
Ano a není drahý. Prodává se v každé drogerii pod obchodním označením „PETROLEJ“
fakt? to jsem netušil.
nevěřim
Nevěřím tomu :). Vždyť petrolej je teoreticky čistý kerosin a ten ve WD 40 vůbec nenajdeš.
To:Da se WD40 koupit jinak nez ve spreji?
Da, kdysi jsem poptaval WD40 v 200 litrovych sudech – cena vychazela cca 100Kc za 1 litr. Nakonec jsem kupoval Combat A88 (je to „kopie“ WD40)- vyslo to cenove lip a WD40 by mi asi lidi rozkradli. Navic Combat oproti WD40 vice mazacich slozek. Pouzivali jsme to jako konzervacni olej.
Combat i WD40 se da koupi za docela rozumne ceny (jsou tam i ceny za 25 litru) – web
Zkoušel už někdo obyčejný včelí vosk? Dřív se tím mazaly namáhané části strojů, a fungovalo to prý sakra dobře.
Mozna by se tim zamezilo znecisteni vnitrku cepu. Ale je pak potreba tu retez vyvarit v tom vosku, ne ?
No, já to právě na řetěz ještě nezkoušel, tak asi zaexperimentuji a dám pak vědět, jestli to ještě jede, nebo už… Každopádně když mažu cokoli jiného, uříznu kus svíčky (stačí opravdu MALÝ kousek, ale proboha ne té parafínové :) ), rozpustím v petroleji, namažu (jde to dobře injekční stříkačkou) a petrolej za pár hodin vyprchá, třeba přes noc. Funguje to vážně skvěle, jen na ten řetěz jsem to ještě nezkoušel.
Aha, takze normalni voskova (ne parafinova) svicka. Jo, ten petrolej to je ono. To jsem chtel vedet, cim to rozpustit. Nooo, tak ted jenom tu svicku nekde sehnat. Dik.
Prodávají je třeba v dárkových obchodech a podobně (u nás v České Lípě v kuriozitách na námku), je to pro okrasu, ale je to vosk, tak co ;o)))
Kolik petroleju na kolik svicky ?
aky je rozdiel medzi voskom a parafinom?
tak som si chcel sam odpovedat a nasiel som v google tuto stranku
http://www.bdsm.cz/art/clanek.asp?…
s fyzikalnymi vlastnostami vosku apod.
Lenze co tam oni na tej vedeckej stranke o vlastnostiach vosku robia? Pchaju si tu sviecku do riti :-)))
Jo, včelí vosk je super. Koupil jsem ve včelařských potřebách 200g vosku, a mažu s ním všechno co potřebuje namazat. Řetěz s ním vydrží nejmíň 500km a je stále čistý. Na řetěz ho nalámu na kousíčky, a trafopájkou ho na každém čepu rozpustím tak, že všechno zateče do řetězu.
Je lepsi sprej nebo normalni flasticka?
treba u chainstaru si kupuju jenom kapatko.myslim ze je tam toho stejne jako ve sprayi a stoji to nekolikanasobne min.
to je ten Chainstar tak dobry ze ho tu vsichni pouzivate???
No, jestli je az tak dobry ja ti nevim. Ale je jinej, to vim urcite. Nevyhoda je, ze je lepkavy, ale mam z nej dojem, ze brani lepe pronikani necistot dovnitr cepu. Je na nem napsany, ze je urcen pro blativej a mokrej teren.
V zime som ho skusal, lepsie mi vysiel ten pre motorky. Vydrzal v snehu a blate celu jazdu. Len pred dalsim mazanim som musel dlhsie cistit retaz (na druhy den to uz vrzalo ale retaz bola lepkava a plna sajrajtu z blata) :-(
Ja uz mam konecne najrychlejsi a najjednoduchi sposob vycistenia retaze. Do zavarackovej sklenicky dam benzin a retaz. Potom odstredivo tocim, vyhodim spinavy benzin, dam novy (nie je to vela, tak max. deoc asi) a opakujem. Tocenie prevadzkujem tak 15sec. Vsetko je krasne prec. Predtym som skusal petrolej ale jednak je asi 2× drahsi a jednak je mastny alebo co, vobec sa s tym poriadne retaz odmastit a vycistit neda.
co robis s tym spinavym benzinom? Ked vidim s akymi nakladmi sa na pumpe odsavaju benzinove pary (su skodlive), tak vyliat niekde 2 deci benzinu asi nie je to prave orechove
A v tomto bodě se na starém BF rozvinula nádherná diskuse o škodlivosti odpařování X vylití :-))
Vše plyne – ve spirále :-)
… a co delate s pouzitym olejem z vidlic a kapalinami z brzd? :-)
Zatial spinavy petrolej, benzin a olej skladujem vo flasiach. Az ich budem mat viac, tak to pojdem niekam odovzdat, do auto-servisu asi. Mam zabrany to niekam vyliat len tak.
Nechej odstát kal a čistej benzín použij znovu!
Jo, premyslel jsem nad tim, taky ze bych ho filtroval .. kal nestaci. Ale … mam ho spolecne s olejem, asi ho uz neodfiltruju :-))) Minimalne na bezne spinavou retez bych odkaleny benzin mohl pouzit .. zatim to nemam vyreseny.
Mno, používal jsem na čištění řetězu nitroředidlo. Řetěz + 1dcl ředidla do PET lahve, proklepat, 1/2 pracovní doby nechat stát, proklepat. Uříznou nahoře petku, vyndat řetěz, nechat ustát kal, čisté ředidlo přelít do nové PET, kal + trochu ředidla jsem pak ekologicky vylil na parkoviště.
A co je spatneho na mastnem retezu? Na petroleji se da i kousek ujet a tak ci onak do druheho dne vyprcha, pak to domazu necim jinym.
no asi takhle,ted mam z nouze(lenost shanet chainstar:-) olej na kola asici stroje a to je sracka nejvesi,strasne spini(cerni)
já čistím a zároveň i mažu řetěz naftou a pohoda.
No , ja pouzivam MX olej na retaze Valvoline Chain LUBE , je dobry , len pri horsich podmienkach ide dole dost rychlo…
ubij ho řetězem…
:-)
Nechci rýpat ale přece jen :-)
pro ty kdo tvrdí že WD 40 není mazivo
http://www.wd40.cz/…avni-pouziti
všimněte si prvního odstavce a zejména nadpisu :
Maže
Vysoká přilnavost WD-40 ke kovům zabezpečí, aby se mazací složky široce rozprostřely a udržely na všech pohybujících se částech ošetřovaného mechanismu. WD-40 neobsahuje žádné silikony ani jiné přísady přitahující prach a způsobující tak vznik nánosů špíny a mastnoty
Přesně tak, říkal to aji Horst Fuchs.
jj, védečko
použiť sa dá na veľa vecí
niektoré z nich sa týkajú aj priamo reťaze na bike:
ale mazanie, mezanie tam proste neni… 8o)
Ono to mazadlo je, hlavně papírově. Ve skutečnosti na řetězu za sucha vydrží tak 20km občas i 40 :) Ale pak už začíná být slyšet, že je řetěz zas suchý. A jakmile projede vodou, je pryč hned. Taky sem kdysi takhle mazal, pak sem přešel na ptfe, pak chainstar normal a teď mám nově nějaký vosk, ten sem ještě pořádně nevyzkoušel.
abych ti řek pravdu já mažu WD40 když nic jinýho nemám a tred už mažu pul roku tí ma jsem spokojenej sice se na to lepí bordel když to dobře neutřeš ale po vyjíždce to přeperu v pračcea je jako novej:)
keď sa voláš Olej a nemáš nič okrem WD40, tak ja už ničomu nerozumiem… 8o)
ne to je přezdívka jen :D
Já zkusil pár jinejch mazadel, ale u mě tohle zatim vede. Zato WD-40 se mi na řetěz moc nepozdává…
Blbě zařazeno kujva. Na řetěz u mě vede Chainstar „normal“.
Používáte někdo tohle mazivo na řetěz?Cejtit je to jak navoňanej odlakovač na nehty a stejně tak řídký,jak voda.Je to do suchého a prašného prostředí.
zkousel jsem GT85 – dobry tak na 20…max 30 km, pak mi zacal sustit retaz tak, ze jsem ho chtel vzdycky pocurat, aby uz prestal…
pak jsem mel nejake lepidlo, ktery bylo i na retez motorek. Nazev si uz nevzpominam, ale hruza. tak jak jsem to tam nastrikal, tak to tam uz i zustalo, nedalo se s tim absolutne nic delat. sice vydrzel na retazu i 200km , ale i s bordelem co pobral cestou a cisteni pak byla zabava…
dalsi byl Motorex. Prirovnal bych to k GT85. mozna vydrzi na retezu o nejakej kilometr dyl, ale zadny zazrak.
no a konecne WD40. at si rika kdo chce co chce, ale s timto jedinym olejeme (cistidlem – jak kdo chce) , mam zatim nejlepsi zkusenosti. krasne retaz vycisti i namasti. neni problem s nim najet 50 km a retaz je uplne v klidu, zadny vrzani, skripani apod.
jeste musim zkusit ten vosk, mozna bude jeste lepsi…
takze takove jsou me osobni zkusenosti, muzete a nemusite souhlaist, ale je to proste tak
Není problém 50km? A dál? To si vozíš olejničku s sebou? Za mokra vydrží kolik? 10km?
Nosi vo vaku bandasku a priebezne namaze :-D
V Rusku tak mazu osky na vagonoch, v kazdej stanici chodia okolo vlaku zeny z velkou krhlou oleja(chlapi nerobia), a naleju na olej, pouzivaju totiz klzne loziska…a podla toho aj vyzera kolajisko ako jedno cierne mastne klzisko :-(
Mozno to videl tam :-DDD
taky jsem vyzkoušel kde co a zase jsem se pěkně vrátil k wédéčku nebo podobným rozpouštěčům rzi, jasně dlouho nevydrží, ale jednu vyjížďku dají a pro mě je prioritní, že nezasírají řetěz. po jízdě lehce špricnu na hadr, protočím řetěz a hotovo. žádný pračky, žádný velký čištění, takhle to dělám i teď, když se mohutně solí. jak má sprej v ruce, tak zavlažím i přehazku, střed, brzdy,… je to pohodlné a hlavně hodně rychlé, nějaký hraní nepřichází v úvahu, venku je docela kosa a já parkuji pod širým nebem : – )
Myslím si to samé co Calibos a Vladaza, akorát nepoužívám WD40, ale Konkor 101 ve spreji. O řetěz se nestarám a když už moc šustí a náhodou si vzpomenu, tak na něj stříknu a vydrží to určitě přes týden. Nemá cenu se řetězu věnovat více než několik sekund měsíčně.
Pokiaľ jazdíš XT a vyššie vybavenie, tak musíš byť celkom bohatý, ono to nie je iba o škrípaní reťaze, ale aj o jej opotrebovaní (to je ešte celkom znesiteľný náklad) a o opotrebovaní celého pohonu… kazety, prevodníkov… a to vie celú záležitosť pekne predražiť.
A keď tu pozerám na tie vaše WD-GS výdrže na jedno namazanie, tak na jedno vykúpanie (5 min) a namazanie (10 min) idem min. 200, skôr viac km (blato + dážď sa nepočítajú, tie usmrtia akékoľvek mazivo v priebehu 1 výjazdu). V podstate by som si vystačil s Yarroline Racing Wax. Mimochodom, nie náhodou na ňom píšu, že 4 h zavädnúť a utrieť do sucha – potom sa naozaj nič nechytá. To platí platí pre všetky mazivá na reťaz.
No já řetěz operu v naftě, nechám okapat a otřu v hadře. Potom ho dám do starího kastrůlku a popatlu klasickym moto olejem nebo ho vněm vykoupu, nechám okapat, otřu do hadry přebytečnej olej a jedu.
Výhoda: našustí, neskřípe, výdrž 250km i více. Většinou měním po 300km
Nevýhoda: čas údržby tak 1hod, lepí se na něj více nečistot
Vždycky mám 3 řetězy co točím dokola. Když sundám 1 nasadím druhý připravený a ten použitý jde na očistu, mazání a uskladnění.
To zní hezky. Jak to ale děláš, aby sis nezasvinil ruce hadry, kdeco. Mě se stačí na řetěz mazanej olejem jenom podívat a jsem černej. Kdybych měl někde venku třebas jen rozpojovat RS tak se zblázním, bo té černoty na rukách už se nezbavím. Myješ si je pak spolu s řetězem v té naftě?
Kto sa chce starat o retaz , nesmie sa bat spiny…
Když si zamažeš ruce od šmíru v přírodě, tak si najdeš nejbližší louži, hrábneš na dno, nabereš do ruky bahno a pořádně si promneš dlaně a prsty. Louže je často mělká, tak nakonec pěkně rychle několikrát pohladíš otervřenými dlaněmi hladinu a máš ruce čisťoučké, i když je louže kalná. Solvina také funguje tak, že má v sobě abrazivo. Uznávám, že takto se nevyřeší šmír za nehty, pokud se tam dostane.
A je to ekologické?
Boha jeho, to se ti vyplatí a chce dělat taková ultradlouhá a celkem pracná procedura s řetězem. Já namažu během pár vteřin a jedu, když je čas a chuť tak řetěz před mazáním stihnu i otřít hadrou.
Čas údržby řetězu 1h na 300 km? Tak to kdyby jsi tu hodinu věnoval intenzivnímu tréninku, tak jsi na některých pouťácích na bedně.
to silne preháňaš, a 300 km je tak 1–2týždňová dávka pravidelne jazdiaceho bikera (mojich 6 priemerných tréningov)
na žiletke by to boli tak 2–4 dni, max. 7 takých, že by sa nedalo na viac ako asi 2 h
Bilou vazelinu ve spreji na retezy motocyklu a Chainstar normal(resp.to same)
používám už léta tohle:
vydrží to dlouho, udělá se na řetězu takovej bílej film, používal jsem to i na motorku.
Když mo dojde a není tak na řetěz prdnu WD40, ale příjde mi, že se na to lepí strašně moc sajrajtu a vydrží to krátce.