• quidos

    plánuju koupit novou vidli, nebo? stará dosluhuje, přemýšlím, jak se zdvihem. Rád bych asi 105. Poptával jsem Authora, na rám co mám. Odpověděl, že dle výrobce rámu je tento stavěný na 80±15mm s tím, že při jiném se změní geometrie (což je jasný) a že pak neberou záruku (ta už mi stejně skončila;-)) Tak by mě zajímalo, jak jste tohle řešili vy? Dáváte vidli dle doporučení výrobce, nebo na to házíte boba a dáte tu, po níž toužíte?

    0 0
    • Pá-dlista1  

      Jezdim na kolech, ktere s timhle nemaji problem ;)

      0 0
    • RomanH  

      Videl jsem hodne Arturu s Marzocchi, tech 105 nebude problem.

      0 0
    • filipes  

      Neboj se toho. Misto zdvihu je pro geometrii urcujici vyska vidle (a nenii to same co zdvih). Kazdopadne si zkontroluj, ze mas opravdu spravny prumer sedlovky a dostatecne zasunutou, protoze s vyssi vidli se vic naklopi a v miste upnuti bude dostavat ram vetsi kapky.

      0 0
    • steel is real  

      ja menil vidli, na kolo geometrie z roku 95, puvodni vidle zdvih – neuveritelnych 5cm (marzocha xc700) dal jsem tam 8 cm – do roka a do dne jsem menil ram – ta geoimetrie se zmenila nehezky, v nepatrne prudsich vyjezdech se kolo stalo neovladatelnym. no nic mene mi to mnoho nevadilo aspon jsem mel o duvod vic poridit novy ram. ps: navic si myslim, ze v kazdym „lepsim“ (coz tady v nasi mkotline jsou asi 3) obchode ti to premeri a reknou ti jak by se ti uhly hlavovy a sedlovy trubky zmeni.

      0 0
    • skibob  

      Stavěl jsem si Auth. Versus model 2004 s komponenty odolnými mé hmotnosti. Letos jsem přešel z 80 mm na Maruš 105 mm. Jediné, co se snad změnilo je to, že při táhlém rychlejším sjezdu s jízdou v pedálech s prdelí za sedlem (vidlice je odlehčena) se mi daří mírně rozvlnit rám v oblasti hlavy řízení. (Jedná se ale o úmyslné kontrolní vyvolání vlnění.) Je to možná jen subj. pocit… Nebál bych se toho. Pokud nebudeš mít vidlici přehuštěnou, dráha zdvihu je dlouhá a plynuleji si poradí s rázy od terénu. Měl jsem v dubnu stejné dilema, jako ty a nechal jsem si poradit. Nelituju toho.

      0 0
      • quidos  

        a co dokopec, nestaví se ti bajk na zadní?

        0 0
        • skibob  

          Noo, mám takovou neapartní postavu a nejvíce ze svých 111 kg mám v oblasti hrudníku a ramen (nemyslím tím kozy). Takže mi stačilo ubrat podložky pod řídítky (nemám vlaštovky)a jen se více předklonit. Máme s kolegou testovací kopeček, kde zkoušíme, kdo dá blíže nos k přednímu kolu při škrábání do svahu. Je to poznat, ale žádné drama. Spíše zvyk.

          0 0
    • Volf  

      Toto jsem řešil taky a psal jsem až na Universe Agency, kde jsem dostal celkem logicky stejnou odpověď jako ty. Nakonec jsem si změřil výšku vidlice / Artur to na svejch stránkách v sekci geometrie i uvádí / a dal na Tractiona Blacka se 100 mm zdvihu. No a jezdím.

      0 0
    • Martinson  

      DAl jsem 105 MX Comp na Artura Spirit 2000 a jezdil v pohodě. Když jsem vyměnil Artura za Jamise( kterej je na 105 stavěnej) tak jsem zjistil že jsem jezdil s trambusem. jamis mi připadal ze začátku strašně točivej, ale spíš byl artur strašně netočivej.

      0 0
      • quidos  

        jak se Arturovi s tou 105kou líbily dokopce? nestavěl se na zadek?

        0 0
        • Otto  

          Mám na rám na 80mm vidli a teď jsem tam dal MX Comp 105. Co se změnilo, je, že je kolo teď míň točivé, ale je to o zvyku, do kopce bych kupodivu řekl že je to snad i lepší.Kolo má teď asi o 2 cm delší rozvor, tak možná i kvuli tomu. Řídítka mám ve stejné výšce jako s 80mm vidlí( ubral jsem podložky) ale spodní ložisko je asi o 5 cm výše. Tak nějak si člověk zvykne na vše, ale často zjistí , že se mu na jiném kole jde líp.

          0 0
    • MartinXC  

      Výrobce tě mate, podstatný rozměr je délka od osy náby po dolní kroužek pod hlavovým složením. Jestli jsi měl „vysokou“ vidli s malým zdvihem, klidně si můžeš dovolit „nízkou“ s větším. Vezmi metr, změř délku své vidle, pak oběhni pár krámků, a uvidíš, co ti rozměrově vyhoví. Taky sag u měkšího nastavení vodle zase pár cm může vrátit zpátky.

      Já mám vidli celkově o 3cm delší než by měla být, a jde to. Jen ostré zatáčky jsou trochu problém, kolo se buď už kácí nebo se do točky nevejde. Ale na moji jízdu rovno za nosem, hlavou příliš netočit, to jde. Obecně vidím spíš problém v tom, že vidle spolyká spoustu nerovností, ale HT to nějak nebere na vědomí…

      0 0
    • architekt  

      Dal jsem na ram od RM (CPS 4.0) spice. Pri nastaveni na 100mm se to jeste da, ale prudsi vyjezd s nastavenymu 130mm bych teda nevyjel :-( asi bych mel mit vhodnejsi ram :-(

      0 0
    • Lister  

      Nejde jen o úhly, ale i o výšku středu – čím bude víš tím bude kolo vratší a navíc v kombinaci s položeným úhlem apk vzniká blbá situace, e s tím kolem nejde pořádně zatáčet kvůli té hlavě a zároveň ani neposlouchá na rovinkách kvůli výšce středu.

      Jak už psali ostatní, tak důležitá je výška vidlice né zdvih.

      PS: nemáte někdo zkušenosti, kolik se dá narvat do Authoráckých rámu z roku 2000. Mám ocelového Versuse. Původně tam byla Judy s 64mm, já ho kupoval jako komplet pevné kolo. Teď tam mám 90mm a je to už asi na hraně. Chci si ho do budoucna nechat na ježdění v zimě a uvažoval jsem jestli dát Skareba v 80 nebo ve 100mm nebo koupit Blacka, kde bych to nastavil na maximum co to snese.

      0 0
      • MartinXC  

        Mám jako zimáka Visiona rv2000 vel.L, tehdy byla geometrie u hliníkových rámů u Authora identická, takže bych předpokládal obdobné chování. Je na něm Judy SL, teď na 100mm a už je to do zatáček docela vysoké. Při 80mm to bylo po rovině klidnější kolo, na 63mm jsem nezkoušel. Soudím, že 100mm je u větším rámů L, XL schůdné. U menších rámů M, S si nejsem tak moc jistý a držel bych se spíš těch 80mm.

        0 0
    • quidos  

      současná vidle měří od osy po kroužek nějakých plusmínus 440mm, vyhlédnutá pak podle výrobce 478, pan AUTHOR psal, že Visiona dávali Duka XC 80mm, jen se bohužel nemůžu dopátrat, jak byl dlouhej. Nicméně v údajích o rámech je údaj 442mm, takže nová vidle je delší o 36mm.

      to SKIBOB: nemáš vypozorovaný, o kolik se ti maruška ponoří, když sedneš na bika? je to jedna z vidlí, která se dostala do užšího finále

      0 0
      • Pá-dlista1  

        Pocitej 20% zdvihu na XC.

        0 0
      • MartinXC  

        Duke XC měl 451mm při zdvihu 80mm (údaje z productlistu od Kleina, který tuhle vidli dával taky). Přitom montovali i vidle Fox s délkou 471. Ale jak to měřili nevím, udávají osa-korunka, kde já naměřil u Foxe 490mm… Myslím, že tvoje vyhlédnutá vidle by mohla být ještě OK.

        0 0
    •  

      Zdravíme pozemšťany!

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.