Co dela sul s kolem? Myslim tim kdyz budu jezdit na kole v zime na posolenych cestach?? Celkem se toho bojim, ale nevim co to dela.
Co dela sul s kolem? Myslim tim kdyz budu jezdit na kole v zime na posolenych cestach?? Celkem se toho bojim, ale nevim co to dela.
no dela to celkem dost, nechal sem oschnout kolo ktery bylo uplne zadelany od brecky ze soli a na jare to vypadalo zajimave, bylo to to cerveny kolo co mam v profilu ;), ale pokud bys ho po vyjizdce ocistil a umyl teplou vodou tak by to mohlo bejt v pohode, ale skodi to kolu kazdopadne,
sol ti zozere komponenty a podpise sa aj na rame zaobstaraj si zimaka
No doporučoval bych jezdit na drahém kole dokud nezačnou solit a pak přesedlat na nějaké staré (zimák) a na jaře až to déš? spláchne tak opět na hezkém kole. A pokud né tak po každé vyjížďce v marastu komplet umejt vysušit a promazat , pokud by jsi rád jezdil více jak jednu sezónu…
Treba ja mam jen jedno kolo tak me nezbyde nez kolo vzdy umyt.
Dělám to taky tak. Už za chvíli je tu okamžik, kdy obuju zimní gumy na auto, zazimuju GT a vytáhnu favorita s blatníkama na soře a běžky.
jezdím celý rok na tom svém zeleném kole-téměř vše je na něm z al popřípadě karbonu.Sůl mu nevadí, ale snažím se jí vyhýbat-jezdím spíše po lesích a tam se nesolí.CRMO rámy to jinak v zimě dost odnáší.
No a ja myslel ze zrovna ocelovy to snasej daleko lip nez hlinikovy?
jezdim celorocne na silnici i biku, ze sul skodi nepopiram, ale nemyslim ze tak moc rychle aby stacila za treba pet sezon sezrat kolo
Žere ho. Ale zase tak šílený to není: i CrMo rám to vydrží, komponenty se dříve opotřebují než je sůl sežere. Dobrý je kolo občas opláchnout a namazat, lepší je mít zimáka. Moje druhé kolo (pro jízdu do práce) přežilo už pět zim, má najeto přes 37 kkm, a vcelku spolehlivě funguje. Samozřejmě, že kazety, řetězy, ráfky a osy jdou k čertu v zimě rychleji.
Hele mám pár známejch co jezdí celoročně do fabriky na kole. Ono je velkej rozdíl jet v soli ráno když to ještě není vyježděný, nebo když je slinice skoro holá. To kolo je za jednu zimu k nepoznání. Aby jsi eliminoval účinek soli, tak by jsi to kolo musel parkovat celou zimu venku, aby bylo na mraze a tím se eliminoval účinek soli. Nejvíc žere při vyšších teplotách / třeba vytápěná garáž /. Dneska už si nikdy nevzpomene, jak byly zežraný auta po zimě, který byly garážovaný ve vytápěnejch garážích. No a pak si myslím, že u kol se obecně nepředpokládá, že budou jezdit v soli jako auta, a tím se asi výrobce extra nesnaží o antikorozní ochranu / u aut pozinkovvý karoserie, speciální nástřiky dutin, ppodvozků, plastový ochrany exponovaných dílů a podobně.
Zvyšuje korozi (a ještě k tomu reziví jak by řekl npor. Troník vy tupci). Já jezdím v zimě na horáku do práce a je to na něm znát. Navíc jsem ho dával po dojezdu do tepla, což je to nejhorší. Ale na druhou stranu, když jsem všechno na jaře promazal a vyčistil tak mě jezdilo dál. Už ho mám 8 let. Nejvíc trpí ocel(kliky,šlapadla,lanka,čelisti).Rámu(hliniku) se to moc nedotklo.
něco to rozhodně odnese :) já to vždycky po vyjíždce postavil do chodby a pohoda. Za celou timu chcípla jedna nába, střed a přehazka, což vzhledem k tomu že to bylo na zimáku je ok. CrMo rám v klídku přežil
ked som jazdil na HT bolo mi to v podstate jedno a nejaku extra pozornost biku nevenoval a prezil to v pohode … no teraz ked som presedlal na full tak mam uz nejake tie obavy zo soli v capoch a bordel so solou striekajuci na tlmic …