Citlivá vidlice - ZDVIH max 80 - LO - do 8 tisíc - celkové váha kola 140 kilo

60 nepřečtených
  • Morcak

    Jsem v koncích. Vím že se podobné řešilo již mockrát, ale nejsem schopen takovou vidlici objevit.

    Pro xc jízdu, turistickou s kolem o celkové hmotnosti 140 kilo. Potřebuju zdvih max 80 víc tam nejde použít, lockout, a co nejdokonalejší žehlení. Mám na to kolem 8 tisíc kč.

    Co jsem našel je vzduch, ale ten odporuje dobrému žehlení, na to je potřeba pružina a olej – aspoň to všichni tvrdí.

    Hledal jsem všude a výsledek 0. Díky

    0 0
    • pos3k  

      jestli uz jsi sehnal adekvatni ram (ktery snese vic nez 120 kg), tak pak nebude takovy problem sehant vidli, nekolik uzivatelu pres 100 kg tu je jestli si muzu dovolit… jestli nejsi ciste svalova hmota, tak trosku, trosku shodit

      0 0
    • black.horse  

      jediný co mě napadá, je sehnat starýho donrýho Bombera a trošku ho vytunit…

      0 0
    • Lister  

      Myslím že R7 by tě mohla unést a díky negativní pružině je prý i hodně citlivá. Nemusíš řešit výměnu pružiny za tvrší. A pokud schodíš třeba 10 kg tak by to neměl být problém.

      0 0
      • Morcak  

        to je celkova hmotnost, kolo vazi nejakejch 18 kilo, ja 90 a naklad cca 30

        ale jak rikam nesmi to mit vyssi zdvih nez 80 a radeji bych pruzinu-olej

        0 0
        • Fidoo  

          Náklad 30kg? To jsou náhradní díly k tomu 18kg bajku?

          0 0
          • Morcak  

            blbej dotaz, nebo dotaz blba ?

            0 0
            • Morcak  

              jasně, už to chápu, je to jen blbej dotaz

              0 0
              • Fidoo  

                proč blbej? … jen sem se ze zvědavosti ptal co váží 30kg a vozíš to sebou ..... co je na tom blbýho?

                0 0
                • Morcak  

                  Kdyby ses zeptal co vozím tak by to bylo v pohodě, he he he, ale ty náhradní díly no… chtěl bych vidět co bys vezl náhradního, třeba pytlík ložisek, 10 metrů řetězu…

                  0 0
                  • Fidoo  

                    Právě ..... 30kg jsou zhuba 3 celý kola. Estli hádám správně tak vozíš sedačku s dítětem – jinak nevim a dám se podat.

                    0 0
                    • Toams  

                      „zhruba 2 kola“ sa tomu blizi viac:-)

                      0 0
                    • Morcak  

                      podle mě kolo s nosičena, světlama, dvěma košíkama, blatníky a další nezbytnosti váží přes 4 kila, samotný kolo váží 13 kilo a máme kolo vybavení – stan, spacák, vařič, nějaký nádobí, fo?ák, databanka, oblečení, jídlo ..... 20–30 kilo

                      0 0
                      • Fidoo  

                        no jooo, ale to je tá,..... jinááá. A potřebuješ na takovýho bajka odpruženou vidlici? V terénu to nebude žádnej med a na zdolávání asfaltových serpentin v Himálájích bych nasadil pevnou.

                        0 0
                        • Morcak  

                          já se ale neptal na to jestli potřebuju vodpruženou vidli nebo ne, já se ptal jakou vidli zkus si přečíst nadpis

                          0 0
                          • Fidoo  

                            no tak se hned nerozčiluj – celou dobu se domáháš rad a když ti někdo chce poradit tak se ti to nezdá … Podle mýho (jak už tady zaznělo) vidlice tvých parametrů neexistuje. Třeba ti někdo poradí nějakou o které si to myslí, ale jen sem se ptal co tak asi může vážit 30kg ..... a ty sis to hnedka vzal osobně :-)))

                            0 0
                            • Morcak  

                              Ja a rozcilovat, naopak sem rad kdyz mi nekdo radi. Co myslis s tim vzduchem ?

                              0 0
                              • Fidoo  

                                Hele – všechny záště pryč. Podle mě bys měl hlavně koukat na to jak je bytelná. Počítám, že nebudeš dávat nějaký extrémní kořenový singletraily takže bynemusela dostávat takovýho čouda. Co třeba Manitou Black, Minute. Nebo Marzoška – ale je fakt že sou za víc peněz.

                                0 0
        • Lister  

          náklad jsem napočítal, kolo jsem si odečetl (+batoh oblečení a tak) tak jsem si říkal, že jsi tak 110 kg týpek :o).

          Nevím o slušné vidli pružina+olej s 80mm zdvihu do 8tisíc. Snad jen nějaký montážní Black nabo třeba Tora sešroubovaná úplně dolů, ale u všech budeš muset vyměnit pružinu.

          0 0
          • Morcak  

            a kolik by teda stála taková slušná vidle ?

            0 0
            • Rolei  

              Ale asi na tom kole jezdíš i bez nákladu ne, tzn. že potřebuješ spíš vzduchovou vidli, kterou budeš moct nafouknout podle toho jedeš li sám či s nákladem podle mě…

              0 0
              • Morcak  

                po prostudovaní fora sem osobně nabyl dojmu že vzduchovka není´zrovna dobrej kauf, protož jsou méně spolehlivé a špatně žehlí, ale stejně mi asi nezbyde nic jinýho než do ní jít ale do který, aby byla co nejpohodlnější, mělo lo pokud možno na řidítka a taky nějakou dobu vydržela

                0 0
                • Lister  

                  R7 :o)

                  0 0
                  • Morcak  

                    nemuzu si pomoct, ale tak nejak se na tom vsichni vice mene schodujou ale vono mi stejne nic jinyho nezbyde, pche to je prace

                    0 0
                    • Lister  

                      Jde o to že pokud občas budeš jezdit se zátěží, tak bude každá pružina měkká a když to pak všechno schodíš, tak by naopak mohla být tužší. Vzduchovku si nafoukáš jak potřebuješ a s tou citlivostí už jsou na tom mnohem líp než bývaly. Vzhledem k tomu zdvihu asi neseženeš nic super tuhýho, protože většina vidlic bude koncipovaná na klasické XC. Reba by mohla být tužší a je i na 80, ale je hodně vysoká, takže si moc nepomůžeš, navíc cena je někde jinde. Vzduchový Black je kombinace pružina vzduch – tam by ses výměně nevyhnul, od RS vzhledem k ceně jen ta Tora. Marušky prý nejsou zrovna hvězdy v citlivosti. Tak už toho moc nezbývá a mě fakt vychází jedině tak R7 – sice konstruovaná jako XC závodní lehká vidla, ale podle mě vzhledem ke konstrukci si třeba s Blackem moc nezadá – a ten byl konstruovaný na drsnější zacházení (chápej enduro ne free), i když novinky ostatních značek v tomhle sektoru už jsou teď trošku jinde.

                      0 0
                      • Morcak  

                        a co BLACK Super Air 80 mm, mozna ze vydrzi vic nez zavodni R7 ten blek se mi pozdava nejvic, je tam jen vzduch, zadna pruzina, tak by se to dalo stelovat polibosti

                        0 0
                      • wbiker  

                        No nevím, jestli zrovna tahle vidlice (R7) je pro něho ta pravá. Nejde o tuhost, ale když si přečtu co k ní píšou na progresscyclu „Zevnitř zeslabovaný sloupek“ „Dutá korunka je frézována z boku směrem ke sloupku pro nízkou váhu a tuhost“. Moc bxch tomu šemu zeslabení pro 140 kg nevěřil.

                        0 0
                        • náčelník  

                          Taky si myslím, že na R7 převažují přehnaná očekávání. Odhaduji, že bude o něco málo tužší než Skareb. Uvědomte si, že je to lehká vidlice na XC. Potom budete zase nadávat, že Manitou je šmejd :)

                          0 0
                        • Lister  

                          Já jen dráždim Marzochisty lehkou vidlou, a už se první ozvali :o)

                          0 0
                          • wbiker  

                            Já bych ji určo bral, proč neshodit víc než půl kila, zlepšit funkci a utratit pár kaček. Bohužel mi právě těch pár kaček chybí.:-) Jen sem tím chtěl říct, že bych ve vyšší tuhosti nehledal vyšší odolnost.

                            0 0
                            • Pá-dlista1  

                              No to je vlastne pravda. Co uhne to se nezlomi ;) Jestli tam pak treba nejde i o jizdni vlastnosti napr.

                              0 0
                      • Pá-dlista1  

                        Ten zdvih nemusi byt nutne limitujici. Muze si vybrat treba nekterou z vidlic na DJ nebo 4X. S pripadnym dofukovanim vzduchem by vyresil i ruzne zatizeni a nemusel by pod sebou huntovat brcka typu R7 ;)

                        0 0
    • jecnak  

      No mozna by to chtelo vzdycky kazdyho upozornit znovu a znovu, ze to mas na to lehokolo. Pokud nemas, tak dal cist netreba.

      Takze kdyz se to vezme kolem a kolem, tak bych se vzduchu rozhodne nebal. Na lehokole mas totiz mnohem lepsi pomer odpruzene a neodpruzene hmoty (cca 40% vahy je na prednim), takze „necitlivost“ vzduchovky nebude prilis znat. Resis tu neustale zmeny vahy, ale jestli se nepletu, tak 90% vahy na nosicich je na lehokole stejne vzadu, takze bych to moc neresil. Hlavne to ale chce si neco koupit a tu zkusenost udelat sam. Treba LO povazuju na lehokole za totalni kravinu – chtel bych videt jak se na nem slape ve stoje :-) abys ten LO vyuzil. Stejen tak 80ni nerika. Dulezita je spis vyska vidle – vzdalenost patka ↔ vrsek korunky. Nebal bych se vubec 100mm.

      0 0
      • Morcak  

        Tech 80mm kvuli tomu, protoze cim vic zvednu predek tim min budu videt pres nohy dopredu behem slapani, blby to bude nekde v lese, na silnici je to asi jedno.

        S hmotnosti je to jak pises, temer vsechno vzadu nad zadnim kolem.

        Takze bych si mel zjistit u adeptu-vidli, ktere by prichazely v uvahu vysku korunky od patky pri nezatizenem stavu a podle toho resit vysku, nikoliv jen podle zdvihu.

        Misto LO by byla asi lepsi ETA , protoze moznost snizeni predku bude k nezaplaceni pri delsim vyjezdu v horach, treba nekolik km do kopce a kvuli tomu by se to uz vyplatilo a navic s ETOU se da pry jezdit i v terenu aniz by se poskodila vidlice, narozdil od LO. Ten LO je mineny take pro snizeni predku, ne kvuli rozkmitani kola slapanim. Ale LO by se mohl pri neodemceni nebo v terenu poskodit narozdil od ETY.

        Co bys na to lehokolo dopredu dal, cenovy strop je 10 tisic.

        A diky za cennou radu. Morčák.

        0 0
        • jecnak  

          K LO/ETA – stejne mi to prijde na lehokole zbytecny oboji. Navic ti proste ani jedno nepruzi, coz dost podstatne zhorsuje jizdu v v rozbitejsim vyjezdu. Ze bys na lehokole vyjizdel totez co na MTB na to zapomen, takze je to fakt zbytecny.

          Co bych na lehokolo dal za 10 se ani neptej, neco dost specialniho, ale kdyz mam vybirat z veci co jsou v obchodech, tak MX COMP at uz s tou proklatou tETA nebo bez a nebo RS Duke XC pripadne SL. Oboji je na vzduchu a SL je podstatne citlivejsi.

          0 0
          • Pá-dlista1  

            Bych dal na lehokolo karbonku Meks na 20" http://www.pedalkraft.de/…20carbon.jpg

            0 0
            • Morcak  

              u lehokola nejde o rozkyvani vidlice, ale jen o snizeni nohou pri delsi jizde do kopce, protoze jak se na kole lezi tak je pres nohy hur videt dopredu, kvuli tomu jsem premyslel o ete, defakto jen kvuli vyhledu a pri delsi jizde po asfaltu, proc bych mel mit zbytecne zvedlej predek, kdyz to nepotrebuju

              takze MX Comp ETA v odemknutem stavu kopiruje teren hur nez MX Comp, nebo RS Duke XC, ci RS Duke SL jestli kopiruje hur jen pri tom 3cm zamknuti-eta tak by to nevadilo, na asfaltu kde bych to pouzival by to bylo jedno

              Proste doporucujete vybrat z vidlic MX Comp Eta, MX comp, RS DUke XC, RS Duke SL

              A jeste dotaz co je nachylnejsi ke znice ETA nebo LO ?

              0 0
              • McBlacky  

                bych šel do Duke 100 sl…

                0 0
              • Žofka1  

                Na sny o snížení zdvihu pomocí ETA zapomeň. To není tak, že bys otočil páčkou a vidlice by zajela jak mlsný úd. Otočíš páčkou a nic. Pak vidlici stlačíš co jen můžeš a ona se ti vrátí zpět, ale už jen o 3 cm. Takže když zdvih 8 cm stlačíš na 3 cm (to je dost), vrátí se ti to na 6 cm. A protože při jízdě bez ETA to máš stlačený aspoň o 1 cm, tak s ETA získáš 1 cm snížení (na ten zdvih 8 cm to jen odhaduju, mám 105 mm). To bys asi musel postupně stlačovat a vypouštět vzduch, abys to dostal až na 3 cm. Ale to zas nevím, jestli tomu nebrání nějaké pružiny. U sedokola je to snížení třeba 3 cm (u 105mm) samozřejmě znát a hlavně se to nehoupe. Ale na lehokole to asi moc rozdíl ve výhledu nebude.

                Jestli by ses neměl spíš obrátit na toho slavného ladiče Milana, a? ti nějakou vidli doporučí. Třeba lehokolo potřebuje úplně jinou charakteristiku pružení než XC. Ještě impertinentní otázka: Kolikrát už jsi na nějakym lehokole jel? :')

                0 0
            • Morcak  

              mam vepredu i vzadu 26 palcu kola

              0 0
        • MaPa  

          Hele a oni se daj na lehokolo použít vidle 1 1/8? někde jsem četl že furt dělaj rámy na závit 1"?

          0 0
          • Morcak  

            to bylo driv, nyni uz tam dou aheadovy – jestli to jsou ty nejbezneji rozsirene vidlice

            0 0
    • scret  

      Ahoj,byt tebou tak s tvoji vahou zapomenu na vidle typu Skareb,R7 apod. To je fakt jenom tak cca do 80kg.Black uz neni spatnej,zalezi taky jaka modelova rada to bude a jakej typ,pokud neco vzduchovyho,tak jedine novou,protoze ty uz maj jenom vzduchovou komoru,bez pruziny,takze ji pak nemusis menit. Co se tyka vzduchovek typu Marzocchi tak si myslim ze by to pro tebe byla ta spravna volba,s celkovou vahou cca 140kg bych se nebal ze ta vidle bude malo citliva…

      0 0
      • Morcak  

        Myslis ze ten novy Black bez pruziny by byl pro me vyhodnejsi nez MX, nebo RS, ktere maji pruzinu ?

        konkretne Black Super Air, ale ten uz je cenove nekde jinde http://www.progresscycle.cz/firma.asp?…

        0 0
        • scret  

          jak uz tu taky nekdo psal,pro tvoji vahu bude lepsi vzduchova vidle,protoze bys stejne musel koupit asi nejtvrdsi pruzinu,coz jsou naklady navic,taky jde o zmenu vahy,kdyz jses nalozenej a kdyz ne,navic dnesni vzduchovky maj hodne slusnej chod a citlivost,u nek­terych typu bys nepoznal jestli je to pruzina nebo vzduch…

          0 0
          • Toams  

            :-))) ja, ked som si kupil Bleka od jedneho chalaniska, tak som musel odmontovat ciapocku na lavej nohe, lebo som mu neveril, ze je to pruzinovka, taky je necitlivy:-) ale uz som si zvykol a rozhodol som sa pribrat aspon 5 kilo k ojim 70-tim:-)))

            0 0
          • Morcak  

            vsechno je to ale kombinovany s pruzinou jak MX comp tak i RS duke myslite ze ta pruzina bude v pohode, i pri takovy zmene zatizeni, ze to pude pritvrdit jen tim vzduchem ? rozdil 30 kilo je dost

            0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • kolda  

      zkus sehnat starší Marzocchi – já jsem koupil MXC 02 za 4500, přestavěná na 80 mm vzduch, na citlivost si nestěžuju. Vydrží hodně,má ještě dlouhý pouzdra. Pro tvoje potřeby myslím ideální. Jednoduchá konstrukce = minimum věcí, co se může podělat, což je na expedici jeden z nejdůležitějších faktorů. Asi mě někteří ukamenují, ale na expediční jízdu bych uvažoval i o kombinaci pružina/elastomer. tam je údržba úplně nulová a vidle poslouží. Jestli to není tajemství – kam jedeš?

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.