• prochpetr

    Zdravim, ja minuly leto dal peknej karambol na starym favoritovi. sme s kamosama vyslapli jeden silenej kopec, lesni hrubej asfalt, jenze na konci se nedalo jet dal, tak sme to otocili a ja si rekl, ze zkusim, kolik z toho kopce udelam. Jenze on byl prudsi nez sem cekal a tak si tak najednou letim 65 a prede mnou ostra zatacka vlevo (myslel sem, ze neni tak prudka). Tak slapnu na brzdy, zablokuju obe kola, bohuzel na listi a bodlickach to moc nebrzdi a vlitl sem do lesa, metr rigol, pak stromy. prelit sem pres riditka, a hlavou pad deset cisel od stromu. Vysledek: Ram zlomenej, predni kolo slo deset cisel za ramem – nejelo to rovne, svina – na hlave malej svihanec, jinak v pohode. Favorita sem zahodil a koupil poradnyho bajka, kotouce, helmu a uz sem opatrnejsi :).

    0 0
    • Dumbo  

      vletiet v takej rychlosti do lesa medzi stromi nieje sranda dovolim si povedat ze si sa druhy krat narodil :-)

      0 0
    • Lišák  

      Co jsi pořídil za kolo? Jezdíš v nějaké partě?

      0 0
      • prochpetr  

        zdravim, jo vod ty doby uz jezdim daleko opatrnej, kdyz sem videl kousek od sve halvy strom, nebylo mi do smichu. Skoda, ze nemam foto ty vidle, to byl fakt drsnej pohled. Ram mam jeste doma a premyslim, zda si nejaky popojizdeni toho nedat do kupy neco na silnicu. Nejsem nejakej blazen do kol, mam obycejnej Mongoose Rockadile LED, nejezdim zadny slozity sjezdy, nemam to v krvi, radsi pohodovy vyjizdky cestou necestou. I kdyz obcasnej vylet do hor mam rad, sjezdy palavy jsou sqely. S kamosema takovej malej „team“, ale jezdime jak kdy, rozhodne nejsme zadnej velkej team.

        0 0
        • kungpao  

          Mongoose Rockadile nie je obyčajné kolo ! , mám doma 6 rokov starý model, ktorý používam ako zimák, je pravda že tie nové sú z iného materiálu, iná geometria, iné určenie (moj bol ortodoxný uphill, snakeeyes zadná stavba, nízka váha, maximálna tuhos? a bohužiaľ aj minimálne tlmenie), ale furt je to Mongoose Rockadile..... Inak pomerne zaujímavé – moj bike je hliníkový, má najazdených 20 tis. km a ešte aj ortodoxní závodníci tvrdia, že ten rám vobec vekom a najazdením nezmakol. Preto na neho nedám dopusti?.

          0 0
          • prochpetr  

            s tim mongoosem sem max spokojenej, fakt pohoda, kolo, dneska sem s tim i vyjel na Kvetnici po zelene od Lomnicky, (Tisnov), kdo to tu trochu zna, vi o cem mluvim :). ja mam bajk 2 mesice, najeto 1200 km a zatim az na vymenu retezu vse jede, jak ma

            0 0
            • sharkcom  

              Kolega ho taky jezdí. Jak ti fachaj ty kotoučovky?

              0 0
              • prochpetr  

                predni v poho, postavim se na predni kdykoli, zadni nic moc, kdyz potrebuju zaflokovat, no problem, ale oproti predni je takova jakoby vlacnejsi. jinak ta predni ma takovej skokovej chod, nic nic a nejadnou zacne dost zprudka brzdit. musi se na ni opatrne. jinak dnes sem bajk trochu oplach vodou a nejak sem asi pri utirani hadrou prejel i kotouce a asi se na ni nachytala mastnosta a nejak mi nechtely zabrat, musel sem poradne zprudka zabrzdit, aby se zahraly a trochu vyhraly tu mastnotu. brzdi uz zas sqele, sem jel narocnej sjezd vecer, takze sem je zajel, ale zitra v praci je jeste pro sychr vezmu specialnim odmastovacim sprejem. ale jinak brzdi na pohodu, sem zvedavej, co to udela s vidlou :)

                0 0
                • sharkcom  

                  Jo já je vozím taky. Na brzdnou sílu si celkem nestěžuju. Je pravda, že ta zadní de trochu stuha. ale má to silnější pružinu tak to je tím. Jinak jsem jí teď před pár dny rozebral až sem s toho chtěl kupovat novou. Ale už jsem na to přišel a musím říct, že se dotknu páky a flekuje. Vyměnil jsem tam takový gumky, co na mě vypadly, páč byly asi upečený , vyčistil a tu vnitřní destičku jsem maximálně přiblýžil ke kotouči. To je dost důležitý, brzdí to potom velice slušně. A asi sem jim dal těď s takovýho sešupu takovej čoud, že i minimální škrtání kotouče přestalo. asi se tou silou a teplem dokonale vyrovnaly kotouče.

                  0 0
                  • prochpetr  

                    ja jim poradny haste nedal, takze by nejaky „upeceny“ bejt nemely, sem lehci vaha. se skrtanim mivam problemy vyjimecne pri vyssich rychlostech, tak od 30 vic na silnici, ale uz sem to posledni mesic neslysel :)). a jen na predni brzde. jinak napad s priblizenim ty zadni je dobrej, diky, hned zitra to udelam

                    0 0
                    • sharkcom  

                      Já mám 59 kg. Ale neboj, když pojedeš přez 60 a najednou budeš muset zastavit na 20 stupňovym kopci, tak budou brzdy zvonit… A s tou vnitřní destičkou budeš spokojenej. Bude to o dost lepší. Jinak já jezdím MONGOOSE WING PRO. Tak tedy myslím, že tam taky máš promaxy. A asi taky dost ryskuji, ale je pravdy, že jsem zatáčku zatím vždy vybral.. No je pravda, že se to dá líp ubrzdit než favorit. Jestli tam máš taky hutchinsony tak víš, že se dokážou do terénu dost opřít…

                      0 0
                      • moriarty  

                        Tak jste teď ukončili dlouhý váhání. Budu kupovat kolo a rozhodoval jsem se mezi Rockadilem LEX a LTD (mít komponenty plně v deore nebo ušetřit 2000 a vrazit je do hadrů), u LEX jsem se bál těch mechanickejch kotoučovek, ale když píšete že jsou v poho… Na příští týden, až ho vytáhnu z prodejny a poprvý se projedu, se těším jak pětiletej kluk na vánoce.

                        0 0
                        • sharkcom  

                          Jo. Moje řeč. Kup si něco na ALIVKU, protože DEORKO je skoro to samý, akorád by jsi měl drahší díly. A tech kotoučů se neboj. Zrovna jsem se vracel se švihu a zkoušel jsem přední brzdu a podařilo se mi ject po předním kole, takže ty brzdy nejsou špatný. A když se jednou zblázníš tak máš alespoň připravený náby pro nějaký high kotouče. Jinak počítej alespoň 300 km, než se bude dát mluvit o nějaký brzdný síle. Já když jsem kupoval bika, tak jsem málem přejel prodavače, když jsem to venku zkoušel a nemohl ubrzdit.

                          0 0
                          • prochpetr  

                            zdravim, s tema 300 km souhlasim, chce to trochu zajet. jak sem vcera psal, ze me brzdy nejak nechtej po umyti zabrat, tak sem je dnes v praci vzal spec. odmastovacim sprejem, ucinek se zlepsil, cca po 25 km se da mluvit zase o kotoucich. v porovnani s veckama sou kotouce lepsi, to bez diskuse. i kdyz zalezi, jak sou serizeny. samozrejme kapalina je kapalina, uz pro ten linearni chod, mechanika ma dost logaritmickej nastup – nic, nic, trochu, a najednou naplno. v podvecer sem si sjel zdejsi sjezdovku :), kotouce byly „skoro rudy“ a muzu rict, ze sem mel co delat, aby se furt nestavel na predni. a to se snazil zatizit co nejvic zadek. mam taky alivko a zatim max. pohoda, deore ma myslim tu vyhodu, ze je delany na devitikolo.

                            0 0
                            • Lišák  

                              Myslíš, že je to výhoda?? :-)

                              0 0
                              • prochpetr  

                                myslite to deore? nevim, me osobne teda osm prevodu vyhovuje vic nez dost.

                                0 0
                            • zirafon  

                              btw, krivka brzdneho ucinku pri mechanickom kotuci je exponencialna, nie logaritmicka :)

                              0 0
                      • prochpetr  

                        svata pravda, hutchinsony sou fakt sqely, az na tu cenu. mam na zadnim 1200 km a uz je skoro holej. ale i presto drzi takrka na vsem jak prilepenej

                        0 0
            • te-pe  

              Odkud jsi, že jezdíš na Květnici?

              0 0
              • prochpetr  

                zdravim, ja jsem takrka z tisnova, 2 km od nej, Zelezne jest moje rodiste

                0 0
                • prochpetr  

                  jinak jezdim takrka po celym okoli, ale uznal sem, ze co mam novy kolo, tak musim poradne poznat nejblizsi kopce, dnes sem to vzal po zluty za koupakem v tisnove nahoru a docela adrenalin :)

                  0 0
    • timi  

      Ja mel taky hustou bouracku na kole. Ve Vsenorech, mozna to tam nekdo znate. Kdyz se jede kolem kostela nahoru, tak hned za nim odbocka do leva na vedlejsi. Ta silnicka vede skoro az k lesiku nahoru kde sou tri baracky, bydlela tam tenkrat rodinka. Vesnicky holky, Suchy se tusim jmenovaly. No a ja tam jedno s klukama vyjel tenkrat jeste na kole RMX. No a kdyz sme se ritili dolu, ja bohuzel prvni, sem se v jedny zatacce stretl ze simsonem na kterym jeli dva kluci. Jel totiz uplne v protismeru, protoze se snazil neprojet vymol na svy strane:-( Kamarad co jel za mnou, tak rikal, ze sem do nich celne naboural, prelit je, dopadnul na vsechny ctyri na silnici. Jenze sem se prej nepustil riditek a ono je to kolo oba dva vzalo pres makovici. Zatim co ja tam pak zmatene chodil a domu me dovezli hasici, tem klukum ze bourali rekli az v nemocnici. Ale zajimavy bylo to kolo. Obe ramovy trubky melo prerazeny (kolo na dve casti), z predniho kola osmicka, blatniky srolovany jak z papiru. Ten kluk co ridil byl taky z ty vesnice. Bydlel hned nad kostelem. Rikali mu Balu a ja se pak bal, abych od nej jeste nedostal pres drzku. Meli sme chatu v Montane a oni nemeli prazaky moc radi…

      0 0
      • prochpetr  

        tak to muselo bejt pekne husty :(, nechtel bych to zazit. jak ste dopad? nejaka zlomena ruka apod?

        0 0
        • timi  

          Prave ze uplne nejlip. Ja mel takovy stesti pri vsi smule, ze lip nez ty dva motorkari. Oni totiz nemeli helmu a me kolo je vzalo pres tu hlavu. Nepamatuji si teda moment ty bouracky ani co se delo hned po tom. Matne si vzpominam, ze sem tam pak uz snad i zmatene chodil. Mel sem velikansky pohmozdeniny na vsech ctyrech, co mi pak rekli doktori. Tenkrat me na chatu privezlo hasicske auto a mati se bala, ze sem neco podpalil:-) Blby ale bylo, ze tam pro me nebyla ani volna sanitka aby me odvezla do nejaky nemocnice na vysetreni:-( Ta vzala ty motorkare. To sem pak jel az s nasima a zadna zlomenina, jen ty pohmozdeniny a celej sedrenej, protoze to bylo na asfaltu.

          0 0
          • prochpetr  

            tomu se rika stesti v nestesti. ja po tom karambolu mel jen malej svihanec na cele, spravila to naplast, za par dnu to srostlo samo :). jinak pohoda, klidek, jen sem par dnu jezdil daleko pomalej nez obvykle :)

            0 0
            • timi  

              No ja jezdim opatrnejc do ted. Je uz to sice tak min 8 let, ale stejne se bojim ze mi nekde neco vjede do cesty. Obzvlaste kdyz me jeste jednou sundalo jako zpolujezdce auto z motorky a zase stesti jak sviňa. Opet si nic nepamatuju, skoncil sem pod autem a v bezvedomi a nastesti to ridic ustal a zachranil me, protoze sem mel zapadlej jazyk:-( Jenze tenkrat byla diagnoza tezkej otres mozku a zlomena spodni celist. Ale musim zaklepat, uz ctyri roky nic:-) Napotreti uz bych totiz takovy stesti mit nemusel, tak ma clovek strach:-(

              0 0
              • prochpetr  

                jo to je jasny. po takovejch karambolech uz si clovek uvedomi, jak je lehce zranitelnej

                0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.