Bowden od brzdového lanka V-brzdy nedrží na místě

14 nepřečtených
  • Reddy

    Roztřepilo se mi lanko od brzdy, tak jsem ho s bowdenem vymontoval, donesl do cykloservisu a nechal si bowden podle originálu zkrátit, když nemám speciální kleště. Prodavač mi podle něj dal náhradní součásti, jako lanko, bowden, koncovka lanka, vodítko, prachovku a koncovku bowdenu nebo jak se tomu říká, který se dává na konec k páce, kde by ho měl šroub dotáhnout. Problém je, že i když ten stavěcí šroub dotáhnu na max, tak jde bowden vytáhnout s tou hliníkovou koncovkou. Pro upřesnění je to bowden a lanko k véčkovým brzdám. Takže mě zajímá, kde je problém a jak to vyřešit. Dělají se i jiný průměry? Měním bowden a lanko poprvé v životě a nejtěžší mi přijde spíš seřízení té brzdy. Kdyby ten konec držel není problém s instalací.

    Nedal mi prodejce v tom cykloservisu třeba jiný průměr té koncovky na bowden? Od oka ta stará koncovka vypadá podobně i co se týče průměru jenom měla na sobě takový zářezy, možná od závitu nebo už z výroby.

    Ta nová koncovka vypadá takto: https://www.cyklodiskont.cz/…0-kusu-81981?…

    0 0
    • Jáchym 1  

      Pochopil-i jsem to dobře,tak když zatáhneš za bowden,tak ho vytáhneš z br.páky.

      I když je brzda dobře nastavená(seří­zená)tak bowden povytáhnou lze.

      Musí tam být určita vůle pro možnost rozpojení brzdy při demontáži kola.

      0 0
    • MTBIKER doporučuje
    • Reddy  

      Na predni brzde, kde je original bowden, tak ten drzi, i kdyz za nej zatahnu.

      Fotka: Takhle presne vypada ta paka original z vyroby (ilustracni foto), kde z toho konce jde vytahnout ten cerny bowden s koncovkou co jezdi na navliknutym lanku.

      Kdyby tam byla vule ale ten sroub vubec nesevre tu koncovku bowdenu.

      0 0
      • psbiker  

        Jestli jsou brzdy seřízené a brzdí, tak 1cm povytáhnutí je u V-ček v normě.

        0 0
      • Vrci  

        Tam kde drží, zabrzdi a při povolování brzdové páky tahej za bovden. Nejspíš drží proto , že je tam něco srostlé.

        0 0
      • Jáchym 1  

        To stříbrné,drážkované s kontramatkou­(adjuster)ale nemá bowen s koncovkou svírat.Bowden zakončený tou koncovkou(viz.Tvé foto)se do páky pouze opírá.Tím adjusterem se doseřizuje předpětí lanka,třeba při opotřebení špalíků.

        0 0
    • Jurakom  

      Brzda nebrzdi, ze? Posun lanko v uchyceni na brzdove celisti, zasroubuj staveci sroub na pace. To lanko posun v uchyceni odhadem aspon o centimetr.

      0 0
    • PLATYPUS3  

      Bovdeny jsou dva druhy, na brzdy (silnější) a na řazení, když je lanko roztřepený tak stačilo vyměnit jen lanko, funkce bovdenu jsou dvě, vedou lanko různýma záhybama a vymezují svými konci (svou délkou) aby lanko jako takový mohlo vůbec fungovat, stačí špatně doražený bovden v koncovce a už může být problém nebo je bovden někde blbě zalomenej a lanko v něm nemá svůj přirozenej chod. Uč se.

      0 0
      • Reddy  

        To vim, ze rezeni a brzda ma jiny prumer lanka. Jinak ten bowden a lanko je na kole pres 10 let, takze jsem chtel vymenit oboji.

        0 0
        • PLATYPUS3  

          Ok, když je koncovka volnější tak ji pomůžu kleštěma, a usazení koncovek ve stavěním šroubu na páce je pěkně na knap.

          0 0
    • Reddy  

      Takze ten bowden co vede do toho staveciho srobu, brzdove paky tam nema vubec drzet a je normalni, ze jde lehce vytahnout? A ta koncovka bowdenu tam taky nema skoro drzet nebo se treba ma trochu zmacknout klestema, aby drzela aspon na bowdenu?

      0 0
      • vapes  

        Podle mé zkušenosti mají koncovky bowdenu různé tolerance, tahle asi bude dost do mínusu, ale bowden v té seřizovací matici stejně drží hlavně klidový tah lanka, nemůže být v odbržděném stavu úplně volné, vratné pružiny brzd ho musí trochu napínat. Zkrátil (posunul ) bych lanko a mělo by to fungovat. Ale možná jsem ten dotaz špatně pochopil..

        0 0
      • Jáchym 1  

        V krajním případ tam ta koncovka není nezbytně nutná,ale brzda nebude mít hladký chod a pokud nebude konec bowdenu zabroušený,tak se nejspíš bowden vtlačí do seřizovacího šroubu a zhorší funkci brzdy.

        To jen pro objasnění,že bowden nemusí být,resp.neměl by být v páce ,,na tvrdo,,

        Koncovka je lepší frézovaná než lisovaná.

        0 0
      • raschi  

        Koncovka by měla držet na bovdenu, ve stavěcím šroubu musí být navolno, aby se při otáčení šroubem bovden nekroutil.

        1 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.