Aky tlak v kolesach zvolit,aby som vyuzil moznosti vytvorenia max. komfortu jazdy, ale nie na ukor defektov ? Mam 75 kg, plaste 2,1 Michelin WG Comp…momentalne fukam vzadu na 3,5 bar,ale asi to nie je ono…
Aky tlak v kolesach zvolit,aby som vyuzil moznosti vytvorenia max. komfortu jazdy, ale nie na ukor defektov ? Mam 75 kg, plaste 2,1 Michelin WG Comp…momentalne fukam vzadu na 3,5 bar,ale asi to nie je ono…
Jezdim vzadu IRC Mythos 2,1 pri vaze 70kg hustím na 2,8 bar, dal bych i míň, ale nechci na šutrech kolem Ještědu procvaknout.Při 3,5 barech už to hrozně drncá. Sedlo mam Fizik Nisene bez gelu.
Myslel som si,ze tych 3,5 je trochu vela na nejaky komfort:-))) …ale nemavam defekty. No nic, zajtra uopustim na cca 2,9 a uvidim.
Zkus sirsi gumu napr 2.5
To nie…sirsiu ako 2,1 neplanujem. Tento rozmer mi plne vyhovuje…aj ked kazdy vyrobca chape 2,1 po svojom, ze :-))
No, ja mavam asi 45–50psi. Co je cca 3.1–3.4baru, myslim. Asi tych 3.1 by som na svoju vahu dal ako optimum, ale mam continentaly.
ja davam na 1,8’ 4,2 atm. je to tvrde, ale neprocvaknutelne.
…max. komfortu jazdy + plaste 2,1 Michelin WG Comp… to nejde dohromady a foukej si to jak chceš, pokud ta pneu nemá ochnanu proti trnům a procvaknutí tak to stejně nadrbneš. Pokud chceš komfort a odolnost kup si Coratec DimondGrip 26×2,6(semislick) Maxxis HighRoller semislick 26×2,35 Maxxis HookWorm 26×2,5 slick (říkáme tomu Huleška podle závodníka na silničních motocyklech Huleše)
Asi si ma nepochopil…nechcem menit plaste,som uplne spokojny, ale chcem za sucasneho stavu vyuzit najvacsi mozny komfort.
Ale pochopil, spíš ty nechápeš, že nastavováním určitech parametrů( tady to je tlak v pláštích) nedosáhneš cílenýho efektu(bude to komportní a budeš prorážet, nebo beton a nebudeš prorážet) , jen výměnou. Pokud ti jde o vyrovnaný poměr tak to si musíš zjistit sám to za tebe nikdo nezjistí.
Ved ja nechcem,aby to za mna niekto zistoval. Je mi jasne,ze budem musiet laborovat sam,ale z nazorov inych sa budem moct aspon trochu orientovat.
Já osobně to natlakuju na beton a pak upouštim. Manometr nepoužívám snažím se to poznat citem na hodnotou z nějakýho budíku.
musím dát zapravdu tomcatovi, při přechodu na širší pláš? (předtím hard drive 2,1, teď Spešl enduro sport 2,2 se pohodlí velmi zlepšílo (a že mi o něj ani moc nejde) no a to s tim na jakej tlak foukat? s citem bez manometru :)
Já osobně to natlakuju na beton a pak upouštim. Manometr nepoužívám snažím se to poznat citem na hodnotou z nějakýho budíku.
Tak co, jak jsi ten tlak vyřešil?
:D
vozil jsem dycky natlakovane na beton, ted jsem se ale inspiroval poslednim Velem a upustil jsem a je to supr jenom nevim kolik to je – mam galuskovy ventilky a nevim jak ten tlak zmerit, poradte nekdo. Existuje nejakej adapter na motorkovy ventilky? Jinak vepredu vozim Schwalbe FastFred na beton a vzadu Specialized Team Master trochu min nez na beton. Vazim 85.
Jednak jsou manometry s oběma konci a dále existuje malá redukce – cca 1 cm dlouhá. Redukce jevýborná pro foukání u benzínky, jinak si neškrtneš. Zeptej se v cykloshopu.
Byl jsem zvyklý z galusek nabouchat to na beton, ale po deseti defektech ve třech dnech jsem pochopil, že na biku to není to pravé.Mám 26×2.1 a optimum je pro mě 3.0 – 3.2 baru.
a nerika se nahodou ze cim vetsi tlak tim mensi sance na defekt?
Mensi sance cvaknout duši. Oproti tomu do na krev vypnuté gumy se každý trn zaryje líp, takže přehuš?ovat by se taky nemělo. Ale stačí se držet v mezích určených výrobcem.
Jezdím na Hutchinsonech 2.0, docela velký objem, vážím 80kg, hustím mezi 33–40psi, podle terénu. Na suché tvrdé víc, do terénu míň. Na zimákovi mám 2.30 Hutchinsony, hustím na 30–33psi. Ale ty už dělají paseku, při brždění nsa suchým se protáčí duše. Takže tlak kompromisně:
nevis, jak aspon zmirnit protaceni predku na Pythonovi 2.0? Mne se protaci zatim nejvice ze vsech plastu kere sem mel na predku…nechcu to kvuli tomu moc hustit, bo jezdim pevnou.
Tohle klouzání dělají všechny velké a pohodlně nasaditelné pláště s tenkou duší uvnitř. Chce to:
Nebo používat tlustostěnné duše…
Já to vyřešil namontováním druhýho magnetu na druhou stranu výpletu, když se pláš? protočí, otočím kolo a jezdím dokud se nesrovná. Na zadku se kombinuje záběr a brždění, tam se to takřka neprotáčí.
musis mat uzasne svaly, ked das rovnake zrychlenie pri akceleracii ako pri brzdeni :-)))
To netvrdím! Prostě mám na obou kolech Pythony a ventilek se mi křiví jen na předním. To abych si na přední kolo přidělal šlapky viď?
nebo 4×4 :)
ved som to myslel ako srandu. Dovod je imho to, ze prednym kolom sa da daleko tvrdsie brzdit. Zadne ide pri pomerne malej brzdnej sile do smyku (zablokuje sa) ale predne prenesie ovela vacsiu brzdnu silu az kym nepreletis cez riditka.
Však jo, já se nezlobím. Odkud jsi?
bratislava
covece, genialne jednoduche reseni!!! :-)) Takza porad otacat a jezdit, dokud se neco neprosoupe, :-).
Az se jednou uplne nastvu, tak dratenou patku privarim na rafek a bude.
chlapi jeste jeden dotaz. Protaci se NanoRaptor (2.1, kevlar) mene nez Python AirLight 2.0(ocel)?
Na to protáčení Pythonů mi pomohlo dát do ráfku pořádnou umělohmotnou vložku místo gumový.
Já zkoušel Conti vložku – žlutá- (velice tvrdá) – ta mi ustřihla ventil při brždění z kopce. Pak jsem nasadil Schwalbe modrou – ta se vmáčkla do děr od niplů a drží. Taky dobře drží látková Maxxis, co se dává k FlyWeightům. Ta mi připadne nejlepší – lehká, snadno se dá vyndat a lepí na ráfek.
tedka jsem nalepil modrou Ritchey. Ale protaci se furt, tedka se ale neprotaci paska, ale jen plast. Coz takhle tam narvat vetsi vrstvu (objet jeste parkrat izolackou)? Nebo tam radeji nechat ciste jen tenkou pasku, co drzi lepe? Nekdo daval aj na patku chemopren, :-). Ja bych aj trochu pretahl rafek pilnikem, ale bojim se, ze by to hodne tenky bok Hutchinsonu nerozchodil.
Myslite, ze ma na protaceni i celkem vliv zahrivani rafku od Vcka (u me tak 78% bere predek)? Vyplatil by se kotouc?
Já nikdy brzdy moc nehřeju, tady kolem Hradce sjezdy moc nejsou. A Pythona protáčím. Kotoučovka mě láká taky, ale to je investice co celýho předku a čelisti, hm, pak mám strach jestli kotoučovky nezkracujou životnost pouzder ve vilici. A navíc by kolo přibralo na váze.
Poridte si bezdusovky a mate po problemu :)))
prave, ze ne. Kdyz se ti protoci bezdusovka, tak ti ujde vzduch!
Bezdusovka drzi jak prilepena ani se nehne.
fakt to mas odzkousene? Jedna z variant, abych vyresil protaceni, bylo kupit pouze na predek bezdusovku, ale kdosi me odrazoval, ze se protoci asi (nema primo zkusenost) stejne a tim ti navic ujde vzduch. Kolik mas kg? Co dlouhe sjezdy a podhustena bezdusovka na predku? Jak moc ju vozis na mekko?
No ja jezdim UST necelej rok. Ta guma krasne zapadne do rafku a fakt se nehne. A jestli jo tak se to neda poznat ale urcite neujde vzduch. Mam 64kg a Pythony a Jet Ska hustim do terenu na 2.5 baru. Na zavody radeji 2.75. Stejne sem ale hustil driv i dusova kola a u pythonu se duse protacely. Akorat doufam ze neuvazujes o koupi bezdusovky na dusovy rafek to by asi nebyl dobrej napad…
ne, rozhodne bych si koupil bezdusovy rafek Mavic (XM819). Jezdim pevnou vidlu, takze vozim podhusteny predek, ktery se mi pri dlouhych sjezdech vzdycky protaci. Proto bych chtel investovat a zkusit to vyresit. Ale nevim co je nejucinejsi reseni. Vybiram z: bezdusovka na predek, kotouc na predek, keramicky rafek na predek.
Bracha ma na bikovi plaste Racing Ralph od Schwalbe a tam je patka z vnejsi strany potazena takovou mekou skoro lepivou gumou. Zda se to jako dobre reseni proti posouvani plaste. A Racing Ralph se dela i vsirce 2.25 a hmotnost 545g coz se mi zda jako super volba pro pevnou vidli.
kukal jsem na ne, na netu primo zminka o te potazene patce neni. Vypada to jako efektivni reseni, konecne nekdo, :-), diky…
Jeste k tem bezdusakum – bohuzel ja hustim na „prst“, takze nevim jak moc je tech 2.5 baru. Vim, ze Pythony se protaceji dost. Ja mam 79kg.
Jeste pohledam zkusenosti o tom Ralphovi a pokukam na bezdusaky, Pythony jako vzorek se mi libi hodne. Zase nechcu na predek uplne „bago“, :o)
2.5 je dost nizky tlak plaste jsou meke i na palec jak rikas :) Mely by se hustit na 2–4 bary. Na tvou hmotnost bych ale hustil urcite bliz k te horni hranici rozsahu, protoze i kdyz plast se jen tak prorazit neda, tak rafek jde znicit stejne dobre :) Ty ralfy zas takove baga nebudou. Bracha ma 2.1 a od oka je to tak 1.95. 2.25 uz by mohla byt poctiva 2.1 :)
vozis zapletene Mavicy? Co rikas na kvalitu naboju? Je udrzba horsi nez u klasik?
Mam Crossmaxy XL. Uz jsem to mel cele rozebrane :) Takze muzu rict ze naboje jsou super pracicka. Treba orech se da velice snadno rozdelat jen pomoci imbusu! Misto milionu kulicek tam je jen kluzne keramicke lozisko. Vsechny vnitrnosti jsou precizne vyrobene a da se vse snadno rozdelat opravdu jen se sadou imbusu. Kola jsou bezudrzbova jsou tam prumyslova loziska a daji se pokud vznikne vule stelovat. Jedine co u maxu moc nevychytali je predni naba do ktere skrz otvory po vypletu zatejka voda dovnitr a tak se mi dostal dordel i do zapouzdrenych lozisek. Ty jsem vycistil a otvory pote zadelal silikonovym tmelem :) SL-ka, nebo diskove XL uz tento problem nemaj. Jinak ty kola se nerozcentovavaj ani o milimetr i kdyz obcas dostavaj peknej zahul!
Ta predni naba me prave zajimala, protoze je videt, ze ta voda tam ma celkem otevrenou cestu… V cem uz to ma diskove XL a SLko vyresene lepe?
Me jde pouze o predni kolo, zadni bych si nekoupil, bojim se klacku ve vypletu, ty mi vetsinou rozhodi vyplet.
Musim konstatovat, ze jsem jeste do jiste miry zastance klasickych kol. To SLko je pekny cumel, :-).
U SL-ka nebo u diskovejch jsou draty uchyceny podobne jako u zadniho kola na vnejsku naby takze naby nejsou provrtany az k lozisku.
Zahřátí na to má určitě nějaký vliv, aspoň na to, že se změkčí vložka a klouče i s duší a pak i pláš?. Teď mám pár jízd kotouč, pláš? drží (Mosquito 2.0), ale to jsem odmastil ráfek zevnitř a dosedací plochu pláště taky.
Mám 80 kg, na tréningoch hustím na 3.0 bar, na maratónoch na 3.5, kvoli menšiemu riziku defektu (poklopem, vlani 9 maratónov bez defektu). Plášte Michelin WG CompS Air Light – vozím ich len na maratóny, na tréningy mám Hutchinson Scorpion Air Ligth, ktoré pri tlaku 3,0 sú pohodlné.
Jezdím vzadu 4 a vpředu 3,5 barů.Je to o něco víc,protože jezdím Michelin Jet S 1,65.
Já vždy na maratony bouchám gumy víc, do 4 barů přední a těsně nad 4 bary zadní (mám s kolem metrák), a? už tam jsou Z-Maxy 2,1 nebo tlustší Pythony 2,0. Loni jsem závodil na klasice, letos zkouším fulla a je to dost znát! Navíc jde o tvrdého fulla bez čepů (krom uchycení tlumiče), skoro něco mezi softem a fullem.
vozis teho testovaciho Pell°sa?
Pells má spodní rámovou karbonovou, MAX 1 od Cyklomaxu hlinikovou. Planžety: dole karbon prý vyztužený ocelí a u tlumiče prý titan. Jsem pokusnej králík, ale jsem spokojenej.
Ja jsem zacinal na tlaku dost pres 3 bar a postupne upoustel. Vzahu vozim Pythona a foukam tak na 2,6 – 2,7 baru. Preci jen komfort nizsiho tlaku je dost znat a me to tak vyhovuje.
Na Maratony vzadu 55 PSI, předek 50 PSI. na tréninky upouštím na 47/42 (± nějaký drobný) Jezdím převážně Maxis Wormdrive a ojediněle do mokra IRC Mythos. Sedlo Fizik Gobi. Posledních 6000km jsem nepíchl ani jednou. (Kokořínsko, Jizerky, Lužický, Krkonoše a Praha
dávám 3,1 většinou ritchey pneumatiky nebo Kenda šířka 2,1
Na měření tlaku v pneu jsem si schválně koupila nožní pumpu od Park Toolu. Letos jsem dávala nové přední kolo a pláště. Několik dnů před výměnou jsem si z obchodu donesla nějaký prospekt od Mavicu s ráfky a měli tam i doporučené hodnoty tlaku pro to které použití a šířku pláště, takže jsem to vzala podle toho. Pláště mám Schwalbe Black Jack Light 2,1 a použití Marathon/Cross Country – pro to odpovídala hodnota 4 atmosféry a té se tedy držím. Pozn.: Včera jsem se byla na hoďku projet a pláště se mi zdály méně natlakované, a tak to budu muset zkontrolovat. Prostě nemám čas před každou vyjížďkou kontrolovat tlak v pláštích, seřizovat brzdy apod., i když si o to kolo doslova říká. Holt, už jsem si asi zvykla na tvrdší pláště a méně pohodlí, takže mi to včera připadlo, že to není úplně ono.