Aky tlak odporucate na bezdefektovy chod? Mam Furious Fred plaste a je to dost casty jav. Este k pneu, jazdite na lepenej pneumatike?
Aky tlak odporucate na bezdefektovy chod? Mam Furious Fred plaste a je to dost casty jav. Este k pneu, jazdite na lepenej pneumatike?
na fredech s dušema jsem vozil 3–4bary a celkem asi 4–5defektů za sezónu
dotaz hodný ukamenování, historie ti asi nic neříká ale, za sebe ti povim tohle: kromě nastavení vidle a tlumiče asi nebude nic specifičtějšího, než zrovna tlak v gumách, kolik vážíš jsem v profilu nezjistil
jinak bezdefektový chod to je pěkná blbost, čim víc tlaku tim snáz řízneš, a naopak čim míň tim snáz prorazíš, musíš najít vhodný optimum který závisí na tvým stylu ježdění/prasení a váze, taky záleží co dovolí ráfky,..různý míň či víc funkční profily pro snížení možnosti proražení existujou
Zřejmě jsi nepostřehl, že jezdí na Furious Fredech :-)
Pro bezdefektovy provoz by jsi se musel podivat po jinejch plastich a nevozit papirovy Schwalbe:)
Ked oni su tak navykove :)
Este mi tak napadlo, funguju dobre duse, v ktore su naplnene tou tekutinou na zalepenie?
Nie, je to blbost.
Dej buďto NoTubes nebo rovnou UST. S NoTubes nebudeš řešit pomalé defekty, které jsou poměrně často. Ale s dírou po šotolínu už si tmel kolikrát neporadí. Teď už jezdím UST, které váží o polovičku víc a řekl bych, že mám po problémech jak s defekty, tak i s montáží. Jednak toho materiálu na proděravění je tam opravdu hodně a druhak se tím pádem zacelí i větší díra.
S dušemi jsem vozil 2,5 – 3 bary a teď ty UST foukám na 2,2/2,5 barů při váze 76 kg.
ta pena je co? mydlo alebo tmel? kazdopadne je toho fakt nenormalne vela, ja mam obyc. NN/RR ako notubes s tak 80ml tmelu, drzi to v pohode, trocha to presakovalo ale hento je uz fakt nejak moc. kebych jazdil FF tak po tom co vidim asi jedine ako ust, je fakt riedky a navyse ten FF UST je hmotnostne viac ako znesitelny co uz vobec neplati o ostatnych typoch napr. RR 2.1 ma katalogovych 640g ale ked som ho v predajni vazil mal 665g co sa mi zda uz dost, to je pomaly stvrt kila navyse oproti obyc.plastu. takz ekym sa neopalim asi budem jazdit obyc. plaste ako notubes. ja si nemozem pomoct ale mne sa zda ze ovela viac jak val. odpor. je rozhodujucejsia obvodova hmotnost a ta sa mi s vynimkou toho FF(lenze na tom bych sa asi fakt zabil) javi u ust ako znacne navysenie.
Je to mýdlová pěna. Bez toho jsem neměl šanci, aby se to pumpou chytilo. Teprve když se mi to podařilo nafoukat s mýdlovou vodou, tak až pak jsem do pláště nalil tmel, ale to už bylo v pohodě. Jakmile jsem to jednou nafoukal, tak už to drželo bez problémů. Žádné následné ucházení se nikdy nekonalo.
Jj, obvodova hmotnost(lahkost) robi tu akceleraciu u tohto plasta, je to strasny rozdiel ked clovek prejde na ff.
takze kym sa neopalim asi budem jazdit obyc. plaste ako notubes. – tak, a uz sa stalo, na pretekoch prejazd sklzom bahnom a na zadnom „bum“, kupodivu sa to za 2–3 sek. zacelilo aj ked strata tlaku bola znacna, cele koleso od bahna, netusil som co sa stalo, musel som to dofukavat viackrat ale do ciela som tak 35km este dosiel (nastvany samozrejme). doma som to cely zvedavy pozrel a nechapal, zvisly rez dlzky 11mm(!!) z toho na 7mm totalne durch. ak toto aspon docasne na dojazd dokaze notubes zacelit tak jak technologia tak samotny tmel naozaj funguju aj s beznymi plastami. problem je ze obyc. schwalbe su sprcky vacsie jak som bol ochotny si pripustit jak zboku tak na behuni kedze som nasiel este 6 dalsich mensich zacelenych dierok o ktorych som nemal ani tusenia pri cca 500 najazdenych km! (mat to s dusou tak ma asi vystre.) toto asi naozaj vyzera na plnohodnotne ust, ta hmota sa asi oklamat neda nijako.
btw – kym dojdu tie ust da sa takato docasne este spojazdnit zalepenim alebo radsej rovno vyhodit?
Jestli to nedělá bouli, tak to zalep. Já to teď taky řeším. 7 mm na FF UST. Ale udělal jsem chybu, že jsem to před lepením ošmirgloval až na vlána a na nich ten flastr nedrží.
clovece nestras ma, rozrezal si ust durch?? ako?
Je to cvaknuté. Malý tlak, poskočil jsem si na makadamu a dopadl na špatný šutr. Náraz jsem sice necítil, ale stačilo to.
to je daň za tu nízkou váhu, plnotučný UST by to asi přežil, ale těžko říct, hlavně že ráfek je OK
ale ved pise ze rozdrapil ust.
Fast Fredy 2,0" UST mají katalogově 465g tak co to může vydržet?
:-)
S FF normálně na makadamu nejezdím, tam se opravdu nehodí, ale je to testovací vzorek a až na tento případ vypadají po 525 km pořád dobře. Klidně to mohla být náhoda, protože takto jsem ještě nikdy žádný plášť neproděravil. A to jsem jezdil 295 g FF s NoTubes.
ne to bylo myšleno jinak, ve srovnaní s klasickým UST které maji 700g prostě nemůže plášt s 450g být stejně odolný
Je to UST, ale fakt si myslím, že to bylo tím tlakem. Možná v kombinaci s hodně ostrým šutrem a je to. FF 2,0 UST má 449 g.
na bajku 2–3 na slinici co to de u nás na benzíně to dá jen 8,5
pokud mám rozmrdanou silničku nebo musím jet po asfaltu an bajku tak necelých 5
na FF 5 coho, barov?
FeFeronky nejím a přes 5 barů na bajku nefoukám, nemám na to plíce…
si dusevne chora osoba, skus sa nahlasit sem, mozno este maju miesto.
myslíš?
myslim ******
na silnici jsem fredy foukal taky na pět barů a jedou potom uplně luxusně :O)
75 psi, to je dost.
FF mají předepsaný tlak 5 barů, na silnici není důvod dávat méně, než maximum.
není silnice jako silnice (:D respektive silnice a česká silnice !!!!
Vždycky dávám maximum. I na silničce. Rozbitá silnice se dá řešit šířkou plášťů, ale pokud jedu čistě asfalt, vždy dávám maximum.
jj já jen že je to občas k vzteku když jsou po zimě rozbitý silnice a ty jedeš poprvý na silničce…
Jarní inspekční cestu je třeba provádět na bajku :-)
(:D já letos vyjel na silničce poprvé myslim tenhle měsíc a první závod jsem jel český pohár v silničním kriteriu… taky podle toho dopadl… vyhrál jsem!
to vis ******
Tak tak FF jsou prost2 trochu jiný pláště kdo na tom něco nenajezdil těžko pochopí…
Přesně tak, pro něj běžně zažité poučky prostě neplatí :-)
jaký tlak foukáte do Karmy nebo všeobecně do pneu 2,0–2,1? Já teď kupoval novou nožní pumpu s manometrem a zjistil jsem, že jsem vozil 20–25 psi v pneu. Když nafoukám 35 psi (což je minimum napsané na plášťi), tak mi to přijde tvrdé jako beton a v terénu to odskakuje.
Vadí nějak plášti, když foukám pod dané minimum? Karma má rozmezí 35–80 psi a já bych foukal25/30 psi.
20 na předku, já foukat u každýho pláště minimální tlaky, tak sem vyklepanej neskutečně ) Na mym spešlu maj ty pláště minimální tlak snad 55 (možná 35, nechci kecat, ale sem línej jít se mrnkout ;P), a vozim MAX 15f/20r, když jedu někam kde to neni uplácaný, tak i ufouknu )
15PSI? To snad ne? To máš „nahuštěný“ snad jako trialista, ne? Tam stačí díra v silnici a máš cvaknuto!
Hele drží to neskutečný věci, na špičáku když bylo bahno, tak sem doma naměřil asi 10 psi že sem vozil, a jednou sem teda hodně cejtil šutr, zastavim, koukám na kolo a vzduch drží ) A to tam mám XC duši, a na mtbr všude hlásej jak Michelin HOT S má slabý boky ) Jinak celkem pravidelně chytám hrany a mačkám to až na ráfek, a už se mi povedlo urvat předí ventilek při tlačení kola, ale cvaknout ne )
Záleží na pumpě. 15 let foukám podle staré a vždy to bylo v pohodě, i na silničce. Ale předloni jsem dostal dvě od Blackburnu a obě ukazují o atmosféru méně. Možná to bude stejný případ, protože podle těch Blackburnů bych do Furious Fredů 2,0" dával 1,7 dopředu a 2 atmosféry dozadu, což je nesmysl.
no moc to neni ale preco je to nezmysel?(25–30psi) pri tvojej vahe a ust plastoch bych si to aj vedel predstavit. ja mam 95kg a fukam 30–35 psi (2–2.4atm)
vozim karmu na 21–22psů,váha 62kg:),taky bych řek že tlaky na pláštích sou blbost,spíš to maj radši předimenzovaný na nějaký těžší váhy:),když to dám na těch min.35 co udávaj tak jedu jen po středu vzorku a přesně jak říkáš,v terénu,na šutrech to neskutečně odskakuje,voz tlaky jaký Ti vyhovujou,na tabulky se vyprdni:D
asi taky záleží, jestli máš celopéro nebo pevňáka… já osobně mám ht a foukám 2,4 mountain kingy na 30 psíků vpředu a 35 psíků vzadu…:) a mám 87 kg
se mi libi jak tu vsichni resi UST x notubes x dusi … ej ted mam Rubeny za par kacek v tom dusi a za 3 roky provozu co sou na kole nikdy nic :) prezili zohybani rafku a td ale plaste drzej :)
Dobre někdo nechce vozit kilové pláště s půl kilovou duší :-D
to je fakt no… to moje kolo ma tak 18–20kg cca odhadem starej ocelovej ram pevna vidle tak me tessi plast uz nerozhaze :D ale pres zimu budu stavet novej stroj tak se uprime taky esim na jine pojezdenicko :) PS: jinak tyhle plaste sem zdy foukal jen tak od oka nikdy sem nemeril kolik v tom je :)
Já foukám na střední tlak, když potřebuji ufouknu na obou pláštích je střed mezi 2,6–2,8 baru.