ahojte krosaři, mám na vás malý dotaz,jaké pláště používáte na
vaších kolech,pokud se s nimi vydáte do těžšího
terénu.necháváte něco univerzálního nebo přezouváte na
hrubší vzorek
ahojte krosaři, mám na vás malý dotaz,jaké pláště používáte na
vaších kolech,pokud se s nimi vydáte do těžšího
terénu.necháváte něco univerzálního nebo přezouváte na
hrubší vzorek
Schwalbe black jack do terénu i když na silnici má taky příjemně malej valivej odpor. Schwalbe huricane je universální a Schwalbe marathon na silnici a do sucha. BTW: ten marathon je fakt obdivuhodnej, eště se mi ho nepodařilo bodnout.
Hele nechces plaste schwalbe sport cx pro, nevim teda jestli jsou na krosa, je na nich napsanej rozmer 32–622 (28×15/8 × 11/4 –700 × 32c). Von je vyhodil soused, jsou snad uplne novy, tak sem je sebral. :) Bych ti je dal treba i zadarmo. :)
To je na Prahu nepoužitelný, protože je to děsně úzký, ale mimo město by to mohlo bejt zajímací.
Jo jo souhlas, na kostky a koleje to chce aspoň 700/42–47 Já tám mám teď ty 42 (Schwalbeho Road Cruisery) a max. spokojenost na jakkoli zpevněných cestách, tedy i lepších lesních.
no me do koleji vejde jak smart sam, tak marathon cross, tak i jakasi noname 700×42c (44–622) takze do mesta jsem pro 50 60 a vic treba i 100 jestli na to nekdo bude delat ram, vidli a blatnik.
Tos ještě nelel přes Prostějov a nejbližší okolí :-)
Jo a pokud to není slick, tak na crossa sou.
Beru to !
Ja si pořídil Maxxis Wormdrive 42×622. Meli ještě i Michelin v dezénu jako Rubena Winner(ale bez těch šípů uprostřed), ten byl ještě větší, ale byl už jen jeden :( Jinak by se tam vešly i nějaký štíhlejší 29" pláště, kdybych vyndal blatníky. Pozn.: Mám trekovej rám od Arthura.
Tak ta vobluda je tvoje ? :-P Pláště si teda nepořídil zrovna nejtrvanlivější, myslim že s tim Huricanem bys byl daleko spokojenější.
Jo, ta obluda je moje. S Maxiss plasti jsem byl vzdy co se tyce vydrze spokojeny.
Já vim, že Maxxis nedělá špatný pláště, ale tyhle sou jiný. V diskuzi cross klub, nebo jaxe to menovalo se ukázalo, že nejsem jedinej, kdo má tyhle zkušenosti. Tam jaxi jde o to, že pokud přestanou na asfaltu hučet, tak sou sjetý ty zoubky na běhounu (tobě to bude trvat tak 14–30 dní) a v ten moment je konec. Potom už jen sbíráš defekty. A já to musim vědět !!! :) BTW: na jakej terén máš Synergy?
Na ten nejtežší kalibr našich silnic-okresek :oP Jaký pláště bys mi teda doporučil? Aby se vešly do blatníků, ale zároveň nebyly moc hubený. Šíře asi jako ten Maxxis Wormdrive.
No HURICANE, nebo LAND CRUISER. Black Jack se ti tam asi nevejde, ale byl by ideální. Mimo SCHWALBE je ještě zajímavej Ritchey EXCAVADER, ale tam si nejsem jistej vhodnou šířkou. BTW: Pokud nejezdíš po mokrejch kostkách nebo po kolejích, tak ti doporučim Schwalbe MARATHON, vyrábí se v několika verzích a šířkách, takže si můžeš vybrat pro tebe nejvhodnější a hlavně je to ta nejtvrdší směs co znám.
Tvrdá směs tedy bohužel nezaručuje adhezi jako u toho HURICANU, ale pokud jezdíš jen meziměsto, tak to není až tak důležitý a výdrž + antipuncture nemá podle mně na trhu konkurenci. Ty jezdíš hodně a myslim, že plášť co ti vydrží rok dokážeš ocenit. BTW: Na dnešek se mi zdálo, že sem měl první defekt na Schwalbe MARATHON – málem sem propotil peřinu.
proto se necitis ve sve kuzi :-)
necítím se dobře kvůli bordelu v trubkách u pípy v BULLDOGU
jak široký je ten Hurican? dik
me se libej maxxi wormdrive a pokud neuvidim zadny kery by mi vic vyhovovali tak do nich tak za rok pudu
www.rubena.cz trek/cross
622/47
V16 Sobi (See attached file: V16_SOBI_web.jpg)
V41 Walrus (See attached file: V41_WALRUS_web.jpg)
V66 Flash (See attached file: V66_FLASH_web.JPG)
622/50 cobra
Budím ze sna zrovna třeba toto vlákno- chtěl bych se znalců optat- je nějakej významnej rozdíl mezi crossovými 42×622 plášti / dají se sehnat a kde?/ a užšími 29 plášti?
případně díky
Tam asi zalezi na te patce a ta je stejna na crossu i na 29, ja mam crosse a davam tam jak crossovy, tak 29, akorat se mi tam vejde max 29×1.9, vyzkouseny mam Schwalbe Black Jack a Bontrager Jones, jeste mam taky Schwalbe Land Cruizer 1,75 (47–622), ktery ale vazi kilo, ale zase jsou neprorazitelny (uz se nedelaj), jinak klasika crossovy – Schwalbe CX Comp, nejkay Ritchey atd.
Ty bontragery, které jsi jezdil, jsou to tyto: Bontrager Jones 29×1,8 ? Zajímá mě jejich skutečná šířka, jestli jsi je někdy měřil, chci je nacpat do crossového rámu Merida Crossway, počítám, že víc jak 48mm tam ale nedám.
Ano to jsou oni, jsou to dobry pneu, lehky a dobre sedej, ty by se mely vejit na kazdyho crosse, ale nemeril jsem je.
jen posunuju, kdyby někdo náhodou…
kdyby nekdo shanel na crosse plaste Schwalbe Black Jack, tak se mi ozvete na email v profilu. (4 kusy se mi doma vali bez vyuziti)
Zejtra snad budu mluvit se svým servismanem dodavatelem, kdyžtak napíšu…
Z vlastnej skusenosti viem, ze ak na crosse su rafik sitoke 19mm, tak najuzsi plast,aky sa tam da dat, je 28, ja osobne ma 32 Maxxis Overdrive, kedze jazdim skoro vylucne po cestach.
ahojte, chtel bych se zeptat, zda nemate nejakej tip na dobrej/odolnej proti defektu/ kevlarovej crossovej plast o sirce 40mm a vice. Chtel bych do toho dat mezi 500 a 1000 Kc za kus. Libi se mi Schwalbe Marathon snake skin,ale nevim jakou maji sirku…Laka me i ten Schw. MARATHON PLUS ATB (rovnez netusim sirku),ale trochu se bojim te vysoke vahy (1,1 kg), co to dela se stabilitou?V terenu asi nic,ale pocitam ze na silnici to clovek pozna. Jo a kdyz je plast kevlarovej, znamena to automaticky, ze je i skladaci??
ted koukam ze ten MARATHON PLUS ATB neni kevlar,ale zas co se tyka odolnosti, jak uz nekdo psal vyse, asi nema konkurenci.....
Nemám pro tebe žádné konkrétní doporučení, jen chci přispět svou troškou do mlýna.
Asi před měsícem jsem přezul svýho krosse po pročtení tohoto threadu na Schwalbe Marathon Cross. Ujel jsem cca 400km(samozřejmě bez defektu – vyšší odolnost se pozná až po delší době) ale co můžu říct je, že mě překvapilo, že se zatím vůbec, ale VUBEC nesjely. Na zadním kole se teprve začínají odstraňovat přebytečné kousky gumy na pásu uprostřed stopy, který vznikl při výrobě. Směs je tedy opravdu hodně ale hodně odolná…
Tyhle neznam, ale co mam Schwalbe Land Cruizer, tak ty vazi kilo a jsou fakt neprorazitelny, ale diky vaze taky pekne ztezkne kolo, moje oblibena cinnost skakani pres zpomalovaci retardery je s tim dost velka drina, zvednout to obzvlast pri vetsi rychlosti je kruty. Taky se moc nesjizdeji, ale zrovna tyhle maji docela blby jizdni vlastnosti – jsou hodne spicaty, takze na silnici dobry, ale v terenu spatne drzi stopu, obzvlast v zatackach strazne ujizdeji a podkluzuji. Na nejaky rychly jezdeni to neni
marathon cross se sjizdi asi podle vahy a nahusteni.
Moje 400km jeste nema, ale vzadu uz je na stredu otrhana ta vodici „lamela“ vnitrni rada tykadel je proridla jen lehce. Foukam tak 1× tydne na max a kdyz jezdim dohustovat vzdy tam je aspon 50psi, tak mozna proto dostala ta guma na stredu zabrat a strhala se i kdyz jak si sednu, tak se stejne rozplacne celou sirkou, ale kontaktni plocha asi nebude celkove moc velka pri brzdeni kdyz de vaha na predni kolo a zadek se odlehci…
Maraton cross vzadu. Z sviznejsiho kopce na mokre ujezdene hline trosku hrbatejsi sem tam cihla – kdo zna garaze v brne za starou osadou nahoru do lisne ten kousicek bahna – je to nabeh na plochodrazni sjezd ten uhel o ktery to ustreli neni nic hroznyho, ale je potreba s tim pocitat. predek smart sam drzi vyborne a zadek ujizdi do boku a pak se ale chytne. stejnej problem jako na snehu na pevnym podklade pri brzdeni.
mám je taky v rozměru 26×1,75 /ale jsou i na „krose“/ a jsou to neprustřelný gumy, i vzadu ti vydrží přes deset tisíc, vůbec celá serie Marathonů je hodně zdařilá /aktuálně zkouším Supreme na 29" MTB/, verze s protipropíchnutelnou vložkou ale moc nedoporučuji, právě kvůli velké hmotnosti, to už pak nejedou
zboku tenky, strasne snadno se rezou. na behoune to asi neproslo pres kevlar nebo tam bylo jen vic gumy.
tu desitku pod mou drobnosti rozhodne nezvladnou. to je driv obrzdim. budu rad za 5ku a pak pujdou kvuli nulovymu vzorku orezat jako vlozka do nejakejch pichacek typu SS…
zrovna tu drzim schwalbe marathon cross. co jsem koukal v historii se tu o nem nikdo spatne nevyjadril.
vypada, ze to bude drzet v prasanu, bahynku, ale nevim jak s primrzajici mazanici – tam z toho mozna bude slick jak se zanese i kdyz by mel stikat, tak se bojim, ze pri nizsich rychlostech nebude, ale ZATIM NETESTOVANO. hodim ot tu do bookmarku a treba si vzpomenu, ze sem chtel porefereovat. jestli se neozvu, tak asi nedrzel dobre ;-)
Prijde mi, ze po ranu to houby brzdi smykem na studenym betonu kdyz srovnam kwicka v lete… je to tou smesi nebo jsem pribral na hybnosti?
Plánuju přezout krosového Authora na zimní/terénní pláště. Zkusil jsem do něj dát kola z 29" GF. Vidle je sice krosová, ale 2,25" Bontrager Jones XR se krásně vešel. Horší je to vzadu, nahoře jsem odmontoval odrazku a 2,1" Nanoraptor prošel, ale dole už mu byl rám příliš úzký.
čus mohl by jsi mi poslat svůj mail? dík
Ja tam mam tyhle v rozmeru 1.85 a ty se tam vejdou v pohode
Vida, to by mohla být možnost. díky za tip.
kenda kwick co byla v zakladu s kolem, ale asi to neni na „tezsi“ teren, ale takovy ten univerzal.
slabsi bahynka ne moc dlouhy to zvladne taky. poradnou mazanici nevim nevim. vzadu se desne rychle sjizdi. predek krasne drzi. zadek uz musel dolu protoze sjetej casto pichal. predek se zatim drzi, ale pro jistotu uvnitr slime – uz byl parkrat potreba.
nehodi se to na pisek. asi i listi. vytahne te i ze suche koleje pokud to udelas podvedome jeme – vedome se pri tahani z koleje vzdy vysekam ;-) mokra kolej je asi nejtezsi teren a tam se nechyta. na korenech suchych lstnatych zrovna moc nedrzi hlavne zadek – predek radsi neprovokuju brzdenim, tak se mi na korenech jeste neurval.
jsem zvedav co tu lidi doporuci… hledam neco dozadu na podzimni bahynko a obvasny snih
Původně jsem měl Kendy Kwick a po sjetí jsem je vyměnil za Schwalbe Land Cruiser 47–622 a nelituju. Rychlejší, tišší a i v bahně se dá, i když tomu se radši vyhýbám.
Nad těmahle taky uvažuju. Potřebuju něco na denní dojíždění do práce za jakýchkoli podmínek od suchého asfaltu po zasněžené náledí. Jak drží na kluzkém povrchu a jak se sjíždí?
Po cca 1500 km jsou pořád jako nový.
Mokrým povrchem pokud myslíš třeba mokré šutry, tak po těch nejezdím. A jinak třeba na lesní cestě přes menší kořeny pohoda. Žádný těžký terény na crossu nejezdím, jen polní/lesní cesty a silnice a jsem s nima spokojený, příště do nich jdu zase. Kupoval jsem je za 250/kus na Cykloexpertu, ale už někdy v lednu.
A nezkoušeli jste náhodou někdo Ritchey megabite? Já je vozím na zimu již druhý rok a nemůžu si stěžovat. Nejsou úplně nejrychlejší, ale na zimu a na jistotu jsou dobrý…
Já ne, jsou moc úzké. Chtěl jsem právě co nejsilnější za rozumný peníz a to mi splnily ty Land Cruisery 47–622 bohatě. V terénu je ta tloušťka znát (i když svoje udělala i výměna vidle za vzduchovou), příště zkusím ještě něco tlustšího, ale aby to i jelo po silnici. A aby to prošlo zadní stavbou, je tam po stranách tak max. 1 cm místa.
Taky bych se připojil s dotazem.
Vybýrám širší plášť na crosse (tak 42 až 47 mm) a narazil jsem na plášť od Authora http://www.author.cz/…enstvi/foto/?…
Máte s ním někdo zkušenosti? Nebo raději vzít SS (42–622) nebo Land Cruiser (42–622, nebo 47–622) od Schwalbe.
Budu na tom jezdit do práce – horší asfalt, a pak různé vyjížďky šotolina, lesní cesty, občas i s dětskou sedačkou.
Zrovna taky něaký schánim na svýho stratose. A sem rád že nás krosařů neni tak málo :-) Já mam dost dobrý zkušenosti se Schwalbe smart sam treking po tom co sem vyhodil panaracery. tak bez defektu, a to sem je zatěžoval svými kili, záběr docela ujde vzhledem k ceně (320kč) to neni žádnej zázrak čiliž už mam teď (po asi 2000km) sjetej vzorek ale jinak byly dobrý.
Takže… v obchodě jsem měl v ruce Land Cruiser 47–622 a Smart Sam 42–622, vyhrál Smart Sam.
Předtím jsem měl vzadu CST Traveller a vepředu nějakou Rubenu, oboje 700×35c. Na Smart Samech jedu na asfaltu pocitově tak o 10% pomalej při stejné námaze, grafy valivého odporu bohužel nevedu. Jízda na dlažbě je pohodlnější – to se díky objemu dalo čekat. Terén a sníh mě ještě nepotkal, tak uvidíme.
Mě lákají ty Land Cruisery 47–622. V ruce jsem měl jen 37. Smart Sama v 42–622 jsem si prohlížel taky, vzorek vypadá dobrý, ale připadá mi to škoda ojezdit ho hlavně na asfaltu. Tam předpokládám, že Land Cruisery budou mít asi větší životnost.
Ty 47 uvažuju hlavně kvůli dětské sedačce, sice mám samonosnou, ale i tak co nejširší plášť bude přinos pro pohodlí.
Land Cruiser bude pro asfalt rozhodně vhodnější, s vyšší životností souhlasím. Já jsem chtěl zkusit něco víc terénního, i když teď v zimě to bude hlavně asfaltové dojíždění do práce.
První zkušenosti se Smart Samem v terénu a na sněhu:
jediny, kdy trosku uvazuju jestli neco na kole nezmenit je, kdyz se hrabu ven z vyjete koleje ve snehu temer po smeru jizdy. s pltformama je to trosku vetsi ekvilibristika, ale nejmin adrenalinovy je proste drzet smer a rikat si, at si sam vybere, kdy se prorizne ven, kdy zabere a prehoupne se a nebo jestli se nechytne a proste zustane v koleji. nesnazit prednimu kolu pomoct rychlejsim zatocenim ani ho tahat. proste jenom jet a nepremyslet. (smart sam – predni, zadni; v predu samorezny zimni tunink ;-)
Další postřehy z ježdění se Smart Samem:
Ten rozdíl průměrné rychlosti asi nebude jenom plášti. -).
Takový rozdíl nemám ani mezi crosem a silničkou. Asi se nějak moc šetříš. -).
no ja kdyz sundal hrebiky, tak jsem zjistil, ze jezdim porad vetsi talir a radim nejtezsi prevody
a taky, ze to nejak divne radi… az pak jsem si vsim, ze vyskocil bowden a bylo to o 5 pastorku nahore… ale jinak plast dela polovinu toho co udela psychologie rychlejsiho plaste.
Sice jsem přezouval na podzim a v zimě se jezdí hůř než v létě, ale třeba jsem krom toho fakt zlenivěl :)
taky to oživím…
Smart Samy po 3500 km – zadnímu dávám ještě tak 500 až 1000, než se vzorek úplně sjede, přední je možná v polovině života.
S tím rozdílem rychlosti to není tak dramatické, ale chtělo by to přesnější měření, než pocitem.
Trochu se sem vetřu, protože je tady hodně Vás kteří jezdí na krossu a nechci zakládat nové vlákno. Potřebuji poradit s výběrem novích ráfků. Do teď jsem měl mach 210 a ještě nějakej, ale ten na sobě nemá ani název. Ani jeden jsem nemusel dávat centrovat, ale první zmíněnej dostal ránu a je na boku poškozenej. Chci měnit oba na jednou. Chtěl bych zkusit nějakej jinej než mach, protože se na něj o poznání hůře nasazovali pláště.Děkuji za radu a ještě jednou se omlouvám zakladateli, že tady takto parazituju.
Jezdím cca 4 roky na Remerxech Dragon, drží dobře, centrovat zatím nebylo potřeba. Co se týká nasazování pláště, mám smíšené zkušenosti. Schwalbe Smart Sam šel dobře (s použitím montpáky na závěr), zato s předchozími CST a Rubena to byl boj na život a na smrt.
dragon, hmotnost tak ruzne asi kolem 125.
vzadu vecka tvrdy spalky, centrovani za rok, vetsi necekany skok tak 40–50 cisel dopad na zadni praskly u nipli a 4 mistech, trosku se rozjede proto je potreba povolit brzdy a aby to jeste brzdilo, tak je nutny mit tvrdy spalky, protoze bahinko by bud nemelo takovou vyli a drhlo by za jizdy nebo by to nebrzdilo.
ale sel bych do pevnejsiho materialu a kaliskovani – po radach tu dvojityho – pro pripad, ze zas nekam vlitnu a jak si situaci dira predemnou, brzdna plocha za mnou prohlidnu z blizka budu zase civet jak puk ;-)
plaste nejaky gt noname byl boj. v zime to naprosto neslo ani dolu ani nasadit. v lete jen s velmi hrubou silou.
samy v zime je boj nasadit spravne, protoze jsou az moc volny. v pokojove teplote jdou tak akorat. kenda kwick sla v lete blbe dolu jiank sla tak akorat… je to asi o prumeru a teplotni roztaznosti materialu vic nez o znacce.
Ja se semka asi jeste vic vetru – ma nekdo nakej nazor na Remerx Grand Hammer?
( http://www.remerx.cz/…grand-hammer )
Myslim tim neco jako „sou to kramy“, „ujdou ale za podobnou cenu se daj sehnat mnohem lepsi“, „jo, pomer cena/vykon dobry“ a podobne..
docela nedavno
Á, tak to sorac – nejak extra casto tu nebyvam, a jen jak sem tak nahodou cetl tuto diskuzi tak me napadlo se na to pozeptat – nebylo to ze bych sem sel cilene hledat Grand Hammera..
K vánocům jsem si nadělil nová kola s ráfky Remerx Eagle – cena v kamenné prodejně – stříbrný 580 kč a černý 620. Váha 505 g.
Zatím najeto jen asi 120 km, ale zdají se dobré. Zatim jsem na ně nasazoval jen Contíky 37mm. Jen rukou nešli, ale stačila slabá pomoc montpákou (asi jako na původní Mavic 221).
Ahoj, potřeboval bych poradit s plášti. Na kole (Merida Crossway) mám už asi 4 roky pláště Maxxis Overdrive 700×40c. Jsou už poměrně dost sjeté a navíc je v nich díra po velkém defektu. Jsem s nima spokojený, ale rád bych trochu užší, jezdím převážně po silnici, zbytek velmi lehký terén. Chtěl bych aspoň o 2 mm užší, tedy 700×38c. Bude tato změna poznat na silnici a nezhorší se zároveň vlastnosti v terénu? A můžu na stávající ráfek dát užší gumy, v krajním případě 700×35c? Nebude to vadit? Díky za pomoc :-)
Spíš než rozdíl stejného pláště v rozměrech 700×40c vs. 700×38c bude poznat, když obuješ plášť s jiným vzorkem a/nebo směsí.
Jezdím na Continentalech Contact 622×32, přímé porovnání s těmi Maxxisy nemám. Údajně hodně rychlé jsou Schwalbe Marathon Racer 622×35.
Jinak, do běžného trekingového ráfku (Author Zenith) nacpal kámoš galusky a na jeho cca 85 kilo drží dobře, i když mu je prodavač nechtěl prodat, že prý to určitě za chvilku bude reklamovat :)
Tyhle Marathon Racery jsou jak blesk, mám je v 30mm a je to jak na silničce:-) jen jsem je říznul v jednom skalnatým sjezdu=moje chyba, tam ta guma nepatří:-(
kdyby měl někdo zájem, mám navíc nový skládací plášť Specialized Fast Trak Pro 29×2,0
kdyžtak mrkněte http://www.aukro.cz/…9_x2_0.html
vzorek je hrubší, než na origo stránkách dohoda na ceně a dopravě samozřejmě možná
Trochu oživení.
Co říkáte na tyhle pláště a vzorek,za ty prachy to na zkoušku stojí.
Případně má někdo zkušenost
hele vzorek vypadá dost dobře, možná bych to na crossku pořídil, ale lidi tu na CST nadávali, že prý dost klouže, osobní zkušenost nemám. na crossce mám už druhý wormky od MAxxise 42 a ty jsou good – na ty český cykločundříky optimal.
Za tu cenu nevidím důvod, proč je kupovat. CST je cenově zaměřená značka, pláště budou těžké a z nekvalitní směsi.
Kolem 250,– kč je bohatý výběr slušných značkových plášťů. Pokud chceš podobný vzorek, tak Ritchey Alfabite Trailmix, jsou lehké a drží i na sněhu:
zajímavý tip, až sjedu wormky, možná je obuju. :)
Vzorek ve mně vzbuzuje smíšené pocity – na suchý terén mi přijde zbytečně vysoký, na bahno zbytečně hustý, na asfalt příliš úzký střední pás. Ale fotka zkresluje.
WTB All Terranosaurus, vydržely mi přes 25 tisíc kilometrů a pět let. Výborně se na nich jede silnice i terén, sníh i náledí. Stojí 250,–Kč kus.
ČAvte, potrebujem poradiť. Chcem si na cross kúpiť druhý pár kolies na ktorých by boli čo najširšie plášte aké by som mohol do rámu vtesnať. Boli by skôr na cesty alebo mierny terén, takže žiadne hrubé vzorky nechcem, ale ani úplne hladké…skôr nejaké turistické. A takisto to nepotrebujem na závody alebo cestu okolo sveta, takže aj cena by nemusela byť 50 € za jeden plášť ;-).
Lenže neviem ako je to so šírkami udávanými výrobcami, pretože väčšinou mám skúsenosti že plášte sú v skutočnosti o čosi užšie než šírka udávaná výrobcom. Rád by som nejaké 622×47, len neviem či nebudú v skutočnosti príliš úzke alebo naopak príliš široké. Takže bol by som rád keby mi niekto napísal že má plášte 622×47 a ich skutočná šírka je naozaj tých 47 mm a nie nejakých 42 mm. Vďaka.
švalbe marathon cross 40–622 /levnější, ale dobrá volba/ nebo marathon supreme, dureme, extreme 42–622
To sú dosť úzke, ja by som čosi širšie. Skúšal som tam vtrepať čo najširší plášť a v pohode tam vôjde 53 mm . Preto by som rád čosi okolo tých 47 mm až do maximálne 50 mm.
To už bych zkusil Racekingy 29×2,0"
Maxxis Wormdrive