Plášte na každém kolo jiný rozměr

237 nepřečtených
  • MaraPlzen

    Ahoj chtěl jsem se zeptat jakou má výhodu na předek užší plášt?Na zimu a do podmínek podzim jaro mokré listí bláto .Přemýšlim dopředu Maxxis Ardent 29×2,25 kevlar dozaduMaxxis ARDENT 29×2,40 kevlar.Je má myšlenka správná širší guma dozadu lepší záběr??A nevede pak přední kolo hůř stopu při širším zadním plášti??Případně jestli moc nebrzdí šírší zadní plášt.Mám ted podobný vzorek co má ikon od contintalu rece king a vlhke kořeny blato necitím jistotu a obě gumy 2,2 diky za odpověd.

    ps:snažim se jezdit hlavně v lese přejezdy přes silnici.Rád bych i bez strachu za sychravého počasí sfrčel dolů.A při jízdě do kopce v takovám počasí lehce bláto mokro neproklouzl.Váha 107kg.Continatal super na silnici jede tichý na suchu pohoda.

    0 0
    • Chlebovnik  

      Je to pí*ovina. Buď dej oba stejný nebo dopředu širší.

      0 0
    • worlusho  

      2,4" předek i zadek, na předek více zubaté na zadek méně, ale ne zas málo (něco jako Conti MKII/CK )

      0 0
      • MaraPlzen  

        na zadek méně ja myslel kvůli zaběru právě vice

        0 0
        • worlusho  

          Můžeš si tam dát traktor, když se s tím chceš tahat. Další věc je, že nižší figury se méně zanesou při záběru, tudíž méně nabaluješ, líp se čistí. 2.4" obecně mají větší figury než jejich 2,2" příbuzní. Osobně jezdím v tomto počasí 2,4" RoR/RaR nebo MKII/XK a v pohodě.

          0 0
    • Prazak0  

      Tak užší plášť má menší odpor a hmotnost. Samozřejmě to platí do jisté míry, pláště 19 mm se snad už dnes nedělají, sám je pamatuji. Širší plášť je zas stabilnější a nemusí se foukat na takový tlak, nehrozí při menším tlaku poškození duše nebo ráfku cvaknutím o ráfek. Váha na kole není rovnoměrně, zadní kolo je zatíženo o dost více. Takže širší plášť vzadu není hloupost. Nakonec je to k vidění i u některých motorek nebo nákladních vozů nebo kamionů. Širší pneu tam kde je větší zátěž, případně více kol oproti předku.

      Do vlhkého prostředí, na listí, to bude chtít celkově širší pláště a taky vhodný vzorek, ne nějaký hladký. Jinak kvalitnější plášť i širší může mít menší valivý odpor než užší plášť horší kvality.

      0 0
      • milan.v  

        Cyklistika ale není motorsport…

        0 0
      • novas752  

        Na motorkách je vzadu širší kolo kvůli záběru, až budeš mít výkon v desítkách kilowatt, bude to mít smysl i na kole.

        A na bahno buď extra široký plášť (pluska okolo 3", nebo fatbike 4–5"), takový dokáže zabrat i na té kluzké vrstvě. Nebo naopak hodně úzký plášť, který se kluzkou vrstvou doslova prořízne až na pevný podklad – princip cyklokrosových plášťů 35mm širokých.

        0 0
    • -b-n-x-  

      Napíšu jak to chápu já.

      Širší na lepší trakci, ale větší odpor. Na biku je zhruba taková situace: pri šlapání chceš mít co nejnižší odpor aby to jelo. Nejvíce to je poznat do kopce. Jak po rovině, tak do kopce máš více zatížené zadní kolo. Je tam tedy více poznat, když tohle zadní kolo bude mít „jezdivejsi“ pneu (s menším odporem). Tedy třeba i užší. Možná může být trochu nevýhoda při opravdu prudkých terénních výjezdech. Ale celkově by měly převažovat klady. Širší přední kolo bude zatížené poměrně málo, takže tam ten rozdíl v „jezdivosti“ bude menší.

      Při jízdě dolů naopak bude více zatížené přední kolo a třeba i brzdný účinek je tam mnohem větší (třeba 80% předek, 20% zadek) takže potřeba pneu s lepší přilnavostí. Zadní pneu bude méně důležitá.

      I když záleží co kdo kde jezdí. Tohle je popis takového běžného ježdění v terénu. V DH prostě potřebuješ co nejlepší prilnavost na obou kolech. V XC zase spíše ta „jezdivost“.

      0 0
      • MaraPlzen  

        Už jsem pochopil . Děkuji za info . 2 jiné pláště nemám jak zmiňuje kolega dole . Mám na kole continental race king vzorek podobný ikonu . Plast je super na suchu jezdící na silnici pěkně upaluje. Nicméně teď na podzim sjezdy v lese vlhko kořeny blatičku. Přední mi 2 krát ujelo drzkopady. Do kopce jsem třeba už proslapl a musel slezt. Při sjezdech jezdím v sychravem počasí již tak na 60 procent bojím se . Proto vzorek maxxis ardent nepřijde mi jak úplný traktor ale lepší než třeba ikon ,který je asi jezdící lépe ale vzorek mi připomíná můj contik. Takže mi z toho vychází buď na předek 2.4 a dozadu 2.25 aby to drobet lépe jelo . Nebo případně všude 2.25 nebo 2.4 . Vždy mě zajímal pocit jaký jsou sjezdy na širší gume . Skok pro mě z2.1 na 2.2 byl do ta lépe se řídili více mě to bavilo. Ale je pravdou ,že ty 2.1 byli sračky základ od autorů. Já totiž koupil před 2 lety solution autor za 10000. Už mám na něm všechno předěláne. Vidlice pohon brzdy zapletena kola nové gripy sedlovka zbyl jen ram. A jsem rád díky tomu jsem se vše naučil a pocítil ty rozdíly. Když jsem kolo kupoval nevěděl jsem že mi tak chytne

        0 0
        • milan.v  

          To je ale o výběru pláště spíše…

          0 0
          • MaraPlzen  

            Jasně proto píšu že vzorek mám vybraný. Někdo tu psal že by dozadu dal něco víc jezdící jiný vzor třeba ten ikon má tpc 120 ardent myslím 60. Proto píšu že vzorek bych dal vsedě stejný. Ale řeším jen šířku co kam

            0 0
            • milan.v  

              Potom standardní zvyklost, jak už tu padlo…

              0 0
            • milan.v  

              Potom standardní zvyklost, jak už tu padlo…

              0 0
            • Tom-T45  

              Ještě si dej pozor na průchodnost zadní stavby, aby se Ti tam plášť vešel s dostatečnou rezervou právě na to bahno. A taky by měla šířka pláště aspoň trochu odpovídat šířce ráfku, např. hodit 2,4" gumy na 19 mm ráfek není úplně optimální :-)

              0 0
        • novas752  

          Na takové to echt mazlavé kluzké podzimní a harní bahno nefunguje žádný xc plášť, všechno to má hodně malý a dost hustý vzorek, rychle se to zalepí do hladkého buřtu a záběr od toho nelze čekat. Plášťě určené přímo do bahna vypadají jako Maxxis Shorty nebo Wet Scream, ale to zase na xc kole tahat nechceš.

          Šířka plášťů to na bahnu moc neovlivní a často i negativně, přes větší šířku to vzorek nepustí dostatečně do hloubky nebo až na pevný podklad pod bahnem.

          0 0
    • Mereck  

      Přidržel bych se úsloví „předek vede, zadek jede“ Jinak řečeno – pokud ti uklouzne předek, jdeš pod kytky. Zadek tolik řešit nemusíš, ten z toho vždy nějak vybruslí.

      Pokud tedy máš 2 různé pláště, na předek by měl vždy jít ten hrubší a širší, na zadek jemnější a případně i užší. (Osobně jsem potkal jediného člověka, který měl vzadu širší plášť. Fígl byl ale v tom, že ten plášť byl širší jen papírově. On vozil pláště od dvou výrobců a ten papírově užší byl v reálu stejně široký, jako ten zadní.)

      0 0
      • Nutribird  

        Měl jsem to podobně, předek 2,3 vigilante, zadek 2,4 trail boss, rozdíl nebyl poznat. Jinak jsem se dozvěděl, že na závody v XC maratony se to vozí právě tak. Pro lepší trakci širší zadek. Jinak se klade důraz na vedení stopy a proto širší předek a lepší přilnavá směs 3C nebo max grip.

        0 0
        • Mereck  

          Tak jestli jsme se spolu bavili před 2 lety na vyjížďce Trail-Guide, tak ten člověk jsi ty :-)))

          0 0
          • Nutribird  

            Ne to jsem nebyl já, vozil jsem to teď v létě. Nebyl rozměr pláště a lidi tom poznávali jenom podle popisu pláště. Pár jich bylo překvapených, ale pak mi to jeden eliťák osvětlil.

            0 0
    • MaraPlzen  

      A když se zeptám jako laicky debil kdybych chtěl zkusit ty silnější pláště 2.4 na obě kola . Bude při stejném vzorku tedy ardent maxxis tpc obě 60 poznat že vzadu je to větší brzda například při přejezdu po silnici oproti kdybych dal to samé dozadu 2.25 nebo jako amatér rozdíl nepoznám. V létě bych chtěl ject krále šumavy

      0 0
      • MaraPlzen  

        Nejsem závodník bude to o přežití a umístit se tak v půlce. A být sucho paráda nahodim continental.co mám. Ale být sychravo nahodim tohle

        0 0
        • worlusho  

          Jestli jsem se moc neztratil v tom co máš a co by jsi chtěl, tak bych postupoval asi takto. Máš Conti RK , předpokládám v rozměru 2,2". K tomuto vzorku se hodí jako kombinace CK2,4" na předek, pokud chceš větší trakci, potom dáš CK 2,4" na zadek a na předek MKII nebo III ve 2,4". Dá se říci, že podle počasí si potom můžeš libovolně nakombinovat obutí. Maxxis jsem nejezdil, tudíž nedovedu porovnat obdobnou posloupnost jejich produkce ke Coniti a to ani z pohledu vzoru , konstrukce či rozměru.

          0 0
          • MaraPlzen  

            Jasně mám continental 2.2 race king

            A chtěl jsem lepší vzorek do podzimu zima a přemýšlel jestli neobout silnější gumu 

            0 0
            • worlusho  

              Mám metrák a guma co nemá na ráfku na šířku 55mm a 55mm na výšku je pro mě nepoužitelná. Užší potom musím víc foukat a hůře se chová. RK bych si dal dopředu jenom když bych s rodinou vyrazil na Třeboň, vzadu je v pohodě (je uřiditelný). Jak jsem ti psal výše, v tomto počasí MKII/III a CK v šíři 2,4"/2,3", záleží co kde mají a co by jsi sehnal.

              0 0
      • Mereck  

        Ten užší vzadu poznáš. Já vozím standardně šířku 2,25 na obou kolech, v létě někdy zúžím zadek na 2,1.

        Tím se stane:

        1. zadek je drobet lehčí a lehce lépe to jede
        2. při průjezdu např. mezi kořeny se užší zadek lépe trefí do mezery, kterou předek projel

        Oba dva benefity jsou ale opravdu marginální. Téměř bych řekl „neřešit, jezdit“ Naopak nevýhoda užšího pláště je menší tlumení = víc ti vydrncá prdel (hlavně na HT) Takže možná těch pár usetrenych wattů stejně obetuješ do tlumení a nula od nuly pojde.

        0 0
      • novas752  

        Záleží jak moc jsi citlivý, Conti Race King je opravdu rychlý plášť, Ardent je na poměry XC plášťů už docela pomalý, že to jede trošku hůř pozná už asi každý. Ale stále to není vůbec nic v porovnání s trail/enduro plášti, ty teprve „nejedou“ a i tak se na nich dá jezdit 100km výlety.

        Výběr plášťů je o prioritách a kompromisu mezi odvalovánim, přilnavostí do záběru, brzdění a v zatáčkách na bocích, odolností proti propíchnutí/pro­říznutí, cenou… Já mám jasno, radši o level odolnější a přilnavější plášť na který se v terénu dá spolehnout.

        0 0
        • MaraPlzen  

          Tak na ten podzim jaro zima jsme na tom stejně asi ,že něco neuslapnu a protočim kolo ok. Ale při sjezdu už mám poserprouzek na gatich. Kolo jsem už 2 krát položil ustrelilo mi dvakrát přední na bahinku ani rychle jsem nejel a šel jsem k zemi . Včera jsem byl na šumavě a prostě nějaký sjezd si už neužiji na tomhle klouže to přes kořeny atd .

          0 0
          • novas752  

            No jo, na Racekingách se není čemu divit, to je plášť dobrý na tvrdé a suché, ne na mokré a měkké.

            0 0
          • Mereck  

            Já na HT vepředu vozím Schwalbe Nobby Nic 29"/2,25"/3C směs. Určitě nemám pocit, že by nějak klouzal apod. Možná ho zkus.

            Na léto pak obvykle přezuju do Rocket Rona ve stejné specifikaci.

            0 0
          • -b-n-x-  

            Hele, pri sjezdu je to hlavne o tvych schopnostech. Ten plast je sice hrozne dulezity, ale jak moc drzi/nedrzi poznas celkem hned, a pak jiz jen jedes takovou jizdu prizpusobenou moznostem tech pneu. A vetsinou je i na hure drzicich pneu dost zabavy.

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
      • Breakpain  

        Bude, figury budou větší, budou se víc deformovat ;) …

        0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • MaraPlzen  

      Dík všem za info k věci a dobré poznatky .Na ty sračky v lese zkusím ten maxxis ardent není to úplně traktor . Dle rad dopředu 2.4 na lepší vedení dozadu 2.25 lepší vzorek ardent do sracek užší gumu až to drobet jede. Kolega zkusí obě 2.4 tak uvidíme dal vědět. Jinak zadní kolo mě nikdy nepredbiha jen do kopce při záběru ve srackach jsem protocol gumu a stal na continetalu.kolo za 10000 už to není zbyl jen ram je tam tak 45000 už 

      0 0
      • MaraPlzen  

        A návod na kolo to snad ne

        0 0
        • Bubaaak  

          Tak někteří lidi by si ho měli otevřít.....

          To co potkávám na cestách je až smutný

          0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
      • Nutribird  

        Zkus kouknout třeba na WTB, předek max grip, zadek max speed.

        0 0
    • šlapatko  

      Čekal jsem rozumné vlákno a zase nic.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.