poraďte prosím jaké pláště dát na superior rx 640 do terenu.
uvažoval jsem o schwalbe smart sam, ale zatím jsem se nerozhodl. budu rád za Vaše názory.
poraďte prosím jaké pláště dát na superior rx 640 do terenu.
uvažoval jsem o schwalbe smart sam, ale zatím jsem se nerozhodl. budu rád za Vaše názory.
Dobrá volba.
Bontrager Jones XR 29×1,8
A vlezou tam?
do rx650 vlezly.
měl by to být stejnž rám. Tady si dovoluji použít ještě jednu fotku od Scalara. kde je v tomtéž rámu Geax Baro Race 29× 2,0, ale to už je natěsno.
to nemůžeš mít ani osmu :)
no myslím, že i při šlapání ze sedla nebo do zatáček to musí drhnout :)
Tohle není fuknční řešení, bylo to jen foto pro ilustraci :-)
A bude stačit rozměr 42–622, protože na ty ráfky se asi víc nevejde.
ten B29×1,8 se vleze do normálního silničního ráfku a ještě to není žádná hrůza. Silniční ráfek je 15mm, horské obvykle 17–19mm, horský musí snést i 2,4" v 1,8" nevidím problém.
Mám tady tyto http://www.bikesport.cz/…tovy%29_1701 terén a bláto zvládají dobře,ale na silnici se dost sjíždí.To je nevýhoda pokud jezdíš spíš po asfaltu.
kdybys chtěl tyto mám 2 jeté asi 120km cena 300 za oba.
tyhle vozí kamarád a je s nima spokojenej. komfort mizernej bo to nejsou balóny, takže nerovnosti moc netlumí, ale prej docela podrží
ale podvyživené taky nejsou. Deklarovaná šíře určitě sedí, možná jsou i trochu širší.
ještě srovnání Authorů a Bontragerů
Authory jsou na svůj rozměr poměrně baculaté, výška skoro stejná jako Bontrager,šířka je o 3mm ve prospěch Bontrageru. Váhově je Author o 50–80g těžší, podle toho jak se povedou pláště. Za ty prachy myslím dobré pláště. Čekal jsem větší rozdíl.
Ještě jednou s pomocnými čárami.
27 TPI je hrozně málo, na závody potřebuješ minimálně 60 TPI, jinak budeš pořád lepit.
jaké tedy doporučuješ
WTB Mutanoraptor, už jsem tu někde dával odkaz, ty mají 60 TPI a kevlarovou patku. Pokud má plášť nízké TPI a současně poměrně nízkou hmotnost (a navíc ještě drátěnou patku) je zřejmé, že bude náchylnější k průpichu. Pláště s cca 30 TPI se dělají většinou s drátěnou patkou, jsou určeny spíše na turistiku a nižší TPI bývá u nich kompenzováno větším množstvím materiálu, proto by měly být podstatně těžší.
S touto teorií souhlasím.
Pláště s nízkým TPI a zároveň relativně nízkou hmotností…máš něco konkrétního na mysli? Většinou jsou to spíše těžší potvory.
Orientačně:rozdíl ve váze pláště se stejným TPI akorát v rozdílném provedení (drát – kevlar) by měl být kolem 70–90g.
Aby to nebylo tak jednduché tak u některých výrobců se člověk TPI vůbec nedobere třeba Ritchey, některé Micheliny. Někdy jsou udávány TPI jako součet několika vrstev (Continental) atd.
Obecně bývájí na těch vyšší TPI požitý i lepší technologie, jiná vlákna, jiná směs gumy, prostě celkově lepší pneu. Ale to je zase dobře srovnatelné u jednoho výrobce. Napříč výrobci se to už tak dobře nesrovnává.
Narážel jsem na ty Authory, pokud v tomto rozměru mají 27TPI, patku drát a váží 550gr. – porovnej s Bontragery – podobný rozměr, ale 120 TPI, aramidová patka a 500 gr. (někde jsem viděl i 485 gr.)
já si nemyslím, že by byly nějak extra lehké, jejich reálná váha je 575g. spíše těch 500g. V katalogu mají 485g, ale k tomu jsem se nedovážil. S vážením gum mám takové zkušenosti, že podle toho jak se povede zagumovat boky, může být rozdíl ve váze klidně 80g.
Jak říkám ,je problém to srovnávat mezi výrobci, pokud to TPI jako součet více vrstev, tak to výrazné odlehčení nepřinese. Díval jsem s etřeba i na stránky Panaraceru, který gumy pro Author dělá, jsou tam pláště na XC, která jsou ve dvou variantách 27TPI drát a 126TPI kevlar a rozdíl je taky kolem 80–100g. Dle tohoto porovnání by to celkem sedělo.
Taky můžeme na problém pohlédnout tak, že Bontrager není extra lehký a Author je normání. Pro srovnání Moje WTB Vulpine 29×2,1 kevlar ten lehčí 537g. 580g jsem měl 29" Nanoraptora.
myslím, že to s TPI nemá co dělat. Naopak gumy s vyšším TPI by měly při stejné směsi být náchylnější k defektu a poškození. Možná jiná směs na gumách s vyšším TPI, ale samotné vyšší TPI ochranu proti defektu nezvýší.
:-)
Souhlas, ty Authory mám. Nejeto zatím asi 1000 km a tři defekty. Předtím nějaký levný Kontík a první defekt po 9 kkm, když už byl zadní skoro na plátno.
S těmi defekty je to těžké, někdy 2 za vyjížďku a 5 za 14 dní,loňská sezona bez defektu.
Nebo jiný případ, projedeme dva na stejných pláštích stejnou cestou, jeden má dva defekty a druhý ani jeden. I to už jsem zažil. Podle jendnoho by byly pláště super, podle druhého na hovno.
A každý má jiný pojem o terénu a jinak prasácký styl jízdy.
Zkus trochu specifikovat, jaký terén myslíš a jakou část najezdíš po zpevněných nebo asfaltových cestách.
Na závody Galaxy serie, kolo pro život, cyklomaraton tour. Jinak bych si nechal i ty původní pláště a kdybych nejel přímo do terenu tak bych to přezul, ale ty nové bych chtěl hlavně na ty závody.
Na závody bych doporučil něco lehčího, s kevlarovou patkou a co nejširší, ale aby v pohodě vešly do rámu – šířka 42 mm nebo 1,75–1,85".
Takže v pohodě ten Bontrager Jones (až na cenu) nebo tenhle WTB Mutanoraptor. Ty Geaxy Barro Race 2,0 jsou už moc na těsno.
Vozím Smart Sam 42–622. Terén typu lesní, polní cesta hravě zvládá. Písek už hůře, ale ten spíše nezvládám já. Mokré blátivé pešinky jakž takž. Na silnici mi odpor nepřijde nijak velký.
Hustím na plný povolený tlak.
Takže říkáte, že ty schwalbe smart sam jsou dobré a že bude rozměr 42–622 stačit, protože se dělají i 47–622, ale nevím, zda by se to vešlo na ty ráfky, protože když sem se ptal e-mailem tak mi napsali na to kolo max. rozměr 42–622.
Ach jo,už jsem to psal jednou výše 29×1,8, což je zhruba to samé co 47–622, obuješ i na silniční ráfky s šíři 15 mm
Mám Supa RX620 a mám na něm ty Smart Samy 47–622 a ůplně v pohodě nikdy nic neškrtlo.Odjel jsem na nich Silesia Bike Marathon a ještě Životské Hory a v pohodě.Můžu doporučit.
Jak jedou na silnici? Mám RX610 a momentálně Schwalbe Land Cruisery 47–622. SSje o dost lehčí, uvažoval jsem o něm. Jezdím ale většinu na silnici.
Jezdí se mi na nich po silnici perfektě, před tím jsem měl Ritchey exa wader a to byla hrůza nadřel jsem se jak hrom.A to ty ritchiny byly 35–622
Dík za info.
Opakuju to tady pořád do kola. SS vůbec moc dobře nejedou, jsou mírně pomalejší než RaR.
Převážně na silnici je to zcela nesmyslná volba.
Pokud chceš něco rychlého na silnici, tak třeba Marathon Racer 40–622. Tady je trošku škoda, že nemá ještě širší verzi.
Marathon Racer bude oproti SS mnohem rychlejší a současně je i mnohem lehčí.
V podstatě nic rychlejší než Racer 40–622 není. Sem tam je něco podobně rychlé, třeba Continetal Sport Contact (tady škoda, že nemá kevlarovou lehčí verzi, takhle je o dost těžší než M. Racer, navíc Racer je mírně odolnější).
A překvapivě i Schwalbe Kojak dopadnul v některém testu rychlostně o chlup hůře než Racer. Zřejmě kvůli šířce nebo není zcela totožná konstrukce běhounu (teď nemyslím nepatrný vzorek Raceru), Kojak je v 622 pouze 35–622. Směs mají přitom s Racerem stejnou a Kojak je úplný slick. Na první pohled bych tedy odhadoval, že bude Kojak o píď rychlejší.
Tady jeden přehled z testu, kde jsou hodnocení jak co jede:
http://www.testberichte.de/…n_99258.html
Tady další test:
http://www.testberichte.de/…/152571.html
Je zajímavé, že třeba i Schwalbe Durano jsou pomalejší než Racer.
A škoda Continentalu Contact Extra light, že není k mání v lehčí kevlarové verzi, to by byl taky zajímavý plášť.
Dále tady v příloze jedno laboratorní měření, kde opět Racer vyhrál celý test.
Tady jen poznámka k Supreme, ten tam dopadl mizerně. Je to ale starší test z 2006, od té doby Supreme používá úplně jinou směs a je znatelně rychlejší (bohužel pro novější Supreme s lepší směsí nemám už žádný laboratorní test).
A pozor na SS, ten v testu dopadnul hodně dobře, jenže to je 26" EVO verze s velou šířkou (ta se nedá srovnávat s těmi ostatními 622).
A hodně se mi na testu líbí, že každý plášť je nafoukaný na vhodný tlak ke svojí šířce. Takže se hezky dají srovnávat jak jedou různé šířky pro tlaky, které jsou v praxi dobře použitelné.
Ještě jednou a v lepší kvalitě ten obrázek s tím testem.
zajímavé je, že v testu měly racery 40–622 486 gr/předpokládám zvážení/, letošní katalog uvádí pouze 430 gr, buď tedy vývojem zhubnuly nebo výrobce lehce nadsazuje, třeba máš možnost je zvážit, docela by mě to zajímalo
Ještě nemám, budu je teprve objednávat (během února). Pak určitě zvážím. Čekám ovšem spíše tu druhou variantu a tedy, že katalogová váha kecá. A taky se to jako vždy může lišit dost i konkrétní kus od kusu.
Konstrukční změna byla ale taky, od myslím 2007 dostaly racery ještě lepší rychlejší směs. Pochybuju ale, že díky tomu budou lehčí.
Racery jsou rychlé, na asfaltu bez konkurence, ale mají trochu problém s pohodlím. Jezdím teď hlavně pláště KENDA SMALL BLOCK EIGHT (v testu ještě nejsou), mají reálně pod 350 gr., na asfaltu překvapivě nejsou o moc línější než Racery a v terénu jsou podstatně pohodlnější. Dost rychle se ale vzadu sjíždějí, výrobce udává jen 32–622, ale jsou poměrně objemné, viz. foto.
Tak pro trošku pohodlí a ježdění i mimo asfalt mám Dureme 2,0. Racery budou na část roku, kdy to bude téměř jen asfalt. V 622–40 rozměru určitě budou ty Racery pořád o dost pohodlnější než byla naposledy silnička s 23mm plášti.
A k objemu, tam už je v mojem případě ústupek i u těch Racerů. Bral bych Racery 622–50.
Ja mam opacnej problem: jaky plaste na crossove kolo na silnici?
třeba Contíky GP4000 25–622
nebo pokud je limitem cena zkusil bych "tyto ":http://www.kupkolo.cz/…si_6008.html osobní zkušenost s nimi nemám, snad někdo bude mít.
Schwalbe Marathon Racer:
http://www.cykloworld.eu/…0×35-b-sk-r/
Mají ochranu proti průpichu, jezdil jsem je celou zimu i na posypu, tiché a pohodlné a navíc se nemusíš bát sjet i mimo asfalt.
zajímavé, jen mě zarazilo, že výrobce uvádí maximální hmotnost jezdce 85kg, to jsem ještě neviděl. Ani šlupky typu Ultremo nemají limit uveden.
Tazatel by měl specifikovat, co od toho především očekává.
ocekavam ze bych s nima mel byt rychlejsi nez s normalnima :DD
ne vazne, kdyz treba jedu trasu jenom po silnici tak aby me zbytecne nezpomalovali a netizili plaste do terenu.. predstavoval bych si je i u uzsi ne jenom hladsi povrch.. videl bych to spis na ty Michelin Speedium, ty Schwalbe Marathon mi prijdou az moc siroky
Něco jsem hledal a na tohle narazil. Tak sice se zpožděním, ale přeci.
U Schwalbe neudávají nikdy omezení na váhu jezdce, ale omezení na zatížení jednoho pláště.
Takže i těch 85kg (které platí navíc pouze pro nejužší verzi Raceru) je velká rezerva i v případě kola s rozložením váhy více na zadní kolo.
j o je logické ,že je to zatížení pláště, nevím proč jsem si to spojil s váhou jezdce. Spíš mě zarazilo to, že u silničních plášťů ten údaj nebyl.
Třeba mají strach, že u silničních by to číslo bylo moc nízké oproti těm ostatním a tak ho raději ani neuvádí.
bratr ma maxxis Worm Drive a nestezuje si
Za mě, Schwalbe Land Cruiser. V terénu drží dobřě a na silnici se jen tak hned nesjedou.
Ale taky jsou zase těžký jak prase, ne? :)
Nevím, nevážil jsem je. Ale na tom kole je nějaký to deko jedno :-)
No jestli je to tenhle
Tak hmotnost 880g je sakra dost, to může být až o půl kila oproti jinejm plášťům a to na rotační hmotě sakra poznáš :)
Ale tak třeba na cestování na těžko s bagáží třeba 20–30kg to bude jedno ale na jen takový projíždění to musí bejt opruz.
Na cestování na těžko jsou jiné mnohem lepší těžké pláště, které mají při té větší váze aspoň perfektní ochranu proti defektům.
no v cykloturistice jsem třeba četl že nějakej chlap projel jižní ameriku, najel asi 14000km a měl schwalbe marathon a prej asi za celou cestu jen 2 defekty :)
A to teď ještě jsou ty novější Marathony Plus, které mají ještě lepší ochranu (ty budou nezničitelné) než ty starší Marathony. Na druhou stranu ty Plus verze už jsou neskutečné ingoty
http://www.schwalbe.de/…ity/produkt/?…
To jestli už pak není na expedici lepší nahodit nějaké rozumnější verze Marathonů typu Dureme a vozit jeden náhradní (pořád ty 3 kusy budou ještě lehčí než ty 2 kusy Plus a ještě to lépe pojede).
Kdyby jenom těžký.
Dobře drží, to bych chtěl vidět a hlavně oproti čemu?
Když koukám na jejich konstrukci, použitou směs a váhu, tak bych spíše tipoval, že držet budou blbě, k tomu budou ještě navíc na danou kategorii pláště pomalé a ještě jsou hodně těžké jak už jsi psal.
Tomu, že se jen tak nesjedou, tomu bych věřil. Takže o to déle na nich pak bude muset trpět :-)
Na druhou stranu jsou za pár kaček. I když ani mezi levnějšími bych je nevybral.
Koupím asi WTB Mutanoraptor ty mají alespoň kevlarovou patku.
dobré jsou i /lehce opomíjené/ švalbe marathon cross 42–622/560 gr, drát, ochrana proti propíchnutí, náhradní duši nevozím/, mám je v rozměru 1,75×26" a lepší univerzály /i do zimních podmínek/ bych těžko hledal, výborný záběr a po tvrdém povrchu jedou velmi dobře, cenově přijatelné, výdrž neskutečná
Marathon Cross mi překvapil jak dopadnul v tom prvním testu (co jsem dával odkaz výše) dobře a vyrovnal se rychlostně i jiným plášťům, u kterých jsem čekal, že budou rychlejší než M. Cross.
Škoda, že jsem ještě nenašel žádný test s Marathonem Dureme, jak si stojí oproti zbytku. Zajímalo by mi o kolik bude pomalejší než Racery.
Snad si to brzy otestuji, budu Dureme 622–50 střídat s Racery 622–40.
A jsem zvědav jak moc bude znát váha, bude to rozdíl celkem celých 0,5kg rotační váhy (kromě rozdílu na pláštích ještě něco málo na duších, na Racery už použiju užší duše).