• dvsole

    Vzhledem k tomu, že nejezdím ještě tak dlouho, jsem se chtěl zeptat na Vaše zkušenosti a tipy s údržbou řětězu, jak ho čistit, čím mazat, atd..?

    0 0
    • Alex  

      Na retaz existuje pracka, ak mas moc casu tak mozes v nej prat retaz. Ale na zivotnosti retaze to neprida… Jednoduchsi a rychlejsi sposob je utierania retaze handrou :) Na mazanie mozes pouzit vselico, od drahych vyrobkov az po lacne oleje, ja napr. pouzivam mot. olej SAE 30, nalejem do olejnicky a kvapnem jednu kvapku na kazdy clanok retaze. Potom handrou utrem prebytocny olej. Ked mam vela casu a chce sa mi stym sr.t, tak pouzijem pracku, dam donej horucu vodu a par kvapiek jary, potom mam retaz ako novy, ale obavam sa ze bordel z clankov to ajtak nevyplavy. Inak na mazanie su dobre este aj vosky, tie su dobre do mokra…

      0 0
    • Bruno  

      Pokud možno tak pračku – nejde mi tak ani o řetěz ale o to že špinavy řetěz opotřebovává zuby na kolečkách a pokud chceč aby ti ty zuby vydržely par tisíc tak je duležite pořadně čistit řetěz. ten ještě měnim min jednou za sezonu – kvuli natahování.

      0 0
      • dvsole  

        To jsem potřeboval zhruba vědět, protože jsem moc nevěděl, jak se o řetěz starat :)

        0 0
      • wartburg  

        To je pekna hovadina. V nejakym nedavnym mbaction to testovali a nic takovyho se nepotvrdilo.

        0 0
        • zichis  

          Taky bych za opotřebením pastorků neviděl špinavej řetěz. Ony se totiž ty zuby neobrušují, nýbrž omačkávají. Imho čistit řetěz nemá smysl v těchto případech: 1/když s ním vzápětí vymetu bahnodrom 2/když nevyplavím abrazivo usádlené mezi čepem a rolničkou.

           
          0 0
    • bagio  

      ja ho vemu do prace a namočim do petrilky a potom vystrikam vzduchem ale nechapu jak vam nekomu na bajku řetez vydrží ,,par tisic,, km me tak max. 1200 at ho meju nebo nemeju

      0 0
      • Bruno  

        ja taky neřikam že mě řetěz vydrží par ticíc – někdy 800 ale někdy i 2000 – zaleži co koupim – psal jsem že se snažim o to ať mi vydrží převodníky par tisíc – viděl jsem jak borec diky nečistění řetězu odrovnal totalně par zubů a pak mu to přeskakovalo

        0 0
    • MARIN  

      Zkousel (2×) jsem pracku retezu ale zdalo se mi to moc zdlouhavy a jeste resit co se spinavou naplni (benzin,nafta). Jinak uz pres 10let praktikuju suchy hadr a pak promazani a znovu otreni prebytecneho maziva hadrem. Kdyz je retez vic zadelanej tak retez prostriknu odmastovadlem (TECHNOSOL od www.novato.cz/ a zase pouzivam hadr a predesly postup.

      0 0
    • tulda  

      Cyklostar + kartáček na zuby ⇒ nechat uschnout ⇒ finish line cross country ⇒ otřít hadrem ⇒ konec

      0 0
    • klerik  

      Benzin a pet lahev, dvaktat po sobe a je jak novej. Ma to jeden hacek. Retez se z lahve blbe vyndava. Jak uz bylo napsano, staci zavarovacka.

      0 0
      • dvsole  

        Takhle jsem to dělal dřív, je fakt, že to taky fungovalo :)

        0 0
      • Volf  

        Tak si ten řetěz uvaž na špagátek a přes něj flašku normálně zašroubuj.

        0 0
        • klerik  

          Ja mam tech flasek hodne a tak ji vzdycky riznu a retez dam do jinci. :-)

          0 0
        • Lister  

          tohle není špatný, jsem uvažoval jak ho z tama dostanu a skončilo to rozříznutím Petky, ale tole je chytrý, vyzkouším. Jinak dlouho jsem byl zastáncem praček ale Petka je mnohem lepší. Jako náplně jsem použil ......ha a teď mi to vypadlo, je to nějaký rozpouštedlo do velvany, a dost se tady o něm píše a já mám teď totální window.....ale on si někdo vzpomene naředěný vodou a trochu cyklostaru, párktát protřepal a řetez jak nový, takž pokud máte rychlospojku tak doporučuju.

          0 0
          • zichis  

            Kvůli strachu ze vzplanutí petroleje, kterej pračka všude kolem rozstřikovala jsem ho pro změnu nalil do té flašky. V přesvědčení, že se nic nemůže stát když budu řetěz držet za oba konce a nenechám je spadnout dovnitř, jsem ho protahoval dovnitř-ven až se na něm udělal uzel a bylo to v piči. Takže bacha lidi! Když ho hodíte dovnitř celej, uzel se udělá zcela určitě a ven už ho nedostanete ani s tím špagátkem!

            Kdyby se aspoň výsledek rovnal vynaloženýmu úsilí, nebudu nic namítat. Jenže stejně na něm zůstalo dost svinčíku. Zvenku a hlavně vevnitř, což mě sere nejvíc. Ve správně vypraným řetězu nesmí být slyšet chroustání písku, když zmáčknete boky článku a zahýbáte do stran. Po takovým zklamání začínám uvažovat o vapce. Poradíte nějakou?

            1 0
            • pepek  

              S tou pračkou musels dělat nějakou chybku, já jsem to dělával v předsíni na koberci a nic nestříkalo. Navíc petrolej nevzplane, leda možná jestli jsi u toho kouřil ? (ale ani tak by nechytl)

              0 0
              • zichis  

                Zkusil jsem to teda ještě jednou. A naposledy. Pračka poté letěla do popelnice.

                Řetěz tím verglem nešel hladce. Jak ty příliš tvrdý kartáče zadrhávaly, škubalo mi to rukou a dost petráku jsem vybryndal. Místo rukojeti tam měli udělat jenom háček k zachycení za zadní náboj a mohlo to fungovat. S vodou. Dávat do ní ředidlo je kravina, spotřeba je velká a z převodníku/pas­torků to teče do ložisek.

                0 0
                • pepek  

                  Jenom pro jistotu (nerozčiluj se): měls řetěz na malý placce a malým pastorku? A neměls tam toho petroleje moc? Mě to nikam neteklo ani nestříkalo, přestal jsem to dělat z lenosti a proto, že současné mazadlo utřu papírem, ale to co jsem používal dřív (Castrol Kettenspray) drželo jak luteránská víra a nešlo jinak z toho pohonu dostat. Pokud máš zájem, tuto funkční pračku ti levně prodám :-)

                  0 0
                  • zichis  

                    už jsem klidnej. Dal jsem si čtrnáct kiláčků, sprintem a bez kola, což mi vždycky pomůže zapudit myšlenky na nějaký malichernosti :-) Povolenej řetěz jsem teda přiznám se neměl, nechal jsem ho na velký placce, páč jinak by se mi víc šprajcoval v pračce, no a taky jsem chtěl aby to mělo nějaký votáčky :-) … Ale vážně…základní potíž byla opravdu v tom zasekávání řetězu mezi kartáčky. Nalil jsem do ní spíš míň, a ikdybych nalil jen na dno, stejnak by nezůstala zadní guma suchá, jak jsem s tou pračkou musel casnovat. Na hrubý odbahnění pomocí vody se saponátem by ještě stačila, jenže já potřeboval vymejt jemnej písek co zůstává mezi rolničkou a články. Jistě uznáš, že na něj žádný papír neplatí.

                    0 0
                    • pepek  

                      „aby to mělo nějaký votáčky :-)“ tak to bude vono:-)  já sem vždycky točil pomalu a na kašpárka-nic nestříkalo 

                      0 0
                      • zichis  

                        Nejradši bych už se na tu těžkou petrochemii s minerálním olejem a ředidlem vybod. Řeku nemůžu přebrodit, ruky to sviní, z hader se to nevypere… Chtěl bych mazat něčím, co dokáže spláchnout horká voda. Psalo se tu o jelením loji, tak mě napadá, jestli může bejt i z muflona, ti na Holedné vypadají docela vypaseně :)

                        0 0
                        • pepek  

                          A jak chceš roztavit toho muflona, to si taky zasereš ruky. Je to sice ekologický mazivo, to jo, ale  myslifci by nás pak třeba neměli rádi.

                          0 0
    • Matts.  

      Jednoznačne pračka na reťaz, umývam v motopure 2×, potom 3× vo vode, dôkladne vysušiť, a potom mažem špeciál olej v spreji na reťaz.Po aplikácii za 5 minút zhustne a má vlastnosti ako jemná vazelína, nechytá prach. Životnosť na bike 5.000 km, na cesťáku 17.000 km.

      0 0
      • Pá-dlista1  

        Muzes prozradit ten specialni olej?

        0 0
        • Matts.  

          môžem, ale nemám ho v práci a názov za boha neviem.Ináč už som ho v našich obchodoch nevidel skoro 2 roky, čo ma náramne se.e, lebo ja fakt dobrý a kadejaké riedke sračičky ako WD alebo T2F stoja tak akurát, že máš hneď špinavú retiazku. Tento mi vydrží min. 500 km. A ešte jedna vec, išiel som v daždi na cesťáku 100 km a reťaz bola stále mastná!!!.

          0 0
      • LUCCA  

        A po tych 5000km menis spolu s retazou aj prevodniky a kazetu? Ak nie, tak si myslim, ze prehanas.....

        0 0
        • Matts.  

          menil som kazetu, prevodníky su orig, a skutočne nepreháňam, načo by som to robil. Na preháňanie sú ti iní.

          0 0
          • Pá-dlista1  

            Tak to jo. To verim. Kdybych nekdy ujel 5000km, tak verim, ze bych to klidne dokazal s jednim retezem a kazetou. Ale obvykle se retez meni, abys nemusel menit kazetu…

            0 0
      • dvsole  

        to zní slibně:)

        0 0
    • Biker jak Pes  

      Pravidelně (většinou po umytí) ho vyperu v pračce s technickým benzínem a namažu Motorexem.

      0 0
    • Radim_2  

      Ja používam ultrazvukovou pračku v práci, do vody v ultrazvukové vaně postavím sklenici s tech. benzínem a řetězem, pustím a za deset minut vyndám řetěz bez náznaku špíny. Prostě super.

      0 0
      • PIWNIK PONURY  

        :-)

        0 0
      • kovar  

        no tak toto asi bude konečně učinné praní oproti neúčinnému praní v kartáčkových pračkách:-), ale zkoušet to nebudu ač ultrazvukovou pračkou disponuju.Obyčejné kartáčkové pračky a petflašky jsou pouze kosmetická záležitost, uvnitř řetězu jej nejspíš nevyčistí (stačí rozdělat článek a podívat se)

        0 0
      • kámen úrazu1  

        Hmm. Musím si vytipovat večer, kdy šéfové nebudou v práci. :-)

        0 0
      • kámen úrazu1  

        Hmm. Musím si vytipovat večer, kdy šéfové nebudou v práci. :-)

        0 0
    • Standa  

      Posledních pár let utřu hadrem abych nebyl špinavej od řetězu a mažu Motorexem.Prát podle mě nemá moc cenu.Na životnosti jsem to nikdy nepocítil.Asi se vy.eru i na měnění řetězu.Když si vezmu,že na řetěz najedu tak 1200km (cena řetězu tak 300 až 500Kč) a kazetu stejně musím po šesti až osmi tisících měnit,protože řetěz střílí tak,že se nedá jet… To radši najedu co se dá a pak vyměním vše.

      0 0
      • kámen úrazu1  

        Zítra mě čeká výměna kazety a preventivně i prostředního převodníku po asi 15, 16 tisících km – vše najeto na čtyřech řetězech. Ještě by se dalo jezdit, ale už mně nedá svědomí, navíc se řetězu přestává líbit kombinace prostřední převodník a největší dva pastorky, čas od času se při týhle kombinaci ozve, ale ještě nepřehazuje samovolně na jiné pastorky. Nejpoužívanější dva pastorky získaly podobu žraločích zubů. :-) Při včasných výměnách řetězů a jeich dalším nepoužívání bych za a) utratila za víc řetězů, za b) kazetu musela stejně měnit, převodník dost možná taky, za c) asi bych musela měnit kazetu častěji než po 15kkm, bo jednou by si nový řetěz i při včasné výměně s kazetou nerozuměl. Takže máme podobnou taktiku měnění. :-)

        0 0
    • PIWNIK PONURY  

      pracka retezu u me vede. ale cim dyl jezdim, tim min ji pouzivam, kupodivu se to zivotnosti retezu nijak neprojevuje..

      0 0
      • Vsara  

        Životnost neposoudím, protože řetěz stále peru v pračce. Takže nemám porovnání. ALe rozdíl v nepraném a zapraseném řetězu vidím v energii vynaložené na šlapání. A tu s dobře vyčištěným řetězem cítím. Bacha nepřemazat :-)) to jsk jsem zjistila je ještě horší než nachat zasprasené.

        0 0
        • zichis  

          Karel si myje v pračce jenom polovinu řetězu. A říká že ten rozdíl nejen vidí ale i cítí :o)

          0 0
    • kafac  

      Ja retez peru v pracce petrolejem, (ale na zivotnost to ma asi minimalni vliv – spis to lip radi) a mazu ChainStarem – ten starej byl super, novej je jakejsi ridkej. ted jsou koupil Motorex – tak uvidim. Jinak retez menim zhruba po 1200–1800km, kazeta vydrzi 3 az 4 retezy, prevodniky maji najeto 9000km a zatim jsou OK…

      0 0
    • Radim_2  

      No já nemůžu říct o kolik víc s takhle čištěným řetězem najedu, prostě mněním když je potřeba a kolik jsem najel neeviduju, ale když řetěz umeju klasicky a pak sundám rychlospojku tak nic moc narozdíl od praní v ultrazvuku kde se od bordelu a zbytků maziva vyčistí i uvnitř uzavřené rychlospojky. Taky jiný součásti na kole dokáže vyčistit bezkonkurenčně. Na druhou stranu pořizovat si ultrazvuk jen pro čištění součástek kola asi není moc realné, kvalitní stojí tak od 15 tisíc a takové ty malé za 1500 na 2–3 dcl ty akorát vrní ale moc nečistí hodí se tak do optiky. Já používám zn. ELMA obsah 4l, slovenské Tesla Vráble stojí za h… výkonově dobré, ale pořád rozbité, pokud ale máte přístup k nějákemu ultrazvuku rozhodně doporučuji vyzkoušet, fakt bezva. Pozor! při praní se roztok ultrazvukovým vlněním ohřívá po zhruba 10 min se lázeň ohřeje na zruba 70 stupnů, tak pozor při používání hořlavin jako čistícího media.

      0 0
    • miro1234  

      No lepsie je asi starat sa o retaz. Ja akurat obzeram novu kazetu, prevodnik a retaz. Staru mam od kupy bicykla v '99, odvtedy som ju akurat z casu na cas premazal (ked uz velmi skripala :) a to olejom alebo vazelinou. Je celkom fuska najst niekde povodne komponenty, u retaze a kazety sa mi to uz podarilo, ale prevodnik povodny neviem nikde najst (Suntour XR-182-AB) Zase ked to vydrzalo 7 sezon takmer bez udrzby, tak je skoda menit znacku :)

      0 0
    • cityboy  

      Jen se chci zeptat, co používáte za prostředek na řetěz. A nestačilo by jednou za čas před nějakým tím vypráním jen použít a hadr a například WDčko?

      0 0
      • Jane  

        řetěz, pokud není zadělanej od bahna, tak neperu… Ani starostlivá péče k prodloužení životnosti jaksi nevedla, takže pro mě je to ztráta času činností, kterou fakt nemusím :) Teď mažu asi jednou za cca 200 km, řetěz jen otřu hadrem, jinak obvykle po každé mokré vyjížďce – prostě když řetěz začíná být takovej suchej, tak má sklon šustit… Zatím nejvíc se mi osvědčil Motorex Dry Lube (zkoušeno WD40, Brunox a olej na šicí stroje)

        0 0
        • Shadow Walker  

          Me se zda ze ten dry lube se vyjede driv jak TF2. Prave zkousim obe varianty ale na starym kolem mam olej na sici stroje z lidlu za 20kc bo za kolik a jezdim uz pul roku bez vymeny :D

          0 0
    • sway  

      Jednou za cas sundam retez, vezmu noviny, kartacek na zuby, nadobku s jarem (vysoce koncentrovany roztok) a udelam si hezkou hodinku…pak stejne vycistim kazetu, kladky a v ramci moznosti i prevodniky a proplachnu vodou. Necham uschnout, nastrikam Wet lube (shit, planuju neco lepsiho, tohle hrozne lepi prach) a necham zaschnout, otru, nasadim a jedu…prace na dve hodky a mam z toho dobry pocit:)

      0 0
      • Daf  

        Hmmm… tak to ti teda nezavidim :)

        0 0
        • sway  

          Me to kupodivu porad jeste neprestalo bavit:) Nejsem citlivka na trosku bahna na spodni ramovce, ale jak je zadelanej retez:)

          0 0
      • cityboy  

        No, jenže já nemám ten řetěz, jak de tak snadno sundat…

        0 0
    • St1c  

      teda ja neviem co tu maju vsetci s tou vymenou vytahanej retaze:D moja retaz na bajku ma 15k km, prevodniky uz budu tiez pocitam v prdeli dost davno:D kazdopadne radi to super, nejake „strielanie“ som teda este nezaznamenal. retaz uz ma toho naozaj za sebou vela, ale ked sa uz konecne raz za cas odhodlam ze ju vycistim tak som zase dlho spokojny. ako som povedal radit to radi, nemal som s s tym problemy ani na poslednych zablatenych maratonoch. namiesto kadejakeho serinkania sa a investicie do drahych retazi radsej sadnem na bajk a idem trenovat. keby som ratal s tym ze budem menit retaz tak ako tu niektori pisu po 1200km tak uz by som musel mat minimalne 10 retaz. desat najlacnejsich retazi = minimalne 3000 korun, a za to kupim aj novu retaz aj prevodniky a este aj usetrim. ale aj tak nehodlam tak skoro menit…:D

      0 0
    • DaveBury  

      No uvazoval jsem o pračce… Ale pokud jsem dobre pochytil, tak mam retez s rychlospojkou..

      Takze ho mam normalne narvat do pet lahve s technickym benzinem a shakerovat ?

      Doposud jsem nicil kartacky+hadra+tech­.benal

      0 0
      • DaveBury  

        Rychlospojka je opravdu dobra vec, pohodlne se retez sundat a v momente nasadit.. Celkovou ocistu to usnadni

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    • ddd - andy  

      Cistit retez? Vapka! Namazat! Hotovo.

      0 0
    • scoty  

      Po každé jízdě vytřu hadrem když je špína, umyju ho, taky kolo…a vytřu hadrem profouknu vzduchem namažu – do stříkačky(jehla s ustřihnutým hrotem) nastříkám
      trochu SuperClean chain lube od f.BEL RAY (568ml
      za 280,–)
      - nakapu na válečky po 10 min. vytřu hadrem

      Zkoušel jsem: Pedros, teflon+, motorex. Všechno buď pouštělo zbytkovou mastnotu po řetězu, což pak lepí prach, nebo málo mazalo. Nyní jsem spokojen. Řetěz chodí perfektně po pastorkách a je tichý. Nelepí dokonce ani jemný písek v mém „lovišti“-Českém ráji.

      0 0
      • xentar  

        kde to kupuješ za tuhle cenu? na webu jsem našel ejdiného prodejce a ten to má o kilo dražší

        0 0
        • scoty  

          Uff..!? Asi jsem to vzal bez daně. Taky už to chvíli mám. Asi je potřeba se domluvit: Čechy – 481 682 227 Morava – 571 633 127

          Jinak na to množství ta cena jde. Malá spotřeba a dobře funguje.

          0 0
      • Kohout  

        Zajímavé. Tohle mazivo je na motocyklové řetězy. Osobně mám s mazivem na motorky ty nejhorší zkušenosti. Zkusim jsem jich několik a katastrofa. Maziva na motocyklové řetězy musí snést daleho vyšší otáčky řetezu a z toho plynou jejich vlastnosti.

        Ale pokud tohle funguje, díky za typ. Zkusím.

        0 0
    • Mofo  

      Přidám se s jedním dotazem, pro někoho možná nepochopitelným… Můj postup při údržbě řetězu je podobný jako u spousty ostaních, řetěz (Sram) rozpojím, dám do petky a umyju, nechám proschnout a pak kapátkem namažu jednotlivé válečky a trochu otřu. Právě na to otírání se chci zeptat, spousta lidí píše, že řetěz otře do sucha, nepozbývá pak to mazání částečně smysl?

      0 0
      • Blade  

        Nejlepší je namazat takovým množstvím oleje, aby nebylo potřeba otírat. Čím míň se řetěz zasere, tím míň se špiní a nemusí se ani tak často mazat..

        0 0
      • martt  

        myslim, ze zmysel ma iba olej co je vnutri retaze. T en co ostane zvonka mozes utriet.

        1 0
    • Goldberry  

      Jak často řetěz mažete/ čistíte?

      0 0
      • maxtor  

        Obecně: řetěz musí být stále namazaný. To ale neznamená, že má plavat v oleji – to je pak z něj lapačka na prach. Prostě je potřeba mít olejničku, kterou můžeš olej po kapkách dávkovat. Musíš si dát tu práci s tím, že dáš kapku na každý čep zvlášť, protočíš a zbytek otřeš hadrem. Řetěz má pak takřka nehlučný chod a zvyšuješ i jeho životnost. jakmile řetěz píská, už je pozdě - je to známka toho, že už na něm není ani kapka oleje.

        Četnost mazání se pak odvíjí od toho, v jakých podmínkách a za jakého počasí jezdíš – stačí pár km po prašné polňačce a olej je v háji, můžeš najet 100km po silnici pár hodin po dešti (není prach) a olej se ani nehne.

        A čištění – to záleží na každém. Já vozím rychlospoku a mám osvědčenou zavařovačku s benzínem, takže to dělám chvíli.

        1 0
      • maxtor  

        Tady máš o řetězech 4 dílný seriál: http://www.bajk.cz/…a/clanek.asp?…

        0 0
    • gazman  

      Dám řetěz do vaníčky s benálem,chvíli ho tam nechám,očistím ho zvenčí štětcem,pak ho vytáhnu,napnu na podlořku a profouknu fest kompresorem.Vyměním benzín a všechno znova,většinou to potřebuje tak 3–4× zopakovat,dokud nezůstane benzín total čistý a je hotovo,myslím že bez kompru to vevnitř nikdy nevyčistíš.Rychlos­pojka je samozřejmost.

      0 0
    • SantusVagus  

      Retez postrikam CykloStarem, vyperu v jarove vode v obligatni pracce Barbieri, nekdy musim 2× 3× proces zopakovat, nez je voda v pracce cista. Az retez vyschne mazu motorkaskym mazivem Agip Chain Lube, kazdy clanek zvlast. Mazivo je hodne huste a lepkave, ale nadoba je dost natlakovana, takze se mazivo prostrikne az dovnitr clanku. Retez otru, lepsi je mazivo nechat zazrat do retezu do druheho dne, pak znovu otrit a vyrazit. Retez je tichy a presne jak pisou v navodu – mazivo neodstrikuje ani pri vysokych rychlostech :)))

      1 0
      • Blade  

        Vždycky mě dokáže pobavit, když si někdo hraje s řetězem dýl, než je pak doba jízdy :-DDD

        0 0
        • kafac  

          Presne :D

          0 0
        • SantusVagus  

          Jestliže se tvé protíže s ejaculatio praecox promítají i do délky tvých vyjížděk na kole, pak je to jen a pouze tvůj problém. :)))

          1 0
    • Kohout  

      Po letech experimentování jsem zůstal u následujícího postupu:

      Točím pořád dokola 6 řetězů se spojkou až do smrti celého pohonu. Řetěz měním po 0,5 mm (to odpovídá cca 500–600 km při jízdě v normálních podmínkách). Na kole řetěz jen čistím kartáčkem na zuby od hrubých nečistot na hadrem na čisto. Mažu Motorexem dry lube.  Po výměně řetez dám do plastové láhve se širokým hrdlem (používají ji chemici na chemikálie), naleji petrolej a protřepu. Postup několikrát zopakuji podle znečištění. Posledí mytí udělám s technickém benzínu. Teď jsem konečně sehnal Simple green (biologicky odbouratelné průmyslové odmašťovadlo) tak ho zkusím místo petroleje.

      Dříve jsem zkoušel pračku na řatěz, ale bylo to k ničemu. Spousta nepořádku okolo. Osobně si myslím, že žádné mytí řetěz dokonale nevyčistí od mikro mrachu, který se dostane do čepů a funguje jako brusná pasta. Obroušení čepů vlastně způsobuje vytažení řetězu a jeho opotřebení.

      0 0
      • Kokr  

        Zdravím, mám nejlepší zkušenosti s olejem na řetězy motorek, používám motul ve spreji. Vytvoří na řetězu bílý film, který nelepí a odpuzuje vodu a prach. Můžu jen doporučit.

        1 0
        • madcat  

          no, že by odpuzoval přímo prach, to asi né, ale funguje to celkem dobře.. na kolo jsem to zatím nedával, ale na motorce to je v pohodě, akorát prvních pár km to trochu sviní ráfek, což se ale na kole z pochopitelných důvodů dít nejspíš nebude, pokud není člověk opravdu rychlej turista :-)

          1 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.