Prosím o radu, jaký klasický V brzdy si pořídit. Děkuji
Prosím o radu, jaký klasický V brzdy si pořídit. Děkuji
Teď půjdou po tobě…
Když jsem hodil do vyhledávače " V brzdy " tak mi to našlo 71 threadů. Jeden je vlastně Tvůj, takře sorry „jen“ 70. Zkus nejdříve číst.
To jsem taky zkusil, ale nějak mě to neuspokojilo, jinak jsou tam otázky a odpovědi z delšího časového období, než jsem chtěl.
hmm, ale skoro ve vsech je napsano ze nejlepsi sou avidy a jelikoz Vcka jsou jen 2 paky tak na nich nic novyho nevymyslej, takze jsou pouzitelny i stary tready
Dobrej thread je treba tenhle: www.bike-forum.cz/…0/forum.html#… . Osobne mam Tektra, ktery asi nepatrej mezi nejlepsi, ale s dobryma spalkama a nastavenim do kapsy strci kamosovi mechanicky kotouce. Jinak mezi jednotlivejma Veckama moc rozdily asi nebudou, ale Avidy sou asi nejlepsi volba..
Já jezdím 2 roky s „véčkama“ Deore. Vepředu špalky orig. Deore, vzadu Clarks – no nejlepší samozřejmě na suchu, ale v pohodě i na vlhku, sněhu, blátě. Takže nevím, proč bych měl chtít kotouče. Bratr má Magura Louise. Když si je nechal v bajkshopu předělávat (na jeho Meridě Trans Mission Comp 04 byly původně V Avidy 5) stály ho 12 táců. No, na tom jeho bajku jsem jel asi 50 km, brzdy jsou to sakra silné – stačí jenom jemně šimrat ukazováčkem. Ale sral by mě u nich servis. Během 2 měsíců to měl 2 krát v servise, protože mu škrtal přední 180 mm kotouč a hlavně mu měkla páka zadní brzdy (zabírala až u řídítek). Proto já V-brake FOREWER!
aneb komu neni rady, tomu neni pomoci… ;)
nejvic zalezi na spalkach a na pakach, jakej napis bude na tom kousku kovu co ty spalky drzi je v podstate uplne jedno. budou se lisit spis vahou a cenou nez ucinkem.
Přesně tak. Na špalkách a pákách. Páky chcu koupit Speed Dial za 590 korun (myslím dobrá cena). Budu totiž měnit řazení (a dosavadní je s brzdovými pákami spojeno).
Dobré dělá HOPE…
To je tezky radit, stejne je odpoved jen o penezich :-) Ale doporucil bych nejaky Vcka s paralelogramem, ja vlastnim XTcka s a zena LX bez a rozdil je opravdu hodne znatelny…
Proboha proč mu radíš takovou věc? Paralelogram se rozesere už jen z principu. Složitý věci (navíc namáhaný) jsou na tom s životností špatně a fakt nevim o rozumným důvodu proč by měl po roce ježdění měnit čelisti brzdy za nové
ja mam na paralelogramovejch XT najeto od roku 2001 tak odhadem 12 tisic km a ty paralelogramovy vecka sou jak novy. takze ma mylnou predstavu.
Jo, starý dobrý mohutný XTéčka!
No ja je mam od roku 02 a jediny problem co je ze obcas vydavaji zvuky, ale to mi nevadi hlavne ze brzdi…
Kolo, které jsem nedávno prodával mělo najeto 25k km a byly na něm XT V-čka ročník 98, stále funkční. Já bych rozhodně bral s paralelogramem.
Ale jak tu píšou i ostatní, kotouč je kotouč.
Kecas, mam LX od 2001 az doteraz a nic im nie je (cca 11000km). Na jedny gumicky som dal asi 8000km. To ti ziadne bez paral. ani kotuce nedokazu.
To máš pravdu, na kotoučích 8000km na jedny gumičky, to je opravdu bez šance.
Ja sa nehadam, ze kotuce mozu byt lepsie. Ale az tie najdrahsie a navyse maju vyrazne drahsiu prevadzku. Pokial mas plno penazi a nemas co s nimi, tak si kupis Jiucy 7 a asi sa uz k V nevratis. Ale s LX s paral. za 1/5 cenu ziskam skoro rovnaky vykon. A ten maly rozdiel vo vykone, prip. odolnosti na sneh mi nestoji za 6000 navyse jednorazovo plus vyssie prevadzkove naklady.
ale neříkej…
A Miska Ftipkara ziskava… Nebo jak to tenkrat bylo :)
Ja mam s paralelogramem Tektro Quartz a po najeti vice nez 20tis. km fakt nepozoruju jakykoliv rozesrani. A rozhodne brzdej lip nez kamosovy Avidy SD5 na Giantu, ale je fakt, ze on je hroznej lempl a nema to serizeny. Paky Shimano XT.
Ja mam XT 03 a porad jezdej a jsou jak novy!Nalitano cca 10 000km.
mam LX s paralelogramem a brzdi to podstatne o poznani lip nez obyc Tektra nebo neco jinyho…
samozrejme nez neco jinyho z nizsi rady ze:))) (jen tak pro ty stourali;)))
sryyy tam melo byt nakonci „Y“
:DDDD
Tak zrovna ja jsem mnel Tektra a oproti LX jsem zadny rozdil nepozoroval… Tak ted nevim kde je zakopany pes ;-)
Vzal bych s paralelogramem, v bazaru na internetu se dají sehnat i polo/nové Shimana za solidní ceny.
tiez sa pripajam k LX mam ich a brzdia dost dobre nemozem sa stazovat. za tie penieze super len teraz nove LX su uz bez mechanizmu, preco asi lebo dobre vedeli ze je to dobra vec na brzdach len im to predrazovalo vyrobu.
A chytalo vakl
LX 2004 nech zije!!! na vakel sa vysrať, je uplne zanedbatelny a na brzdny ucinok to zatial nema viditelny vplyv a ta cena, no super :-)
Jak rikam, nepoznal jsem zadny rozdil v ucinku mezi LX a Tektro 824A. Hlavni rozdil je v gumickach…
presne tak, gumičky, zatial najlepsie co som mal su ritchey modré, vynikajúce brzdné vlastnosti (aj síce na úkor životnosti) a za velice priaznivú cenu, v tomto ma totizto ablolutne nezaujima cena ani zivotnost, jedine co ma zaujima je brzdny ucinok, spolahlivost a bezpecnost
U mne jsou vitezem Barrandine nebo BBB
máte tu někdo odkaz na eshop kde se ty gumičky dají sehnat?? Díky
www.bagbike.cz www.bike-eshop.cz www.bikezone.cz Ty BBB maj urcite na vsech, Baradiny myslim jen na bikezone..
jasne vakel to ma od zaciatku ale ten nech nikoho netrapi. aj v blate brzdia slusne mi s enom to mame overene. slava slava LX.
XTR alebo hydraolické magury
No ale ty namas na svem biku ani XTR, ani magury, ale mas tam Vcka, coz podle tebe nejsou brzdy :-P Ale ja vim, „Kdo chvili brzdil, uz brzdi davno opodal“ :-)
Žádný.
nějaký kotoučový! :o)))
Jestli fakt jezdis, tak kasli na Vcka :)
:-(
pro Tebe to neplati ;o)
Takže fakt jezdím a přitom mám Včka? Jůůů, skáču zase šťastně jako bleška dva metry vysoko… . :-))
Jo, ty ses masochista, ty muzes :P
!KOTOUČE! Fakt brzdí nejlíp a furt :-)
Jasně taťuldo. Hurvajs… :-)).
Tatinek ma vzdycky pravdu! :) Hlavne never zamrzlikum s pevnou vidlici a veckama, ze se na tom da jezdit. :)
Na koho to bylo? ;-)
To bylo jen tak do vetru. :)
Že jsem zamrzlík, s pevnou, véčkama, to ještě jako jo. Ale to o mých větrech tu rozšiřovat nemusíš. :-)))
Co takhle XT za 690,– ?
kde si je tu cenu viděl? :-O
www.bikestore.cz v aktuální akci. Ale upozorňuju, že 690 je za přední a 690 za zadní. Brzdy jsou včetně špalíků.
no a já našel přední i zadní za 1340,– :-)
IMHO zajímalo by mne jaký je rozdíl třeba mezi těma XT s paralelogramem a LX s paralelogramem (kromě ceny)
lx nemaj vymenny botky, xt ano, vaha u XT mensi
kromě ceny a váhy aby to bylo přesnější… :-)
za tu hmotnost se musi platit prece :-)
Pořídil bych Hope Mono Mini.
Pokud bych musel vozit V brake tak bych vzal brzdové páky Avid SD 7, ramínka alivio, špalky BBB trojbarevné a nějaký kvalitní bovden. Zuper kombinace.......
XT
Rád bych vlákno oživil. Předělávám starého bika (26´) na turistické kolo. Chci dát pryč cantilevery (jsem levej a doteď je neumím seřídit pořádně) a nahradit je véčky. Musí být stříbrný a bude tam asi trvale plnohodnotnej hliníkovej blatník, tak aby se tam bez problému vešel i ten nejširší. Páky mám BL-M570. Uvažuju asi nad třema:
Tak který? Děkuju předem za rady.
Docela radikální rozstřel v ceně, ne? Na staré turistické kolo stačej ty Deorka. Všechny brzděj dostatečně, akorát si vzpomínám, že XT nemívaly moc povedený špalky (tvrdý). Ty se pro lepší funkci musely měnit za lepší.
Spalky snad vsech shimano brzd patri hned po koupi do popelnice.
Zrovna Deorka na tom bejvávaly líp (osobně 2004 +/-), ale časy se asi mění.
O vymene spalku jsem tu cetl (cerveny koolstop, tribarevny bbb bylo nejcastejsi doporuceni). Cenu az tak neresim, vsechny jsou ted v nejakych slevach. Kolo melo lepsi komponenty, tak ho nechci az tak vzit zkratka.
Ohledne prostoru pro blatnik je to stejne? Ta deorka jsou jedna ´horská´a druhé ´treking´. A nejvíc se mi líbí asi ty Avidy.
Že by se nevešel, se rozhodně bát nemusíš. Avidy byly považovány dycky za „o level“ lepší než sh. Takže ti myslím nic nebrání
Jedině ty avidy. Měl jsem shimano lx a až do koupí avidů jsem nevěřil, že v čelistech může být rozdíl – ale on je – shimana nebrzdila a avidy brzdí.
Tak tak, Avidy a vyměnit origo gumičky za nějaké lepší (BBB, Baradine, Koolstop…)
Taky bych se příživil a diskuzi oživil. Chci dát trochu do kupy v-brake brzdy na MTB, co používám jen do města a s prcínem za zády na sedačce, abych měl tak trochu jistotu. Kolo i brzdy veskrze jsou no-name, ale trochu jim, brzdám, přestávám věřit (a svým schopnostem je seřídit – už ani po vycentrování mi to nejde, dřív celkem v poho). Když teda nebudu kolo používat na sjezdy apod, jen na vyjížďky s prckem po cyklostezkách, potřebuji si být jistý, že až mi tam nějaká babka se rozhodne zatáčet na rovince bez kontroly toho, co se děje za ní/ dědek vjede bez kontroly co příjíždí z jinýho směru (poslední dva měsíce asi 3× každý případ) tak zastavim, jak já budu potřebovat.
Takže po tom, co jsem tu načetl, to téměř vypadá, že je jedno jaký tam budu mít v-brake brzdy, hlavně ale pořádný páky a špalky.Moje otázka tedy je – co je pro takovýhle ježdění nejvíc muziky za nejmíň peněz? Nejdřív jsem myslel nějaký Alivio brzdy – nebo to už je zbytečný luxus na takovýhle ježdění (navíc nejsem schopnej dohledat rozdíl nových Alivio brzd za cca 550 a starých za cca 350)? Co ty páky, to vůbec nemám ponětí, co by mohly být v poho.
Díky za jakýkoliv ROZUMNÝ komenty.
není pravda že záleží jen na špalcích a pákách – i na čelistech velmi záleží. určitě nekupuj alhonga-jsou to šmejdy-neají ty "dráty"a proto špatně odskakují. já mám za necelé 300 kč avid single digit 3 a ty sou dost dobré, takže tyhle bych doporučil. a nějaké 3 směsné špalky k tomu. páky mám taky avidy s regulací brzdného účinku.
Spalky udelaji hodne moc, celisti pokud to nebude uplny lowend, tak az takovy vliv nemaji. Paky mam rad Avid FR5, za par Kc slusny, kratky, paky.
podle mého názoru jsou nejhlavnější na čem záleží čelisti-protože s čelistmi favorit kolo vůbec nebrzdí ani když jsem tam dal 3 směsné špalky a kvalitní páky. žádné zlepšení jsem proti orig fav. špalkům a pákám nepozoroval.
celisti Favorit jsou Vecka?
ne ale do nich jsem dal 3 směsné špalky a lepší páky a žádný rozdíl. favorit centric to jsou ty největší šmejdy já z nich snad dostanu šlak,škoda o tom mluvit.
Tady ale byla rec o jen Veckach. A kdyz uz se srovnavaji jednotliva vecka, tak je pravda, ze asi nejvetsi rozdil je ve spalcich. Da se rict, ze i shit Vecka brzdi o 1000% procent lip nez ty tvoje favority :D
Ojoj, dneska bude u Vladexu doma smutno, rozbil jsi mu hracku :)
Doufam, ze ne. Pusobi na mne jako vesely chlapik :-)
Centricy jsem měl na favoritu před 25 lety a žádný problém jsem s nimi neměl, asi děláš něco špatně :P
když mám příliš široký plášť tak musím buď vyndat špalky anebo vypustit duši, když chci sundat kolo. povolení lanka nestačí – čelisti se dostatečně nerozevřou. to stejné je i na brzdách favorit.
Tak si tam dej delsi to propojovaci lanko. Sice to bude hur brzdit, ale zas vyndas kolo. Na Favo brzdach nema smysl resit, kdyz nic takovehgo neumoznuji.
jenže já nechci aby to hůř brzdilo :-D..je to vůbec možné aby to brzdilo ještě míň :-o
stejně jiné lanko nemám nevím kde sehnat
U Centriců jde přeci to lanko snadno vyháknout, nemusí se nic ani povolovat.
jenže ani to nestačí. mám tam teď krosový plášť 34mm. čelisti se ani po vyndání prop. lanka dost nerozevřou. dyť sem to teď psal. s úzkými plášti ale není problém
Uz si to uplne nevybavuju, ale myslel jsem, ze lanko na obou stranach drzi sevrene mezi dvema distancnima trubickama dotazenyma sroubem.
To byly Favorit Special. Centric mají na spojovacím lanku na obou koncích válečky.
Aha:) No uz je to nejakych 25 let, co jsem to nemel pod rukama.
já to mám pod rukama několikrát denně :-)
ty favorit special jsou lepší, tam se dá jednoduše změnit délka spoj. lanka.
jinak brzdy favorit mají oproti centrikům 2 výhody: mají o 4mm větší rozsah takže se dají špalky víc posouvat. a taky se víc rozevírají.
Mrknu na ty Avidy teda – celisti Single Digit 5 a páky FR5. Docela by mě zajímalo jaká řada Shimano by byla těmhle protějškem :)
Od shimana bych vzal klidne nejaky Deore brzdy, hlavne vyhodit original spaliky, ty zerou rafky a chytaji se do nich kameny a spony.
Ale s tema Avidama rozhodne chybu neudelas, veckovy brzdy oni umeji.
Shimano XT a špalky Kool Stop.
Sem se k tomu nechtěl dostat…by ty brzdy pak měly větší cenu, než zbytek kola :D To kolo mi geometrií fakt sedí,ale už ho mám jen do města a na projíždění se s prckem…jen kvůli němu jsem chtěl trochu větší jistotu při brzdění…ale věřím, že moje staré JOKO by z Shimano XT mělo ohromnou radost :D, jen jsem myslel, že bude stačit zainvestovat méně. Ty dražší brzdy by asi přežily zbytek komponentů a namoji 29er s diskama je nedám…chtěl jsem něco relativně levného, ale co už bude krapet brzdit (na cyklostezkách, ne trailech).
Tohle by ale nemel byt problem sehnat za pivo. Plno lidem ted beztak lezi nejaka stara vecka doma, pote co presli pred 10 lety na kotouce. I ja bych asi neco v garazi vyhrabal, ale momentalne ja v USA, garaz v CR.
Kdysi jsem ve Frydku-Mistku kupoval v jednom obchode noname veckove brzdy za 129,– Kc/par (bez pak a lanek).
Jestli je to ne nejaky JOKO srot, tak projdi vlakno Daruji atd. Leckomu se nejaky rozumny valeji doma.
800,– plus spalky a paky, na kolo v cene mozna 500,–?
No, abych pravdu řekl, vyměnit ráfky, nějakou lepší přehazku a přesmyk, řazení, brzdy, kliky s pilou a nebylo by to tak špatný :)
co myslíte tohle – má to cenu nebo radši starší nekupovat?
To bych klidne vzal.
IMHO dobra volba, pokud jsou v poradku. Tezko sezenes neco lepsiho za podobny prachy.
Velmi obstojně mi brzdily Deorka nebo zkus rovnou XT. Ale nejspíš půjdou těžko sehnat.
tady je mají
Psal o XT, ne o LX.
I tak to ale nema smysl kupovat.
Tak ty LX taky nebudou brzdit špatně. Mám vyzkoušené Deore i XT. XT na dualech. LX bude něco mezi. Otázka, jestli to má cenu kupovat nové. Na bazaru se možná něco objeví.
Na jeho miste bych vzal ty jety Avidy, co vyse odkazoval a dal to neresil.
Jestli je to opravdu nejaky JOKO kolo, tak je to i tak luxus v cene celeho kola¨.