potřebuji poradit, kde se dá v e-shopech koupit kvalitní sada těsnění všech bowdenů .. budu o víkendu házet do popelnice Jagwiry, už toho pamatují opravdu dost … dík
potřebuji poradit, kde se dá v e-shopech koupit kvalitní sada těsnění všech bowdenů .. budu o víkendu házet do popelnice Jagwiry, už toho pamatují opravdu dost … dík
ny cykloprofi – mají tam dobrý koncovky ad Aligátoru, jen s jednou připomínkou – ta gumička je moc krátká pro řazení Sram – na přesmyk v pohodě, tam je to stejný jako Shimano, ale u přehazky se díky poměru 1:1 vysune to lanko o moc velký kus, takže ta gumička pak sjede z té trubička a tím pádem to nefunguje, tak jak má, ale na Shitmano to půjde v pohodě.
díky,zrovna jsem na ně koukal-mám to na Shitmano,můžeš mi ještě poradit,co kam přijde-co třeba LY-HPA08 ty pasují do všech návarků na rámu, k..va se f tom nějak plácám,viď …
Nejlepsi je nakoupit koncovky s brckem a pospojovat je plastovou trubickou. Mas pak zapouzdrenou kabelaz na celym biku.
jo, jo přesně to chci udělat až dám nový bovdeny :o) Pebe mi radil použív vnitřní vložku od Nokonů, co máš ty??
tak koncovky s brčkem jsem už objednal, teď ještě kde sehnat ty „brčka“, myslíš že je mají v cyklošopech, nebo kde se daj pořídit ? ..
Pry to dovazi BP lumen zkus jim zavolat je to tusim 3mm plastova trubicka.
můžeš to nějak víc popsat? Nějak si to nemůžu představit…
Po vyzkoušení Nokonu – už nic jiného nechci. Chodí super, a protože je celé lánko schované v trubičce tak se nezanáší.Ta cena je horší , ale opravdu stojí za to. Musí se ale správně namontovat.
Proste nakoupis koncovky s brckem a ty pak pospojujes trubičkou. Mas pak uplne uzavrenej system.
a je to účinné? poznals to nějak významně?
To Mofo: jestli to bylo na mě , tak poznal. A hlavně ocenil loni kdy se jezdilo 1/2 sezony v blatě. Hodně je to poznat na duálech
Ucinne to je hodne. Napr po blativem zavode byly casto bowdeny zrale na vymenu. Ted na ne nemusim celou sezonu sahnout. Montaž je trochu slozitejsi, ale vyplati se to. Navic to i docela dobre vypada :)
tak to asi zkusím… ještě co ste použili za hadičku na to lanko?
Pokud koupíš celou sadu, tak je to komplet – vše je v balení.
spíš bych potřeboval jenom koncovky a tu hadičku…
Taky uz nejakou dobu premyslim o Nokonech. Pises, ze uz by jsi nemenil, to je to vazne o tolik lepsi? Muj problem je v tom, ze mam rad hodne presne razeni a jezdim v docela marastech, takze jenom letos uz jsem lanko+bovdeny na prehazku menil snad petkrat :-( No a na Nokonech me zatim fakt, ze z obrazku to vypada, ze lanko stejne neni cele chranene, tudiz IMHO problem se zanasenim musi pretrvavat stale, ne? Nevyjde na stejno natahnout bovden od paky az k prehazce?
Mám 14 dní Nokony a teď jsem přijel z Hinterglamu a paráda. Brzdy a řazení v kombinaci s Véčkama SD7 a duálama nemá chybu. Chod byl a je stále perfektní, přestože kolo bylo několikrát zralý na wapku. Kdo nevyzkoušel, neví o čem mluví:-). Fakt doporučuji.
Je pravda , že kousek lánka v přehazovačce je volný. Viz foto. Mám rám řešený tak , že již od výrobce bylo vedení přehazky z jednoho kusu bovdenu. I přesto tvrdím,že Nokony fungují ještě o kus líp.A hlavně přesnost se zlepšila.
Jak jsem psal vyse, ne vsude tu trubicku maji. Ale mel by to vozit BPlumen.
Ja mam obyc buzirku prevlecenou prez ty prodlouzeny koncovky tak aby to bylo natesno a pohoda.
Je to v principu to same jako toto www.sram.com/…/flakjacket/ ale za o dost min penez.
Ještě jedna velká výhoda je v mnohem větší ohebnosti Nokonů.
To je pravda, ale set Nokonu na celej bike urcite nestoji 600kc ;)
To je fakt, asi 3× tolik. Ale už bych neměnil
No ja bych rek ze na celej bike asi tak 6× ;)
Mám kotouče :-))
OK :)
Urcite ma mechanicky :o))
4×:-))
a jak je to vyřešené s bovdenem u přehazovačky, který se nejvíc zasírá?
Uplne stejne jako na horni ramove trubce ;)
tak už měsíc jezdím ty Alligatory s „trubičkou“ a i když je zatím mám nespojené bužírkou, dovnitř jsem navíc navlíknul na lanko ze staričkých bowdenů myslím Authorů gumové těsnění s takovým malým mosazným futýrkem, a musím říct, že chod je o dost lehčí a řauení samotné přesnější :)) Lanka jsem použil nerezová a bowdeny teď mám nonamy s teflonem. Na Nokony musím naškudlit chechtáčky – ale určitě budou ´)))
tak když už to tady tak jede, neví někdo, který výrobce dělá ty koncovky s brčkem + příslušná gumička v dostatečné délce aby to fungovalo se sramem, jak jsem psal tak ty od Aligátoru jsou krátký :o(
teď úplně nevim jak to myslíš ale se Sramem mám Jagwire koncovky s brčkem doplněný o Nokon bužírku a funguje to
no já myslel ty gumičky co se natahujou na ty brčka, ne komplet trubičku kterou sytém úplně uzavřeš. Od aligátorů jsou totiž kratší, takže fungují jen se shimanem, ale na sram to nastačí – gumka sjede z té trubičky, takže to netěsní. To co máš ty mám taky v plánu, ale musím počkat, než zase budu něco objednávat, protože jen trubičky od Nokonu by se asi na poštovným trochu prodražily :o)
no tušim, že metr stojí jako poštovný, tedy 80,– Jinak gumička(mám jí jenom u přesmykače) sjíždí i z Jagwire koncovky s trubičkou, vyřešil jsem to stahovací páskou.
s tou cenou – n právě :o)
Jinak u toho Sramu jde o to, že díky poměru 1:1 je rozsah pohybu lanka větší než délka té gumičky, proto ten problém, teď tam mám jen brčko bez gumičky, gumky mám jen u přesmyku a tem to funguje v pohodě a těsní to dobře.
jo takhle, jakože tu trubičku máš nacpanou skrz přehazku a na ní bys chtěl tu gumičku, rozumim. Tam by to ta stahovačka taky vyřešila. Večer vyfotím a zítra ukážu jak to mám u toho přesmyku. Jinak mě teda nenapadlo, že je v pořádku, když ta gumička sjíždí :-))
tak jsem to měl taky, ale úplně nejlepší je to avid kolečko www.bike-forum.cz/…se_biky.html?… -na dolním obrázku
všechno znám, všechno mám :-)) mam doma připravený žlutý :-( na silničku…
můžeš se podělit o zkušenosti s tou vychytávkou od Avidu, jakou to má životnost, jestli se to nějak hodně zasírá, jak moc to zlepšuje funkci řazení apod. Dík
no řazení za sucha je mírně lepší než klasický bovden či utěsněný klasický bovden ale i tak je to znát.V bahně je to ale jedna bázeň.Dřív se mi řazení hodně zhoršovalo a teď to v bahně řadí vlastně stejně jako zasucha.Bahno v jakémkoliv množství tomu nevadí.Nějak se o to nestarám, jen občas když náhodou myju kolo(což není tak často) tak to ošplíchnu vodou z hadice.Jak říkám ani o něm co se týká údržby nevím.Ale mám ho zatím jen od jara.
A nehýbe se to, když řadíš? Nějak moc nemám důvěru v to uchycení k měniči.
jinak jak se bavíte o těch gumkách od aligathoru, tak jsem měl u smyku s horním tahem dost s tímto problémy.Sem počase zjistil, jak je ta gumka na lanku, tak že je to plný písku a hlíny.Prostě ty gumky na tom brčku tak moc netěsní.
a proč to chceš dávat i k sramu, Vždyť ten má tu kladku a tak není poslední kus bovdenu ohnut a co mám zkušenosti, tak pokud není bovden zohnut, tak tam to tak moc nevadí.
já to nechci dávat přímo k přehazce, to asi špatně vyznělo, chci to dávat na horní rámovku a na tan volný kus na zadních vzpěrách :o)
taky tomu nerozumím, co z čeho sjede? Jak může ta gumička sjet?
Tak dobrá tak ještě jednou. Nevím jak fungují jiné sytémy, ale to co mám já – na koncovce bovdenu je brčko a na to se nasune gumička, ale ta nedrží na brčku, ale pohybuje se zároveň s tím lankem. No a protože je poměr u Sramu 1:1 tak se to lanko pohybuje vzhledm k bovdenu a tedy i tomu brčku víc než u Shimana, tím pádem dojde v určitém okamžiku k tomu, že ta gumka sklouzne z toho brčka a vytvoří se tam mezera, která se s dalším řazením dále zvětšuje. Pokud se pak lanko vrací tak naopak dojde ke skřípnutí té gumky a chvíli tvrvá, než skočí zpátky kam má. Prostě chce to delší brčka a gumky aby to fungovalo. Doufám, že teď už je to jasné.
ok, dík, už tomu rozumím :-)
je to jasné :-) takže přikládám foto u přesmyku, gumička nasazená na trubičce až nadoraz a stažená zip páskou.
mě napadlo, proč tu „bužírku“ teplem neroztáhnout (třeba nahřát fénem na vlasy) a pak natvrdo nasadit na trubičku koncovky bowdenu – a třebas i zakápnout lepidlem – pak by se žádné sjíždění nekonalo :))