Neni uz zvih 130mm na XC moc?Nebude 130mm na ramu RB CRX problem?ma doporuceny zdvih 100mm.Diky za vase nazory.
Neni uz zvih 130mm na XC moc?Nebude 130mm na ramu RB CRX problem?ma doporuceny zdvih 100mm.Diky za vase nazory.
Já mám 80/100 a to pokládám na XC jako ideál. Pro normální jízdu a stoupání 80 a tu stovku uživím při horším terénu a při sjezdech. 130 mi připadá fakt dost, ale pokud se rád houpeš, tak není co řešit. Taky závisí na tuhosti pružiny.
ja prave taky mam 100mm a nevim jestli tam davat 130mm.oboje je vzduch
To ti asi neporadím… Každá vidle chodí jinak a každému sedí něco jiného. Mě prostě 130 připadá hodně. Při sjezdu to využiješ určitě, ale jinak ti to bude jen překážet.
tak když máš doma 100mm tak si ji tam zkus dát a uvidíš.kamoš tam vozil jednu dobu 100mm vidli a protože měl střed moc nízko tak na ni ještě pod hlavový dolů dal takový 2cm široký kovový kroužek, aby ten rám trochu postavil.
ja mam 130 (AM1) vepredu a 145 (Float R) vzadu a min bych nechtel. na cas nejezdim, jezdim na pohodu.
Jasně, když se chceš pohoupat, není co řešit. Já jezdím maratóny a to je o něčem jiném. Buďto pohodlí nebo rychlost. Mě těch 100 připadá pohodlných až až!!!
jo a nebude tech 130mm problem s ramem prece jen ma doporuceny zdvih 100mm
já taky jezdim maratony a 145/130 mne nějak moc neomezuje, teda pokud bych nechtěl(a měl na to) jet s elitou. takže pokud si někdo jezdí na maratony zajezdit pro radost, nemusí se zdvihu bát(kór vzduchu); jo a neni problém sehnat v slušný cenový relaci vidle s regulací zdvihu cca 100–130 – Talas, Recon, Revelation, Nixon, Tora…
presne tak. mnohem vice me v tomhle smeru omezujou tezky plaste Kenda s mekkou smesi, ale zase krasne podrzej z kopce.
Teď jsem hleděl na ty tvoje kola.. To mají být jako kola do pohody???
ani jedno z kol co mam v profilu momentalne nevyuzivam (to RB je navic poskladany z toho co dum dal a bylo urceny na jezdeni do doby nez prijde novy kolo). ted mam tohle:
JO tak to je jiná. Vypadá dobře.
jenom dodam, ze brzdy mam jiny. jinak vypada a funguje fakt dobre, pevny a bytelny je dost. nejaky vyhrady by se nasly, ale to se da casem vyladit. akorat me zarazila jedna docela zasadni vec, nekde sem to poslal az na doraz a ozval se dost divnej kovovej zvuk a koukam na tlumic a ten neni setrenej az do konce, no a zjistil sem ze soudruzi v Norcu udelali chybu kdyz dali na sedlovku rychloupinak, protoze prepakovani se zarazelo (kov na kov) prave o ten upinak. dal sem upinak s imbusem (tam nic neprekazi) a je to OK, ale prijde mi to dost hloupy takovou picovinou ****** kolo.
Tak to mi ho teda vyndej!!! Já sice na sedlovku rychloupínák vozím, ale mám pocit, že to byla módní záležitost tak před pěti roky. Teď už bych do toho nešel. Každý pořádný biker vozí náradí, tak proč riskovat, že si páku rychloupínáku strčíš při pádu do ******, ne??
ja pred kazdym vetsim kopcem sundavam sedlo niz, takze RU je pro me skoro nutnost. kdybych mel porad vyndavat bambus tak me to brzo prestane bavit.
Tak to by mě nebavilo. Mám sedlo tak, aby se mi co nejlépe šlapalo a z kopce jdu dozadu. S mým bikem se ale při sjezdu moc jistě necítím, ale to není chyba v kole a spíš ve mě. Párkrát jsem se pěkně vyjebal a mám respekt.
Tak si zkus před sjezdem zasunout sedlovku co nejníž a poznáš ten rozdíl, než jen sednout za sedlo. Já jsem tohle zkusil minulý pátek, když jsem sjížděl po zelené z Velkého Lopeníku dolů k Březové. Je to asi 5 km čistého sjezdu s 550 m snížením. Jsou tam rychlé i technické úseky a na konci bonus – brod. Jel jsem to hodněkrát s vytaženou sedlovkou, sjel jsem to v pohodě a teď jsem to zkusil se sedlovkou zaraženou dolů. Tak jako minulý pátek jsem si ten sjezd nikdy neužil. To se prostě nedá srovnat. Těch 15 cm dolů za to určitě stojí. Takovou jistotu a hravost jsem ještě nezkusil, prostě nádhera. Tak mě to nakoplo, že jsem si musel ještě vyfičet Javořinu a sjet ji po hřebenu do Filipovského údolí. Teď pokaždé, když jedu a vím, že bude nějaký trochu sjezdík, který stojí za to, dávám sedlovku dolů. Těch pár vteřin navíc práce s rychloupínákem za to fakt stojí.
jj
dát si sedlovku dolů uřčitě pomůže, ale zase sjezdy, kde je to nudný nemaj se zábavou nic společnýho;)
To už potom záleží na vkusu jednotlivých soudruhů :)))
tak to uz jsem taky chtel nekolikrat udelat,ale ja se znam a z par vterin co by kazdy daval sedlovku zpatky,ja bych ji steloval a par minut.a jako bonus bych ji mel jeste odrenou.takze misto toho trpim se sedlem nahore a snazim se pilovat techniku.nekdy to ale fakt nejde.
Dufam ze rafky si vymenil za disc:)
rafky a plaste tam byly jiny oproti tyhle specifikaci. nastesti – ty plaste bych nechtel ani zadarmo :-)
Jake tam mas Kendy?
Nevegal 2,1 Stick-E Tomac series.
hucej a na asfaltu nejedou. vsude jinde drzej ukrutne a este sem nepichnul. sjizdej se rychle.
a este dodam ze sou asi tak stejne siroky jako maxxis 2,35
Jo? Ja jsem prave slysel, ze Kendy byvaji stejne podvyzivene jak Maxxisy… Ja bych chtel, aby mnela v realu 2,35. A jak drzi ten Nevegal vepredu? Protoze vetsina dava dopredu Blue Groove, ale Nevegala muzu sehnat o 350 levneji… :-/
ve 2,1" ma 56 mm pres nejsirsi spunty. drzi pekelne dobre, ale ma verzi Stick-E, coz je mekka smes.
No to je moc pěkný kolo. Proč jezdíš předek jen na 130mm? Jestli se nepletu, tak je vidlice štelovací od 130 do 150mm. Je těch 150 na rám moc???
vidle neni stelovaci, ma pevnej zdvih 130, coz je asi jedinej rozdil mezi Allmountain1 a OEM AM1. je to akorat, vic netreba. caseb bych se rad ty marzochi zbavil a dal ta Pika a ten ma vetsi zdvih, ale hlavne chodi lip :-)
A porovnaval jsi vysky Pika na 140 a AM1 na 130? :-D…jinak ja uz mam druhyho pika, tentokrat U-Turn Air 454 a je to fakt mazlik :)
neporovnaval, todle (zatim) neresim. Pika bych chtel protoze se mi libi, libi se mi jak chodi a taky protoze to neni zasrana Marzocha :-)
Souhlas :)…ten chod je eno nuno :)…kup si ho driv nez pozdej…i kdyz uz nevim kde za dobry penize :)
az splatim kolo :-) tzn. po vanocich.
BTW: fakt nechapu jak nekdo muze byt nadsenej z Marzocchi, este sem nemel v ruce jedinou (snad krome 66 RC 206) ke ktery bych nemel vyhrady. MX a podobny vubec nekomentuju. zato kdyz vemu Pika, Foxe, Revelation a podobny, tak chodej neporovnatelne lip, sou lehci a hezci…
Ja to treba neresim a bavim se – libi se mi chod nekterych 888 a 66RC 2005 + jeste nektery VFka :)…FOX je kapitola sama pro sebe…
Design bych nesoudil…mne se MX Compy treba libej :)…a Marathon S co ma moja se mi taky libi a ten jeho chod je uplne super…ale ty hmotnosti MX…to je fakt husty :)…muj Pike ma o 35mm vyssi zdvih a je o 200g lehci :o)…tuzsi (no pevna osa no…32 nohy… :) ), lepsi chod atd atd atd…ted si budu hrat s dual airem…jsem na nej zvedavej…max to prodam a koupim si zas pruzinovyho, ale ten je uz docela tezkej – ma pres 2 kila :-D
mam ten samej PIKE jak ty a nevidim duvod proc bych menil na pero ..
Ja to zatim jeste neprojel a nevim kdy presne projedu…modlim se, at muzu v nejake blizke budoucnosti vytahnout aspon fulla na asfalt, ale uvidim jak to pude v sobotu :) Jsem kazdopadne zvedavej :)
řeknu to asi takghle.Výrobce na CRX sice doporučuje 100mm vidlu, ovšem ve zkutečnosti je 100mm minimem.CRX má prostě moc nízko střed a tak občas člověk chytne pedály o zem.Kamoš si teď dal na CRX 130mm toru a musím říci, že teprve teď to kolo za něco stojí.Jízdní vlastnosti se mnohem zlepšili.Já bych právě na crx nedával nic jiného na xc než 120–130mm vidle.
fakt myslis??no ne,ja netvrdim ze nemas pravdu,ale mne to prijde uz na 100mm docela zvedly a to nejsem zadnej chrt.kdyz locknu vidli tak jsem o centak dva jese vys a je to jeste markantnejsi.mam predstavec s 5 stupnema a pod nim zadnou podlozku.. tak nevim.
jo,kdyby slo zmerit u toho tvyho kamose patky-spodni hrana hlavovy trubky..byl mooc rad:-)
myslíš teď co ji vyměnil za tu toru?K té toře se to dá jistě nekde najít na netu.S tou starou vidlí to již není možné změřit.
Ono ani nejde o tech 130, jako o vysku vidlice (patky – korunka). Rekl bych ale, ze 130 na CRX bude OK, sam mam 100, ale u stare Z3, ktera odpovida vyskove cca 115–120mm u soucasnych vidlic a rekl bych, ze s nizsi vyskou by bylo zbrklejsi.
KEd som dobre pochopil tak 130 sa mysli vpredu. Tak to je velice dobra vec v tazsom dole kopci. Problem je ovsem co s tym do kopca. Nejde tak o hupanie ale o geometriu. Takze najlepsie riesenie 130 ale moznost regulovat aspon na 100. A na asfalte to locknut.
Souhlas určitě bych necpal na rám se 100mm 130 on to asi snese , ale do kopce se to bude hodně stavět na zadní. Navíc na maratony je to zbytečně moc, pokud tak stavitelný zdvih. Navíc marně pátrám na kterém maratonu je takový sjezd kde bys to využil. já mám 105/67mmm s Lockem a naprosto dostačuje
Lidi uvědomte si že on uvádí konkrétní rám a to RB CRX.To je trochu jiný rám než máte na 100mm vidlice vy.Proto rady lidí, co na rb crx nejeli jsou v tomto okamžiku bezpředmětné.Navíc ten kdo si kupuje rb crx asi nechce jezdit závodně marathony ,že.To by si koupil od rb poněkud jiný rám.
A na co ten rám podle tebe je – přečti si to pořádně!!! www.racebike.cz/recenze.php?…
to, že to píší na raceface pro mne nic neznamená.Už jen kvůli hmotnosti(a to nemluvím o geometrii) by si ho žádný z lepších závodníků na marathon nekoupil,ti by brali spíře Rb 1300.Jak říkám, crx bych na závody nedoporučil a doporučil bych pro něj vidli 120–130mm.Všem kdo se o toto zajímají CRX a jaká vidle doporučuji projít historii příspěvků.Já svý řek a tím končím.
PS: V té historii by našel dotyčný i reakce samotných výrobců.
Vsichni tady komentujete zdvih na fullu, ale ty typy, co tady jmenujete, sou myslim na takovej predni zdvih spis delany nez HT. Ja bych do ciste 130mm zdvihu nesel, bral bych neco s regulovatelnym zdvihem, jak uz tu rekl Darkson. Sam mam 85–130mm Toru na ramu, kterej byl osazovanej 80mm vidlicema, a na 130 ji vozim dolekopcem a normalne po rovince, protoze dokopce se uz hoodne zacina zvedat predni kolo. Ale snizit to muzes vzdycky.. Takze jako majitel HT za sebe rikam: ano, ale s moznosti snizit na standard (±100mm)
bych vůbec neváhal a šel do toho.
bych se nebál, sám vozím 120mm na rámu, který výrobce doporučuje pro 100mm vidlu a je to v pohodě, regulece zdvihu se ale určitšě hodí, je pravda, že když jedu dlouhý výjezd, kde předpokládám, že se budu škarabat cca 1 hodinu a víc tak si to snižím na těch 100mm jede se pak líp, to nepopírám :) Jinak CRX+výška vidlice se tu už probíralo hodněkrát a většina lídí se schodla že 100 je pro ten rám základ – má nízko těžiště, tak si můžeš dovolit dát vysokou vidlu, maximálně otočíš představec abys neměl čopra :o)
jde o to ze tech 130mm nejde snizit,ale uz jsem to prohodil a zas tak moc veliky rozdil to neni.
teda nevim co ted najednou lidi blbnou s nizkym stredem?:-O.jeste snad ani jednou jsem nemel takovy problem,obvykly u jinych ramu..
V poho, mam na uratecu career Marathona na 120mm aje to parada…oproti drivejsi kombinaci fort cc.7005 + MXC 80mm to jede lip do kopce a ve sjezdu je to neco uplne jinyho..zacina me bavit jezdit z kopce:))
mam RB CRX s RS Revelation U-turn, jezdim s tim enduro, ale vidlici se 130 bez moznosti snizeni zdvihu bych asi na XC nedaval. Da se s tim v pohode jezdit, ale pokud prijde hodne prudkej a technickej vyjezd, tak je se 130 vpredu dost tezke udrzet predni kolo na zemi. Naopak pri sjezdech je 130 opravdu idealni. Proto plne vyuzivam U-turn, normalne jezdim asi na 115, pri hodne prudkejch a technickejch vyjezdech to sundam na 100 a na sjezdik ktery si chci opravdu uzit nastavim 130 a dam dolu sedlo :-)…