Přemýšlím o koupi nové vidlice. Doteď jsem jezdil 100 mm vidlici, která ovšem skoro nefunguje – SR Suntour XCR. Zajímalo by mě, jestli se něco zásadně změní při přechodu na 80 mm, jestli to vůbec jde – rám je GT Avalanche 2.0 2008. Díky za odpověď.
Přemýšlím o koupi nové vidlice. Doteď jsem jezdil 100 mm vidlici, která ovšem skoro nefunguje – SR Suntour XCR. Zajímalo by mě, jestli se něco zásadně změní při přechodu na 80 mm, jestli to vůbec jde – rám je GT Avalanche 2.0 2008. Díky za odpověď.
Rozdíl tam může být, zda-li by byl na té 80mm nějaký SAG (zanoření vidlice po nasednutí na kolo). Pokud ne, tak to až tak velký rozdíl nebude. Ovšem proč přecházet na 80mm ze 100?
No pokud vím tak sag by měl být na každé vidlici nebo ne? No proč přecházet, hlavně rozdíl v chodu – přeci jen vidlice co mám opravdu nechodí a v bazaru jsem našel fox…
Vzhledem k tomu, že jsi napsal, že ta vidlice skoro nefunguje, mi nějak došlo, že ten SAG mít nebude…
Jo jasně, to asi opravdu nemá, spíše by mně zajímalo, co ten zdvih udělá s geometrií a jestli to nějak výrazně poznám.
S geometrií neudělá nic zásadního, ale vyprdni se na foxe. Kup si epicona a budeš spokojenější. Stejně fox bude bazar, hned budeš servisovat, nebo pokud je nová, tak vezmi rovnou vyšší zdvih.
Vzhledem k tomu, že přejdeš na pracující vidli, si myslím, že ty 3 cm by tam rozdíl být mohl, a to už mi přijde moc.
s 80mm bych v tvím případě neexperimentoval pokud bazar tak dávej pozor na délku krku vidlice, a radím ti nekupuj epicona kup rebu bude za cenu jetýho foxe a mezi epiconem a rebou je opravdu rozdíl epicona mám tak vím o čem mluvím :-)
Nechápu, proč přecházet na 80mm? Váha vidle bude stejná, funkce horší…
Nemyslím tu samou vidli – viz výše
už to vidím…v tom případě se zásadně změní jen to, že budeš mít míň zdvihu, tím pádem bude jízda míň pohodlná, a nejspíš se ti o něco málo sníží řidítka…pokud nevadí, tak není problém
kupovat fox s nižšim zdvihem jen proto že je to fox je nesmysl. pokud nestojí 2,5 tisíce. spíš kup třeba epicon se 100mm a je to
Jistě, epicon je favorit, ale pokouším se najít nějakou bazarovou alternativu, a právě že jsem našel toho Foxe – konkrétně Fox F80 RLC, ten se mi líbí, jen kdyby neměl jen těch 80 mm… Ještě jsem narazil na RS Sid (100 mm) ale ten už by byl cca o 2k dražší než epicon, tak nevím no…
Já jsme si zvyknul za léta na sto a po přechodu na osmdesát u fatty to najednou bylo prostě málo. A to jsme jezdil i celkem dlouho XCR a nevim jak to myslíš, s tím že ti nechodí, mě XCR chodila uplně v pohodě, nebyla to špatná vidlice.
No ono to asi bude taky tím, že má trochu zanedbanou údržbu. Taky je naprosto neodolná vůči vodě, blátu atd. prostě doní lehce nateče seshora přes kluzáky voda. Výsledek je ten že zapruží jen při větších nárazech, prostě moc nefunguje.
A nejde předělat z těch 80 na 100?
jasně že jde ,jakej rok a model?? ,taky jsem předělával 80–100 byl to model f 80X teralogic.
Tak ať si jí koupí a udělá z ní 100mm ne?…
Je to Fox F80 RLC model 2008
tak s tímhle tvrzením bych zacházel dost opatrně, podle všeho co jsem četl zde od uživatelů, kteří s tímto mají zkušenosti to jde pouze u některých. a nelze to zjistit jinak než pohledem dovnitř vidlice. (týká se hlavně RL a RLC vidlic)
resp. defaultne by to nemělo jít, ale některé oem verze takto přestavět lze. doporučil bych zakladateli aby se poptal uživatelů kteří jsou s tímto obeznámeni, pžípadně napsal dovozci. u foxu rozhodně není benevolentnost nastavení zdvihu jako u RS nebo SR
Servis Foxu mu rekne ze to nejde, to je zbytecny aby se ptal.
Tak teď jsem koukal do manuálů na netu a dočetl se, že F100 jde snížit na 80 mm ale F80 zvýšit bohužel nejde.
to že je to napsáno v manualu ještě neznamená že to nejde.Sám jsem takhle doma upravoval vidli F80× na 100mm tak vím co píšu.V levé noze se jen přestaví spacer do polohy 100mm.A v pravé noze je potřeba nechat vyrobit prodloužení a smontovat zpět jak je na fotce vidět ,Jde o to nechat vyrobit 2cm díl z hliníku se závity.mě to udělal soustružník za 200kč.Vidle pak normálně funguje na100mm.
mas nejaky jiny duvod kupovat ojetyho foxe nez kvuli samolepce?
Myslíš, že jetý Fox bude fungovat hůře než Epicon TT? Přeci jen se mi zdá, že Fox by měl být už trochu jinde, ale třeba tomu tak není.
Já jsem se zrovna nedávno s jednou vidlí Fox vytrestal. Přišla s tím, že má být v pořádku, a nefungovalo nastavení tlumení. Moc jsem se v tom nerýpal a původní majitel se naštěstí zachoval čestně a vidlici jsem poslal zpět. Ale abys potom nebyl zklamaný.