jaky je rozdil mezi inverzni a normalni přehazovačkou?
jaky je rozdil mezi inverzni a normalni přehazovačkou?
stejnej jako v názvu. Jedna řadí jedním směrem na větší kolečka a jedna na menší. Je tam „opačně“ pružina – tah.
ja ji mam (mysim tu inverzni) a lip bych to nedokazal zformulovat…inverzni se pouziva u dualu(aby obe packy mely stejny chod-tot prave rozdil mezi ni a klasickou) PS:dualy nemam,pouze klasicka „repifajry“.....
mezi inverzni a normalni nevidim jediny rozdil!!! Snad jen mezi presmykacem, ale prehazka je furt stejna aspon pro me!!!!!!!
NO nevím, v jednom máš pravdu mezi inverzní a normální přehazovačkou skutečně není rozdíl – obojí umožňuje řazení. Rozdíl je ale v odpružení – normální „táhne“ k menším pastorkům, takže pokud povoluješ lanko, jde „dolů.“ Inverzní to má přesně naopak.
jo jasne, abych to vysvetlil, mi je v globalu jedno jak jde lanko,pro me je dulezite to jak radim a to je stejne u prehazovacky at mam dualy nebo fire akorat je zmena v presmyku tam je to naopak, takze neresiminverzni normalni,ale zpusob razeni! mel jsem razeni rapidfire a palcem jsem radil vzadu na vetsi a ukazovackem jsem shazoval dolu na mensi no a ted mam dualy a je to to same palcem vzadu na vetsi a „ukazovakem“ dolu na mensi
Já jsem inverz nikdy nejezdil. Mám rapidfiry a připadá mi, že častěji potřebuji rychle přehodit nahoru, takže mi to, že můžu najednou skočit o 3 kola naprosto vyhovuje. Inverz si nějak nemůžu představit, ale nikdy jsem tak nejezdil, takže zkušenost nemám.
ja mel rapidfiry a mam ale na tom novem mam dualy a je to UPLNE TO SAME, ale fakt nekecam aspon muj pocit
Je to opacne, ak zacina kopec, tak mozes radit postupne, takze to nie je problem. Ale ak skonci stupanie, tak vzdy potrebujes preradit o par prevodov dole. Na inverz. je inak treba si zvyknut najme v blate a podmienkach, ked sa zanesu bovdeny, radit a pomahat tomu treba inak ako pri klasickom tahu.
:-) Když má člověk klasiku, řekne, že mu vyhovuje řazení naráz o víc pastorků nahoru. Je to přece jasné, když jdu rychle do stojky. Když má člověk inverz, řekne, že mu vyhovuje řazení naráz o víc pastorků dolů. Je to přece jasné, když padám z kopce dolů.
Líbí se mi to, co tady poznamenal Jenda. U klasiky, když jdeš s řazením nahoru, tak jdeš jednak proti pružině přehazovačky a jednak proti pružině ve vodítku, které se taky napíná. Když jdeš u klasiky dolů, obě pružiny ti pomáhají. U inverzu jdeš vždy jen proti jedné pružině a druhá ti pomáhá. Tím pádem by mělo být řazení na inverzu o něco příjemnější. Ale to je jen teorie.
ano inverz je lepsi. duvod? proste ho tam ted mam, takze je lepsi nez firy:) ne vazne je to o zvyku, na firy nedam dopustit, ale ted mam ty dualy a je to super, proste si zvyknes skoro na vsechno:) a sam si psal, ze o dualech uvazujes ne?
Teď jsem si vzpoměl, že jsi ten nový šťasný majitel duálů!!! O duálech uvažuji tak, že až budu kupovat nového bika nebo nové řazení, jdu sto pro do duálů. Mám teď ale od jara nové Rapidfiry Deore, protože staré jsem rozbil, a nechce se mi je jen tak měnit, tak je nechám dosloužit.
jj, fakt Ti je muzu doporucit a to ne z duvodu, ze je mam, stejne at si kazdy udela podle sebe. Mel jsem z nich velky strach, dokonce tu je nekde muj prispevek, ze dualy nikdy:-) no a vidis, nakonec jsem to risknul a zvyknes si je to otazka par minut. V ruznych autech se taky dava zpatecka ruzne a zvyknes si:) Fakt je ten,ze ted jsem z casovych a z duvodu pocasi na kole dlouho nesedel,ale uz se tesim az ty kotouce zase prubnu:)
S tím počasím mi to povídej!! Mám absťák jak sviňa!! A víkend tady vypadá na nic!! Začínám pomalu vybalovat běžky!!! S těmi duály ti věřím.
kedze som namotal nedavno klasiku a nebolo nic ine poruke tak som tam zavesil inverz takze mi vyhovuje teraz, ked padam z kopca dole :)
Stajná je jen má obrácené ovládání. Někomu to vyhovuje, někomu ne.
sem nadseny uzivatel inverze-supr lehce to odřazuje na lehčí převody a to i v záběru…jinak kombinace s klasikou rapidfire
Mohu jen potvrdit, jsem též jedním takovým uživatelem.
hlavne mam dojem ze inverzni pri prehazovani nahoru pomaha i trochu tah pruziny napinajici voditko retezu takze to i v poloze kdy je jiz pruzina zkracena temer na max radi lip nez u klasiky (polopate – snaz preradim s inverzni z 2 na 1 nez s klasikou z 8 na 9:-) razeni v kopci mi prijde taky lepsi preci jenom ten retez si skoci tak nejak sam a neni tam rvanej nejak prasacky. Ale abych jenom nechvalil – je trosku nachylnejsi na presne uchyceni lanka do drazky u prehazky a hlavne i po 5000 km se mi jeste obcas stava ze zaradim opacne (holt 20 let na klasice je znat:-)
inverzní přehazovačka má obrácený tah pružiny. když máte DC a inverz přehazovačku tak odřazujete směrem nahoru a řadíte na těžší směrem dolů(tak to má být), ale když dáte na DC přehazovačku s normálním tahem tak odřazujete dolů a na těžší řadíte směrem navrch.
A pro největší masochisty je tu novinka – inverzní brzdy – když máš páku zmáčklou – v pohodě – jakmile povolíš – brzdí:-))))
a nejineverznejsi ze vsech inverznich by bylo to, ze kdyz na kole pojedes,tak se kola nebudou tocit a kdyz budes stat, tak se tocit budou:)
To je houby – počkej až vymyslí inverzní kolo. Pojede když nebudeš šlapat a šlapat budeš jen při brždění :-)))
to bych bral ovsem jen za inverzni cenu
vis co je krasne na tady tomto threadu? ze se zase vyresilo co se vyresit melo:))))))))))
nechci se hádat, ale vše bylo vyřešeno 2–3 příspěvky. A pak už je čas na blbiny a nenechat padnout vlákno do propadliště dějin. Jó, kdyby radši chtěl někdo zvednout hozenou rukavici s Rancherem :-)
no vsak tak jsem to myslel, je to vyresene, ale pokracuje se dal:)
Tady už nikdo nepokračuje, :-).
takze to zamknem?:-)
It°s locked. I need a key, a key… :-).
mimochodem dneska jsem si tak uvedomil ze treba spousta fulu ma inverzni pruzeni – houpe to na asfaltu jak svina a v terenu se to ani nehne:-)
Inverzní mi leží v garáži, musel jsem to vyměnit. Větší shit jsem nikdy neviděl.
Az shitmano vymysli torpedo s brzdenim slapanim dozadu, taky se z toho vsichni podelate a budete to vozit, co? Reknete mi jak to delate kdyz chcete brzdit a zaroven podrazovat na lehci prevod. Pokud to nepotrebujete, tak jezdite asi jen do kramu pro rohliky. :)))))
mozna ty lidi taky nemaj jenom zadni brzdu,jako asi mas ty:-)
nevim co na tom máš. je to lehký jak facka :-)