tak se tak hrabu starými příspěvky a narážím na opakující se konstatování, že kotouče na přední brzdě namáhají vydlici ví, než když jsou tam Včka. Zkusí mi někdo vysvětlit proč by to tak mělo být – klidně s nějakou hezkou malůvkou, jakou jsme nedávno řešili účinnost brzd ;-).
Jde jen o to, že kotouč má mít větší účinnost, nebo jde o jiný způsob namáhání vidle (v čem pak)?
Tj. představte si hypotetickou situaci – dvě stejná kola se stejnou vidlí, stejně těžkým jezdcem a stejně rychle jedocí zahamtnou natvrdo přední brzdu – jedno Véčko, druhé kotouč – o co hůř na tom bude ta vidlice s kotoučem (pokud tedy vůbec)?
Ač o tom přemýšlím, tak pokud pominu jiné místo na noze vidle (nohy ale většinou dost silné, takže těm by to vadit nemělo), za které brzda táhne, tak asi nejkritičtějčí místo (brejle a ukotvení vidle v nich) dostane na zadek v obou případech stejně – nebo se pletu?
dík.