• biker82

    Zdravím, měl bych takový dotaz.

    Léta nějak přibývají a časově je člověk dost zaneprázdněn. Jízda v terénu mě vždy bavila, ale spíše se jednalo o lesní cesty a samotnému se mi na ně moc nechce a už taky nejsem z těch nejmladších, když si člověk ve 20 natluče otřepe se a jede dál, když je člověk starší a živnostník, začne koukat aby nepadal, jelikož každé hojení stojí krom bolesti i penízky a to bolí ještě víc, no a to padání k jízdě v terénu patří :)

    Kámoš si nedávno koupil trekové kolo, takže když vyjedeme spolu je to spíše po zpevněné cestě a silnici.

    Z těchto důvodů jsem začal uvažovat co pořídit – vždy mě lákala silnička, ale jezdíme takové ty okresky 3 kategorie a nebo panelové cesty podél lesa a polňačky, cyklostezky takže to silničku spíše vylučuje – v klasickém pojetí.

    Jelikož treková kola se mi moc nepozdávají – přijde mi divné hlavně ty rovná řídítka, nedělalo mi to moc dobře takovej moc narovnanej posed na kolo které by mohlo optroti MTB letět, váhám tedy nad tím zda pořídit nějakou lehčí 29 HT, nebo zda se kouknout po CYKLOKROSSCE s tím, že bych na ní jezdil pneu 30–35mm a čas od času nahodil silniční pláště nebo sadu kol časem třeba.

    Pak by tu byla ještě varianta poupravit trekové kolo – vyměnit řídítka za berany a dát silniční páky – ale to by asi byla taková moc slátanina což. Nad tím uvažuji tak z důvodu, že se bojím karbonové vidlice na cyklokrossce – na silnici ok, ale jak člověk vymete nějakou díru na polní cestě… ?

    Měřím 186 váha 90kg

    Rozpočet co sem tak uvažoval – kolem 30–35

    Na jakou variantu bych se měl tedy spíše zaměřit – 29 HT nebo Cyklokross či jít cestou bastlení trekového kola?

    Teď mám klasickou pevnou 26 a prostě to po silnici moc nejede a je vidět, že oproti kámošovi se dost nadřu.

    PS: kosmetickej problém :D nedokážu si představit elasťáky což by k té cyklokrossce asi mělo být a jezdit na tom ve volných hadrech je asi dosti výstřední že?

    PS: celé je to samozřejmě pojaté jen jako jízda pro zábavu a na zlepšení kondice – nemám závodní ambice.

    PS2: na 26 s 1,9 plášti jsem si přes léto dával s kámošem 50 – 100 km okruhy – čas té 100 byl na pohodičku za cca 5 hodin se zastávkou na pivko a oběd :)

    Díky moc za rady – hlavně v tom zda 29 HT by pro mě znamenala zrychlení, nebo je nutné jít cestou opravdu užších plášťů, případně co tedy volit s ohledem na univerzálnost, ještě podotknu, že 26 jde z domu, jelikož na ní již vše odchází a jedná se o staré kolo, navíc není kde skladovat další, sklep je plnej, takže bude jen jeden bike – díky.

    0 0
    • radek01  

      Každé kolo má své +/- nejlepší než něco koupíš a nemáš jasno na čem jezdit je zkoušet a potom teprve vybrat co ti více sedne.Jestli je prioritou lehkost a rychlost jízdy po silnici a nějaké pěšinky…jasně vede cyklokroska ale pohodlí bude na straně 29. 29 za 35 tis bude pořád poměrně těžká takže to nějak extra rychle taky nepoletí ale už jsou to peníze na dobré hobby kolo a taky se na tom dobře povozíš.Třetí možnost bych já zavrhnul… nemám rád kola toho tipu. :-)

      0 0
    • Jakobo  

      Nevhodna geometrie a spatne osazeni zabije jakekoliv kolo. Misto te 26 co mas ted bys taky mohl mit dobrou strelu se kterou bys to nandal i ziletkarum.

      Drtiva vetsina konfekcnich crossu je postavena na kratkem ramu, 29 maji zase natazenejsi sportovni posed a mohutnejsi ram a vidlici. Jsou i dlouhe crossove ramy, treba MRX nebo Force, u tech ramu se rozdily mezi crossem a 29 smazavaji.

      Mel bys sam vedet jestli chces pohodli tj. odpruzenou vidlici, kolik mm, kotouce muzes mit dnes kdekoliv, pokud chces uzke plaste tak 29 asi nema smysl. U cyklokrosky budes mit berany. Potrebujes blatniky, nosic atd?

      A jinak jestli nejsi nejak extra vysoky tak jestli 29 nebo dobra 26 je uplne fuk.

      Hadry neres, ja jezdim nejradeji v triku a bavlnenych 3/4 a vzdycky me bavi, jak kazdy cumi, kdyz kolem nej proletim.

      0 0
      • radek01  

        Nechci rejpat ale jestli odjezdíš švih 100 km v tomhle ohozu tak klobouk dolů a máš můj respekt. :-)

        0 0
      • biker82  

        No jak jsem psal 186 cm a 90 kg – chtěl bych právě rychlej sportovní posez, což na tom trekingovém kole postradam co sem měl možnost si zkusit. 29 nevím nejel jsem nic lepšího než bike za 15 a možná 20 tisíc, ale 2,2–2,3 pláště a to mi přišlo těžké a pomalé.

        Odpruženou vidlici v podstatě ani nevyžaduji, ale 29 bez ní asi stejně nekoupím v této ceně a stavět si něco sám – taky nad tím váhám, ale to zas finančně vyjde dráž už je mi to předem jasné.

        Volný hadry na MTB neřeším to je cajk – na té cyklokrosce to by asi vzbuzovalo velké ,,ovace,,.

        Jde mi hodně o to na kolik by se dala srovnat ta 29 s kroskou na silnici – četl jse, že kroska s 35mm plášti se v podstatě se silničkou nedá srovnávat, že to je úplně jiný level takže teď jen nevím zda se to blíží jízdní dynamikou dobré 29 nebo je to z tohoto pohledu přeci jen stále spíše u ,,horší,, silničky.

        Jde mi prostě o to víc letět a hlavně se tolik nenadřít, o pohodlí mi až tolik nejde.

        Jo blatníky a nosič nepotřebuji ani nechci a košík na lahev také ne – mám v batůžku.

        0 0
        • radek01  

          Cyklokroska …nejde ti o pohodlí to ti splní a pojede to určitě lépe než obyč kros nebo 29. Tak máš jasno. :-)

          0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • Jakobo  

          Jen pro priklad toto je moje stezejni kolo, na kterem mam nejvetsi najezd, do prace, lehci teren. Ted je optimalizovane pro zimni provoz. Posed je hodne natahly, delsi bych uz ani mit nemohl.

          Krome tohoto kola mam jeste silnici, MTB a dalsi. Cyklokrosku bych si chtel jednou poridit, ale bude to zase jen doplnkove kolo.

          0 0
    • maajkee  

      V první řadě pokud, na 26 bajku s 1.9 pláštěma kamrádovi na trekovým kole nestačíš, z 90% to nebude kolem, ale fyzičkou. Ano, jistě, kolo udělá určitý rozdíl, na silničním kole především aerodynamika a extra úzké pláště, ale rozdíl trek nebo mtb, bude při stejné výkonosti téměř zanedbatelný. To ještě obvykle treková, crossová kola mají kraátký a velmi vzpřímený pocit a aerodynamika je ještě horší jak na mtb.

      Takže pokud máš slabší fyzičku než kolega, trochu zrychlíš možná na tý cyklokrosce, který bude mít lepší aerodynamiku, ale to se projevuje nějak výraznějši až okolo rychlostí 25–30 km/h. Na druhou stranu, pokud pojede nějakou rozbitou cestu, budeš mnohem víc vyklepanej a dřív unavenej.

      29 HT to nabídne určitě o něco více pohodlí, ale rychleji než 26 HT z principu určitě nepojede. Tam pak taky bude záležet na hmotnosti kol, je dost možný, že ti bude 29 připadat i těžkopádnější. Na druhou stranu, můžeš tam dát případně klidně cyklokrosové pláště a udělat si z toho takovou krosku.

      Toho, že bys někde rozbil karbonovou vidlici se určitě neboj.

      0 0
      • biker82  

        Tak ono nejde o to, že bych mu nestačil – specifikoval bych to spíše tak, že možná mám i lepší fyzičku jak on z tohoto důvodu:

        Pokud jedeme po rovince jde mírně přede mě

        Pokud jedem z kopce tak mu nestačím

        Pokud jedeme do mírného kopce tak je to cca nastejno

        Pokud jedem do ,,prudkého,, kopce tak na něj nahoře čekám – pravidelně

        Když jsem si zkoušel jeho kolo, oproti mé 26 je to párkrát šlápnout a letí to – nevím jak to popsat, ale ušlápnu na tom daleko těžší převod – také má těžší převody a ten odpor plášťů se mi zdá daleko menší – má tam tak cca 28–30mm mě ta 1,9 dává 45mm a pocitově je to takové ,,nevytrácí se ten záběr někam do kša,,.

        Posez je na mě tedy hodně vzpřímený, ale i tak cítím, že oproti mému kolu to jede snáz a tak nějak ,,bez námahy,,.

        Nejde o to abych byl rychlejší vůči kamarádovi – když jeden nemůže tak na sebe čekáme, jde o to abych byl rychlejší na své vyjížďky – lépe se mi šlapalo a tolik jsem se nenadřel.

        0 0
      • biker82  

        Ještě dotaz – ta karbonová vidlice na krosce je více vyztužená oproti silniční vidlici…? Myslím si to z toho důvodu, že musí dostávat více zabrat v mírném terénu než na silnici a také se na ní dávají dnes kotouče, což určitě dělá jiné tlaky zase… ?

        0 0
        • maajkee  

          Samozřejmě na krosky se dávají odolnější karbonky.

          V tvém případě bych fakt asi volil tu cyklokrosku.

          0 0
          • radek01  

            Já to říkal… :-)

            0 0
            • biker82  

              Hm – no pokud bych tedy bral v potaz tu krosku – na jaké se tedy dívat – přijde mi, že je to dosti omezená kategorie kol.

              Jednu myslím docela slušnou jsem viděl u canyonu – model INFLITE AL 8

              Či je lepší zaměřit se na značky tradičních silničních kol? Docela bych chtěl aby to mělo kotouče.

              Stavba v této ceně má to smysl či ne? RB by třeba měli udělat geo dle potřeby – udělat mi tedy delší rám a tak aby tam prošli širší pláště.

              Zatím bych nechtěl asi úplně zavrhovat 29 – ještě je docela čas tak bych si to rád nechal proležet pořádně v hlavě.

              0 0
              • jonti  

                Dívej se spíš na takové ty rekreační krosky, které mají rozumnější geometrii a košíky.

                0 0
    • Shadow76  

      Ahoj,

      já jsem kdysi řešil takřka stejnej problém…:-)Vyzkoušel jsem jednu věc – na moji 26 MTB jsem nasadil kliky – myslím trojpřevodník z trekových kol – větší počet zubů než u MTB.Hodně to pomohlo, na silnici to letí a v kopcích takřka ne-li vůbec nic nepoznáš. Jinak jestli 29 ku tak minimálně od 40–45 tisíc a vejš – raději rok počkám našetřím a mám lepší bajk – to je jen reakce na Tvejch 30 – 40 tis.:-)

      Jinak za mě určitě 29 ku před cyklokrosem.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • maajkee  

        Lehká 29ka, co už fakt pěkně pojede se dá postavit třeba i za 25, za 30. U sérivoých kol to je horší.

        0 0
    • biker82  

      Dá se ta cyklokroska někde vypůjčit – v obchodě jsem jí snad nikdy neviděl.

      0 0
    • Neunzikger  

      Výše úchopu je druhotná věc nastavení posedu po výběru kteréhokoliv typu kola.

      Asi dominantní kritéria pro rozhodování (vedle dalších zpřesňujících) jsou: odpružená vidle, objem pneu, tvar řidítek.

      Já zvažovat jediné kolo, asi bych se odpružené vidle a možnosti objemnějších pneu nevzdával. V písčitých podložích (Maštale, Ralsko, Mácháč, ČS Švajc …) úzký CX užovky snadněji utopíš. Na šotolinku je MTB guma též lepší, komfort odpružení správným huštěním taktéž přijde vhod. Na sníh též MTB.

      Nevybírej kolo podle kola jednoho kámoše, ale pro sebe.

      0 0
    • n04r3d  

      nechci se do toho moc míchat

      ale na tvým místě bych se na berany vykašlal

      a nechal si postavit něco takového

      http://www.bike-forum.cz/…l-12853.html

      nebo takového

      http://www.bike-forum.cz/…l-12230.html

      a nebo tady třeba mají lehce jetou testovačku s plnou zárukou

      http://www.mojekolo.cz/…972test-2013

      jinak mi tvůj rozpočet na to co jezdíš přijde zbytečně přestřelenej ale to je pochopitelně tvoje věc

      0 0
      • biker82  

        No to první určitě ne to mi de proti srsti rovný řídítka na takovém kole. Ta 29 s pevnou vidlí to už je mi mnohem mnohem bližší to bych si opravdu dokázal představit něco takového s úzkými plášti.

        Teď tedy nevím mám v tom trošku zmatek co se plášťů týče poslední dobou je tolik rozměrů určitě to tu někde bude tak se nezlobte jen tedy:

        Jaké pláště dám na MTB 29 – tam jde silniční 28 plášť – tedy v dostatečné šíři pro danný ráfek? Ta 29 u MTB je jen díky velkému objemu pláště ne?

        622 je obvod ráfku pokud to chápu správně a mohu tedy dát všechny 622 pláště které splní nějaký rozměr patek pro daný ráfek?

        0 0
      • biker82  

        Zbytečně velkej rozpočet?

        No ostatní mi tu zas píšou, že na lehkou 29 je moc malej :D

        No chápu, že se dají postavit lepší kola, ale myslím, že za těch 30–35 mi to bude stačit.

        Jestli je zbytečně velký no nevím tyhle peníze sem ochoten do toho dát a nebude mě to mrzet – přihodit dalších 10–15 to už mi přijde zbytečné i když dovolit bych si to mohl, ale přijde mi to k ničemu. Pokud by to byla 29 určitě bych nechtěl šetřit na kolech, pokud by měla odpruženou vidlici, představoval bych si něco na vzduchu. Pokud by byla pevná vidlice asi bych tím stejně nic moc neušetřil jelikož ty karbonové sou docela drahé co jsem koukal na MTB.

        Co se týče cyklokrosky tak těch 35 je asi taková ta minimální částka abych se dostal s rozpočtem i na ty kotouče co jsem to tak obhlížel.

        0 0
    • šimlos  

      Koupil bych CX,to je pro tvoje účely co píšeš ideální. V té cenové kategorii třeba:

      http://www.bike-discount.de/…cknblue.html

      0 0
      • standoslav  

        Já jsem na silnici max. vytunil 26ku MTB s pevnou (slicky 1,5 rovný forštos, rohy a siln. 8mi kolo) ale to je doraz. Další cesta vede do cyklokrosky, kotouče nejsou nutné, je to problém navíc a na co brzdit, ostré brzdy by jsi využil při závodech, v balíku atd, ale budeš stejně jezdit max v malé partě. Kámoš mi říká- s takovým kolem objedeš všechno v Beskydech, normální cesty, lesní a lehký terém a pokud ti u CX kola zbydou lovky, můžeš je vrazit do kol.

        CX kol je dost, v obchodech, na silnicích je to KRáSNá rarita.

        0 0
        • biker82  

          No musím říct, že s tím CX jsem fakt namlsanej teď, kor když to tu čtu. Docela jsem čekal spíše ohlasy jako neřeš to a kup si 29 se 100–120 mm no, ale zatím u mě tedy vede CX a v závěsu za ní bych uvažoval o 29 s pevnou vidlicí a pláště jako RR 1,75 nebo něco na ten styl.

          Ohledně kotoučů – nevím, jasně, že nepotřebuju kolo jako závodníci, ale zas bych rád abych se na tom nezabil – na té 26 mám klasiku Véčka od Avidu což v té době určitě nebylo špatné a jak člověk vymete kaluž a nějaké bahýnko s pak jede z kopce tak dole brzdím očima abych to někam nenapral – od kotouče si prostě slibuju, že bude brzdit a nebude to tak troubit, hučet, pískat – i když je mi jasné, že i kotouč dá o sobě vědět.

          Co jsem koukal většinou jde o mechanické kotouče, hydraulika je snad jen u SRAMU a drahá jako prase takže to je vyloučené předem.

          Dále bych se chtěl zeptat – stavěli by jste tu CX nebo koupit hotovku?

          0 0
          • Neunzikger  

            Úplně čistou hotovku asi né. Když né stavět alespoň se dohodnout na individuálních úpravách. Ke zvážení je volba převodů: místo obvyklé CX dvojplacky 36–46 zvolit bikovou na lehčí převody – třeba 44–30. Taky sedlo, co by sedlo…

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
          • Mig_all  

            Jednoduchá volba (taky po nem toužím):

            http://www.giant-bicycles.com/…16443/70252/

            0 0
            • standoslav  

              Taky řešení, kolo to je, uspokojí na normální ježdění, výběhnout s kolem na rameni, to asi nejde, jedině kolo tlačit a to asi i on bude, pokud nevyjede.

              0 0
              • biker82  

                Tak před lety jsem si brával na rameno i 26 a vyběhl s ní 350 schodů – jenže to sem byl ještě mladej a blbej :D

                Ne pohodlné nošení přes rameno nepožaduji – co nevyjedu to vytlačím, ale jak jsem psal poslední dobou to co jezdím vyšlapu vždy takže v tom nebude problém.

                Co mě na tom kole více mrzí – rám vypadá fakt pěkně, sada také, jen je škoda, že se dle mého soudu strašně šetřilo na kolech – nevím třeba nejsou špatná, ale nic jsem o nich neslyšel takže to asi bude taková ta ,,nejlacinější,, cesta. To už bych dal přednost asi tomu Canyonu, ale pěkný to je.

                0 0
                • jonti  

                  Co bys chtel slyset o OEM kolech, ktere pouziva jen vyrobec kol a samostatne se neprodavaji.

                  Podle kol co mam na Giantu to bude spis tezsi, ale dost bytelne – pro tebe idealni.

                  0 0
                  • biker82  

                    No třeba bych rad veděl kdo je skutečně vyrábí a co to je za ,,model,,

                    0 0
            • Breakpain  

              Ten rám se mi nezdá :-( … design … chjo :-( … jinak by to byl adept na zimáka :-)

              0 0
              • biker82  

                A co to co mám zatím vybrané já? O 3 tisíce levněji je s blatníkama a td s menší úpravou.

                0 0
                • Breakpain  

                  Canyon? Musím prozkoumat Geo, mám pocit, že díky atypickému složení mého těla, tam bude chybka … prověřím a zjistím – jinak se mi to kolo líbilo :).

                  Nicméně jakožto zimáka bych se nebránil bazarovce se přiznám ;o)

                  0 0
            • nooski  

              Fuj, to sem se lekl.

              0 0
        • jecnak  

          Taky jsem kotouce na CX nechtel a dneska si je pochvaluju. Diky nim si clovek dovoli technicky jit mnohem dal. Nemluve o moznoti brzdit pozdeji a lepe davkovat brzdnou silu.

          0 0
    • Hank Moody  

      Já mám 29HT a silničku. Ovšem teď mi zákeřně půjčili cyklokrosku na kotoučích a vypadá to, že silnicie zkusím prodat a dám se cestou cyklokrosky na kotoučích a druhé sady kol s 23 pláštěma pro silniční ježdění.

      Možná je to přehnané nadšení z té nečekané rychlosti a lehkosti v terénu, ale momentálně si dovedu představit, že bych se vzdal i toho MTB.

      Takže tak. :)

      0 0
    • biker82  

      Tak co jsem zatím koukl asi nejlepší mi zatím přijde ten CANYON INFLITE AL 8 za cca 39 tisíc.

      Sada Shimano 105

      Kliky kompakty 46/36

      Kazeta 11–32

      Brzdy kotoučové BR-CX77

      Kola Mavic Crossride 29

      Pláště Schwalbe RR

      Komponenty Ritchey WCS

      Sedlo Ergon

      Líbí se mi, že to je pěkně udělané na 105 bez nějakého míchání komponet z jiných sad, kotoučové brzdy a kliky pro cyklokros.

      Velké plus jsou u mě kola – Mavic mám rád a Crossride jsou myslím povedená a pevná kola co něco snesou – mám 90kg. Obutí je také dle představ.

      Je to tedy mírně víc než jsem psal, ale myslím, že za tu cenu je to krásně poskládané a vybavené kolo na kterém z mého pohledu asi není moc co měnit. Možná jen tu barvičku bych rád trošku živější no… tohle je taková šedá myš :D

      0 0
      • šimlos  

        Tohle si můžeš alespoň zkusit,i když,c­enově je výše:

        http://www.trek-bikes.cz/…5-disc/p-489

        0 0
        • marasan  

          Trek je drazsi a ma horsi vybavu. Pri te cene je Canyon mnohem lepsi volba. Trek je jednoduse draha znacka.

          0 0
          • jecnak  

            Rozdil oficialnich cen 2t je presne co te bude stat dopravne a balne z Canyonu. Na rozdil od Canyonu bude nejspis u Treka mozne dohodnout lepsi cenu. Druha vec je, jestli pujde Crockett jeste letos sehnat. Lepsi vybavu Canyon urcite nema.

            0 0
    • oberleutnant Weiss  

      „takové ty okresky 3 kategorie a nebo panelové cesty podél lesa a polňačky“ – to je přesně to, co jezdím i já, a ze svého stádečka (silnice, CX, treking) tahám nejradši cyklokrosku…

      0 0
    • Johnnyxjr  

      Presne tohle usem resil posledni 2 roky nejprve ghost 26 pak 29 stump pak superfly 100 / celopero silnicka madone 2,3 a jeste superfly elite nakonec jsem koupil tohle mam k tomu jeste jeden par silnicnich kol a konecne je to presne to co jsem ocekaval mam to od zari a za nic bych to nemenil ridil jsem se podle bikeradaru tam to od ruku 2003 vychyzi nejlepsi pomer cena kvalita provedeni atd

      0 0
    • Jakobo  

      Myslim, ze uz je nacase konecne uderit a presvedcit ho o pohodli a rychlosti celopera. Zacal bych se zdvihem 120/120 a postupne muzeme navysovat. Nakonec si ho stejne koupi jak je zvykem na BF.

      0 0
      • maajkee  

        Pěkně jsi mu poradil, jen co je pravda…

        0 0
      • jecnak  

        Rozhodne, poradny balony na ten freerajd, at se dozene technika, pivni mozol a dalsi cyklostezkovy fantom bude na svete.

        0 0
      • biker82  

        Ty hele já ti nevím 120 sou zdvihy pro děti ne – do 150 bych možná šel, to víš štěrk na silnici drncá, výmoly a čas od času přejedu dokonce i obruvník.

        0 0
      • nitraq  

        A aby to dostálo BF normě na doporučování, tak musíš ještě trochu natáhnout původní rozpočet, takže tohle by mohlo být ideální:D

        0 0
    • waters  

      Zkus se poohlédnout po tom co mám v profilu, pokud se ti líbí. Jsem maximálně spokojen a v terénu dávám téměř vše + jsem si nechal zaplést silniční kola (přezouvání nedoporučuji je to za trest). S koutoučem byl trochu boj, kvůli synchronizaci dvou typů kol, ale nakonec jsem rád, že tam je;) Můj drahý zaskar visí na zdi a práší se na něj, vyčákává na závody, jinak vše na krosce;)

      0 0
    • šimlos  

      Obecně mám tady z toho radost,že se lidi vrací zpátky k podstatě a jednoduchosti.

      0 0
    • wanman  

      Připojím se do debaty ,podle věku už mám sjetý šestý gumy za půlkou(55) .Postavou na výšku stejný ale nějaký to kilo navíc od tvé váhy a taky jsem řešil problém jak dál a jaký kolo.

      Vždy jsem dával přednost silničce před horákem a přesedlal jsem kvůli zádům ,každý rok byl znát .Dojíždím na treku do práce skoro každý den a silničku jsem měl pro radost. Problém byl vždy po zimě ,kterou jsem jezdil jen na treku a nějak jsem se nemohl na tu silničku tak nějak zkroutit a tak jsem pořídil 29" a maximální spokojenost .Pláště 2,25" jsem vyměnil za 1,9" a kolečko jede jak dráha a hlavně záda jsou v pohodě .

      0 0
      • biker82  

        No to taky stojí za zvážení, jelikož se zády mívám problém…

        0 0
        • wanman  

          … no to je zajímavé ,jistě mě dáš za pravdu ,že než začnou bolet ,člověk o nich ani neví :)

          Tak jsem to vzal z druhého konce a snažím se tomu předejít a protože nejsem tak bohat abych si mohl dovolit narodit se zádama,která bolí z kola ,nechal jsem si udělat fit cyklo test,cena mě málem porazila ale teď už nelituji . mám nové sedlo ,přesně na míru ,zlepšeny posed a spoustu dalších maličkostí ,které jízdě na kole jen pomáhají.

          pokud můžu poradit ,nic neuspěchat tu 29" pořádně vyzkoušet at víš jak ti to sedne …

          0 0
          • biker82  

            No něco takového bych možná prubnul, ale nejdříve se musím rozmyslet zda tu cyklokrosku nebo ,,odlehčenou,, 29 – ale s těma zádama si mě dost nahlodal – v práci sedím ve fest předlonu kroutím se u toho jak a ty záda občas necítím a to je mi 32 let… na kole mě záda zatím moc neřeším, ale na silničce/cyklo­krosce nemám naježděno a je fakt, že tam člověk sedí v jiném předklonu – vždy jsem si sjel pár km na silnici.

            0 0
            • wanman  

              jak jsem psal vyzkoušet,půjčit si někde silnici a jezdit a jezdit minimálně čtrnáct dní aby jsi poznal co ti to udělá se zádama .Rozdíl rovný klacky X berany je velikej .

              0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
            • bradek  

              Taky můžes zkusit Velo test fest, nevím, jestli tam mají cyklokrosová kola, ale určitě tam maji 29ky a silničky. Já si tam vloni silničku půjčil a vím, že pro mě tudy cesta určitě nevede, to drncání bych dlouhodobě nesnesl, to raději budu jezdit pomaleji na pohodlnějším kole.

              http://www.ivelo.cz/testfest/

              0 0
    • stařík  

      Protože jezdím hlavně silnici, mám jako zimáka cyklokrosku.

      Fakt je, že projede lehčím terénem bez problémů (lesní cesty lepší polňačky). Ale pohoda a labuž to v tomto terénu není.

      Mám pneu se 35 mm hrubý vzorek a rozdíl v odvalovaní mezi silniční pneu 23 není dramatický. Na cesty mezi poli bych volil mtb 29.

      0 0
      • biker82  

        Aha, no uvidím, někde se k té cyklokrosce musím dostat a osahat si to.

        0 0
        • odik  

          Za mě cyklokroska!Svezl jsem se na staré silničce v terénu a byl jsem unešenej.Momentálně ji přestavuju na cykloklokros:-) ,brzo by to mělo být tak se pak pochlubím.

          0 0
          • biker82  

            Ok já s tím mám ještě tak 3 měsíce čas tak se pak pochlub jak to šlape.

            0 0
          • Jakobo  

            „Svezl jsem se na staré silničce v terénu a byl jsem unešenej“ Priste vyjed do pole na koleckovych bruslich, budes uneseny jeste vic. Fakt nechapu co to my za vyznam jezdit na silnicce po lese, to kolo na to prece neni stavene nemluve o pohodli?

            0 0
            • odik  

              Hele mezi silnicí a cyklokrosem není až takovej rozdíl mám tam pláště 622/33.Jel jsi někdy na cyklokrosovým kole ??

              0 0
              • Jakobo  

                Ale jo, spis nejak nechapu smysl te vety. To je jak napsat Vyjel jsem s traktorem na okruh vozu F1 a byl jsem unesenej! Co z toho, ze jsi byl asi vytrepany nebo ze ti nestacily prevody? Nevim.

                Prevody na silnici lehsi urcite das, sice asi nebude vychazet navarka pro smyk, ta mi treba nevychazi ani pro kompakty 50/34 na moji silnici. Detail.

                Brzdy asi nechas silnicni, zrejme cepy ram nema, vidlici snad vymenis. Jestli das sirsi plaste 622–33 netusim, mozna, pokud budes jezdit po suchu.

                Na tom singlovi co mam v profilu jsem mel plaste 622–32 a „v terenu“ to bylo pouzitelne, byla to CrMo ocel. Tim terenem myslim sotolinu, kterou projedes na jakemkoliv kole a ne v bahne po louce a mezi stromy.

                0 0
              • maajkee  

                Do kloudný silnice plášť 32 nenarveš :)

                0 0
                • nooski  

                  Do kloudné silnice nedáš ani 28mm silniční gumy ;-)

                  0 0
                  • Janes  

                    Tak tak, ani na tom svým veteránovi nedám víc, jak 25mm.

                    0 0
              • nooski  

                Mezi CX a silnicí je rozdíl dost. CX má položenější hlavu, kratší posed, delší rozvor a zadní stavbu, úplně jiné brzdy, někdy vyšší střed a samozřejmě obutí dělá taky velký rozdíl.

                0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
            • šimlos  

              Každý to má přece jinak.Pokud člověk nevyhledává těžší terén a jezdí po polňačkách a lesních cestách,tak tam se dá v pohodě jezdit na HT,pevňáku a nebo krosce.Já například fulla po roce a půl prodal,poněvadž jsem stejně byl v těžím terénu mátoha nebohá a na lehčí terén byl pak zbytečný,každou vyjížďku se mi stýskalo po svižnějším a jednodušším HT.

              0 0
    • bimjeam  

      Najuniverzálnejšie by bolo asi poskladať 29" HT na ľahkých zápletoch s karbonovou vidlou a dať tam nejaké jazdivé plášte typu thunder burt / race king. To by sa za 35kkč dalo myslím v pohode.

      Ak ale túžiš po žiletke a terénu sa skôr vyhýbaš cyklokroska bude asi lepšia voľba.

      0 0
      • biker82  

        No už už sem si říkal tu cyklokrosku – ale kolega na vrchu mě zas zvyklal těma zádama – budu si muset půjčit nějakou silničku na den a ozkoušet co to udělá se zády – z práce je mám docela zrasovaný.

        Jinak pokud bych skládal docela bych to viděl na tu pevnou vidlici a jezdivé pláště to jo. Koukal jsem, že v této ceně sou hotovky jen na odpružené vidli – takže buď to – třeba Canyon, Radon… nebo skládat a to bych vzal asi rám od RB mají novej 2014 za 6 tisíc to de myslím.

        0 0
        • MlokCZ  

          Sepiš si zásadní rozdíly těch dvou variant a u každého si urči, jak je pro tebe důležitý:

          • na cyklokrosce můžeš mít v horním úchopu u představce klidněo něco narovnanější posed než na 29" celopevňáku, takže nemusíš mítžádné obavy o záda (z příliš sportovního posedu)
          • i tak získáš při spodním úchopu daleko lepší aerodynamikou polohu apři úchopu za páky třeba podobnou
          • berany x rovná/vlajdy; tohle je velmi zásadní rozdíl a musíš si říctsám, co preferuješ; berany mají velkou variabilitu úchopů, přesto toneznamená, že tím jsou automaticky lepší pro každého (u mě jedenz hlavních důvodů, proč už nemám silničku, pro jiného to může býthlavní důvod naopak pro)
          • rychlostně na tom bude cyklokroska na silnici lépe, tady je rozhodujícífaktor aerodynamika a ta bude i při posedu dle prvního bodu lepší a na 29"celopevňáku takovou nikdy udělat nemůžeš, protože v tom posedu jsi pocelou dobu (a nemáš možnost přehmatávat na spodní jen na úseky, kde sejede rychleji a aerodynamika má větší význam)
          • šířka plášťů má vliv na valivý odpor minimální, je topředevším o typu pláště; já pořád hodnotím Schwalbe Super moto jakomůj nejrychlejší plášť co jsem jezdil a to má 2,35"; to je ale pouzevalivý odpor, pro průměr na silnici to není nejdůležitější faktor(když vezmu, že určitě nebudeš jezdit žádné super pomalé pláště, aleve všech šířkách budeš volit něco rychlejšího); užší pláště pakmají o trochu lepší aerodynamiku, ale to zase tolik neudělá, tady jestejně rozhodující posed; užší pláště jsou pak i o něco lehčí,což trochu poznáš na akceleraci
          • pro představu 29" celopevňák (na rychlých pláštích) x silnička mámrozdíl na průměrech 10%; na 29" nemám nijak extra chrtí posed (kdybychměl, tak bude ten rozdíl menší) a na silničce jsem vždy využíval spodníúchop pro rychlejší úseky; na cyklokrosce budeš pořád výrazně blížesilničce, protože spodní úchop beranů (to je to zásadní, co děláhlavní rozdíl)
          • jaké chceš pohodlí; 23mm silniční pláště x 35mm cyklokrosové jedost velký rozdíl; ovšem objemné pláště na 29" celopevňáku je rozdílještě daleko větší oproti cyklokrosce (a klidně tam můžeš mít objemnérychlé pláště, užší to nijak znatelně nezrychlí na stejném kole); na29" biku zůstane do budoucna možnost volit jakou šířku plášťů budešchtít; větší pohodlí nějaký ten vliv na záda mít může (záležíjaký je se zády problém)
          • co chceš občas jezdit za terény, bude to jen asfalt a pěkné cesty nebosem tam bude i opravdu terénu? Jakmile je to trochu více rozbité, tak objemplášťů je rozhodující, na celopevňáku se s objemnými plášti nanízkém tlaku dá lecos přežít (i slušné šutrové pole); na šotolinějsou pak objemné pláště stabilnější a úzké se slušně boří(zvlášť když je to trochu horší šotolina a není to hezky tvrdé ujeté);ono tedy i na celopevňáku už to může být ve více rozbitém terénuutrpení, ale pořád se to vůbec nedá srovnat oproti úzkým plášťům
          • celopevňák v případě objemnějších plášťů bude v trochu čivíce rozbitém terénu daleko lépe brzdit, bez odpružení je bržděnív terénu limitováno především trakcí předního kola, která jeu objemnějších méně nahuštěných plášťů mnohem lepší
          • na biku zůstane pořád možnost do budoucna tam případně dátodpruženou vidlici, kdyby si chtěl začít jezdit více terénu

          Celé je to ale hlavně o tom, co preferuješ za vlastnosti a jak moc se budeš dostávat do situací, kde bys využil výhody objemnějších plášťů. A jak moc ti záleží na rychlosti na pěkných cestách.

          Já bych třeba jezdit na cyklokrosce trasy co jezdím na celopevňáku nechtěl a to i přesto, že tak cca z 85% by to bylo na cyklokrosku povrchem vhodné a na některých vyjížďkách bych jezdil na cyklokrosce vyšší průměry než na celopevňáku.

          Já ale nemám ani tu motivaci (jak mi už nesedí berany) i kdybych tam neměl těch 15%, kde bych se na cyklokrosce děsně trápil (a třeba tak 5% nedal vůbec).

          A ještě vezmi do úvahy na jakých vzdálenost vyjížděk chceš zůstat. Do 100km je to pořád málo na to, aby byl jakýkoliv problém v tom, že celopevňák je pomalejší (v případě jezdivé trasy) a stejnou trasu pojedeš při stejném výkonu o trošku déle.

          Kdyby si chtěl jezdit i třeba 150km+ silniční trasy, tak tam by to zase bylo jiné a mělo by větší význam ten o něco vyšší průměr na cyklokrosce.

          Já tedy na celopevňáku nemám problém s trasami lehce pod 200km, které jsou z 95% po jezdivém povrchu. Každý to ale bude mít jinak.

          0 0
          • nitraq  

            Nepřemýšlel si někdy, že by si se stal spisovatelem?:)

            0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          • biker82  

            Díky za vyčerpávající info.

            Silničku jsem zkoušel jen na cca 15km a to bylo v pohodě, úchopy mi nevadily naopak mi to přišlo dobré na jak píšeš rúzné přehmatávání hlavně rozdíl z kopce a do kopce a ve stoje, ale jak bych se cítil po 100km nevím…

            Na MTB 26 jsem jel nejvíc 150km přišlo mi to takové ,,ubíjející,, hlavně po é 100 člověk šlape – nebo má ten pocit, že šlape a ono už to nejede hlavně do táhlého kopce na silnici.

            Ten terén, bavilo mě to, když sme jezdily s klukama, jenže parta se rozpadla a zůstali sme dva, kámoš si koupil trekové kolo, takže do terénu ani nechce a mě se samotnému prodírat někde lesem v terénu taky dvakrát nechce – takže to končí u maximálně turistyckých cest, ale to výmečně a spíše cyklostezky, polní cesty a takové ty rozbité asfaltky betonky co vedou kolem lesů, přes les a td…

            Překvapil mě ten rozdíl 10% u průměrů – čekal bych takových 20–30% – na té 100km po cyklostezce/silnice a krátké průjezdy po polnačce co sme jeli minule to je 5hodin s tým obídkem a pivkem – to jest když sme šlapali házelo to průměr cca 22–23 km/h když sme jeli trasu jen po silnici máme průměr kolem 25–27 – tak nějak jsem čekal, že bych na cyklokrosce šel třeba na 30–35 km/h že to bude prostě víc poznat.

            Ohledně brždění – 29 bude určitě lépe – větši kotouče, hydraulika, širší plášť…

            Ještě by mě zajímalo – jak jsou na tom karbonové vidlice v mrazech – není to potom choulostivější?

            Jinak co sem koukal 29HT za 35 tisíc vychází váhově kolem 11,5kg – pokud bych odmyslel odpruženou vidlici, což je – 1kg, dále bych místo běžných 2,25 dal nějaké 2,0 lehké – cca –0,5kg tak bych se u takového HT dostal na 10kg což je myslím, pěkná váha – nevím třeba by to šlo s dobrou volbou komponent i pod 10kg – u 29 bych možná zvažoval i jednopřevodník, pokud bych to skládal – rozsah na kazetě je dnes pro to co jezdím dostatečný. Což může hodit dalších 0,5kg dolů…

            Ta cyklokroska se pohybuje kolem 8,5–9kg.

            Co se zimního provozu týče – nějaká ledovka, uježděný sníh – předpokládám, že 29 tady bude asi lepší že – i když jsem se koukal, že se dělají pláště – tuším marathon s kuličkami i v rozměru na cyklokrosku.

            Jak jsem psal, asi to bude o tom si to hlavně projet na dlouhou trasu – skusím někde vyškemrat silničku na víkend třeba – ten posed je tam asi trošinku jiný než u cyklokrosky, ale tu nikde na víkend určitě neseženu.

            0 0
            • Datel Stepní  

              Karbonová vidlice vydrží výrazně větší mráz než ty :-)

              Přecházel jsem za krosu na cyklokrosku a těch 10% dle mého názoru sedí. Maximum tak 15%. Moc záleží na obutí.

              Jestli s tím kolem chceš jezdit na silnici tak neuvažuj o jednopřevodníku, to odstupňování by bylo nevhodné. V terénu nevím, ale jednoplacku bych nechtěl, myslím, že je to pro závody, ne pro hobby jezdce.

              Já jsem velice spokojen s cyklokroskou a 2× výplety (terén a silnice)

              0 0
            • Lance  

              odkud si

              0 0
            • MlokCZ  

              Do kopce mám rozdíl celopevňák na slickách x silnička nula nula nic. V podstatě na hranici měřitelnosti co udělá o trochu menší hmotnost silničky.

              Tedy rozdíl na celé trase byl daný profilem. Čím více kopců, tím menší rozdíl.

              A v dobách, kdy jsem na silničce neměl ještě dostatečně lehké převody, tak v náročných kopcích jsem byl dokonce i pomalejší (poslední silničky jsem měl ale v tomhle už poladěné, že lehké převody nechyběly).

              Rozdíl v průměru je individuální, záleží především na tom jak je poladěný posed na biku a pak také na výkonnosti. Čím výkonnější jezdec, tím jezdí rychleji a více se projeví aerodynamika. Já to mám změřené dlouhodbě dle srovnání tepák x konkrétní totožná trasa (při najíždění začátkem roku jezdím na celopevňáku i čistě asfaltové trasy totožné s trasami co jsem jezdil na silničce).

              V historii tu ale dával srovnání i třeba Rychlej turista, který je výkonností oproti mě úplně někde jinde (a podobnou výkonnost tu má jen pár dalších) a on má rozdíl celopevňák x silnička (a to ani ne cyklokroska) jen 5%, tedy dokonce méně než já.

              On ale má na celopevňáku výrazně chrtí posed.

              Postavit posed na celopevňáku chrtí jako má on, tak budu mít rozdíl klidně až na hranici měřitelnosti (tzn. hodně pod 5%).

              S takovým posedem bych ale na celopevňáku „umřel“ kvůli bolestem za krkem. A ani by mi nevyhovoval na ten občasný opravdu terén.

              Mrazy nejsou žádný problém pro karbon.

              0 0
              • standoslav  

                Chlape, ty tomu asi fakt rozumíš, musím kvitovat každé tvé , slovo, jinak za mne: s beranama je daleko lepší svezení, více úchopů,

                nechápu dnešní bikery bez rohů, já rovná ř. neudržím

                to že berany jsou úzké, je chu.ovina, do kopců držím řidítka u středu a i tak se mi zdá, že mi to jede

                0 0
            • MlokCZ  

              Co se týká hmotnosti, tak mám celopevňáka na 10,5kg v profilu.

              Oproti němu se dají vzít některé komponenty pořád v té požadované ceně lehčí, pod 10kg se dostat určitě půjde:

              • pláště vozím poměrně těžké (RaR 2,25" snake skin a Supermoto 2,35)
              • kola se dají lehčí, já preferoval tuhost a odolnost
              • pevnou karbonku mám těžkou kolem 800g, ale je opravdu tuhá (nemám rádna hodně lehkých karbonkách chování při ostrém brždění předníbrzdou, tedy cíleně tady hmotnost nešetřím)
              • Ergony 300g
              • sedlo 300g
              0 0
            • MlokCZ  

              Posed je takový jaký si uděláš, i když obecně bývá na cyklokrosce trošku kratší.

              U silničky ale není problém shánět něco s posedem blížícím se cyklokrosce (tedy např. zkusit něco spíše kratšího, kde u silničky bys třeba bral o jednu velikost větší).

              Posed a berany tak vyzkoušíš. Nevyzkoušíš některé jiné vlastnosti dané trochu odlišnou geometrií (hlavový úhel, delší zadní stavba, rozvor). To ale nemá vliv na posed samotný.

              0 0
        • jecnak  

          Hlavni rozdil mezi cyklokroskou a mtb je v jizdni dynamice. CX je hbite kolo, bez odpruzene vidle leti krasne vpred, je lehci, laka k dynamicke jizde. Co se tyce zad, na mnoha CX se da nastavit posed velmi pohodlny, ale zalezi na geometrii. Viz treba muj Crockett v Nasich bicich, ktery ma H2 hlavu, takze posed se da bez nejakych velkych kominku pod predstavcem nastavit dost pohodlny. Zvlast u CX je treba dobre zkoumat geometrii, protoze se vyskytuji jak zavodni stroje, tak velmi pohodlne randoneury.

          0 0
    • biker82  

      Chlapi ještě jedna zásadní otázka:

      Cyklokroska s kotoučema používá většinou kola z MTB 29 – jak je to s těmi plášti?

      Co jsem se koukal třeba ten Canyon má ty Crossride 29 – Mavic u nich píše použití pneu 1,5 až 2,3 – 19mm ráfek – ale ty pneu co se dávají na cyklokrosku jsou většinou nějaké 1,3 a míň ne? Možná, že to tu 1,3 ještě překousne, ale co ty ostatní…?

      0 0
      • MlokCZ  

        Na 19mm bikové 622mm ráfky můžeš klidně dát v extrému i 23–25mm silniční pláště, i když už to není úplně ono.

        U 33mm pláštů není co řešit, tam není sebemenší problém na 19mm ráfku.

        0 0
        • biker82  

          Aha – a proč tam tedy píší 1,5 a širší – neber to jako provokaci jen, mě napadlo, jestli se tím nechrání třeba když někdo pak na užších pláštích použije ještě jiné tlaky jestli to pak ,,nezlobí,, třeba…

          0 0
          • MlokCZ  

            To se musíš zeptat jich. V historii tu máš spoustu příkladů, kdy někdo jezdil i ty extrémnější kombinace typu 19mm ráfek a úzkých silniční plášť.

            0 0
            • biker82  

              Dobře, když nad tím tak přemýšlím asi je to ale určitě menší zlo, než když někdo jezdí na užším ráfku širší pneu že.

              0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
      • Siddha  

        Silničář, krosař, ale i každej kdo tuší co je to ISO by měl měřit v metrickejch jednotkách. Na silniční ráfek narveš plášť od 20 mm až do poměrně extrémních 42 mm umožní-li brzda a rám. To je parádní rozsah, takže to moc to neřeš a jezdi ;)

        0 0
        • biker82  

          No tohle ale právě není silniční ráfek ale MTB ráfek a výrobce u něj doporučuje rozsah 1,5 až 2,3 – proto jsem se ptal jak na tom jde použít plášť 30–35mm když 1,5 je 38mm – tedy užší pláště než jaké doporučuje výrobce ráfku.

          0 0
          • Siddha  

            když na širší ráfek dáš zcela hladké lehké pětatřicítky pláště a nabušíš na povolené maximální huštění tak poletíš

            když na silniční ráfek nasadíš cokoli v rozmezí 23–42 tak to bude fungovat. ps na ježdění „normální“ sportovně-silniční bych pod 25 mm pláště neuvažoval.

            takze si rozmysli co chces, kde chces jezdit a rozhodni se sam ;)

            0 0
            • biker82  

              No mě by hlavně zajímala ta varianta když na 19mm MTB ráfek nasadím třeba 25mm plášť zda to bude fungovat nebo už je to sebevražda – případně jaký nejužší se dá na ten MTB ráfek ještě bezpečně nasadit.

              Se ptám páč na ty crossky s kotoučema dávají MTB ráfky no – většinou.

              Případně bych pak musel řešit druhou sadu kol a nechat vyplést silniční ráfek na mtb náboj pro kotouč.

              0 0
    • biker82  

      Další dotaz – ty cantilevery – brzdí to stejně jako na starém MTB s těmito brzdami případně s Véčky – nebo je to trošku jiné brzdění – takle blbě se ptám jelikož čekám určitě nějaký rozdíl na pákách co se tahu lanka/přepákování týče než u MTB.

      0 0
      • Siddha  

        Brzdí hůř. Jinak se to dávkuje a tak. Se silničníma pákama jsou daleko líp sladěný silniční brzdy, ale i kantilevry frčí a rychle si člověk zvykne. Některé modely se celkem debilně nastavujou, to je jedna z věcí, který stojí za to ověřit na konkrétním modelu.

        0 0
        • Vilém  

          Ja teda kdyz se svezl na cyklokrosce s cantikama, tak mi prislo, ze to nebrzdi vubec:)

          Kdyz jsem jezdil horaka s canti, tak to byla vcelku pohoda.

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
      • Johnnyxjr  

        Mám jateční váhu 90–95 používám tyhle brzdí to celkem slušně ale oproti klasické silničce je to tak o 20% slabší

        0 0
        • jecnak  

          Zkus lepsi spalky (Coolstop Salmon). Ty od Shimana blbe brzdi a jeste nici rafek.

          0 0
          • Johnnyxjr  

            Díky prubnu je

            0 0
          • nooski  

            Se Shimano špalky souhlasím, ale doporučím za sebe trojbarevné BBB nebo Force, brzdí ještě lépe, než ty lososové.

            0 0
        • biker82  

          Aha díky, no asi budu stejně raději hledat něco s těma kotoučema,ale zas tohle by mělo tu výhodu, že tam můžu prdnout i silniční pláště, to u těchkotoučů leda že by to bylo vypletený na silniční ráfky…

          0 0
    • biker82  

      Zdravím chlapi. Tak jsem se dostal k jedné staré silničce – favorit – ale má to ,,nové,, záplety (za 5000 na remerx) a jsou tam dualy, pláště tuším 28mm. Nic moc ale tak na zkoušku toho posedu – no měl jsem možnost půjčit si to na hodinku tak jsem vzal takové rozbité asfaltky a polňačku no akdyž shrnu pocity došel jsem asi k tomu.

      Na silnici to jelo pěkně v horním úchopu se mi sedělo pohodlně na spodním to byla docela makačka na ruce -záda za tu chvilku ani nebolely (trošku jo, ale letos sem seděl na kole podruhé tak to může být i tím).

      V ,,terénu,, to ovšem bylo o poznání horší – jednak jsem zjistil, že velice snadno zapadne kolo – to se asi dalo čekat no pláště nejsou teréní, ale nebyly ani zcelahladké, ale největší problém pro mě byl manévrování – prostě ty řídítka mi v na té polní cestě přišli strašně úzké a blbě se mi manévrovalo – to byl pro mě asi největší problém.

      Nevím na kolik to bylo ovlivněno ,,starým laciným,, kolem, ale myslím, že co se ovládání v terénu týče asi to diametrálně odlišné nebude.

      Pokud bych se měl teĎ rozhodovat na základě tohoto poznatku asi bych šel přeci jen do té 29, jelikož to manévrování mi bylo hodně proti srsti.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • jonti  

        Silnicni riditka se taky delaji v ruznych sirkach, jestli ten favorit mel puvodni favoritacke, tak tam to byl extrem, stejne jako geometrie. Vubec bych to nebral jako duvod jestli brat cyklokrosku nebo ne.

        0 0
        • jecnak  

          Presne tak. Favorit nema nic spolecneho s kvalitnim silnicmim kolem a uz vubec ne s cyklokroskou. Rekl bych, ze je to stejny odpad, jako se prodavaji MTB v supermarketech za par tisic. Taky se z toho neda usuzovat ze MTB je na ho…

          0 0
          • Johnnyxjr  

            Nejlepší bude když si počká ještě měsíc a zajde se podívat sem

            http://www.forbikes.cz/…ntercept.asp

            loni to bylo celkem dobry mohl se během dne posadit na několik strojů neplatil žádnou kauci a tam se rozhodne. Nebo stačí obvolat prodejce v okolí testovačky už určitě budou na skladu.

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
            • biker82  

              Na to bych se zajel podívat.

              0 0
              • Johnnyxjr  

                Jestli pojedeš tak si vem na pátek 28 volno o víkendu je tam strašně natřískáno.

                0 0
                • biker82  

                  Aha díky za tip.

                  0 0
                  • Johnnyxjr  

                    Jinak přímo na místě můžeš dostat od některého prodejce i docela zajímavou slevu tchán tam byl před 2 rokama a dostal od scottu 2× slevu na nákup nového kola 15% jak se říká líná huba.

                    0 0
    • 159753  

      já osobně bych podle tvého popisu zvolil fitnesku..

      výhodou je silniční geometrie, rovná řidítka, která jsou podle mě pohodlnější a hlavně oproti cyklokrosu to, že můžeš nahodit díky V brzdám široké pláště a vletět tak někam i mimo..

      mám to z osobní zkušenosti..zkoušel jsem silničku, měl jsem to celokarbon, ale např v alpách mi nevyhovovaly dlouhé sjezdy, kdy člověk ležel na brzdách (ale to může být jen můj psychický blok). Navíc to člověk díky silničním brzdám (a tím pádem nemožnosti vyměnit plášť), nemůže použít nikde jinde.

      Momentálně mám celokarbon fitnesku, na silnici paráda. Je to pohodlné, ale zase to jede. Když jsem jel do alp, kde byl štěrk, nahodil jsem 700ky Schwalbe Smart Sam a frčel jsem (vyzkoušeno totiž, že silniční plášť 20 km ve štěrku rozseká). Bacha ale třeba na fitnesky od Giantu, ty mívaj silniční brzdy.

      29 v karbonu testuju momentálně, ale tu mám určenou do opravdu bordelu, na silnici mi to nepřijde ono. Hold úplně univerzální kolo prostě neexistuje.

      0 0
      • MlokCZ  

        Jak může mít nějaké kolo bez beranů silniční geometrii?

        Když nastavíš posed na fitnes kole stejně jako horní úchop beranů u silničky, tak to pojede znatelně hůře.

        Když nastavíš posed na fitnes kole stejně jako spodní úchop, tak to sice pojede, ale chudák jezdec (bez možnosti po celou vyjížďku přehmátnout na horní méně agresivní úchop).

        Tedy jedině se tu nabízí varianta Rychlej turista. Ovšem úchop za korunku vidlice není pro každého :-)

        0 0
      • Johnnyxjr  

        Ještě jsi zapoměl hlavně bez sedla.

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • biker82  

        No nevím to už bych asi vážně šel do té 29 a měl případně možnost použít široké pláště do terénu. U cyklokrosky mě zas bralo nahodit druhá kola a mít silničku – fitneska mi přijde taková ,,málo,, využitelná.

        Nic budu hledat dál kluci nahoře psali, že sem projel nějakej šrot, že to nemá s cyklokroskou nic společného…

        0 0
        • FL  

          Přesně tak, fitnesky jsem se taky zbavil, protože mě vždycky štvalo,že jsem přes šotolinové cesty musel přenášet(pláště 23). Teď jsem už druhým rokem majitelem ručně skládané cyklokrosky a nemůžu na ni dopustit. Mám dvě sady kol silniční a „teréní“ a tato kombinace je k nezaplacení. Pokud nejsi příznivcem jízdy v moc obtížném terénu, tak jdi do cyklokrosky.Hodně štěstí s výběrem.

          0 0
      • nooski  

        Do cyklokrosky se dají narvat širší pláště, než do fitnesu. Cantilevery umožňují použití širších plášťů, než Véčka (limitem je stejně rám, ne brzdy) mini-V brzdy se dají jezdit i na krosu. Hodně krosek má dnes i kotouče, kde tyhle blbosti už vůbec není třeba řešit. Pokud má fitnes silniční geometrii, tak tam i 30 gumy prostě nenarve atd. atd. Prostě si pleteš pojmy s dojmy a házíš tu nesmysly.

        0 0
    • biker82  

      Chlapi další ,,věcná,, jak je to u karbonové vidle s kotoučema s tuhostí pod 90kg …? Pevná osa nebo tak něco se zde asi nevede – nebo nevšiml jsem si toho a ty karbonky vypadají dost tenké a pokud je tam kotouč a člověk váží 90kg nekroutí se to?

      Další věc – našel jsem kolo FOCUS MARES AX 1.0 – má to hydraulické brzdičky SRAM S-700 -co semi zdá trošinku divné je, že všechny kola FOCUS od 30 do 40 tisíc mají váhu 10 – 9,3 kg což se mi zdá trošku moc na cyklokrosku v této ceně a konkurence je o 1kg v průměru lehčí.

      Jak jsou na tom třeba kola a díly CONCEPT – neznám a FOCUS používá tyto díly.

      0 0
      • raceman  

        jestli tě zaujalo něco od Focusu, napiš mi maila, třeba bych pro tebe měl pěknou nabídku ;)

        0 0
        • biker82  

          Nojestli tyhle kola prodáváš, tak bys mi to mohl vysvětlit :D

          Jak je to s tou kotoučovkou na karbonové vidličce pod 90kg? kroutí se to nebo ne – dá se sehnat model s pevnou osou nebo to tady neexistuje a je to jen záležitost MTB?

          Jak moc velký rozdíl je mezi těmi hydraulikami S-700 a mechanickými kotouči – prý ta hydraulika co jsem se dočetl je značně zmenšená oproti MTB opět.

          Jak jsou na tom ty dodávané kola CONCEPT EX – v testu psali, že jsou šíleně těžký a doporučují výměnu spolu s plášti – takže předpokládám, že tu nadváhu asi dělají ty kola a možná zbytek těchto konponent – jelikož u rámu byla poznámka, že je lehoučký, sada má běžnou váhu a konkurence se stejnou sadou a AL rámem i na kotoučích je o 1 – 1,5 kg lehčí.

          Zatím zbírám co nejvíc info o cyklokrosce jelikož jsem na ní nikdy nejel a pořád váhám mezi ní a 29 pevnákem.

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          • nooski  

            Na všechny silniční hydrauliky od Sramu je svolávačka kvůli možnosti selhání, takže bych s hydraulikou u američanů počkal. Hydrauliky dělají tak dlouho a stejně je neumí udělat pořádně..

            0 0
            • biker82  

              Aha vidíš tak tohle by mě ani nenapadlo po těch letech co dělají na MTB. No tak v tom případě se mi jeví lepší ty mechanické – ty třeba za 5 let půjdou vyměnit – jen tedy stále nevím ohledně té váhy – jak to v těch testech vždy tak zdůrazňují, tak fakt nevím co od toho čekat s těmi 90kg…

              PS: A hubnout nechci :D

              0 0
          • raceman  

            ahoj, na většinu věcí už ti odpověděl ječnák, já měl na cyklokrosce cantiky, takže žádné osobní zkušenosti s kotoučovkama nemám..

            kola jsou opravdu low-end, tak jako u většiny značek v této cenové hladině, ale na zimu a do škaredého počasí poslouží dobře ;) komponenty concept jsou taky „obyčejné“ s ničím ultralight nepočítej..

            k těm sram brzdám, podle tohoto odkazu http://www.cpsc.gov/…ycle-Brakes/#… není svolávačka na všechny, ale jen na vybranou sérii… tu zjistíš podle sériového čísla na brzdě..

            0 0
      • jecnak  

        Nejaky krouceni u vidle na CX nepozoruju ani nepocituju. Co se tyce hydrauliky, tak jak pisi vyse, je na ne svolavacka. Vaha je v tehle kategorii a s kotoucema celkem normalni kolem 9 az 9.5kg. Pul kila se da shodit na kolech, dalsi pul na riditka/predsta­vec/sedlo/sedlov­ka. Cca 100g pak na kazete az ji ojedes. Cantikovy CX jsou o cca o 0.5kg lehci ve stejne cenove kategorii.

        Jinak co se tyce cantiku, tak po par vyzkousenich na cizich kolech vim, ze bych se k nim rozhodne vracet nechtel a to ani na zavody.

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    • jIrI___  

      Existuje nějaký low-cost silniční rám a vidlice s úchyty na kotoučovky?

      0 0
      • jecnak  

        Spyder dela. Viz Nooskiho stroj v galerii – dela se i na kotouce.

        0 0
        • Peslezedirou  

          Už jsem na něj koukal, ale zarazila mě geometrie, přišel mi dost krátký, včetně hlavy tu bych rád vyšší, nikde jsem bohužel nenašel slingový rám na CX na nízkorozpočtovou stavbu.

          0 0
          • jecnak  

            Jsou dve verze geometrii na CX – kratky ram + dlouhy predstavec + setback sedlovka a opacne. Tyhle ramy navic byvaj vyssi aby se s nim lip slapalo v zatackach. Kratsi ramy se tlaci vic v Evrope, delsi vic ve statech. Je to dany tim, ze v Evrope se jezdi vic rovinaty zamotany CX a ve statech je vic kopcu, pripadne se ve statech jezdi i vyslovene sotolinovy 100+mil zavody. Takze bych se poohlizel po nejaky jety Kone, Treku, Fuji z Ebay. Blby je, ze vetsinou nechteji posilat mimo kontinentalni USA.

            0 0
            • Peslezedirou  

              Díky, cx není nutná, ale tak nějak koukám na net a říkám si, kdyby náhodou :-)

              0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.