29" lehká a pevná kola na Enduro

211 nepřečtených
  • X-biker

    Chci si nechat zaplést 29" kola na enduro/FR

    1. chci co nejhlasitější zvuk zadní náby ( na Chris King 14tis nemám a plastový kelímek do špic nechci :-) )
    2. pevnost (32 špic)
    3. váhu ideálně okolo 1800g

    Moje představa je zatím HOPE PRO II EVO ( 142×12mm na XX1 kazetu) + ráfky ZTR Flow EX

    Výplet nejpíše: Sapim Race nebo DT Swiss 2,0/1,8/2,0

    Dokáže někdo říct přesnou váhu? Má tuto kombinaci někdo, nebo někdo z místních stavitelů to nevyplítal?

    Případně jiný výplet, ale moc nechci jit do extrému pro pár gramů, bude to jezdit bikeparky atp.

    Případně co kdo máte vypletené a otestované a zvážené.

    Cena max 15tis.

    PS: vím, že jsem loni zakládal vlákno na 650b, ale to je váhově trochu někde jinde a 29" vládnou světu (sorry musel jsem si rýpnout, ale fakt to jede :-D )

    0 0
    • Singlespeed  

      http://www.wheelbuilder.com/…culator.html

      Hmotnost nábojů Hope si najdeš na netu.

      0 0
    • JakeF  

      Na Hopech a Flow EX si můžeš o 1800g nechat tak možná zdát… Tam budeš tak 2100 podle použitejch drátů.

      Já zaplétal na svoje Enduro 29 tohle: 1971g (913/1058g) – EX471 29", DT 350 15/12mm, DT Competition 2.0–1.8–2.0, DT ProLock Alu + washers. Celkově můžu doporučit, v bikeparku zažily dost a zrovna před pár dny jsem kontroloval napětí a pořád drží jak nový, pár ran do patky taky bez ztráty kytičky a to jsem posledně DHR 2 procvaknul nadvakrát i bez duše :D.

      Jinak na Hope bych se v klidu vysral, DT 350 jsou podle mě ve všech ohledech lepší, ale je fakt, že neřvou tolik a nejsou v barvičkách… S tímhle rozpočtem by ses možná vešel i s DT 240, který minimálně dřív byly hlasitější. Ale osobně bych spíš nechal 350 a přitlačil na drátech za Sapim CX Ray.

      0 0
    • alinceb  

      29ery imho fakt světu nevládnou a už vůbec ne světu endura. A CK náby zas tak hlasité nejsou, spíš mají ten zvuk hodně specifický.

      Že jsi to ty, tak jsem ti to naházel do DT spocalcu a vyšlo mi, že 2–1.8–2 drátama a mosaznýma niplema budou vážit cca. 2030g. Pokud bys dal dráty CX-ray (to by se do ceny mohlo vejít), tak by byla hmotnost cca. 1880g (počítám stejnou hmotnost drátů jako DT Aerolite).

      Pokud chceš lehčí kola, tak vez mi WTB KOM i25 – tam sundáš 160g jen na ráfkách a budeš kolem 1850g i se Sapim Race, s CXray budeš ještě o kus níž…

      0 0
      • JakeF  

        Kom i25 do bikeparku na E29, tak určitě :D možná kdyby si vždycky místo oběda a pak večer u televize přeplet nový ráfky :D.

        0 0
        • alinceb  

          Vzhledem k tomu, že je celkem malý, tak imho taky nebude vážit úplně hodně. Taky samozřejmě hodně záleží, jak moc má čistý styl a jaké vozí tlaky (tzn. kolik a jak velkých ran ty ráfky schytají).

          0 0
          • JakeF  

            To samozřejmě záleží, ale když vyloženě píše, že nechce jít pro pár gramů do extrému, tak Kom i25 ten extrém jednoznačně jsou, to fakt nejsou ráfky do bikeparku a už vůbec ne na 29ku.

            0 0
            • kubad  

              S tím parkem souhlas, s endurem taky, na trail ok

              0 0
            • alinceb  

              Jsem na to zvědavý. Vozil je TJK se skoro metrákem a teď je budou vozit dva kámoši (jeden má kola po TJK a druhému budu zaplétat), kteří mají oba taky kolem metráku. Sice to budou 650b, ale zas váhově jsou jinde a nakládájí tomu dost.

              0 0
        • Radek Broz  

          Řekl bych, že když někdo chce v bikeparku jezdit na 29, tak už je dost jedno, co na to navěsí :P

          0 0
      • alinceb  

        Ještě by šlo, pokud bys oželel 32 drátů a barvičky, vzít tohle nebo tady v setu s gumama . Pokud je tam stejný ořech, co na všech W35, které jsem slyšel, tak těžko seženeš něco hlasitějšího…

        0 0
        • kadett  

          Můžu souhlasit,že náby od Syntace jsou nejhlasitější co jsem zatím slyšel… :D Můžu pak udělat aji video té mordy.

          0 0
          • alinceb  

            Včera nám TJK posílal video…:)

            0 0
          • McBlacky  

            hlasitých nábojů je X, ale většina jen když jsou nedostatečně namazané. I DT rohatky nebo fulcrum factory náby umí dělat echt bordel.

            Ono pokud chce někdo natočit video, kde rachtá nába jako prase, tak tam prostě dá řídkej olej.

            0 0
            • kubad  

              ale sem se musí dávat jen řídký olej :D

              0 0
              • McBlacky  

                jasný no ale 0w20 bude hlasitější než 5w40 nebo 10w40 který se dává asi nejvíc. Možná to nejsou úplně ty správný čísla, mám doma oleje 5,10,15 a rozdíl obrovský – 5 a 10w používám na Mavic ořechy, na DT rohatky 15w, na fulcrum vazelínu atd

                0 0
                • MlokCZ  

                  Když se tu řešila ta hlasitost, tak by mi zajímalo novější typ ořechu Mavic.

                  Jde mi o dobře namazaný ořech a aby bylo vše co nejtižší. Fulcrumy když máznu vhodnou vazelínou, tak jsou úplně tichoučké. DT 350 když jsou dobře namazané, tak jsou také skoro úplně tiché (nepatrně hlasitější než Fulcrum, ale také pohoda).

                  Starý Mavic ořech byl také vcelku tichý, když byl dobře namazaný.

                  Ale co s tím novějším Mavic ořechem. Ještě jsem u něj neexperimentoval s nějakým jiným mazivem (Mavic ořechy jsem do teď mazal vždy originál Mavic olejem, ale to platilo pro starší typ ořechu).

                  A v originále (tím myslím nový) je pěkně hlasitý. Už dříve jsem ho chvíli měl, ale to jsem pak brzy prodal (musel jsem tenkrát chvíli jezdit kombinaci Mavic SX vzadu a Red Zone XLR vepředu, protože tenkrát ještě nebyly Red Zone na X-12osu, pak jsem ale brzy zadní vyměnil také za Red Zone XLR, když se objevilo na X-12 osu).

                  A teď mám na 29" fullu XLka, se kterými jsem spokojen. Jen ten ořech by snesl trochu ztišit. Půjde 48 POE s klasickým řešením západek ztišit? Snesl by novější ořech Mavicu máznou vazelínou?

                  0 0
                  • scret  

                    vidis a ja mam uplne opacny problem, me se zda naopak moc tichy:))

                    kdyz byl novy, tak supr.. Jenze pak jsem si rekl, ze ho po nejaky dobe precijen vycistim a trosicku maznu.. a od ty doby je tissi, se mi zda:( mazano mavic olejickem…

                    Mozna zkus dat o par kapek vic oleje a pomuze to… Vazelinu mozna nejakou hoodne ridkou, anebo spis hustsi olej by treba pomohl…

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Hustý olej zkusím určitě. Právě mě ale zajímalo co to až snese, než se začnou lepit praporky. Jak teď není s dětmi čas, tak bych raději jezdil bez problémů a nechtěl řešit protáčející se ořech na vyjížďce.

                      A když už tam není kluzné ložisko jako u starého Mavic ořechu, tak by to mohlo snést hustější mazivo než starý Mavic ořech.

                      0 0
                      • scret  

                        je mi jasny… deti jsou slusnej zrout casu…

                        Pak sem napis vysledek zkousky… ikdyz jak jsem psal, mam opacny problem…:) Pro mne idealni zvuk jsou treba Hope naby, Syntace apod.

                        0 0
                  • TJK  

                    a jak je reseny? je to praporkovy system s jemnymi zuby na praporcich nebo rohatkovy system jako ma DT… pokud praporkovy, tak bych asi ridsi vazelinu mozna zkusil, pokud je to system DT tak rozhodne ne… je tam velka stycna plocha a to by mohlo delat problem s nedostatecnym kontaktem a protocenim orechu

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      2×2 praporky. Tedy vždy ve dvojici zabírají dohromady a obě dvojice jsou oproti sobě posunuté o půl polohy a tím to dá 2× 24 poloh, tedy výsledných 48 POE.

                      Starý Mavic měl ale také klasické praporky a musel se mazat olejem. Ale tam bylo ještě navíc to kluzné ložisko.

                      0 0
                      • TJK  

                        ja bych videl ten olej prave kvuli tomu lozisku… imho praporky jako takove jsou mene nachylne na proklouznuti.. tim ze ty plechove pruzinky jsou silne a tlaci velkou silou na malou plochu.. takze vetsinou tu vazelinu pretlaci a drzi to dobre… naproti tomu ma DT jen 3 pruzinky ktere tlaci celou celni plochu a tam uz vrstva vazeliny muze delat problem… myslim ze kdyz pouzijes nejakou lehce ridsi vazelinu a nebude ji tam tuna.. tak bys tomu ublizit nemusel…

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          U starého Mavic ořechu to bylo určitě kvůli tomu kluznému ložisku. Nenamazané nebo nevhodným mazadlem namazané udělalo furtšlap.

                          Třeba u Fulcrum ořechu jsem si postupem času dovolil různé vazelíny a to ne zrovna řídké. A zatím se mi na nich nepovedlo ani jednou prošlápnout naprázdno, že by nezaskočily zápatky. V mrazech už s tím ale ani nejezdím, kde je to pak náchylnější.

                          V každém případě jak už jsem psal výše, tak když je málo času na ježdění, tak se mi to nechce moc testovat a zajímalo mi, jestli už to někdo neotestoval, kde je ta hranice, abych to jednou máznul a nemusel to opakovaně řešit.

                          0 0
              • TJK  

                jinak vime co se stane kdyz namazes vazelinkou :-D

                0 0
    • Bafoon  

      Hope Pro2 evo, WTB i25, mosaz niple, sapim strong dráty, zalepené nipl/drát

      0 0
    • bimjeam  

      Nejako mi nejde dokopy ľahké+tuhé+en­duro v jednej vete

      Môžeš zvážiť aj nejaké lacnejšie náboje , napr. bitex (6 praporkov) alebo novatec (4 praporky)

      alu niple by som na enduro tiež nedával.

      Možno by stálo za úvahu dať zviazať výplet karbónom…

      Ráfik podla toho koľko vážiš a koľko tomu nakladáš, ale ak nezávodíš a nechceš na bedňu, tak by som sa u endura na hmotnosť kolies vysral, resp. to nehrotil

      0 0
    • logoman  

      Neresil bych zapletani a vzal tohle :-)

      http://www.tnc-hamburg.com/…--28926.html

      0 0
      • Hnoj  

        Tak tohle je ******* od začátku do konce…

        0 0
        • logoman  

          Tak urcite, at to postavi na wtb s patkama z masla, gl …

          0 0
          • Hnoj  

            MAVIC taky nemá zrovna tuhý ráfky a většinou když patku rovnáš, rovnou to praskne, WTB se aspoň nechá narovnat :-) A po pravdě, rozsekat ráfky tím, že s nima zvoníš o šutry je IMHO jezdecká chyba, ne problém ráfků…

            S MAVICem je špatně snad úplně všecko, od nábojů až po ráfky. A dostupnost ND je komedie plná omylů…

            0 0
            • alinceb  

              Navíc celkem drahá komedie…

              0 0
            • goofy  

              Já si říkal, že zrovna patky u Maviců jsou celkem v pohodě. Nevíš jak je na tom EN 821 ve 26 verzi? Je to taky takové bláto? Dost o těch ráfcích uvažuji.

              0 0
              • Hnoj  

                Nevím, naposledy jsem rovnal XM719. Bylo to ohlé cca 45° dovnitř, vzal jsem to lehce do kleští, jako obvykle a kus ráfku rovnou uletěl jak jsem zabral. Podotýkám, že jsem za to nebral ani moc silou…

                0 0
                • McBlacky  

                  ty tlustý hliníkový ráfky (slr, sl, xl,..) se vpáčí dovnitř a vznikne hrana lomu, která popraská. Tlak na UST to drží do tý doby než to zkusíš rovnat a ulítne to, nebo do toho znova praštíš a ulítne to.

                  ZTR ráfky při stejném poškození na hraně lomu neprasknou, ale je otázka jestli tak narvaný ZTR dál vozit ;)

                  0 0
                  • jeniiiik  

                    Nesmí se rovnat klestema, pacit a tak…mi se nejvice osvedcil sverak, plastove celisti a pomalicku rovnat. Rafku uz jsem tak ,,opravoval" spoustu a casto to ani nejde poznat.

                    0 0
            • logoman  

              Prave, ze s mavic rafkama mam jen ty nejlepsi zkusenosti. V tom mi prijdou top. Ano maji pochybnou nabu, Ale moje funguje dobre. Vzhledem k tomu, ze mi drzi docela prasarny zadni kolo s pouze 20 spicema (ruzny nedotazeny pokusy o whipa) bych tem 24 spicim dost veril. Urcite to nejsou nejtuzsi kola na svete, nicmene toho pozerou hodne.

              0 0
            • wilda81  

              Dostupnost čehokoliv rozumného je u nás v ČR (tragi)komedie.

              0 0
        • jeniiiik  

          Co je na nich blbě?

          0 0
    • scret  

      do tyhle vahy se dostanes mozna tak s 26kama:)

      Aktualne jsem nechaval zaplejtat 29 kola u Hnoje na Bitex nabach (vahove tusim cca jako Hope), WTB Kom 23 a Sapimech, niple klasika mosaz… Vaha cca 1900?

      0 0
      • JakeF  

        Tak šlo by, jsou lidi, kterým vysoký střed na E29 vadí… 2 mouchy jednou ranou :D.

        0 0
      • Atilla  

        A bitex drží? Chci si nechat u hnoje zaplést kola do parku. Ty flow EX jako zatím dobrý, ale už musím zase centrovat a tentokrát i předek.

        0 0
        • scret  

          visco, nemuzu posoudit, prtze to mam na celoHT 29 Werku… jezdim s tim po cyklostezce s prckem v sedacce… takze kola maj tak cca 200–300km najeto teprve… a zadny praseni…

          Ale tvarej se slusne…

          Hnoj je jeste v BC ne?

          0 0
    • jeniiiik  

      Bože už zase…:-D

      0 0
    • Mutant Marana  

      Chces lehky 29kola a nemas na ne, to je potiz. 29 1800g proste zaplatis…jo vlastne nezaplatis :D

      0 0
      • scret  

        …vis co Saso?:)

        0 0
      • X-biker  

        Potiž je v tom, že teď tam mam carbonove kola za 40tacu a nechci je zbytečně zničit takže je dam na stumpjumpera a na enduro chci zaplést něco odolného ale nemusi to byt kovadliny a bude z nej parkovy otloukanek :-)

        Btw: oblečený i s baglem mam do 80kg, jezdím relativně čistě, ale letos bych chtěl po zlomené kličce a po nudné bojácne sezóně zase začít posílat nějaké přiměřené pekla :-) Takže tak…

        0 0
    • kubad  

      HOPE PRO II EVO + ZTR Flow EX +Sapim Race nebo DT Swiss 2,0/1,8/2,0 + mosaz niple

      2060g

      HOPE PRO II EVO + ZTR Flow EX +Sapim CX Ray + mosaz niple

      1945g

      s WTB Frequenci I25 cca to samé

      s DT EX 471 29" ušetříš cca 30g celkem

      WTB Kom budou asi moc lehké a nedostatečně odolné

      s DT 350 budou váhy cca stejné

      za 15 by ses vlez i do varianty s Sapim CX Ray

      0 0
      • honhav  

        zkusil bych ztr, i25 v 650B jsem na enduru pomerne dost pomuchlal – myslim ze jim nesvedcila kombinace rockgarden a nizsi tlaky (i kdyz je to samozrejme chyba jezdce). Na druhou stranu i pomuchlany drzi tlak bezduse dobre…

        0 0
        • alinceb  

          Ty ale taky vážíš kus přes metrák, že…?

          0 0
          • honhav  

            jojo, tech minimalne 105–110 s baglem tam bude trvale…

            0 0
            • alinceb  

              Já si říkám, protože když jsem tě viděl na Rychlebách, tak z tebe šel strach…:D

              0 0
    • goofy  

      U toho tvého požadavku je jediný problém. Blbý rozměr kol. ;-) Zbytek by nebyl problém. :-)

      0 0
      • X-biker  

        Vtipné :-) 26" jsem jezdil 18let, 650b nějaké testovačky a doma byl stump evo 650b 2015, ale nevidím v tom nic extra. Každý máme to svoje, drzme se tematu :-D Topic valka průměrů je určo jinde…

        0 0
        • JakeF  

          Čistě tvoje chyba… Přijdeš na BF a netušíš, že na 29 se nedá zatáčet, skákat a vůbec to nechce zrychlovat, navíc je to těžký. Měl ses přijít poradit, než jsi takovou mrdku koupil, odešel bys s GT Grade a byl spokojenej.

          0 0
          • goofy  

            Přesně tak… :-D

            0 0
          • X-biker  

            Tušil jsem, že 29" je hrozny traktor a nezataci a bude vážit až 13kg a byl jsem odpurce, ale stačila hoďka a šel jsem rozbít prasátko :-D

            Hlavně jsem tušil, že na BF coby bikovy FB budou z větší části zase žvatlat všichni chytraci o všem jinem než o tématu, 3/4 členů mele ho*na co někde četli nebo slyšeli v hospodě u piva od vedlejšího stolu a pak jsou nejchytřejší znalci, ti co k tomu maji co říct račí nemluví, protože by to dopadlo jak říkám, válka slov :-D chapu, je to forum, je to diskuze, ale nesbirame příspěvky, ale reálné zkušenosti a informace z kterých můžeme těžit a něco získat. Plka se u piva nebo s dětmi ty to sežerou… Timto se nikoho nechci dotknout a na nikoho to nesměřuji, kdo ma rozum pochopi, kdo ne ať plka s dětmi :-D

            0 0
            • JakeF  

              No vidíš, to jsi tušil správně :D. Tak se smiř s tím, že 29ku by si koupil jen debil a v bikeparku se s tím nedá jezdit a až to budeš zaplétat, tak hlavně dej ProLock nebo SILS niple nebo do obyčejnejch aspoň kápni Loctite proti povolování, jinak je ta tvoje vymyšlená kombinace v pohodě, jen pokud zbyde rozpočet, tak přitlač na CX Ray dráty.

              0 0
        • goofy  

          Já jsem spíš chtěl jenom zmínit ten fakt, že u tak velkých kol musíš buď přitlačit, nebo se holt smířit s tím, že to bude vážit víc. Ono je to prostě vlastnost těch kol. Sice to vypadá gram na ráfku tam, gram sem, ale dohromady už je to dost.

          0 0
        • logoman  

          Tak zrovna stump evo 650b je dost shit kolo, dementni geometrie …

          0 0
        • wilda81  

          Topic „Lehká a pevná kola na Enduro“ je též jinde, tak ses měl držet tématu sám ;) Se nediv, že tu pak lidi placaji blbosti mimo téma.

          0 0
    • Tehu  

      Když už se to tu opět řeší, nebylo by dobre, kdyby místní zapletaci předhodili nějaké aktualni nabídky dle požadavků ? Bylo by dobre i cenově pac určité máj lepší zdroje než my co hledáme zapletene sady na netu… :) Dále myslím že malokdo si bude kola zapletat sám… Dík za pochopení.

      0 0
      • alinceb  

        Když víš, kdo tady zapletá, tak si je poptej, ne? Kdo má tušit, jakou máš představu a budget?

        0 0
      • X-biker  

        Toto se řeší přes soukromé zprávy ;-) naceni si co si vymyslíš a taky nahodi své varianty plus nazory/rady/zku­šenosti…

        0 0
      • TJK  

        Nějak takhle?

        • Light Bikes 650b 38mm enduro ráfky
        • Syntace HiTorque MX náboje
        • Sapim CX-Ray dráty
        • Sapim Brass niple
        • Nerez podložky

        Váha: cca 1660g

        Cena: za půl darma a ctvrt kozy k tomu :-D

        0 0
        • Bafoon  

          HEM :)

          0 0
        • mastihuba  

          Na pristi sezonu je od tebe koupim, protože pres zimu urcite vymyslis nejaky novy, případně budes chystat na sviste a vubec je nebudes potrebovat. :)

          0 0
    • alinceb  

      Tady máš komplet bazarovky – na otloukání v parku budou bohatě stačit a ještě ušetříš. Kazetu můžeš dát „jen“ XT…

      0 0
    • Nikovlas  

      Co si myslíte o nových nábojích Hope Pro 4? Větší průměr přírub podle mě nebude zásadní změna. Je tu tedy akorát předělanej ořech – jsou i jiné průměry ložisek v ořechu?

      Pokud jsem se nekoukal špatně, tak ty starší náby se neprodávají výrazně levněji než ty nové…

      0 0
      • Hnoj  

        Cena je stená jako u PRO II EVO. Ale po pravdě, komu ze zdejších uživatelů se zdá, kvalita HOPE nábojů odpovídá jejich (podle mě dost vysoké) ceně ?

        0 0
        • alinceb  

          Hlavní výhoda Hope je prostě v tom, že si můžeš vybrat barvu z poměrně velké škály a přitom kvalita je ještě pořád slušná. Sám mám doma troje kola na Hope nábojích a ani s jedněma není problém. Navíc náhradní díly jsou celkem dobře dostupné.

          0 0
          • scret  

            jj, barvicky, konverze pro ruzny osy, ND… Kvalita vs cena je dle myho teda nicmoc…

            0 0
            • alinceb  

              Máš nějakej zásadní problém s kvalitou u Hope? Se pochlub, co se ti stalo…

              0 0
              • scret  

                hlavne loziska, ty stojej za vylizp.del… Alu orech je jak z blata… i XT kazeta se zakusuje s velkou chuti… Na SXkach mam taky alu orech, ale rekl bych ze je odolnejsi…

                0 0
                • Bafoon  

                  pod tohle se podepíšu…

                  0 0
                • mastihuba  

                  Orech souhlas, od 2010 ksem menil jedno lozisko v orechu. Zbytek je cajk. To me zadny jiny naby nevydrzely. Teda jeste 240 na silnici, ale ty nemam tak dlouho a zdaleka nedostavaji takovej mak.

                  0 0
                  • scret  

                    ty loziska se porad tocej, to zas jo, ale uz relativne brzo zacnou lehce pridrhavat… tzn. zadna extra kvalita.. mluvim o Hope Pro Evo II…

                    Mel jsem cca 15let stary Hugi a ty loziska se tocily porad jako novy, neskutecny…

                    0 0
        • Nikovlas  

          Třeba ty DT350 jsou podle tebe kvalitnější? Nebo Bitex jsou srovnatelné?

          Beru to taky tak, že je to výrobek kompletně vyrobený v Evropě. Je jasný, že náboje z Taiwanu budou vždycky levnější. Tady lidi fňukaj, že jim imigranti berou práci, ale nejpopulárnější nákupy jsou vždycky z Asie…

          0 0
          • Hnoj  

            Osobně si myslím, že DT350 jsou v poměru cena-kvalita mnohem zajímavější. Bitex, NVT, PowerWay, Q-lite beru jako „levné“ náboje. Lepší, či horší. Swiss a Hope beru jako „premiovku“ a ten swiss mi zkrátka vychází lépe.

            Ve starých proII vydžely ložiska věčnost, u Pro II EVO už to zdaleka není tak dobrý.

            0 0
            • Nikovlas  

              Takže to chápu tak, že DT350 i Pro 4 jsou ± stejně kvalitní, ne? Ale Hope jsou dražší.

              Kde se vyrábí DT? To není nějaký rejpání – napsané jsem to nikde nenašel, ale čekám taky Asii, ne?

              0 0
              • kubad  

                DT240 ve švajcu, levnější 350 Taiwan

                0 0
              • Hnoj  

                Osobně si myslím, že DT jsou kvalitnější než HOPE. Ale je to můj osobní názor a zkušenost. DTčko má taky svoje mouchy…

                0 0
                • Al Stra  

                  ale nejsou barevný

                  0 0
                  • Hnoj  

                    [joke] Uprchlíci jsou taky barevný a nikdo je nechce. [/joke]

                    0 0
                    • Al Stra  

                      mimochodem, kdy že to plánuješ emigrovat do té kanady?

                      0 0
                      • Hnoj  

                        Času dost. Chceš něco naplést?

                        0 0
                        • Al Stra  

                          no možná 12er kola na enduro odrážedlo, ty co tam potomek má nejsou moc cool

                          je to ten spešl v profilu

                          0 0
            • alinceb  

              Zas při ceně obyč ložisek do Hope 60Kč/ks není žádná trága je klidně 2× za sezónu vyměnit.

              Jak jsou na tom ty Quaxary?

              0 0
              • goofy  

                Trága to není, akorát je s tím zbytečné ******… :-) Hopy se mi líbí kvůli hlasitému cvrčku, ale ten asi nakonec oželím půjdu raději do DT. Uvidím jak se nakonec rozhodnu.

                0 0
                • kubad  

                  u Hope , PRO 4 by měly řešit problém s životností ložisek u Pro2 Evo

                  0 0
                  • Nikovlas  

                    Co se tam v tomhle ohledu změnilo?

                    0 0
                    • kubad  

                      u Pro2 Evo dělají problém ložiska hlavně u verzí s 12mm pevnou osou, zjednodušeně řečeno si zadní Hope moc nesnáší vetší utažení pevnou osou a ložiska jdou rychleji do kopru.

                      jinak Hnoj už nenapsal celou pravdu Hope mají ložiska kvalitnější nerezové ve srovnání s DTswis, problém je většinou to přetažení, jinak se ložiska mezi Pro 2 a Pro2 Evo neměnila ( jen v ořechu)

                      0 0
                      • Nikovlas  

                        Teď v tom mám trochu bordel. Řeč je o rozdílu mezi Pro 2 Evo a novými Pro 4. Ty nové nějak řeší problém přetažení 12 mm osy?

                        0 0
                        • kubad  

                          Pro2 byly právě super v pohodě a sere se až Pro2Evo

                          0 0
                          • Nikovlas  

                            Ale u Pro 4 je to stejný, jako Pro 2 Evo, ne?

                            0 0
                            • kubad  

                              ne

                              0 0
                              • Nikovlas  

                                A co se mění?

                                0 0
                                • kubad  

                                  najdi si to na stránkách Hope

                                  0 0
                                  • Nikovlas  

                                    Ježiš. To jsem samozřejmě hledal – a nic jsem nenašel – proto mě zaujalo, co píšeš – a zatím tu padlo asi 6 příspěvků, aniž bys to vysvětlil, načež to uzavřeš „najdi si to“.

                                    0 0
                                    • scret  

                                      melo by jiz byt vyresene to pretahovani lozisek osou…

                                      0 0
                                      • Nikovlas  

                                        Odkud ta informace pochází? Nepovedlo se mi to nikde dohledat.

                                        0 0
                                        • kubad  

                                          tak jak nikde nedohledáš že byl u ProII Evo problem s životností ložisek díky většímu utažení pevnou osou

                                          0 0
                                          • Vilém  

                                            Nj, ale kde je info, ze u nove verze tento problem neni?

                                            0 0
                                            • kubad  

                                              kdyz neni ofiko problém, nemůže být ofiko řešení

                                              a když se náboje ještě neprodávají není uživatelské hodnocení

                                              nevím co čeká za info

                                              0 0
                                              • Nikovlas  

                                                Tak abychom měli jasno.

                                                Výrobce vydal nové náboje a vyjmenoval několik změn, které provedli (větší příruby, vylepšený ořech…).

                                                Ty jsi řekl, že u nových nábojů je vyřešen také jeden konkrétní problém těch předchozích.

                                                A přiznáváš, že o tom výrobce neřekl ani slovo.

                                                Čekám, že nám řekneš, odkud ta informace pochází – na základě čeho tomu věříš.

                                                0 0
                                                • scret  

                                                  nekde se tu kdysi tusim objevil rozkres, kde to bylo patrny…

                                                  Tezko ti vyrobce prizna, ze to mel vymysleny na ho.no, kdyz jeste tu radu prodava:)

                                                  Nejak nechapu o co ti vlastne jde?

                                                  0 0
                                                  • Nikovlas  

                                                    Jak, o co mi jde? Na B-F se úplně standardně šíří spousty mýtů a polopravd a kubad něco řekne a vehementně ve vyhýbá nějakýmu širšímu vysvětlení. O těch nábojích dost vážně uvažuju a rád bych měl trochu konkrétnější představu , než jen „by měly řešit“.

                                                    0 0
                                                  • kubad  

                                                    nevím co a proč bych ti měl vysvětlovat

                                                    napsal sem tohle:

                                                    u Hope , PRO 4 by měly řešit problém s životností ložisek u Pro2 Evo

                                                    a usuzuji na základě změny konstrukce, víc ti k tomu neřeknu protože je to moje domněnka, až nějaké kola postavím a budou otestované tak se bude vědět víc.

                                                    0 0
                                                  • Nikovlas  

                                                    Zajímalo mě právě, co se změnilo na té konstrukci.

                                                    Nejdřív jsi mě odkázal na stránky Hope, načež jsi řekl, že Hope o tom raději nepíše…

                                                    Ale pochopitelně mi nic vysvětlovat nemusíš…

                                                    0 0
                                                  • kubad  

                                                    stačí si na staránkách Hope najít rozkres nové a staré naby, že neumíš hledat za to nemůžu

                                                    0 0
                                                  • Nikovlas  

                                                    Taky jsi mi mohl rovnou napsat „snížili počet ložisek z 5 na 4, změnilo se uspořádání vnitřku a je to patrné z rozkresu na jejich stránkách“.

                                                    0 0
                                                  • kubad  

                                                    mohl no, ale napsal sem že si to máš najít na jejich stránkách ve výsledku je to totéž :D

                                                    0 0
                                                  • Nikovlas  

                                                    Jen jsme kvůli tomu ve výsledku napsali 20 příspěvků… Teď už je to fuk. Dík za info.

                                                    0 0
                                                  • scret  

                                                    Tak si je nekupuj anebo pockej nejakou dobu, rok, dva, az budou v obehu:)) co bys chtel vic poradit?

                                                    Jak jsem psal, mam poneti, ze jsem nekde videl rozkres, ale mozna se pletu… Kazdopadne ted to tezko nekdo dohleda…

                                                    Kubad zaplejtal uz asi milion kol, takze myslim vi svy… Neni duvod mu neverit…

                                                    0 0
                                                  • kubad  

                                                    Pro2 i Evo mají 5 ložisek

                                                    Pro 4 už jen 4

                                                    ale co přesně se mění ani z rozkresu nejde poznat, a hlavně tam nepoznáš změny v tolerencích, at­d..

                                                    0 0
                                                  • Nikovlas  

                                                    Ok. Dík.

                                                    0 0
                                      • Bafoon  

                                        to lupnu třeba pod tebe…

                                        taky mi odešla ložiska, tuším v ořechu – vyreklamováno. Do měsíce odešla ta v náboji. Protože jsem už toho měl plný kecky (a David asi taky), koupil jsem dozadu narychlo dva šunty z číny. Najeto +1000km, dotahuju pořád stejně a ložiska drží. Jak vyreklamované hope, tak čajna – mno a teď nevím… :)

                                        0 0
                                      • Nikovlas  

                                        Jedná se tedy o ta ložiska v ořechu, nebo o ta ložiska v těle náboje? Popřípadě týká se to i XD ořechu?

                                        0 0
                                        • kubad  

                                          obojí, prostě jim to neudrží síly a někde se to ložisko víc sevře a pak odejde

                                          0 0
                                          • X-biker  

                                            A po výměně ložisek ta neoriginál odchází taky? Je to čistě kontrukční problém náboje? Vždyť není třeba dorvávat osu nakrev pneumatickou dotahovačkou na kola u auta ne? :-)

                                            Pak už asi zbývá jen DT350 a vyměnit origo 18z rohatku za zvučnější 36z za 1800,–

                                            0 0
                                            • kubad  

                                              nevím kde je problém, někomu to drží, někomu odejde rychle

                                              ložiska mají kvalitní nerezové tuším SKF, tam moc lepšího nevymyslíš

                                              možná naopak levnější ložiska s větší vůlí snesou víc :D

                                              0 0
                                              • TJK  

                                                me prijde ze maji problem s rozmerem tech vnitrnich trubicek a pak prez koncovky to nejak krizi vnitrni krouzky loziska nebo to zvysuje tlak na ne.. jinak si to nedokazu predstavit kde by mohl byt problem…

                                                0 0
                                          • scret  

                                            Bohuzel u PRO II Evo ani vepredu zadna slava:( zena relativne malo jety, za peknyho pocasi, 55kg a stejne se netocej jak novy…

                                            0 0
                          • Nikovlas  

                            Ale u Pro 4 je to stejný, jako Pro 2 Evo, ne?

                            0 0
                      • Hnoj  

                        Kvalitu ložisek vůbec neřeším, protože IMHO nerez nemá na biku vůbec smysl, ložiska z 90% chcípnou na bordel uvnitř než na reznutí…

                        0 0
                  • goofy  

                    Dobré vědět. Tak to jsi mi zase ztížil rozhodování… :-)

                    0 0
              • TJK  

                tak joziska na mojim PRO 2 EVO jely 3 sezony a jediny ktery zakykaly byly v tele zadni naby… to mi rozhodne neprijde spatny

                0 0
                • jeniiiik  

                  Neni sezóna jako sezona;-) Taky mi na jednom kole drzely naboje deore tri roky a byly jako nové…:-)

                  0 0
    • alinceb  

      Tak když si přihodíš 5k, tak můžeš mít i ty Kingy – výprodej na Superstaru

      Jen bych teda určitě chtěl vyměnit dráty za Sapim Race.

      0 0
      • X-biker  

        Hmm a to je výzva :-)

        0 0
        • alinceb  

          Ty červený by ti k tý neobratný koze určitě šly…;)

          0 0
          • X-biker  

            Šly a velice :-D

            PS: nebral někdo kola od nich? Kolik výjde přes to UPS pošta do ČR?

            0 0
            • alinceb  

              Když jsem se proklikal k checkoutu, tak píšou 5EUR. Nicméně určitě bych být tebou řešil tu individuální záměnu drátů…

              0 0
              • jonti  

                za cxray? jde to tam udělat?

                0 0
                • alinceb  

                  Myslím, že by zvládli i CXray. Normálně s nimi kola zaplétají…

                  0 0
              • Tehu  

                ja tam bral vcera pedaly, psalo to 35 pedaly + 3 posta + 5 taxy ale ve vysledny fakture bylo jen 38 a z uctu strzeno taky jen 38. V tu chvili jsem to neresil i kdyby to tam pricetli, ale co to melo byt nevim. Priste si to prectu :-D

                0 0
            • wilda81  

              Nevím jak u kol, ale u drobností co jsem bral ze Superstaru bylo poštovné +/- jako po ČR.

              Kola jsem bral nedávno z Francie přes UPS a poštovné dělalo 14.90€

              0 0
              • TJK  

                myslim ze u superstaru maji postovne 5 GBP za maly obalkovy balicky.. a treba kola nebo vetsi uz je za vic…

                0 0
                • Singlespeed  

                  Za balíčky v bublinkových obálkách (sedlovky, představce, náboje apod) si v Superstaru účtují jen 3 libry.

                  0 0
              • Yann  

                (Info z 21.5.2014)

                Extra postage for large items

                Hi there, thank you for the interest in our wheelsets/rims the price of postage costs outside of the UK mainland can be found below:

                Please note for the countries stated below we can ship one or two wheel boxes for the prices stated

                Northern Ireland, Rep. of Ireland, £6

                Scottish Highlands+Islands, Channel Islands £25

                Belgium, Luxembourg, Netherlands, £10

                France, Germany, Monaco, £10

                Austria, Denmark, Finland, Italy, Portugal (maindland), Spain (mainland), Sweden, £12

                Czech republic, Estonia, Hungary, Latvia, Lithuania, Poland, Slovakia, Slovenia, Croatia £12

                Greece £12

                Norway, Switzerland, £25

                Spain(outlying Islands), Portugal (outlying Islands), Cyprus, Malta £60

                Please note the following countries prices are stated for one wheel box only ( ONE BOX WILL HOLD ONE PAIR OF WHEELS).

                New Zealand £90

                Canada £50

                Australia £60

                Russia NOT CURRENTLY AVAILABLE

                Worldwide postage charge is £100(due to the large volumetric weight) , we do not ship to the USA for insurance reasons.

                0 0
                • alinceb  

                  12GBP ještě není takový hrůza za kola. I když v ČR už by to bylo free vzhledem k ceně objednávky…

                  0 0
    • X-biker  

      Takže nakonec to teda dopadlo takhle:

      Hope Pro4 XD

      ZTR Flow Ex

      Sapim Force 2.18 – 1.8 – 2.0 mm

      Mosaz niple

      UST páska

      = 990 + 1101 = 2091g

      Postaveno nakonec bez ohledu na váhu, ale na výdrž.

      Zvuk je slabší než jsem čekal. DT240 s 36z rohatkami a řídkým olejíčkem udělají cca stejný zvuk / kravál…

      https://www.youtube.com/watch?…

      0 0
      • TJK  

        fuj takovej osklivej tezkej kram.. drahy to je a pritom to je cerny :-D

        chvalim vyber, moc fajn kombinace!

        0 0
    • lazza  

      Zdar, chytl sem slušnej vakl do zadní náby (Novatec 142×12, 29") – kromě toho to na ose jakoby přeskakuje a vyvádí takovej randál, že si všichni na ulici můžou ukroutit hlavy. Koupil jsem sice nový ložiska a chystám se do servisu, ale jak jsem tu pročetl nějaký vlákno, možná bude spíš ruplej ořech. Do novýho investovat určitě nebudu, spíš bych nechal přeplést celý kolo.

      Váhám mezi XT (za patnáct stovek) a DT Swiss 350 (za čtyři litry) – je opravdu XT násobně horší než DT, resp. vydrží o tolik méně trailovýho ježdění? Jezdím něco takovýho, technika není bůhvíjaká, občas to šlupku stopro dostane, takže bych nerad zas za půl roku měnil (Novatecy vydržely od ledna do července letošního roku)…

      Díky

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • alinceb  

        Rozdělej náboj a zjisti, co s ním je. Rozdělat jde v pohodě rukou nebo max. standardním nářadím. Já bych opravu Novatecu nezatracoval. Ořech můžeš vyměnit za ocelový, který vydrží víc. Váhově přitom budeš na úrovni XT, ale bude tě to stát třetinu (krom ceny náboje počítej i přepletení a nevím, jestli by seděly dráty).

        0 0
        • lazza  

          Při demontáži jsem se nedostal dál než k odšroubování postranních matic/prachovky a k sejmutí kazety. Chybí mi nástroj na vyražení ložisek, dlouhej imbus, kterým bych z opačný strany vyšrouboval a sundal ořech – viz tutoriál, 4minuta.

          V úterý jdu do servisu, tak uvidím, co na ně po rozdělávce vypadne…

          0 0
          • alinceb  

            Máš přesně tenhle náboj?

            0 0
            • lazza  

              Presne tenhle ne (mam 142×12, nejlevnejsi), ale vypada totozne: pevna osa, dvojta matka z jedny strany, tvar prachovky z druhy a orech, do kteryho z pohledovy strany neni kam narvat imbus..

              0 0
      • scret  

        XT nebrat. Z blata do louze:)

        350!

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
      • DrinkUP  

        Nevim jak na tom je Novatec d142, mam 772 a do nej bych novej orech klidne koupil (ale v 772 snad orechy moc nezlobej). Je to v pohode stred a z pohledu uzivatele jako jedinej rozdil mezi DT350 vidim, ze jeden ma praporky a druhej rohatky. Prijde mi zbytecny preplejtat, zvlast kdyby se menily i draty.

        0 0
        • lazza  

          No on ten 772 je dvakrát dražší, tam bych taky asi ořech koupil. Ale cpát do náby za třináct stovek dalších osm kil za ořech s tím, že už si stejně moc nevěříme, se mi dvakrát nechce. I když samozřejmě přeplejtat znamená nejspíš i nový dráty, práce navrch – vyleze to na pět litrů, jen to fikne…

          0 0
      • lazza  

        Tak dokonáno. Ořech v pořádku, ložiska zničený. Ze strany kotouče ložiska v pohodě vyražený, z druhý strany ořechu se ložisko rozpadlo, zůstala jen klec – kruhovej vnitřek ořech/ložisko se tak stal zcela hladkej a vyražeč nebylo co zapřít. Mechanikovi se sice po dvou nebo třech hodinách podařilo zbytky klece z ořechu vypitvat a náboj tak pro tentokrát zachovat, ale už do toho asi příště nepůjde :-). A já asi taky ne.

        0 0
        • TJK  

          a pritom by stcilo do oho sahnout na 2 – 3 mistech tigem… krouzek by vypadl sam :-)

          0 0
    •  

      Jsem si řek že to tu trochu oživím a i trochu pochlubím co vy na to? Na ráfky ještě příjdou polepy do barvy rámu k utvoření celku, joo a tohle je můj nejmilejší mechanik!!!

      https://www.youtube.com/watch?…

      0 0
      • Vilém  

        Moc efektivni zpusob zapletani teda nema.

        0 0
        • Singlespeed  

          Ale díru na ventilek přesně naproti nápisu na náboji má, takže ok ;-).

          0 0
      • Singlespeed  

        Ten by se teda ve Studénce (4ever) ani Vítkovicích (Maxbike) ani jinde u nás neuživil. Báby to tam zaplétají v reálu přibližně tak rychle, jako v tom zrychleném filmu na začátku… :-D.

        0 0
        •  

          Ha ha :D

          0 0
          • Singlespeed  

            Zajdi se tam podívat a spadne ti brada ;-).

            0 0
            •  

              No víš on si na tom dává záležet, proto mi staví kolo právě on…

              0 0
        • xtonda  

          Taky to podle toho vypadá.

          0 0
          • Singlespeed  

            Překvapivě nevypadá. Ventillek je taky přesně naproti nápisu na náboji a špice jsou dotažené speciálním tenzometrickým strojem ;-).

            0 0
            • xtonda  

              Pravda, jestli mám ventilek proti nápisu mě nenapadlo kontrolovat, do teď sem nevěděl, že to tak má být. :-)

              0 0
    • theedge  

      Ahoj přidám se k tématu – chci si nechat zaplést druhé zadní kolo. Současné asi nechám na výlety a dojíždění starých gum.

      Vážím 73kg bez výstroje a nové 29 zadní kolo bude na nezávodní enduro, Rychleby, Trutnov, občas nějaký bikepark. Baví mne spíš technické věci, ale nejezdím tam žádné bomby.

      Základní úvaha je DT 350 ( 12mm osa BOOST, staright, 36 ratchet, 6-děr, 28 drátů ) + ráfek EX 511 ( 28 drátů ).

      https://www.bike24.com/p2505272.html

      1 – chci se zeptat na náboj. Jak je DT 350 s 36 ratchet hlasitý ? Rád bych co nejtišší náboj.

      Existuje nějaká relativně tichá alternativa k tomuto náboji ?

      2 – jaké použít dráty ? Takovou nějakou zlatou střední cestu – aby to nestálo majlant, něco vydrželo a při tom zbytečně nevážilo.

      0 0
      • boo-beek  

        Hotový (EX1700) stojí 350 Eur, b24 má skladem. Otázka je, jestli neobětovat pár eur navíc a mít to pohodlně ;)

        0 0
      • benobiker  

        Nevím, jak je na tom 36T rohatka, ale kamarádovo 54T řve víc, jak moje nová Hope Pro 4. :-) Předchozí 18T byla tichoučká… Jinak, taky bych možná zvážil komplet hotovej výplet EX1700, jestli si to nebudeš zaplejtat sám, taky tě to bude nějaký pětikilo stát, rozdíl pak bude cca 13 stovek, ale máš to hned a bez starostí..:-) A malej poznatek, aby jsi třebas nebyl zaraženej jako já, EX 511 29" co mi přišel, tak jsem navážil 600g, další kolega tady někde psal 594g. Jestli teda řešíš gramy, jen zajímavost..:-)

        0 0
        • theedge  

          A EX1700 výplety jsou 350 + EX511 ? Jo koupit hotový kolo je pro mne určitě jednodušší pokud to prodávají sólo.

          Předpokládám že to je tohle – https://www.bike24.com/p2383216.html

          Skladem ale není.

          Je otázka jestli by při mé váze nestačily XM481 ( XM1700 výplet ? ). Gramy úplně neřeším – tohle bude druhé kolo na enduro ježdení, nicméně jsem teď různě na fórech četl že pokud nejsem „wheel destroyer“ tak úplně stačí XM481 …

          0 0
          • benobiker  

            Jop, výplety EX1700 jsou DT350 + EX511 ráfek. Já teď zrovna taky nový výplety řešil, akorát včera jsem dopletl přední kolo, které čekalo na pár niplů, co v celé ČR nebyly.:-) Zadek jsem dával kvůli větší odolnosti EX511, co mi tady lidi doporučovali a předek kvůli váze jsem chtěl právě ten XM481. Ale váhou si taky moc možná nepomůžeš, výrobce uvádí u tohodle ráfku 525g, já navážil 570g :-D Někdo další tady 565g, na webu r2-bike.com maj naváženo 523g. Lítá jim to teda jako kráva, to jsou neskutečné rozdíly, DT mě v tomhle celkem zklamalo u jejich top hliníkovejch ráfků, si teď říkám, jestl ijsem neměl zkusit ty Spanky.:-) Jinak, tady někdo dával pěknej článek s porovnáním odolnosti ráfků https://www.pinkbike.com/…er-2021.html

            Jestli tomu zadku nedáváš nažrat přes šutry, „lehčí“ ráfek by mohl posloužit stejně tak dobře…

            0 0
            • kubad  

              stačí se pořádně podívat na stránky výrobce na svůj rozměr ráfku:

              EX 511 29 30 MM DB VI – 570 g

              a nepsat tady bludy o tom jak to DT lítá

              530g je pro 650b

              0 0
              • benobiker  

                Stačí pořádně číst co píšu, pak by jsi si všiml, že jsem to psal k XM481 :-) Na stránky výrobce jsem se samozřejmě díval, proto jsem to tu psal… :-)

                0 0
            • theedge  

              Hmm tak ten váhový rozdíl je tak malej že to asi nemá smysl řešit a na enduro je lepší vzít rovnou EX kola.

              Nicméně skladem na XD je mají jen s Centerlock :-/ Jaký jsou zkušenosti s tím adaptérem CL – IS ( centerlock na 6-ti díru ) ?

              0 0
              • mirorek2  

                adapter na šochtačku cajk :-), ale třeba já to vyloženě nemůžu vozit, magura mrdp to má zakázané

                nemám na CL moc jinou možnost

                Edit: než 200 sram centerline, a ten by asi v nouzi šel, btw je nová verze 220/200, možná i na CL

                0 0
                • theedge  

                  Tak kolem komína takový kolo nechci, takže budu čekat na 6-ti díru, nebo koupím sólo a nechám přes zimu vyplést …

                  0 0
                  • boo-beek  

                    Vozil jsem chvíli (půl roku cca) DT adaptér a problémy jsem neregistroval, mám takový matný dojem, že jsem ho dostal ke kolům. Je to tak pět let zpátky. Pak jsem dojezdil kotouč a koupil CL. Btw, SRAM centerline na CL se mi líbí :)

                    0 0
                • krabica  

                  Teď už jsou kotouče MDR-P na CL, takže odpadá jeden problém, ale z mého pohledu poněkud pozdě…

                  0 0
          • boo-beek  

            Na výplety už odpověď máš níž, skladová dostupnost záleží na ořechu, Microspline i HG jsou, no… U ostatních němců situace podobná.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.