• Georrge

    Co myslíte, bude nějaký zásadní rozdíl v tuhosti mezi výpletem s 32 zeslabovanýma drátama a 28 nezeslabovanýma (2mm) trochu víc utaženýma drátama?

    0 0
    • Cavendish  

      Pokud vůbec tak minimální.

      0 0
        Výběr z produktů
        Přejít do shopu (Komponenty)
      • maajkee  

        ?

        Rozdíl rozhodně je, je to obyčejná fyzika. Pokud budeme brát v potaz stejný ráfek a stejné dráty, tak když jich bude 32 tak to kolo bude prostě tužší než tam kde jich bude 28. Je to poznat obzvláště při těžších jezdcích jako jsem třeba já.

        Jiný to je pak třeba když bych srovnal moje nynější STčka s 24 drátama, ale uplně jinýma drátama jiným výpletem s předchozíma DT swiss výpletama 32děr, tak tužší jsou určitě STčka.

        0 0
        • Kubiczech  

          Píše, že dráty jsou zeslabované u 32 drátů a nezeslabované u 28 drátů.

          0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    • jIrI___  

      Rozdíl mezi 28 vs. 24 drátů jsem poznal, ale ve prospěch 24 drátů :D

      0 0
    • psot  

      to je vzdy velmi relativní – Záleží z čeho to je, na co to je a o čem jsi ty ;)

      Např. já jsem metrákovej kus chlapa, mám kola FRM5 (24 drátů) a po 2500 km zatím úplně v pohodě. Pravda – neskáču s tím po skalách …

      0 0
      • Georrge  

        to je jasný no… mluvím konkrétně o kolech 7325 co mám na Feltu a jezdím něco mezi AM a XC. Vážím 85kg. Vím že to jsou lehké XC kola, ale je to OEM verze, ta má tlustší dráty (2mm) a tím pádem je trochu těžší, a po řádném utažení drátů necítím ani problémy s tuhostí, nemám ovšem s čím porovnat. Chci na ně časem hodit širší ráfky (hurry), tak se trochu zajímám jestli má cenu to dělat, nebo řešit úplně nový kola, ale abych pak zase nezjistil, že jsem vyhodil plno peněz a nejde to poznat.

        0 0
        • kubad  

          nemám ovšem s čím porovnat

          a o tom to je nevymýšlej ptákoviny 28drátů je nesmysl pokud se nejedná o spešl. konstrukci zapletených kol jak Mavic a Fulcum.

          rozdíl 32/28 je hodně poznat hlavně u techničtějšího ježdění co máš v plánu

          0 0
          • Georrge  

            to víš, snažím se jít cestou nejmenšího odporu :) je pro mě jednodušší vyměnit ráfky, než hledat kupce na kola a shánět co nejvýhodnější kola nová.

            Fakt bude rozdíl tak velký? Přecijen nejsem nějak extra těžký a pořádně utažený 2mm výplet by mohl držet ne?

            0 0
            • kubad  

              chápu že řešíš každou korunu, ale proč stavět něco s kompromisem kde to asi nebude ideál? a až na to sám přijdeš řešit to znovu?

              ve finále to pak bude ještě dražší

              0 0
              • Georrge  

                to je taky pravda :)

                0 0
              • Georrge  

                jen mě ale překvapilo, že samotný remerx zaplétá ty ráfky hurry na 28 drátů, a má to pro disciplínu four cross nebo jak to je, což mi přijde dost náročná disciplína na komponenty, zvláště pak kola…

                0 0
                • kubad  

                  :D

                  Remerx – Tested on Humans

                  dělej jak chceš

                  0 0
                  • Georrge  

                    jo ty jejich aféry znám :) a ještě maj u toho právě napsáno – 28 drátů z důvodu že se 24 neosvědčilo :D jinak kdybych chtěl dělat jak chcu, tak se neptám ;) ale zajímá mě to

                    0 0
        • JFtryall  

          Mam taky 7325 a az na uzky rafek neni problem. Vazim kolem 66kg a obcas poskocim. :-)

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.