Něco konkrétnější k vidlicím SUNTOUR (Mám XC PRO).
V sobotu jsem měl čas a tak jsem rozebral svojí vidli. V levé noze vzduch, v pravé mosazná patrona s olejovým tlumení uvnitř natlakovaná NITROGENEM. Jinak spousta vody.
Chod samotné patrony je trhaný a nepravidelný s pocitem velkého tření uvnitř.
Patronu lze asi poměrně slušně rozebra a u mé to šlo alespoň bez násilí. Konec, který je umístěn vespod vidlice jsem upnul do hliníkových čelistí, tušim že to byl osmi hran, vrchní jsem vzal kličem. Šlo s ním velmi snadno otáčet, tlak vzduchu tyčku s lokaut vytlačoval ven. Pak jsem přestal, protože nevím čím nahradit vzduch nebo jak ho tam dostat. Vrátil jsem to nazpět. Jak budou na trhu náhradní patrony, tak to rysknu. To jen tak na okraj.
V čem spočívala malá úprava: V každé noze jsou dvě vodící pouzdra, jedno úplně nahoře a druhé asi o 10 cm níže, každé z nich má šíři cca 3 cm.
Co mě překvapilo že mají podél šev asi po svařování mizerně začištěný. Švi jsem začistil a vše vyleštil s levnější variantou dremlíku pomocí bovdenu, který se k němu dodává (ten jsem přichytil do trubičky, abych ho mohl pevně uchopit) použil jsem plstěné leštící kotoučky a zelenou brusnou pastu (na trubičce jsem si naznačil vždy hloubku ve kterém se nacházejí vodící pouzdra). Zbytky pasty jsem odstranil benzínem. Mezi horní a dolní pouzdro jsem nanesl souvislou vrstvu vazelíny DUNKCHAMS LB 10 GREASE a zarovna pravítkem. Vše jsem složil a sešrouboval.
Závěr: vidlice má hladší chod bez trhání.
Testy jsem použil podle milana.
- Zkoušel jsem jet panelku předtím za 4 (tvrdé rázy do rukou) teď hodně slabá 2.
- Překážka 10 cm (obrubník) předtím opět 4 teď mezi 2–3.
- Dopad kola z právého úhlu předtím mezi 4 až 5 odskoky, teď jeden malý o výšce cca 2 cm na betonu.
- Zkoušku zdvihu jsem zatím nezkoušel.
Vidlice byla vždy foukána na 80 PSI.
Ale i přes toto zlepšení šetřím na novou.