Po 1500 km maji kotouce v miste odvetrani asi polovinu tlouskty materialu. Ono se to neda zmerit, takze je to odhad. http://www.bike-forum.cz/disk.jpg Je to uz zrale na vymenu? Stalo se vam, ze jste ho dobrzdili az k odlomeni?
Po 1500 km maji kotouce v miste odvetrani asi polovinu tlouskty materialu. Ono se to neda zmerit, takze je to odhad. http://www.bike-forum.cz/disk.jpg Je to uz zrale na vymenu? Stalo se vam, ze jste ho dobrzdili az k odlomeni?
Změříš to šuplerou + 2 podložky se známou tlouš?kou. Kdy měnit – tak daleko jsem ještě neprošel. Ale v případě poloviční tlouš?ky původního materiálu to už musí být hodně náchylné na kroucení v zahřátém stavu ?
Co tam mas za desky? Sou desky, ktery jsou schopny odrovnat kotouc pri jednom sjeti (jako sjedes desky i kotouc najednou…) No – pouzival jsi nekdy mikrometr? :))…tim to muzes zmerit tez…
Ja bych menil na 1mm…
Vzhledem ke sve vaze musim mit pouze desky Sintered-Metallic. Original Hayes Semi-Metallic desky shorely pri jedinem zabrzdeni a pote se rozpadly behem par kilometru. Vepredu mam ted Goldfren a vzadu orig. Hayes. Predni je sjeta vic, ale to spis bude vetsim zatizenim predku.
Mikrometr nemam, ale zkusim jestli mi to zmeri v servisu.
Kamos motorkar rika,ze Goldfreny jdou moc tvrdy a hodne drou kotouce.Jestli to ale plati i pro cyklisticky brzdy je otazka.Kolik vubec stoji novy kotouce na kolo?Neslo by vypalit je nekde na laseru?
Uz kdyz jsem je objednaval, tak mi pani v Cykloprofi sdelila, ze mi orvou kotouce, ale ze to bude tak brzo, to jsem netusil. Nicmene na zadni mam original Hayes a je jen o neco lepsi. Vyrabet kotouce nema smysl, stoji neco kolem 600 Kc.
No mit kotoucovky a tvoji spotrebu kotoucu tak bych si v praci asi nejaky vypalit nechal,prece jen za sezonu uz to dela docela dost piv utrzenejch od huby…
Mám taky 100 kg a kotouče se jsou jako nový, zatím 1200 km, zařvali destičky a to díky tomu že jsem to nevydržel a jezdil za mokra a deště. Teď mám cool stopy. Předtím destičky XT shimano.
Jo a chce to občas destičky vytáhnou a skontrolovat tlouš?ku, já to udělal naposlední chvíli 0,5 mm. Neměl si je náhodou sjetý?
Nove jsou obecne cca 2mm tluste a meni se pri 1,7–1,6mm.
To me vyjde na pekny prachy. Do kotoucovek jsem sel hlavne z duvodu, ze jsem nikdy neodhadl zivotnost rafku a vestsinou mi prasknul nekde v zahranici nebo aspon na nejvyssim miste pred dlouhym sjezdem. Naivne jsem si myslel, ze s kotoucema uz bude klid. Rafek mi vydrzel v prumeru tak 15 tis.km, kotouc je na vymenu po 1,5 tis.km. Zkusim koupit nejaky min odlehceny kotouc, asi jen s dvouma radama der, ten by mohl vydrzet dele.
Pozor na horsi chlazeni popr. brzdny ucinek. Hayes by na tom mel byt s chlazenim velmi dobre.
Teda těch 1500 km je sakra málo. Myslel jsem, že to vydrží déle. Nechápu jedno: na motorkách se kotoučovky používají už docela dlouho a neslyšel jsem žádné negativní ohlasy. A co tady čtu, tak s kotoučovkama na kole jsou furt nějaký problémy nebo rychle odcházejí desky a kotouče.
Motorkari nepamatuji Večka. Nemaji s cim srovnavat :)
Já jsem z véčky spokojen. Ve „sračkách“ moc nejezdím, tak proč měnit. Ale o kotoučích jsem do budoucna uvažoval. Takže si to asi ještě jednou přeberu…
Na motorce nakej ten gram navic nevadi.Takze muzou mit vetsi kotouc, vetsi prase.Takze se to aji lip chladi. Tim ze je tam vic materialu tak je to aji pevnejsi a nekrouti se to?! a kdyz uz trochu skrkaj, tak to stene nejde slyset.
Vetsi hrubka kotouce, vetsi treci plocha .. odhaduju.
hrubka=tloustka? ta na treci plochu moc vliv asi mit nebude… to spis prumer si myslel, ne?
Jo, tloustka. Na treni vliv ne, ale na zivotnost. U auta se taky odira az je tensi a musi se vymenit. Ale trva to normalne takovych 60tisic km. U tech sportovejsich jako Subaru Impreza WRX i min, takovych 10–15tisic :) A jestli to prehanis, tak i 8tisic.
no u auta to může trvat i jen 1000km, než zničíš kotouč, když máš sjetý destičky :-)
Tak to jo :-)))
docela zajímavej dotaz ,já mám na kotoučích XT NAJETO 15000 km a jsou vpohodě
Na drahovy kolo, proc ne? :)
ne drahovy ale MTB ja jezdím a nebrzdím
Niektorym by som tu odporucil Gustavy od Magury. Alebo rovno z motorky…
Nevim, kde vsichni berou tu predstavu, ze Gustavy jsou tezky. Jasne ze to neni zadnej drobecek, ale to jen tak vypada. Primou moznost porovnani jsem mel jen s Promaxem (jinak si totiz komponenty nevazim, tohle bylo ciste ze zvedavosti) a proti tomu je Gustav o peknejch par gramu lehci.
550 nebo 600g je dost na jednu brzdu :)
Ale 530g u Hayesu je v poradku :)
To je pak tezka jako prase.
Ja to nerek :) Schvalne si zvaz svuj komplet a mozna budes prekvapenej.
A muzu zvazit i ja? :o))
jo:)
ja som najazdil 10k a kotuc je v pohode,len som menil dosticky, lebo sa m na ne dostalo wdcko…