Před rokem jsen koupil hydraulický kotoučovky DEORE M-525 Teď jsem si všim že rapidně ubylo destiče,tak bych se chtěl zeptat při kolika milimetrech je mám vyměnit???
Před rokem jsen koupil hydraulický kotoučovky DEORE M-525 Teď jsem si všim že rapidně ubylo destiče,tak bych se chtěl zeptat při kolika milimetrech je mám vyměnit???
To by melo byt v navodu, se mi zda. Nejakej papirek by mel mit rozepsanej, kdyz co a jak.
Minimální síla obložení je 0,5 mm, ale já to ojíždím až na plech, jakmile usliším kovový zvuk při brždění tak vyměním destičky.
hehe tak to bych nedelal, kamosoj se tedko doslova rozpadly brzdy protoze to nechal dojit prave az tak daleko, normalne nak prodrel naky dily a brzda je v prd…
muzou se ti poskodit pistky:)
Jak mile je trosku sjedes, TAK odvrtej ty zasrany indikatory (takovi dva tufliky r 2mm) Ty sou z nakyho tvrdyho materialu a nici kotouc. A pak jezdi az do doby dokud se nezacne ozivat zvuk KOV/KOV. Teda v dobe kdy uz brzdny material neni po cele plose desticky…
taky to jezdím až na plech, i ty indikátory obrzdím :) zatím mám teda tak 5000km, ale kotouče jsou jako nový, vzadu tředí destičky vpředu druhý
No ja jsem je na 525 měnil teď, najeto nějakých 2500km. Zjistil jsem to tak, že se mi nechtěla jedna destička vracet a když sem to rozdělal tak jsem zjistil že je pístek docela dost venku, a nějak se mu moc nechce z5. Tak sem koupil nový. Jinak starý maj od 0,5mm do 0,8mm Jsou sjetý víc u vnitřku kotouče než na jeho okraji. Starý destičky se daj jako nouzovka prý ještě v poho použít tak je mám pro strýčka příhodu kdyby něco. Jinak co jsem zjiš?oval tak většina doporučení na výměnu je při 0,5mm.
A kolik mají shruba tloušťku nový destičky? Moje teď mají asi těch 0.8mm, tak mě zajímá, jak dlouho ještě vydržej.
to je hodně individuální, když pojedeš nějaký delší závod v dešti tak ty desky zdrusiš hned
Hodně se to sjíždí v bahně, písek s vodou, apod. Zrušil jsem tak destičky za cca. 800km (týden v Sasku a Labském údolí, pořád pršelo). Nevěřil jsem vlastním očím.
když se daří tak jdou pryč i za 100km :)
Kdyz se dari tak to je na jeden DH zavod. To neni urcite ani 20km :-)
až tak?
az tak :-)
Na vlastní oči sem viděl vyžhavené destičky po 15 km vyjíždce – a to tady nemáme žádný kopec. Co majitel dělal nevím – zadní a uplně na uhel.
jestli to bylo z Red Foxe tak bych se nedivil :)
nejsem si jistej ale rek bych ze brzdil. :-)
Hehe, mi na deštivém maratonu umřely po 40 ti km :) Jinak mi vydrží celou sezonu – cca 10000 km. Moc nebrzdím.
Proč jim tolik vadí voda? Nebo je to bahnem?
voda nevadi, vadi bahno a pisek
Samotná voda nevadí vůbec, ale jakmile je voda v terénu, tak už to není nikdy jen voda ale spíš píseček a blátíčko a začnou mizet před očima.
Přesně tak. Po několika kilometrech jízdy v potoku (možná 10–15 km) přes cestu (voda, písek, blatíčko) se dostanu ta sračka prostě všude i do relativně netečných kotoučovek. No a pak už nemusíš ani brzdit, na kotouči se udělá taková brusná kašička, která ti za pár km destičky prostě sežere. Měl jsem to i v dobře zatěsněných nábách DT Swiss, umřely mi 3 ze 4 ložisek v zadní nábě. Jel jsem i maraton po vytrvalém nočním dešti, kdy druhý den ale nepršelo a bylo celkem hezky, ale trať byla jedna velká bahenní trophy a kotoučovkám to vůbec nevadilo. Nějaké bláto sem tam na kotouč stříkne nebo kalná voda, ale párkrát z kopce probrzdíš se jede se bez problémů dál. Tady jsou kotoučovky určitě přínosem. Ale něco jiného je to jet v dešti.
Predni desticky, ktery mohly mit tak jeste tretinu zivota pred sebou, jsem sjel na plech ve sjezdu z Kralickyho snezniku (cca 8km sjezd po celkem normos turisticky stezce).
Sjizdite vic predni nebo zadni? Prvni desticky jsem menil soucasne, oboje byly sjety skoro na plech. Ted nedavno jsem menil teda predni, zadni jsou od oka tak v posledni tretine, ctvrtine zivota.
FV
Me prekvapilo, ze ackoliv brzdim z 80% predni tak prvni odesly zadni desticky … zajimavy to je …
mě vydrží přední víc.
Vzhledem k tomu, že moje brzdy mají pohyblivou jen jednu destičku a druhá je pevná, tak se dřív obrzdí ta pohyblivá než ta pevná. Naposled jsem to vyřešil tak, že jsem dal k sobě ty dvě méně pohyblivé a jeden pár koupil nový. Jinak mi přední vydrži zhruba stejně jako zadní.
První je ko přední…
Ty jo, kdes to tam sjel? To jsi jel 8 km v potoku? Já jsem byl na dovči v Horní Lipové a jeden den jsme také zařízli Kraličák. Jeli jsem po červené tal nějak až k chatě Na Návrší a pak po šotolině a nakonec po kamenité cestě na Kraličák. Z Kraličáku je pravda asi 1,5 km celkem hustý trejlík po velkých a pohyblivých šutrech, ale pak je to celkem rychlý sjezd zpět k chatě. I po normální tur. cestě na Dolní Moravu to není tak hrozný, i když se tam brzdí víc.
Ne, korytem Moravy jsem nejel :)
Dolu po cerveny (ten uplny zacatek z vrcholu k pramenu Moravy jsem vedl protoze tam bylo turistu jak o pouti a to nejprudsi bych vedl asi i bez nich :), od pramene po tech kamenech, pak ty sotoline a lesem porad tusim po cerveny az k ty kaplicce, tam jsem odbocil z cerveny myslim na modrou, kus lesem a pak pres a podel pastvin a vyjel jsem dole na asfaltce smer N. Mesto… Asi jsem moc brzdil :)
FV
nektery desticky mivaj takovy „okynko“. Kdyz je nova, tak je zaslepeny tim oblozenim a jakmile ho sjedes, tak se to okynko „otevre“ – to je doba kdy menim.
meesha myslis asi v tomhle pripade
nene, myslel jsem to takhle. ne kazdej vyrobce tam ty „okynka“ asi dela…
je to to samy, akorat to nestacilo udelat spravny tvar (ja tam mel kolecka)
aha, z fotky to tak nevypadalo – mas tam jen jednu stranu.
chci se jen zeptat ten papir co mas na te fotece je tam jen tak nebo jsi takovouhle vec (s tim „okynkem“) opravdu reklamoval???:-)
je tam jen tak, prisel s novejma deskama a byl zrovna pri ruce :)
S brzdovéjma destičkama je to asi jako s řetězem,kazetou,.. opotředbení závisí na jak a kde jezdíš,takže jsou opravdu km jen silně orientačním ukazatel.Já na předek na začátku sezony /duben/dám nové a mírně ojeté z předku dám na zadek a vím, že nemusím nic sledovat,že mi to brzdí jak má.Letos zatím 8 tkm a brzdy šlapou jako hodinky.
mno by me spis zajimalo jak to kontrolovat – mam M535 a tam ty desticky drzky takova jakasi zavlacka na niz jsou ty desticky zahaknuty, kterou asi mockrat ohybat nemuzu :( nebo je na to nejaky grif
vymen zavlacku za sroub :-) nebo koupis novou zavlacku…
Jo stojí max 2Kč.
kontrolovat desticky jejich vymontovanim mi prijde jako totalni „olky-covnia“ (take viz. kontrolni ctverecek – tydle vylepsovaky me fakt bavi :) bohate staci kdyz se na ne podivas tak abys je videl z profilu …
Jenže Olkycové chtějí mít řečeno (jistotu): Teď vyměnit. (Přece víš, že Olkycové nemají zdravý úsudek, někdo jim musí říct, co, kdy a jak udělat…)
skoč z okna
mě stačí když to slyším :) ale jinak kontrola z boku je ok, třeba před vícedenním odjezdem bajkovat…