• Jane

    Včera jsem se stavila u Šírera v Brně, kde mi překvapivě ochotně zvážili hořčíkový rám, který tam měli vystavený. Takže vězte, že hmotnost hořčíkové mtb rámu je 1750 g ve vel. 20. Hmotnost zahrnuje podsedlovou objímku a je bez integrovaného hlavového složení. Zajímalo by mě, jestli je to hodně nebo to docela ujde. Já tedy uvažuju o vel. 16. Díky.

    0 0
    • Daf  

      Je to lehkej ram. Rek bych ze hmotnost je velmi slusna.

      0 0
    • vlk  

      no kdysi jsem si také myslel, že hořčíkový rám je lehčí než hliník.Ale ono tomu opravdu tak není.

      0 0
      • lubos  

        On je, tedy byl. Jenomze jim to praskalo nebo co, tak pridali matros. A uz neni …

        0 0
    • lubos  

      bez IHS ? Vzdyt tam ty misky jsou ne ? Jinak, nevim, ale duralovej ram je myslim lehci, nez tohle. Kdyz chces vahu … tak co takhle Scott racing, nebo jak se to jmenuje .

      0 0
      • pit  

        Tiez som si myslel,ze horcikovy ram bude lahsi ako AL…mam Scott Elite racing (vel.M) a podla udajov z webu vazi 1480 g – ale neudavaju, ze v ktorej velkosti.

        0 0
        • Daf  

          Kamos si kupoval silnicni ram RB 1300 a vazil 1800g :) Podle me pokud se s realnou hmotnosti ram strednich velikosti dostane na 1600g tak je to super vysledek.

          0 0
        • lubos  

          Scott Team Issue 2004 velikost M, realni vaha 1250g. Model 2003 1150g. Slitina hlinika s nazvem scandium.

          0 0
    • MartinXC  

      Na hořčík je to docela těžkej rám. V hliníku nebo v oceli by to bylo lepší.

      0 0
    • Žanek  

      Na Mg je to spíš víc, ale celkově slušný. Pokud ti jde čistě o hmotnost tak si myslím, že by´s za stejné peníze sehnala Al rám s nižší hmotností.

      0 0
    • Kohout  

      Když už jde řeč o Mg rámu, máte někdo dlouhodobou zkušenost s Mg? Jak je to s korozní odolností? Pokud vím, Mg rozpouští obyčejná slaná voda (=pot)…

      To Jane: osobně bych spíš než na hmotnost rámu koukal na životnost a pohodlí. Pokud nejsi závodník, tak rozdíl mezi 1,5 a 2 kg rámem ani nepoznáš. Já jsem teď měnil vidlici, nárůst hmotnosti o cca 0,5 kg a nepozoroval jsem žádnou zněnu.

      0 0
      • Daf  

        Presne tak ta hmotnost neni az tak dulezita. Mnohem znatelneji se do jizdnich vlastnosti projevi tuhost a myslim ze Merida je v tomto ohledu dobra.

        0 0
      • MartinXC  

        No, já jsem nedávno měnil rám, vidlici, př.brzdu a př.kolo, nárůst hmotnosti cca 1kg, ale nemůžu říct, že bych to nepoznal. V dynamice teda jo – takový ten odpich do kopce, když to chceš rozjet, to je trochu znát. Taky při skocích v menší rychlosti. Možná je to i tím, že většina hmotosti mi přibyla na předku biku. Ale po pár stech km jsem si zvykl (upravil posed, atd.).

        0 0
      • lubos  

        Klid, jde stejne o slitionu horciku. A mas ji treba na vidlici :)

        0 0
    • kandik psi zub  

      apropos, po dvou letech jsem konecne prevazil ram meho kandika( ofic. duratec C9) vazil jsem ho az po odstraneni laku, budu jezdit na nahace( gramari jako tinktink jiste pochopi) s osou XTR 1,77kg tj. 1,56kg cistej ram, coz je vysledek me velmi prijemne prekvapujici…

      zaroven jsem se ovsem zvazil ja …103kg je holej pruser

      0 0
      • Mamut  

        Tento tyzden si u mna vyhral oznacenie „pozoruhodnost tyzdna“.

        Pri vlastnom metraku osekavat 190g z ramu.

        Jedine ak by si to daval dole rucne smirglom, tak to by vynalozena namaha mohla pomoct vylepsit obidve hodnoty.

        0 0
        • kandik psi zub  

          jsem pocten. Sundani laku melo vic duvodu – proste me grafika ala bunda od vietnamce, kterou duratec pouziva, sere, chtel jsem vyzkouset trochu syrovejsi design a taky ty gramy – jasne. Jinak moje zaliba v MTB ma dve roviny – jezdeni a technofilii, s kterou souvisi i gramareni, proste ten stroj nechces mit tezsi nez je bezpodminecne nut­ny…

          0 0
          • lubos  

            technofilie, jo to je asi ono. JInak, ale ten holej ram budes lakovat .. necim, ne ?

            0 0
          • MartinXC  

            Dural bez povrchové úpravy – nic moc, špiní to a v zimě se ti na tom objeví mapy. Chce to aspoň kuličkování nebo elox nebo čirý lak.

            0 0
      • TinkTink  

        To je dobrej napad…odstranit lak…ale mne se do toho u myho GTcka nechce, protoze se mi libi :).

        Jakym zpusobem jsi to odstranil?

        0 0
        • kandik psi zub  

          delali to u barese jakymsi ksindlem, dostali ale dolu lak jen tam kde nebyly samolepky, zbytek jsem sundaval barvozroutem sam, asi 2 hodiny prace. Plechovka barvozroutu ( takovej bilej gel to je – smes dichlormetanu a toluenu) prijde na 115 Kc. Pak jsem ram prejel ledabyle smirglem 200 a 800. Tak to necham, vypada to velmi dobre. Az se objevi mapy, prebrousim, sam Bares rikal, ze by to designove nemuselo vlastne bejt spatny a jednou za cas je jednodussi to smirglem preliznout nez ram lakovat a pak se koukat na mapy ktery v mistech kde bouchnes lak pod nej vlezou.

          0 0
          • kandik psi zub  

            jinak fotky budou necham v shromazdeni posoudit. Mimochodem …mercedes ma zavodni barvu stribrnou, k cemuz se vaze prihoda, kdy nekde pred x lety meli prilis tezky auto na zavod tak sundali lak a auto bylo stribrny......

            0 0
            • TinkTink  

              No todle jsem slysel taky…

              Jinak s tim brousenim – no kdyz to budes brousit poctive pravidelne, tak ztencis trubku fakt hodne…takze bych to neprehanel…mohlo by to dopadnout hodne blbe…samozrejme pro tebe :)…

              0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.