Mají XT 04 nějaké dětské nemoci, mám na mysli brzdy ne Dual řazení (např. jako XTR 03 s nevracejícími se pístky)? Jak je to s tou brzdnou sílou je to opravdu o tolik slabší než XTR Disk?
Mají XT 04 nějaké dětské nemoci, mám na mysli brzdy ne Dual řazení (např. jako XTR 03 s nevracejícími se pístky)? Jak je to s tou brzdnou sílou je to opravdu o tolik slabší než XTR Disk?
Mrkni se do Vela…toho posledniho :)…jsem to sice jeste cely neprecetl a nak moc jim to jeste nezkritizoval, ale je tam takovy dlouhodoby test a na jednom bajku ty brzdy jsou…co si pamatuju, tak jim vytekly :o)))
Jsem š?astným majitelem uvedených brzd. Nemohu sice srovnávat S XTR, jelikož jsem je neokusil. Mám na nich najeto necelých 2000 km. Dle mého lze s nimi velmi citlivě brzdit a pokud se zabere, tak brzdí ostře. Jediné co mě překvapilo že se destičky za mokra sjely po 800 km – originál shimano, jinak brzdili suprově – dle mého jsou spíš vhodné do sucha. Teď tam mám coolstopy a ubýtek téměř žádný a kotouče zatím nejeví známky opotřebení. Teď jsem s nimi jel i závod, který se odehrával z velké části v bahnitém terénu a občas do toho písek. Tato směs se dostala samozřejmě i na brzdový kotouč. Malou chvíli si zaskřípal, i přesto brzdil beze změn. Po pár metrech byl opět čistý, takže jsou schopné se i rychle zbavit nečistot. Za mokra brzdí bez nějaké viditelné změny a spíš problém je v obutí než v brzdách.
Brzdové destičky jsou shodné s XTR. Co se týče technických vad, tak se zatím žádné neprojevily.
Po výměně destičky cinkaly. Celý problém jsem vyřešil tím, že do mezery, kde se destička dotýkala kotouče jsem strčil proužek kancelářského papíru a brzdu několikrát zmáčknul. Od té doby klid.
No tak aspon nekdo spokojenej – je teda pravda, ze ja bych si je na bajka nedal – nemam duveru k tomu, jak je to cely dimenzovany…zda se mi to extremne chatrne.
Myslim ze ve Velu tomu davaj zabrat vic (neuraz se…ale se svyma komponentama jezdis jinak nez s cizima…to vim)
Jestli myslíš že je šetřím, tak mě říkají: brzdič. Párkrát už sčernaly. A zrovna moc je nešetřím, při váze kterou mám tomu nemůže být jinak.
Ne.to jsem tim nemyslel…brzdi samozrejme kazdy..ale trba co se tyka udrzby…jenom takovy pretreni hadrem…a tak…
Nevím jestli jsem tě dobře pochopil, ale zatím kromě výměny destiček a jejich seřízení nebyla nutná žádná údržba, pokud se nepočítá ošplouchnutí vodou.
Ve VELU, co jsem zatím čet, tak se zrovna moc přesně nevyjádřili o problémech. Zatím to bylo nic neříkající psaní – malý brzdný účinek? Co to znamená? Když zmáčknu paky trochu víc, tak mě je líto pneumatik, proč? Jaksi se neotáčejí. Brzdnou sílu lze dávkovat s citem až do úplného zastavení. Písty se vracejí, destičky se v uvolněném stavu kotouče nedotýkají, a když je třeba, drží s buldočí silou. Možná XTR je lepší (pokud ovšem nemá stejný vnitřnosti jako XT, čemuž bych se ani moc nedivil, jedna věc je obal, druhá vnitřek a je velkej předpoklad že budou shodný i LX, proč vymýšlet něco jiného, když to funguje dobře, to neděla snad nikdo), ale i přes to se jedná o jinou cenovou kategrii a určité zlepšení za ty prachy by tam mělo být, jinak proč kupovat XTR? :O) snad jenom kvůli váze.
PS: jinak jsem zatím četl VELO do čísla 6/2004. Možná že mě něco konkrétnějšího uniklo a pokud o něčem víš, tak řekni a rád si doplním vědomosti. Díky a zdarec.
Jen par drobnosti: Jestli zablokujes kola v jakykoliv okamzik, pak jsou to spatne plaste a malou ucinnost brzd tezko poznas ackoliv je pro tvoje pouziti dostatecna. (to jen na vysvetlenou, treba to ve Velu zkouseli na necem lepsim).
A k tomu podle tebe a podle spotrebitele nepochopitelnemu chovani Shimana… vzdyt tohle presne Shimano dela a vzdycky delalo :)))
No mám takovej pocit, že to je běžná praxe a nejen SHIMANA. Většina produktů se vždy odvíjí od vyšších řad. Mě šlo především o to, že XTR je super a XT špatný, nad tím se pozastavuji, když se jedná téměř o shodný výrobek, který je v jiném obalu.
Když jsme u toho, jak poznat brzdný účinek, jak ho mohu nejlépe otestovat a velmi rád si to zkusím. Existuje nějaká metoda (obdoba testu vidlic MILANEM), kromě vlastní zkušenosti. Ty pláště držej velmi dobře, alespoň si to myslím, samozřejmě dle mé zkušenosti. A urvat se urvou snad každý, při prudkým zabrždění (proto je u aut ABS – jsem zvědav jestli to bude někdy i na kolech :O) jako předražená hitovka).
Ve VELU by bylo fajn, kdyby popsali problém konkrétněji, aby člověk věděl co si pod tím pojmem představit a neodbýt to jedním slovem. Od věci by taky nebylo posat o jaký povrch se jednalo, eventulně zda bylo sucho, mokro, bahno či jiný marast. Jak se brzdy zanášejí, jak se rychle čistí, životnost brzdových destiček a kotoučů, eventuelě náročnost terénu, obutí kol a kolik km se najelo, kolik lidí testovalo. S toho už se dá usuzovat jestli do toho jít či ne. Eventuelně s čím porovnává autor (určitě má svého koně).
Neco jako ABS na kolech uz je. Driv to byla u Vecek takova cervena krabicka a ted cernej valecek. V principu tam byla pruzina a neslo zablokovat kolo :)
Brzdny ucinek se da najit obcas na netu (treba u Magury). Jinak nejlepsi je to asi zkouset na prednim kole s hodne dobrejma plastema, tezkym kolem a jezdcem na asfaltu z kopce ve vysoke rychlosti :)
a obleceni jenom ve slipech
:O) mám pocit že při tvém testu není potřeba, ani dobrých pláš?ů, ani těžkého kola a rychlost stačí průměrná, místo brzd bych použil klacek vložený do výpletu, efekt bude stejný. Ještě to chce zkusit bez slip, a? je větší sranda.
brzdíš jedním nebo dvěma prsty?
Jak, kdy (když chci jen přibrzdit zlehka, tak stačí jeden, a když ostře tak určitě dva, je to i přirozenější a hlavně pohodlnější).
Kdyz u toho nahodou nepotrebujes drzet riditka :)
A já myslel že se držet nemaj "-)
Jeste jsem na kole nevidel, takove brzdy, ktere bys na asfaltu z velke rychlosti zablokoval. Jestli se ti to dari, tak mas bud blby plaste nebo malou rychlost :)
Když zabrzdím jenom předkem, tak jdu přes řidítka a to nechci, když vezmu k tomu zadek, tak jdu do smyku. Neříkej že tvý plaœtě zůstanou přilepený a neurvou se. To ho pak hážu teda zvokna, šmejda jednoho :O) Pláště mám continetál eplorer 2,1 (jinak si hraji s myšlenkou že skusím ještě širší obutí, ale nemám s ním skušenosti, tak 2,3 – continetal explorer pro). Co používáš ty (brzdy obutí a zkušenost s nimi)? Jediná slabina, která může být u brzd jsou hadičky, ty mohou určitě snížit pocit z brzdné účinosti.
Hlavne pomer pistku, desticky, brzdna plocha kotouce a jeho prumer.
No ja mam Gustavy a plaste od 1,75 do 3".
Nerikej ze preletis, zkousel jsi to? :) I kdyz pri spatne praci s tezistem…
Ty chceš říct, že když na to hamstneš v sedě, tak ti zadek zvostane dole a budeš si tam sedět vysmátej jako lečo aniž by ses kutálel po cestičce… Předpokládám že těch 60 šlapeš po rovince při tom pokusu :-) protože pokud je to s kopce… A co tvoje vidle, určitě se ani nepohne.
Jo když už jsem u toho lítání, tak jsem viděl borce co po zabrždění přední šel přes. Samozřejmě přilbu neměl, začal čelem, pak nos, brada, vzal to hezky přes krk, divím se že si nezlomil vaz a pak prsa, bříško, nohy a kolo na něj aby měl dost. A to měl čelis?ovky. Nevypadal moc hezky.
Jo. Vemu za to treba z devadesati a zustanu sedet jako leco, protoze v tyhle rychlosti ti ta brzda kolo proste nezablokuje. Vidlice se samozrejme zkrouti do vrtule a prohne jako luk. Pres riditka umi prepadnout kazdej, umeni je neprepadnout.
Jak to vypadá, tak seš dobrej, myšleno vážně. Ale co fyzika, nejde to jaksi narozum. Pokud kolo zůstane zablokovaný, tak je daná osa otačení. Takže dle toho co říkáš ti brzdy prostě nebrzdí, kolečko se otáčí dál, rozumím tomu dobře. A nebo máš hodně dobrou vidli která to zchroupne.
Kolo se samozrejme otaci dal, protoze ac to nechces pripustit, ty brzdy to nedokazou v takovy rychlosti zablokovat, ledaze by se predni kolo smeklo, ale to uz je spis zalezitost plastu. Kdyby se kolo nesmeklo a brzda by ho zablokovala, tak by sel kazdej i kdyby mel 888ku.
hele nechci se hádat, ale pokud jedu z kopce a vezmu za přední brzdu (véčka) tak je to jen otázka poměru a fyziky a v určitým bodě se to kolo prostě zablokuje. Já to vždycky zabalím v takovým bodě, kdy začně pláš? vydávat fakt divný zvuky :-) možná jsem exot, protože mám pláš? cca 1,8, brzdy mi brzděj hodně a stisk na ruce z lezení po skalách se taky počítá. Bohudík jsem to nidky nezkoušel do extrému, a ani nebudu, let přes řidítka na asfalt je v pohodě, ale posledních pár cm je tradičně tvrdých :-)
Pro PÁDLISTU: teď jsem se vrátil z vyjíždky, díš pravdu, našel jsem plac, čistej pěknej asfal, maximum jsem dostal 50 km (doufám že se to počítá :O) a let se nekonal. Fakt to nedokážou, je tam určitá prodleva do úplnýho zastavení, ale na prašnym povrchu bych si to nelajznul, kolo ustřeluje. Když to zhodnotím přední kolo má větší brzdnou účinost než zadní, protože zadní se hned kousne a jde do smyku.
fakt jsi prostě najednou v 50km/h vzal VŠÍ SILOU za brzdovou páku, zapřel se a čekal co bude??? To jsi teda borec, na to nemám a smekám.
vzdyt si to zkousej postupne. Pak se dostanes do stavu, ze vic uz to nezmacknes a kolo stejne pojede dal (za predpokladu dobre adheze a velke rychlosti).
Začal jsem to zkoušet v menší rychlosti a pak šel výš. Ale bacha na to, a? je asfalt bez písku, pak se položíš a nevíš ani jak.
Pokud to ve 40kmh postavis v sede na predni, tak jsi borec… Schvalne si to zkus…
na to nepotřrbuješ nani kotouče stačí 25km/h a když zašlápněš přední tak jdeš a? sedíš kde sedíš ( pokud teda nejsi uplně za sedlem pak by jse urval předek :-)
O to jde, ze v 60km/h se v sede na predni nepostavis, natoz abys prepad :)
No to bych se posral strachy :)
A tim jak si naklades do kalhot, se presune tesite a neprepadnes. To je odzkouseny :)))
Přesunutím obsahu tlustého střeva do kalhot se ti to těžiště moc neposune. Viděl jsem Jak borec postavil motorku asi v 80-odhaduji na přední a dojel po předním až ke křižovatce.Pokud teda dobře chápu, tak tvrdíte, že jste ještě na kole nviděli kotoučovky co by tohle zvládli,že.A to motorka Váží o dost více než kolo.
Jasne ze to jde. Ale musis si pomoct tezistem.
uz sem se lekl žes neviděl disorder 1, jinak tyhle pokusy sou asi jen pro otrlý, ale až zajedu kotouč zkusim to taky :)), přilbu mám
protibombovej oblek mas?
modulární vestu s plátama ;) to je lepší
No ja som videl na jednom videu, neviem či išlo o Disorder, ako tam bol záber z nejakej zjazdovej sú?aže, tuším v Francúzsku, a tam borec sa vrútil obrovskou rýchlos?ou do cieľa a na ubrzďovacej plošine to v sede zdvihol na predné a postupne to dobrzdil až k nule. Inak a ešte pre úplnos? tá ubrzďovacia plošina bola na nejakej lúke, ktorá bola predtým pooraná a potom sa len podupala, takže bola plná jám…
no to je vcelku bezna vec,jsem zjistil.mam se co ucit:-)
Na to nemusis kupovat drahy bikovy videa. Staci si zajet na nejaky zavod CP v DH.
Nejenom hadicky, ale i tvar vlstniho trmene.Pri pohledu na nove LX ve me moc duvery nebudi,myslim ze se budou roztahovat.Maj to zesroubovany ze dvou polovin,pricemz sroube jsou hodne daleko od sebe.Treba XTR je z jednoho kusu a musim rict ze brzdi dobre.Takove 525 jsou sroubovany taky,ale srouby jsou bliz k sobe,a taky to dokaze roztahovat.Montoval jsem kamosovy 525 na obe kola,nebyly naplneny, po naplneni a napumpovani bylo videt jak se pulky trmene roztahuji od sebe a spojem rosil olej.Bylo to na obou brzdach,nastesti olej zafungoval jako tesneni a za chvili to prestalo a brzdy netecou a funguji.Tim chci rict, ze pri stejnych prumerech hlavniho i pracovnich pistku a oblozeni,nemusi byt stejna brzdna sila.
Myslim, ze neni moc co dodavat… :)…diskuze se obesla bezeme (ja teda radsi bajkuju nez tady zvanim.. :)) )
Nemyslim si, ze bude XTR lepsi, ale to je jedno…nejel jsem to…mam odpor k dualum…ty jsem jel a tfuj tfuj tfuj.
OBal – noo..a ten se mi zda hoooodne chatrnej…proste ty brzdy vypadaj poddimenzovane…
K tomu Velu – kdyz ti vytece kotouc, tak moc nezjistis jak k tomu doslo…neni tedy vetsinou moc co o tom psat. :)
jel jsem na Dualech o víkendu, a fakt mě dostali. Jdu do toho a? to stoji co to stoji. Nic chatrného jsem na nich nenašel, takže jdu do nich.
Ještě k tomu Velu, když ti vyteče kotouč, tak alespoň víš odkud ti to teče né? A podle toho se dá celkem spolehlivě usoudit co se jim stalo.
Citace z Vela:
„Již podruhé během krátké doby se třmen XT v průběhu vyjížďky orosil vyteklým olejem.“
Todle ti rekne stejne moc veci, jako kdyz ti reknou, ze proste vytekly…
to Velo jsem viděl, ale z té fotky co tam je není zcela zřejmé odkud ten olej vytekl. A Velo beru s rezervou, protože občas napíšou fakt věci.
Vona vytekla brzda je, at se to popise jakkoli, stale vytekla brzda… :))))))
No muzes…to ti nikdo nebere…chatrna konstrukce – to je subjektivni…mne se zdaj hodne chatrny a hlavne se mi s nima blbe radi…
Noo…soudit muzes, ale k cemu ti tobude, kdyz je nerozeberes…napises „asi se jim stalo toto“…no tak to bude jeste horsi, nez kdyz nenapises nic (resp.napises kama vytekly…tak to zas lidem nic nerekne)
to tu není nikdo jiný než Seveřan, kdo jezdí XT 04 Disk? To se mi nezdá, takže prosím o každou jak koli malou informaci
Dík..............
jezdim XTR jestli ti to pomuze ?
a co pohoda? nebo nějaké problémy?
spokojen. oproti Vckum se daleko lepe davkuji,ale chod paky je delsi. nevsiml jsem si , ze by dole tekly.
Pokud máš možnost, tak si je prostě zkus. Teď jde o to, jestli ti jde o dual řazení nebo o samotnou brzdu. Mně se brzda nerosí a doufám že u toho zůstane. Co se týče vad jiných brzd, tak to bude stejné, buď koupíš dobrý kus a nebo narazíš na zmetek. Je to jako s vidlicema, když se poptáš po okolí, jak která slouží, přečteš si příspěvky na netu, tak zjistíš že žádná není ideální a najdou se mezi něma zmetky (je to prostě sázka do loterie). Odsuzovat dual bych zkusil, tak po týdnu ježdění. Pokud to někdo zkouší den, tak to opravdu jen zkouší. Po týdnu už o nich něco budeš vědět a asi do něčeho jiného nepůjdeš, obzvláš? pokud jezdíš maratony a podobně. Jediné co doporučuji, ochránit bovden řazení gumovým těsněním, je to takový gumový kužel 2 cm dlouhý a dává se nakonec bovdenu kvůli prachu a blátu. Pokud tam není, tak doporučuji lanko častěji čistit, kvůli přesnosti řazení a mazat vazelínou, což se osvědčilo, jinak se po nějaké době zhorší funkce a lanko drhne a tím pádem se hůře řadí (stejné problémy jsou i u RAPIDFIRE). Co se týče řetězu, tak se mě více osvědčil XT než SRAM, lépe řadí – je přesnější a dokonce levnější. Přesmyk má o něco delší chod, což mě osobně nevadí, protože do kopce určitě nebudeš řadit na větší kolečko a pro odřazení směrem dolů stačí drnknout prsty a jeto. To samé i u přehazky. Směrem dolů jde řadit najednou až o tři pozice. Při brždění se MĚ NESTALO, abych si přeřadil, tolik diskutovaná otázka, prostě buď řadím nebo brzdím. Při brždění i řazení mám plný úchop řidítek, to jest malíček a prsteníček drží a ukazovák a prostředník řadí či brzdí, palec je v nezměněné pozici, co to znamená – to jediné, že máš velmi pevný úchop a pohyb ukazováku a prostředníku společně je velmi přirozený (k pevnému úchopu nepotřebuješ ukazovák a prostředníček, ti co dělají jakékoliv bojové umění, tak to velmi dobře vědí). Co se týče budíků, tak bych se raději obešel bez nich, zbytečně zvyšují váhu, což je samozřejmě naschvál, aby se řazení odlišilo od XTRkovýho, jinak přehledný, ale moc na ně nehledím. Páky jako takový vyhovují, nepoci?uji žádné ostré hrany, nemám ale možnost srovnat s XTR. Délka páky vyhovuje, víc jak dva prsty nepotřebují, takže delší bych považoval za zbytečnost a vzhledem k brzdám to není ani nutné a určitě by tu byla větší šance poškodit je. Hodně záleží na tom, jak si seřídíš pozici pák, od toho se pak vše odvíjí, špatně nastavené se rovná mizerný dojem s duálu. Při parkování kola doporučuji ve předu odřadit na malé a v zádu na velké, kvůli pružinám. Pokud někdy bude blbnou řazení tak nejprve očisti a promaž bovdeny než se do toho začneš vrtat, osvědčilo se to. K samotným brzdám není co dodat, jediný poznatek, který jsem si z této diskuse odnesl, je Pá-dlistův pokus a ten brzdy zvládli. Ještě něco k těm brzdám. Když je větší teplo a táhlý sjezd v terénu, tak se brzdy hřejí a je cítit pálící se destičky (je to také tím že coolstopy jsou natřené velmi líbivou rudou barvou). Vzhledem k mé hmotnosti se ani nedivím, dnes bych šel do větších kotoučů kvůli chlazení. Také bojim bojim a proto brzdím, zatím jsem techniku kamikaze nezvládl, brzdit až dole. Co se týče seřizování brzd, tak to se děje automaticky. Když přijde jejich čas, tak odvzdušnit. Jinak nemám šajnu co chceš o nich vědět, zeptej se konkrétně a možná dostaneš od někoho odpověď. Sám za sebe, jsem spokojen. Pokud se to změní, napíšu. Jediné co ještě poradím je že brzdové páky jsou asi 1 cm od gripů, tento prostor buď vymezit slabou trubičkou nebo prostě gripy přilepit. Pokud máš vlaštovky, tak bude asi potřeba delší brzdová hadička, orig je 120cm.
Muzu se zeptat, jak jsi je tedy zkousel? V sede, ve velky rychlosti s dostatecnou adhezi plnou silou zmacknout predni brzdu? A jak to dopadlo? :)) Jo a ke gripum. Staci prece dotahnout sroubky na objimkach. :) No a driv jsem to vymezoval starym gripem.
Psal jsem to o kousek výš, jak vidno tak žiju. Na ty naše hračky se většinou gripy se šroubkama nedávají :O)
A co teda znamena, ze ten pokus zvladly? Zes nepreletel? To je pro ty brzdy snad spatne, ne? :) Ale to nedokazou zadny, jen pri porovnani brzdne drahy by se dala odhadnout ucinnost.
Gramari :) Ja si tyhle gripy nemuzu vynachvalit. Sam bych na sobe setril, ale byl to darek. Zatim je to nebe a dudy. Ted muzu rict, ze se ta investice fakt vyplati. Uz jsem videl i svleknout grip ve skoku, smeknout ruku po gripu a protacejici se grip byl u me samozrejmosti a ani to me nedokopalo k tomuhle systemu, ale ted uz bych se zpet nevracel.
Nooo, co treba prase v kotouci/vypletu ? To by melo staci jako zabrzdeni :-))
Jedno je fakt, že ani auto nezastaví na fleku. Pod 10 km se na předek stavěj :O). Co tvoje.
Zatím co jsem měl možnost vidět gripy s aretací, tak vypadali jako motorkový. Pokud víš o jinejch poraď, a kde je sehnat.
Uz jsem videl (treba od authora) a ty vypadaly daleko hur nez „motorkovy“. Proc jiny, kdyz to funguje?
Neumím si představit, jak by vypadala tak masitá součástka na mém odtučněném kole :-)
gripy mas? Vzdyt tyhle nejsou o moc delsi nebo objemnejsi. Jen jsou proste lepsi. I kdyz na XC kolech jsou riditka jen na odlozeni rukou… , ale i v tom jsou urcite lepsi :) Je fakt, ze tak kvalitni soucastka je na XC asi zbytecna, ale presto to nekteri (krome gramhonicu) vozi.
Padlisto, to mas zbytecne, nesnaz se proniknout do taju zpusobu uvazovani XCčkare a pochopit to, neni to totiz vubec mozne.
No dovol, koho se snazis urazit? :o)))
Ty mlc. Ty mas urcite gripy jen pod prstama a zbytek vyrezanej az na riditka :)
Dobre…uz mlcim :)
kdy se konecne zbavis fulla a pujes do lehciho HT ?
No dyt mi v garazi lezi dva HT ramy…takze casem si je poskladam :)
To by me teda zajimalo proc to neni mozne…??
Mě jde o to, že ty který jsem viděl tak měli uvnitř plochu proti sklouznutí, která přesahoval grip asi o 1,5 cm a rozhodně by si nerozuiměl s brzdovími pákami které mám. Pokud budou klasického vzheldu tak bych do nich šel, to jest válec navlečený na řidíta a zajištěný. Nic takového jsem ale v obchodech neviděl.
Ja sem toho v obchodech nevidel… :)
Takový jsem chtěl, no a daj se někde u nás koupit nebo jen v cizině ?
Ja je mam a daj se bezne koupit. Teda v Globusu jsem je jeste nevidel, ale ve specializovanych obchodech. A k ty cizine: jestli myslis Slovensko, tak tam urcite ne :)))
MOC kompletu je 750,–
tak koukam, ze 740,– , ale za MOC se stejne nenakupuje :)
http://www.4x.cz/…zzo_2004.xls
Kolik za tuhle reklamu asi dostanu od Razza? :))
Asi nic, přesto díky :O)
Tak už je mám na kole, dneska jsem to projel asi 35 km, brzdy se celkem rychle zajeli, ikdyž ke 100% je ještě daleko. Na Dualy jsem si zvykl celkem rychle, ale někdy ještě přemýšlím jak řadit, ale myslím že to bude v pohodě. Zatím spokojenost
No tak hodne stresti s dualama.. :-))