Čus borci, nemáte někdo manuál nebo aspoň výkres originálního zadního vzduchového tlumiče Giant NRS (černý, přímo od Giantu). Včera jsem po 70 km vyjížďce zjistil, že tlak spadl o 15 psi. Díky za každou radu.
Čus borci, nemáte někdo manuál nebo aspoň výkres originálního zadního vzduchového tlumiče Giant NRS (černý, přímo od Giantu). Včera jsem po 70 km vyjížďce zjistil, že tlak spadl o 15 psi. Díky za každou radu.
neni to tim, ze kdyz das pumpu na ventilek, tak se vyrovna tlak do pumpy a tim nameris o 10 az 15 PSI mene ? U me to tak je, dam do tlumice 160 PSI, sundam pumpu, znovu ji nasroubuji a namerim 150 PSI.
O.K. zkusím to ověřit, díky.
Pisu o tom aj v manualy, takze nie je zle obcas manual precitat :)
Problem bude v tom ze manualy nikdo necte:)
Zdravím!Když už se tady hovoří o tlumiči na NRSku,tak se chci zeptat – také vám při jízdě vrže?Mně to začalo dělat po najetých cca 400km.Přitom vše mám vyčištěno a stříkám to sprejem TF2 – čím to mažete Vy? A pak ještě jeden dotaz – když to natlakuju podle tabulek (75kg – 150 PSI),tak to i po docela drsné jízdě využije necelou polovinu zdvihu…Neumím si představit co bych musel s tím kolem dělat, aby to vzalo 3/4 zdvihu nebo více.
S tím zdvihem se moc netrap a vyfoukni trosku (na tabulky se nedívej) a uvolni utahovací šroubek úplně napravo – tím se urychlí vrácení a celkově změkne zadní tlumič. I tak bude kolo dost tuhý při šlapání a při jízdě ze sedla. Alespoň mě to tak připadá. Také mě NRS vrže – ale je to řetěz, možná, že i tobě, protože to na první pohled vypadá na tlumič.
Snad jsem pomohl :-)
Jo,díky za rady,s tím útlumem to zkusím,jen mě napadá-nekope pak zadek?Nemám teďka šanci to hned vyzkoušet…A s tím vrzáním – na 90% vrže tlumič,kámoš dal k tlumiči ucho a šlo to od něj…Mažeš tedy něčím tlumič nebo ne?Díky za info
Zadek nekope :-) Zatím jsem vždy jenom utřel bahno suchou hadrou. Až budu konečně mít silikonovej olej – tak si spolu s vidlicí promáznu i tlumič… Nemám kámoše s hudebním sluchem a tak jsem odvodil své závěry pokusy. Řetěz mázlej Motorexem dal na 100 km pokoj…
vrzat ti muzou i bovdeny tim jak se to houpe a poslechem nepoznas co to dela.
mě na nrsku vrže(strašně skřípe) zamek sedlovky(titec), a taky sem si myslel že to děla tlumič, v servisu tvrdili že jeden čep byl přetažený . jo jestli mas sida tak bacha na tlaky- 170/50 psi nelze, rozdil mezi tlaky ma byt max 50%- sid se jinak kroutí(nechapu proč).
Díky za info,zapomněl jsem uvést,že mám model 04,takže tlumič „přímo“ od Giantu.Ještě mám jeden dotaz – v místě,kde je tlumič přišroubován k rameni(horní),tak tam jsou z obou stran tlumiče vymezovací kroužky(stříbrné).No a jeden z nich(levý) je volný – je tam vůle asi 1mm.Při oddělení(odšroubování) tlumiče od ramen a po opětovném nasazování jsem zjistil,že ta ramena nejsou úplně symetricky vzhledem k tomu tlumiči (možná ale že ten tlumič není symetricky:-)).Těžko se to popisuje,snad jste to někdo pochopil o co jde.Netušíte,jestli je to normální,popř.zda to může mít vliv na životnost?Díky.
Mám také 04 a hned jak příjdu z rachoty podívám se na ten tlumič, jak to mám já, ale nejsem si vědom nějáké nesymetričnosti…
Jestli jsi ještě nebyl na garančce, tak by ti to mohli servismani v rámci záruky případně dát do pořádku :-)
S vrzáním jsem měl taky problém,ale dělala to sedlovka,protože tam byla ještě redukce na 30,8.Po výměně sedlovky to bylo v pohodě.Koupil jsem Shamana 30.8.Mohou to být i bowdeny,ty jsem taky vyměnil.Jinak rám i tlumič je v pohodě.Nejvyšší spokojenost.
Moj Giant to ma presne tak isto. Lavy kruzok je volny, pravy nie. Zatial som to neriesil. Ale vyskusam to casom rozobrat.
Mne GIANT tlmic vydava pri navrate mierne pisklavy zvuk (napr. ako ked sa nasava vzduch do pumpy pri fukani), ale problemy s tym nemam.
Marketing GIANTu hovori: NO SAG a 95mm zdvihu. Trik je v tom, ze bud mas jedno alebo druhe.
Ja mam tlmic nafukany s miernym SAGom (presne podla tabulky v manualy) a vyuzijem cca. 25–28mm zdvihu na tlmici (max. je 35mm).
Vim že to neni k tématu, ale nemohli byste napsat jaký máte skušenosti s NRS-kem? Dost se mi zamlouvá! Jak si poradí s kořenama, jaký je při zrychlení atd. Díky
co se týká kořenů tak ve výjezdu nijak(bez sagu), se sagem je to lepší ale zase se houpe(pokud se díváš na tlumič,na zrychlení to nepoznáš), při silové jízdě se zcela zamiká, jinak se tlumič hibe tak 3–4mm . zrychlenim je to ht ale ve sjezdu začne žehlit.reaguje spiš na ostřejší nárazy(na boulích nic-moc). má perfektní tuhost, dobrou vahu.bez sagu to neni kalsický full ale ht s 95mm na nárazy.
Mam jednu OT otazku, cim mazete zadny tlmic, myslim „klzak“. Silikonom alebo teflonom?