• dass

    Mám kolo Apache TUWATAWA od dubna tohoto roku,najeto cca 600km převážně v terénu, a už po sedmé jsem píchl duši.Na kole jsou Pneu: Kenda Kwick 26×1.95.nevím jestli je to plášti nebo dušemi.Poradíte mi někdo?,má někdo stejnou zkušenost?Díky za každý komentář

    0 0
    • Lada1  

      no ten nazev je nejaky samansky. doufam, ze ty defekty nejsou nakazlive, at to nechytnem :-) Jinak defekt kazdych 85 km je dost. Co to jsou za defekty? Neco ti prorazi plast – jehla,sklo – , nebo to je klasicky defekt tzn. duse o rafek ?

      0 0
    • Brouk_Pytlik  

      Moje zkušenost je ta, že jeden rok píchám 3× do tejdne a druhej rok třeba ani jednou. Jediný pravidlo je to, že vozit s sebou něco jako lepení, rezervu a pumpičku se vyplácí. Pláště můžou za zvýšenej počet defektů až tehdy, když ti z místa, kde byl kdysi vzorek čumí hadrovej kord.

      0 0
      • johny265  

        No to 3× do tejdne je dobrý, ale pak si další rok ani nevrznout… :o))))

        0 0
        • pitelboy  

          Ja píchnul jen jednou asi za 7 let, ale pořád prorážím. Měl jsem už pláště RUBENA, MAXIS, RYTCHE, HUTCHINSON, SCHVALBE a KENDA. Vozil jsem je Měké i tvrdé a i přesto jsem loni asi 20× PRORAZIL !! Asi neumim jezdit !

          0 0
        • Brouk_Pytlik  

          njn, život je někdy pes :-)

          0 0
      •  

        tak to se mi stava taky :)

        0 0
    • Žanek  

      Pokud ti něco propíchne pláš? tak to je smůla (nebo špatný pláště), pokud je to proražený tak víc foukej a nauč se jezdit. Ještě se podívej, jakou máš pásku v ráfku. Pokud je ve dvoustěnným ráfku obyč gumová páska, může to být příčina defektů. Stejně jako páska s ostrou hranou, která není v ráfku dobře usazená – duši prořízne. Jinak letos jsem ještě nedefektil (na biku 2 kkm, na silničce 2400km)?uk ?uk…;

      0 0
    • X-biker  

      Jo koukni na pasku v rafku co ti prekryva diry na niple. Pokud sou diry mimo pasku a maj ostry hrany nafouknuta duse pri narazu se lehce propichne. Jinak nevim co to sou za plaste. Pokud maj hodne papirovej bok a jezdis po sutrech tak se stane ze pichnes kazdou chvili ale to by si spis procvakl po obou stranach. Ja sjizdel pustevny a trikrat sem procvakl predni kolo (behem kilometru) to bylo fakt na infarkt. A to mam celkem solidni WTB Motoraptor 2,4" a FR dusi a marzocchi Z.1 drop off se 130mm a byla dana namekko takze zobala zrnka pisku a presto sem 3× procvakl. Stane se. A pokazdy predni kolo. Zkus treba vice ci mene hustit. Nebo jiny plaste a poradne zkontroluj rafky jestli neni nekde naky otrep nebo ostra hrana!.

      0 0
    • MirkoCarver  

      Pokud jen píchneš (sklo, drát atd.) je to smůla. Pokud prorazíš je to jezdecká chyba, na kamenech ve sjezdu, ale i na rovině nesmíš sedět, nebo málo foukáš. Mám 80kg a letos jsem ještě neprocvakl ani jednou.

      0 0
    • Daf  

      Kdyz prorazis musis hustit natvrdo. Pokud i tak prorazis tak porid sirsi plaste a zase husti natvrdo. A kdyz ani to nepomuze tak se nauc jezdit :)

      0 0
      • mastihuba  

        souhlas – od té doby co jezdím pláště 2,1 tak sem neprocvakl zadní gumu. A když sem udělal prasáckou chybu, tak sem spíš dycky zbořil patku ráfku.

        0 0
    • bajker  

      Prohlédni ráfek, dej tam pořadnou pásku- nejlépe tlakovou Michelin a foukej na 4bar zadek 3,5 předek. Mám Michelin comp S a letos jen jeden defekt a to proříznuti od neznámého předmětu- ale jen 2mm, takže podlepil jsem to a pohoda.

      0 0
      • Vilém  

        Osobne bych parve tvrdou Michelin nedoporucoval,ma velmi ostre hrany.Kolega v praci o ni 4× po sobe prorizl dusi,behem 2 dnu.

        0 0
    • Darkson  

      já jsem minulý týden píchnul 4× na 3 různých pláštích…tak doufám, že jsem si to vybral

      0 0
    • FAH  

      Nektery plaste jsou nachylnejsi k prurazu. Za takovej plast povazuji treba WTB Velociraptor (zadni) ktarej mam (Maxxis mi to zdaleka tak casto nedelal). Vyresil jsem to 6cm sirokym paskem materialu podobnym linoleu (tloustka cca 4mm), ktery jsem vsunul mezi plast a dusi. Uz s tim nejdim nejakou dobu a ani skrt.

      0 0
      • Volf  

        Oni se snad i dělaj nějaký kevlarový vožky do pláště. Jinak někteří závoďáci vždycky tvrzili, že defekt je chybou jezdce.

        0 0
    • Zoid  

      Já mám pláště maxxis high roller 1,9 a po 90 km sem píchnul zadní kolo hned 3krát, pokaždý v lehce kamenitým sjezdu, vepředu sem měl 2,5baru a vzadu 3 bary, to je asi málo, zkusim hustit 3,5 a 4 bary, jak tady někdo radil a uvidíme, do budoucna ale stejně plánuju vyměnit pláště za 2,1 s pořádnym vzorkem

      0 0
    • Tomcat  

      Pokud prorážíš tak změň pneu a duše, protože to tvoje drsný jízdy nestíhá. Doufám, že nemáš podhuštěno. Pokud to sou trny, sklo,hřebíky změň trasu nebo používej kevlarovou vložku mezi pláš? a duši. Pláště Specialized už jí maj v sobě.

      Jinak Já má úseky po kterech jezdím a píchnul sem pokaždý (Akatová álej kdo byto čekal že).

      0 0
    • munro  

      Hele, zkus si ten pláš? prohlídnout fakt pořádně. Já sem v nedávný době měl asi sedm defektů za 14 dní. Už mi to přišlo hodně divný, ale kontrola pláště nic neodhalila. Až když jsem fakt milimetr po milimetr prosondoval kritická místa, tak jsem zjistil, že v jednom ze špuntů pláště je vražená asi 3 milimetrová ocelová šponka, která při určitým prohnutí pláště povyjela – jinak byla komplet schovaná v gumě pláště. Nadával jsem si jakej jsem blbec.

      0 0
      • lubos  

        hmm, to by chtel koupit detektor kovu :)

        0 0
      • McBlacky  

        jo tohle jsem videl například u pláštů Otaka, Enjoye a i u jednoho mého, prostě ti do špuntu vleze trn/sklo/špona a pak to pěkně prasí…

        0 0
    • giant  

      mám na to jednoduchý a sebou odzkoušený recept.Dříve jsem si hustil pneu na kamen a když jsem vyjel do terénu tak jsem skákal po kamenech jako koza a domů jsem si přivezl sem tam nějaký defkt.Začal jsem jezdit na lahce podhuštěných pneu teda na silnici (které se dost bráním,ale občas to nejde) se jede hůř,ale v terénu to nemá chybu.Absorbuje to do sebe kořeny kameny atd.Takže upusti si trochu vzduchu :-)

      0 0
      • biker007  

        100% souhlas. 2.1 Schwalbe RR maji rozsah 35–55 psi. ja je foukam na cca 40–45 a zatim bez defektu. na korenite trati me prijde lepsi to upustit na tech 40psi, protoze pak clovek muze slapat i tam kde jinde skace jak koza.

        0 0
        • pitelboy  

          ja vozil jedine podhusteny (kdyz sem se oprel o sedlo a poradne zatlacil proti kolu, tak se plast promack tak o 4/9) .a za sedum let sem jednou jedinkrat pichnul, ale porad sem prorazel, uz me to sralo, lonii sem prorazil asi 20× …tak sem to ted zacal trochu vic foukat (kdyz zatlacim na kolo tak plast promacknu asi o 1/4) sice je debilni, neabsorbuje to narazy, skace to, hur to drzi, co to vozim takle nafoukany tak sem prorazil jen jednou…

          taky sem premejslel o DH plastich, tak 2,5 ale do ramu narvu stezi 2,3 a to jen nekerÿ typy…

          0 0
          • pitelboy  

            este me napadlo ze si koupim DH ram a vidli a dam tam 2,7 plaste (videl sem i 3,0 ale to byl fakt mazec. vipadalo to jak kola na motorku(v pripade zajmu poslu mailem) ) s podhustenejma 2,7 s hlinikovou patkou bych snad defekt nemel

            alepreci jen jezdit XC na DH kole !!!…

            0 0
            • Martyss  

              Co tam dát rovnou pláště z motorky:-))

              0 0
            • giant  

              pozor DH-či začínají víc a víc používat kola o průměru 24" a pak to doženou plášti,takže to vypadá opravdu jako na motorce.Pokud jezdíš obyč XC 2,1 je max.dostačují­cí.Jezdil jsem i na 2,35 ale dřel jsme jako kůň

              0 0
          • enjoy  

            …tak o 4/9…:-)))

            0 0
            • BH  

              noramlni je defektit tak 1× za rok (cca 1000 km v terenu) moznosti castych defektu

              1. neco zustalo zapichle v plasti(trn, hrebik a pod.) rada- poradne zkontrolovat plast 2.spatna vlozka rafku- podivat se za na vlazku rafku, muze byt shrnuta a nebo prilis mekka 3.jiz sjety plast, je prilis tenky a pak staci i maly kaminek- vymenit plast 4. maly tlak- rady na podhustene plaste neposlouchej, tlak ma byt kolem 4 atm. podhusteny plast = defekt (seknuti, pruraz) 5. i kdyz horak vydrzi hodne, tak obcas svedni zadek a jamy ,ptrekazky i obrubniky skakej

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.