Ahoj, chtěl bych se poradit jestli při výměně řetězu musím koupit i novou rychlospojku. Mám sadu SRAM NX 1×11. Dík za radu.
Ahoj, chtěl bych se poradit jestli při výměně řetězu musím koupit i novou rychlospojku. Mám sadu SRAM NX 1×11. Dík za radu.
Můžeš ho snytovat
A tu spojku co? Novou nebo ještě vydrží jeden řetěz?
Někdo spojku mění po každym rozpojení a/nebo řetězu, já osobně na jednu spojku ojedu 2 řetězy a mezitim jí 20× rozpojim…
A funguje stále dokonale :D
na nový řetěz dávám novou spojku …
u ty spojky mas sanci videt to, co u ostatnich clanku neuvidis – opotrebovanost cepu.
Podle toho se muzes rozhodnout, jestli cep menit nebo ne.
Takže když spojku použiji víckrát nezruším kazetu? Dík
Určitě ne, článků máš na řetězu kolik, okolo 110? Hádej jakej vliv má jeden článek. Navíc co jsem tak vypozoroval, tak má spojka tvrdší resp. opotřebení odolnější čepy než normální články – stačí si ze starýho řetězu vynýtovat jeden čep a porovnat míru opotřebení se stejně jetou spojkou.
Placate nesmysly. Zkuste merit retez pres spojku a uvidite, ze zde je o neco „delsi“
Podle opotřebení a nájezdu se rozhodni. Někdy bývá rovnou v setu s řetězem.
Ke Sramáckýmu řetězu máš novou rychlospojku, tak proč špórovat. To pak vychází, jak z toho filmu: „Jaromíre, to neděláš dobře s tou sirkou…“.
Dík chlapi!
Přidám se s jednoduchým dotazem. Na silničce mám 11 řetěz Ultegra ještě od prodejce. Najeto má přes 8 000 km a protože to stále řadí bez problémů a nic nestřílí, tak jsem se o to moc nezajímal. Dneska jsem cvičně vyzkoušel měrku řetězu a projede tím jak nůž máslem :-). Tak se ptám, jestli to má cenu preventivně měnit vhledem ke kazetě nebo se na tom dá ještě jezdit. Kazeta se na první pohled tváří, že jí vytahaný řetěz nijak nevadí… Díky
Teď hrozí že na novém řetězu ti to bude střílet, protože převody se vytvarovaly na vytahaný řetěz.
Pokud tomu tak bude, tak se připrav na novou kazetu, převodníky a když bude joo smůla tak i kladky v hazce :)
Ale můžeš byt klikař a střílet to nebude, ale moc tomu nevěřím :)
To nezní moc pozitivně. S možností nutnosti výměny kazety jsem počítal, ale převodníky by to snad měly zvládnout… Jezdím spíš lehké převody, nekřížím řetěz a jsem celkem lehká váha, takže jsem byl k řetězu v rámci možností ohleduplný :-)
Vyměň řetěz, vyzkoušej a buď připraven, že když to bude střílet, tak následně kazetu, případně i převodníky. Ale 8k někomu na silničce slušnej řetěz vydrží, jde o to, jak moc jsou kazeta, případně převodníky „načaté“ tím přejetým řetězem. Vcelku bych věřil, že dáš novej řetěz a vše bude fungovat v pohodě.
To já vím že jsem nositel zlých zpráv :(
Problem je, jsk se řetěz natahuje, obrušuje zuby jinak, pak se může stát, že nový řetěz na ko převodník se bude „lepit“
Můžeš koupit kazetu a řetěz, když to převodník nedá, vrátíš původní a dojedeš to domrtva :)
Kolega v práci měl kliku a měnil jen kazetu s řetězem, druhý měl smůlu a dojíždí… Takže záleží jak moc posmrti :)
Vsak ono pokud budou v poradku bowdeny a lanka, tak to bude radit a nepreskakovat dokud na kazete budou zbyvat nejake zuby. Pak vymenis vsechno z pohonu.
Změř to pravítkem, 20 článků má mít 254.0 mm, s 0,5 % prodloužením, což je limit pro výměnu, 255.27 mm (eventuálně 24 článků 304.80 mm a 306.32 mm), případně řetěz sundat a někde vyvěsit, pokud na 100 článcích nebude prodloužení o víc jak půl článku (6,35 mm), mělo by to vzít nový řetěz.
Mě taky propadla měrka durch a po přeměření pravítkem to bylo akorát o půl procenta, dal sem nový řetěz a nikde nepřeskakoval. Měrky kecaj, respektive je to nastavené tak, aby se měnilo radši dřív.
Tak, když nevěříš měrkám můžeš měřit šuplerou…
Jenže šuplera je principiálně nepoužitelná, ta měří buď vnější rozměr něčeho nebo vnitřní rozměr něčeho. Při měření řetězu je potřeba měřit rozměr od začátku 1. článku po začátek n-tého článku, tedy přikládám měřidlo na obou místech ze stejné strany, jako když měřím hloubku díry, tedy by bylo zapotřebí speciálně upravené měřidlo.
A o drivku z nanuku jsi tu zatim necetl?
Stačí napnout řetěz a změřit to zvenku posuvkou. Žádné spešl zařízení není třeba.
Takto můžeš jezdit i 20 let :-)))
Tak jsem dnes poprvé měnil řetěz a pro jistotu jsem vybral stejný typ i délku řetězu. Cvičně jsem to projel na lehké převody kolem baráku a všechno se zatím tváří v pořádku… Řadí to, jede to, nelepí to. Až mě překvapilo, jaký byl rozdíl v délce řetězů, když se daly vedle sebe :-)
Zdravím, je potřeba nový řetěz umýt nebo ho můžu použít s tou konzervací a hned namazat? Děkuji
Umyt konzervacni mazivo, bo lepi jak lepidlo. Pak namazat tim cim bezne mazes.
Já ho naopak nechávám.
Párkrát jsem to zkoušel Cyklostarem a stejně ten řetěz trochu lepil, jestli to ničemu jinému nevadí, tak ho mýt nebudu.
Ono to na omak lepí, ale bordel to naopak nelepí :)
Taky to nechávám – smysl to vymejvat má asi v případě voskování, nebo při použití nějakejch ultraspeciálních prostředků (nanášených jen za prvního úplňku v měsíci a jen v ascendentu Venuše).
Tak jsem asi marnej ale nikde nemůžu najít rozteč mezi čepy, je skutečně 1/2" tj. 12,7 mm?