skusil som vymenu kolies z 26" na 650b na CUBE AMS100
vidlica REBA 2012
FOX F100 RL
skusil som vymenu kolies z 26" na 650b na CUBE AMS100
vidlica REBA 2012
FOX F100 RL
A…???
No co…prostě nový Vesmír! ;)
bez komentu
A o čem to vlákno teda je? Já jsem to zatím nepochopil.
o tom ze na AMS100 20" velkosti sa to da za takych a takych podmienok a vyzera to takto a takto a ma to take a take medzery, aj ram aj dve vidlice
Takže kvůli stejným fotkám, které máš v našich bajcích?
ano tymi sa chvalim a tu redim a odpovedam
Predek mas dost na tesno, az se vytahne plast, je mozne, ze budes mit jeste o neco min mista… zadek je nicem takhle, dulezity je kolik mas jeste mista z boku..
Jaky jsou ted jizdni vlastnosti? Jde poznat rozdil? Kolik si mel milimetru mista mezi vidli a kolem pri 26"? Diky
+1 a taky ještě kolik je místa při plně stlačeném tlumiči mezi pláštěm a sedlovou trubkou
jazdne vlastnosti zatial na 70km len to trosku menej klepe to rozbitom terene kolesa su tazsie o 200g ako tcrossmax st plus su v nich duse trosku sami zda horsie na akceleracii … to mam len skusobny set kolies chcem ist okolo 1500–1600g
zadok nebol este sfuknuty ale teoria stvorcapu by mohla napovedat ze draha osi kolesa je vetrikalna plus minus ale testnem to ak tak
su tam dve vidlice reba pred tym cca 15mm medzera potom cca 3mm ako vidiet … fox plus 10mm (ma mostik vyssie)
Je tu o tom rozsiahle vlákno, hoď to radšej tam ;)
Já jsem myslel kolik místa bylo mezi pneu a na vidli tím mostem když tam pán měl ještě „26“ kolo:-).
Ja jazdím 650B na 26" ráme trek 8000, rebu som menil za FOXu, práve kvôli miestu medzi plášťom a kolesom
S 2,25" RaRa/RoRo, to ide úplne v pohode.
Prechod nehodnotím ako krok späť, s ľahšími zápletmi a plášťami tam ten rozdiel v komforte poznať
super ak sa k tomuto dopracujem budem rad ake mas kolesa ?
uz som to pozrel pekne to mas ;0) tubeless?
ZTR Crest + Novatec D711/712SB + sapim laser + alu polyax niple, 1426g plus no tubes páska , jazdím bezduše, k dušiam sa už vrátiť nikdy nemienim ;)
kolko vazis?
Pohybujem sa okolo 75kg (+/-3kg v závislosti od ročného obdobia)
bohaca ja som 100 kilovy :0)
můžeš sem prosím tě hodit nějaký srovnání nebo odkaz, pokud jsi to už někde rozebíral, 26 vs. 27,5? pocit při jízdě, je to poznat, akcelerace, výjezdy…
zajímá mě to protože když na tom prohodíš kola tak to můžeš srovnat bez jiných vlivů (geometrie a tak)
jo, ještě jsem zapomněl, zvedl se ti střed (o těch cca 12mm?), je to nějaká zásadní změna při jízdě, je to poznat?
skús prečítať vlákna http://www.bike-forum.cz/…kola-26.html#…
alebo aj SIXFIFTY – 650b vlákna od tiny http://www.bike-forum.cz/…od-tiny.html#…
Rozoberal som to tu už viackrát.
Stred sa mi zdvihol o teoretických 15mm.
Môžno na začiatku je to trochu nezvyk, s odstupom času (po cca 5000km) môžem povedať, že mi to vôbec neprekáža, je to len o zvyku. V prudkých stojkách ťa to možno začne dvíhať čosi skôr, ale to je skôr o technike a výške riadidiel ako o samotnom centimetri na strede.
Prípadne napíš mail, ak máš nejaké daľšie otázky
ja som kvoli kratsiemu krku na foxe siel o 2,5cm riaditkami dole takze este lepsie leze do kopca
ano teoretickych 13mm u mna isiel hore .. ale som full susp tym padom je pohyblivy ;0)
cauko vsetko som pisal iba tu nikde inde… bol som natom 70km xc viac asfaltu lebo je blato … nieje to vratkejsie kvoli stredu je to take kludnejsie a zda sa mi ze to menej drnca … moje pocity … kolesa su ale ine aj vidla ina ako pred tym … jazdi sa mi fajn zatial …
reba 15 mm fox ma mostik o 10mm vyssi
chcem vlastne vlakno ;0) uz sa mi to nechce prerabat .. ked som ja hladam relevantne info tazko sa to hladalo a citalo v tych milionoch sprav .. ams tam vobec nebolo
Pokud se takhle vejde rapid rob do reby budu spokojen, nechce se mi menit vidli:-)
tohle je nepoužitelné :D
Že je to v praxi nepoužitelny nevadí, hlavně je 27,5" teď hrozně moderní a ty vlastnosti jsou úplně někde jinde než 26" :D
chlapci a vy ste splepi ? posledna fotka je s FOX F100 ktora uz je namontovana na biku …reba tam bola povodne a uz tam nieje .. teraz je medzi mostikom a kolesom zhruba 10mm medzera…
myslím že to byla reakce na lukyshecka, který tam chce nechat 26 vidli od RockShox, která je pro 650b nepoužitelná
okej uz som mu pisal reba je nepouzitelna to vidno na foto
daj tam 2,0" thunderburt a bude to origo :P
stou rebou by som to nepouzival trvalo pri tahani so sedla uz obcas chytilo mostik ..
stou rebou by som to nepouzival trvalo pri tahani so sedla uz obcas chytilo mostik ..
to nerob nieje to dobre pri tahani v stoji uz bolo pocut rapkanie
Vcera jsem zkusmo nahodil 650b kola s RocketRon 2,1 a v porovnání s 26kama s RaceKing 2,2 je rozdil naprosto minimalni. Za me lepsi vozit objemnejsi plaste na 26 nez 650b s nudlema.
deformace pláště na překážce ze pro jízdu přínosnější než o malinko menší nájezdový úhel.
Navíc konverze 26 na 27,5 akorát zvedne střed a udělá z toho víc vratký kolo. U značek co mají nízko střed to bude ok, ale u ostatních to v technice může být na škodu
Tohle je konečně rozumnej názor…víc člověk pozná rozdíl v geometrii rámů než jestli jsou kola 26" nebo 27,2" :)
A čo tak si to niekedy vyskúšať v reáli miesto mudrovania??
Jedna z vecí, čo mi často vadila bolo škrtanie pedálov o korene a kamene na singláčoch.
Odkedy som šupol miesto 26" kolies 650B, tak sa to vyriešilo, rovnako lepšie sa mi lezie aj cez popadané kmene malých stromov. Na druhej strane nemôžem povedať, že by som o 1,5cm vyšší stred nejako výrazne cítil, viac mi vadilo, že sú vyššie rajdy
Taky si to myslim. Mozna dokonce bude vahove vyhodnejsi vzit objemnejsi plast a tim dohnat obvod/prumer na 27,5 nez opacne.
Určite. A preto v krátkej budúcnosti nahradia Fat bajky 29er ;)
zvlášť akcelerace a ovladatelnost je na fatbike geniální. Jede to akorát rovně :) rotující hmota, když teda ji už někdo rozrotuje, je hodně přísný limiter čehokoli co zahrnuj ´hravost´
Tak konecne se tim overi, ze na 29ce respektive fatu nejde jezdit v terenu.
29 není fat, nárust hmoty je tak 10–15% max. U fatu stovky procent
Tak snad pokracujem v Tiny verzi reality ;-)
lukas aka mitro : to je fotka s povodnou REBOU pozri si piatu fotku ty „na hovno“
pekne debatka chlapci …porovnanie dvoch kolies je na fotke ..650b je rapid rob 2.25 a mensie je x-king 2.2 rozdiel na priemere je cca 25mm…nehovorim ze to o niecom hovori alebo predpoveda nieco, pisem vam len fakty…stred tym padom stupol o 15mm ..dalsia vec je ze pred tym som jazdil 120mm vidlu teraz 100mm ta FOXA…
No, ono ani s tou Foxkou to neni zadna hitparada, ta rezerva.
Ale kdo chce kam…
vilem ked budes mat cas odmeraj medzeru medzi rebou a 26" ja odmeram medzeru medzi 650b a fox F100 hm ? rozdiel 3mm tipnem
no bacha u foxu chodi na dorazu korunka pod uroven mustku.. takze to ze mas od plaste k mustku dost mista neznamena ze pri propruzeni tam zustane taky dost… pro jistotu bych si to zkontroloval na vypusteny vidlici
tjk diki to skontrolujem..ale dorazy moc nedavam ..mam vzdy plus minus 1cm rezervu som tazky radsej prifuknem aby som kdesi nesiel nadoraz ..
Jak mam vedet co omeris? Me tvoje omereni vubec nezajima. Pokud bych o takovy udaj stal, tak se kouknu do existujiciho vlakna. Rebu nemam, o stavbe kockopsa neuvazuju. Nafocenych 10–12mm (od oka) mi proste neprijde jako prilis velka mezera.
Ze ty jsi sel touto cestou, to je tvoje volba. Tvoj utocny ton a neustalou potrebu se opakovat taky nechapu, ale taky je to tvoje volba.
okej nebavime sa dalej o dojmoch teorii a co by mohlo byt …udaj fox a rapid rob 2.25 nenajdes preto je toto vlakno zalozene …a tym zmerajsi som myslel ze ked mas rebu alebo epicon a pouzivas 26 kolesa plus minus 2.2 sirka plasta to ti robi podobnu medzeru ako fox a 650b ..tym padom nejake percento ludi co jazdia epicony a reby jazdi na rovnakej nie prilis velkej medzere ako ja na 650b s foxou…lepsie ?
Zas bych to nedramatizoval, rezerva s tou foxkou je uplne normalni.
V epiconu, nedej boze v rebe treba s 2.25 ronem bude mensi a jezdi se to uplne bezne.
asi tak ..mam doma aj epicon preto to viem celkom dobre porovnat ..suhlasim borda
víš z hlavy kolik je střed nízkej nebo obvyklej pro 26? dík
z hlavy ne, musel by sis to najít ne konkrétních geo co tě zajímají. Na kolech to při jízdě poznáš. Na nízkých co chvíli něčím napálíš kliku a na vyšších máš pocit, že to kolo se víc překlápí než zatáčí.
Při srovnatelné šíři pláště ten rozdíl zase tak nepodstatný není, to kolo už v ruce působí o dost větším dojmem a v terénu se tak i chová. I když se to nezdá, tak jen záměnou velikosti kol se změní chování kola jako bys položil vidlici pocitově o cca 1 st.
Mne to prave vubec neprislo. Ale zkusim to jeste trochu projet.
To ano. Problem tychto „konverznych“ rieseni je v tom, ze bud si das tucnu 26 alebo chudu 27.5, lebo tucnu 27.5 do ramu/vidlice nenarves.
bruco a veril by si ze som vymenil 26" 2.2 xking za 650b 2.25 rapid rob ? a opat zopakujem pozri si fotku s FOX nie s REBOU tak uz davno nieje na bajku …
Veril, coby nie. Ale keby si nemenil vidlicu, tak by si to realne pouzit nemohol.
skor som reagoval na tvoj koment ze problem tychto konverznych rieseni…ja som menil rovnako siroke plaste a vedel som co bude treba ..
Konverznym riesenim som myslel to, ze do ramu/vidlice urcenej pre 26' narves 27.5' kolesa. Vacsinou tam neostava dostatok miesta na rovnako siroky plast a dostatocnu rezervu. Beriem, ze to niekto urobi a je s tym spokojny, ale nie je to plnohodnotne riesenie.
brco dostatok je relativny pojem..ano medzera je mensia to je samozrejme ale skusam ze ci stale dostatocna ..preto som to ofotil zalozil vlakno a zdielam co zatial viem…plaste niesu uzsie su prinajmensom rovnake …
kua ludia vy ste az neuveritelne senzitivny, ja som mal problem zistit ze sedim na 29 ale spoznat rozdiel 12mm na polomere kolesa to je fakt nod moje schopnosti. (pre poriadok scott genius)
tak to uz 29 by som hadam aj pocitil ..inac by to asi nemalo vyznam ju robit ci ?
to asi bude problém někde jinde
na na LV akci byly +/- shodné rámy osazené 26" a 27,5" a rozdíl poznal každý kdo se svezl
jakmile sem vlezl z 650b obeda na bretovu ucel na 26 rozdil v akceleraci byl fakt hodne poznat… a to ma tak o pulku horsi a tezsi kola a kolo celkove asi o 3–4kg tezsi
To chceš říct, že když jsi z lehčího 650B kola přešel na daleko těžší 26" včetně kol, tak že ta 26" měla lepší akceleraci? A nebo to bylo obráceně?
Akcelerace je pouze o hmotnosti (jak celku tak samotných kol) a trochu o geometrii. Na velikosti kol nezáleží vůbec (nejen fyzika, ale i ověřeno dlouhodobou praxí mezi 26" x 29" srovnatelných kol s ± stejnou hmotností kol s plášti).
jj… bylo to na hladke silnici takze bez zbytecnych ztrat v terenu.. dost podobne plaste… a je citit ze 26 jede o neco lepe… pro me to nema zadnou zasadni vadu :-) ale poznal sem to.. a to jsem ralativne dost tupej na nejaky zmeny…
jestli von se ti nekrouti ram nebo vyplety:)
Řeknu to na rovinu. Ten záběr je zcela zcestný. Nijak nevyvracím, že to dané konkrétní kolo mohlo jet lépe, i když je to dost divné při udávaných hmotnostech (a muselo by se v jiném důležitém parametru opravdu hodně lišit).
Do toho srovnání promluvilo dalších spousta faktorů jako geometrie, pláště, tuhost, atd.
Velikost kol sama o sobě nemá na akceleraci vliv vůbec žádný. Tedy pokud budou kola stejně těžká, srovnatelně tuhá, srovnatelná geometrie, srovnatelné pláště a také i nafoukání.
Z praxe 10tis. km+ na dvou takto komplet srovnatelných celopevňácích 26" x 29".
Rozdíl v akceleraci naprosto nerozeznatelný.
Vliv velikostí kol je tu pouze nepřímý. Tedy typu srovnatelá kola jsou ve větším rozměru těžší a o něco méně tuhá.
Mělo být „Ten závěr…“
mlok len technicka poznamka nema nahodou vlyv na akceleraciu aj paka ? teda polomer ? …opakujem sa len technicka poznamka :0)nevravim ze poznat 12mm 30mm alebo 50mm
Ty jo, já si snad ty moje gyroskopy nechám, když o nich tak básníš…:D
To ale bude ten problém, že to bylo na tom stejném kole (rámu).
Pro srovnání by se měla lišit právě jen velikost kol, tedy měla by být totožná geometrie (tedy třeba i výška středu).
Pak by byl rozdíl pouze ve velikosti kol a dalo by se porovnávat zda se to pozná a případně jak moc.
Co jsem už zkusil nějaké to kolo s 650B (s podobně objemnými plášti jako vozím ve 26"), tak vždy byl rozdíl v geometrii, takže velikost kol se v tom rozdílu už zcela ztrácela.
Tedy kola se chovala jinak, ovšem nebyl bych schopný ve slepém testu říct, na kterém z kol byla 26" kola a na kterém 650B.
Vše co jsem zkoušel byla originál 650B kola (tedy žádná předělávka 26").
mlok ked niesi schopny v slepom teste povedat ktore kolo je ktore ako si schopny povedat ze sa chovali inak ? moc ti nerozumiem …
Vzdyt to pise, musela by se udelat dve kola se stejnou geometrii, aby bylo mozne odlisit, co je vliv velikosti kol a co vliv zmeny geo.
To je vidět, že nerozumíš. Já jsem nepsal, že nepoznám, které je které z těch kol jako celek.
Ale, že bych nepoznal které mělo 650B kola a které mělo 26" kola kdyby to byl slepý test (což nebyl, takže jsem předem věděl na kterém byla která kola).
Problém je v tom, že různé geometrie různých kol mají daleko větší vliv na celkové chování kola než rozdíl 650B x 26".
Při srovnání ti přesně popíšu spoustu vlastností těch kol a čím se přesně lišila. Jenže důvodů pro ty rozdílné vlstnosti je tuna (od geometrie, přes chování odpružení, použité pláště, duše/bezduše a další) a všechny ty vlivy se liší.
A spousta z těch vlivů udělá daleko větší praktický rozdíl než velikost kol.
Jenže tady se bavíme o jednom rámu který navíc dlouhodobě jezdíš.
A to je právě ten problém (jak už jsem reagoval výše), protože tím změníš i geometrii.
Samozřejmě naroste výška středu. jen jsem prostě původně reagoval na to, jak tu bylo napsáno, že rozdíl v těch kolech pocitově nebude. Já jsme po záměně na svém kole pozoroval opravdu velké zklidnění, jak jsem si předtím na ten svůj čopr už zvykl, tak najednou bylo ovládání ještě pomalejší, kolo stabilnější (v malé rychlosti samozřejmě kvůli tomu středu zase o něco vratší) a celkově tedy klidnější.
Právě že pokud by byl každý rám jiný, tak nebude problém dosáhnout vlastností podobných a tím pádem „zamaskovat“ vliv jiné velikosti kol.
Když bude každý rám úplně jiný, tak souhlas, že to zamaskuje rozdíly ještě více.
Pro ideální srovnání jen vlivu kol by to chtělo dva totožné rámy až na BB dropem (tedy aby ve výsledku byl střed stejně vysoko).
Nic takového jsem možnost srovnat zatím neměl. Co jsem srovnával, tak sice zrovna střed byl vysoko podobně, ale byly tam rozdíly jiné.
mlok len otazka … jedine co sa zmeni na geo je vyska stredu … nemylim sa?
Což je jeden z parametrů, které docela významně ovlivňují chování kola.
Na současné 26 má větší kola jen na zkoušku, protože střed už je docela dost vysoko a je to hodně znát.
ale je to len tento jeden parameter co sa meni na geo? myslim ze ano ale radsej sa uistim…
akoze ten 13 mm rozdiel som asi nepocitil ;0)
Změní se celkově těžiště. Pokud je střed primárně docela nízko, tak to pocítit moc nemusíš, ale může to třeba dělat problém v prudkém výjezdy, kdy se ti začne víc zvedat přední kolo – teoreticky by se dalo uvažovat, že tohle zamaskují větší kola, ale jelikož se ti rozvor nemění, vůči středům jsi vlastně pořád stejně vysoko, tak tento efekt na stejném rámu nelze moc očekávat.
Čeho si senzitivní člověk všimne většinou docela rychle je větší vratkost kola v menších rychlostech.
okej to som zhruba vedel dakujem za tvoj cas … a prave preto si to testujem sam na sebe ;0) musel som kvoli stlpiku na foxe dat riaditka o 2cm nizsie to by mohlo tomu zdvihaniu sa na zadne koleso prinajmensom zneprijemnovat zivot ;0) ci?
a mohol by som ta poprosit zmerat vysku na tom lajtvile? len pre info … uhol hlavy si nejdem dik
cca 347mm
takhle to vychází mě při tabulkové geometrii 140mm rámu s předepsanou výškou vidle jen 650B kola 2,3" a dost balony
kubad dakujem …
Ja som prechádzal z Red metal 3 s 2,25" scyllami na 27,5" cresty s 2,25" RaRa+RoRo a rozdiel v komforte je tam fakt citeľný.
pro me nejvic kombinace na celopevnym 650b bylo 2.25 RaR na Notubes… superpohodlny a rychly
to muselo stát peněz, a přitom taková blbost :)
neviem kde beries odvahu tvrdit ze blbost ..alebo mas skusenosti ? ..ostatne ..nejlepsie je to skusit prave na sebe predsa …tak ja to skusam …foxa je jazdena kolesa lacne relativne ..a je to vratny proces tazke nevidim az taky problem …ostatne razim teoriu ze ak obycajny klamlivy placebo efekt pomoze tomu ze sa ti lepsie jazdi tak preco nie :0) ak ma niekto oklame a ja budem spokojny tak mi je jedno ze ma ioklamal lebo som spokojny predsa ci ?
kdyz ti to dela radost tak proc ne, ale za me je to blbost :) aby clovek naplno ocenil prinos vetsich kol, musi k tomu byt uzpusoben i zbytek biku, tyhle hybridy me nikdy nebraly (stejne jako 96 kombinace apod.).
Ešte by som dodal jednu vec.
Opticky vyzerajú 27,5" kolesá na 26" biku lepšie.
Rovnako ako väčšie disky na autách ;)
někdy jo, někdy ne :)
Nekompenzuje sa vacsi disk u aut nizsou pneumatikou?
musí, jinak ti bude blbě fungovat tachometr, a mohly by zlobit i další věci. Pokud to nepředěláš celé teda…
Pokud jde o ten design, tak mám přesně opačné pocity – prakticky vždy to vypadá s 650b hůř.
čiže napr. 20" rám vyzerá lepšie s 26" kolesami ako s 27,5" podľa teba???
Minimálně ve 26 vidlici to vždy vypadá blbě a velké rámy nezachrání nic.
Třeba Tomášův ex-Obed s 650b kolama hodně prokouknul. S předchozíma 26" to byly nepoměrný štafle. A kdyby si Kubánec dal na Mojo Ti 650b, tak by to taky vypadalo hned jinak…
A co teprve, kdyby rovnou vzali 29 a nepatlali se mezi dětskou a dorosteneckou velikostí kol :D.
Je zajímavý, že dokud si byl jen malej závodníček, tak ti malý kolečka nevadily. Ale teď už seš velkej závoďák, tak potřebuješ velký kola…
To říkám, ne… Jsem vyrost, tak mám kola pro velký :).
vsak kubanec uz ma 29er dokonce 2× a muj se vari :-D
:D
vizuálne nádhera a funkčne paráda 8oO
Celkem na hovno :D. Možná to bejvalo chtělo změřit, než jsi to koupil…
jakeF vlastnim REBU odfotil som to ako je to na nej ..vlastnim FOXu ktoru som kupil s kolesami odfotil som to na nej … jazdil som rebu uz jazdim foxu …staci tak vysvetlit >..keby to niekto chcel davat do REBY ma tu fotku keby to niekto chcel davat do foxy ma tu fotku …vie sa rozhodnut …neviem co natom nieje na pochopenie ze to tu stale vypisujem ze ta reba nieje pouzitelne a foxa je pouzitelna
Však to, že 26" Reba je pro 650b nepoužitelná, se tu ví už od té doby, co se o objevily první 650b komponenty na trhu. Stejně tak dlouho se ví, že do 26" Foxu serie F32 se 650b kolo v pohodě vejde.
Proto moje první narážka o Vesmíru. Založil jsi vlákno, kde se řeší, co už je dávno vyřešené. Ale to je na B-F normální…
mas odkaz na to o com hovoris a rapid rob 2,25? ja som to nenasiel
Ano, viděl jsem v našich bajcích… I s tou Foxou mi tam přijde málo místa na to, jak je tam uzoučkej plášť. To samý platí o zadní stavbě, z čehož vyplynul můj výše zmiňovaný závěr :). Jestli to je jenom o to, být za každou cenu cool vyšším rozměrem, navrhuju 29" ráfky a CX pláště.
uzouckej? co jazdis za plaste? 2,4? 2,5 ?
uzouckej? co jazdis za plaste? 2,4? 2,5 ?
mozes prosimta odmerat medzeru u teba medzi plastom a mostikom a potom na zadnej stavbe bok a a ku spojnici ? pre porovnanie a info pre mna ? dakujem
Na vidli přes 1cm s poctivým 2.1" pláštěm s vysokým vzorkem (podobnej Nobby Nicu) a vzadu kolem 2cm bok, 3cm k spojkám, ale tam mám teď celkem podvyživenou galdu :D. Akorát já to mám na 29" a s RS vidlí.
ale myslim ze to ze to je RS a 29 nieje v tomto pripade relevantny udaj ci ?
No hlavně je relevantní, že tam je plášť se vzorkem… Rapid Rob dopředu je dost šílenost. Ale podle těch mezer asi celkem odpovídá běžnýmu použití :).
xking co hodlam pouzivat nema vyssi vzorek
Zase nepřeháněj… U Schwalbe značení zdaleka neodpovídá realitě, schválně je zkus přeměřit. A takhle to je použitelný tak do první louže :).
race king 2,2 na crossride s epicon a rapid rob 2,25 na shimano s fox ale najradsej jazdim xking 2,2 to bude naostro myslim bude najuzsi
Vůbec nevím, o čem mluvíš… Jaký Crossride, jakej Epicon?
mam tu este svoj druhy bike na epicone a s raceking 2,2 na crossride kolese 26 som to tiez hned zmeral na porovnanie … len info
na obrazku hore v pravo v strede je zmerany ten cube na 650b
Na první pohled tam máš menší mezeru, než já, takže tam mi něco nesedí.
Každopádně jak jsem psal, pokud chceš lepší jízdní vlastnosti, spíš bych dal na 26" pořádný pláště, zvlášť když máš STčka… Tahle kombinace – blbý kola/blbý pláště/malý mezery postrádá smysl kromě machrování u hospody, že máš 27,5".
neviem ktoru medzeru myslis ze ti nesedi moje meranie…
odmysli blbe kola a blbe plastne a domysli si DT kolesa okolo 1500g s xking …pisal som je to skuska a rozhodnem sa ci kupim lepsie kolesa alebo vratim 26st.. ja sa rad hram takto
Tak když tě to baví, to je hlavní.
bavi ;0) a co to mam zmerat? plast mostik ?
this?
Njn, jsem já kecal s tím 1cm, je to ještě víc… Jsem říkal, že na první pohled tam mám víc místa.
Btw, pro zajímavost, jak jsem psal, že Schwalbe kecaj s šířkama, těch 55mm jsem dobře pochopil, že je Rapid Rob 2.25"? Když už jsem tam byl, tak jsem změřil ten můj Ground Control má cca 57mm (55mm bez vzorku) a přitom je označenej jako 2.1".
sme sa pobavili ;0) ano medyera u mna je mensia uvidime ci postacujuca preto to tam mqm nahodene aby som to zistil prakticky nie teoreticky … inac ja plus minus 55 to je pre mna akurat … mas pekny ten spesl inac nieco take ako 29 by som chcel .. ja chcem vlastne vsetko )
Ahoj ,potřeboval bych poradit jestli dám 27,5 kola na svůj 26 scalp ,pokud platí velikostně první obrázek tak by to podle mě mělo klapnout při stejně nebo míň vysokym ráfku a plášti nebo ne?
Tech 26mm jsi vzal kde?
To je výška toho syncross ráfku
Ale to je vcelku nepodstatne, ne?
ne je to dulezite.. vyskou rafku z toho bude 29,5 :-D
to ze to tam das a vejde se to na prumer jeste neznamena ze se to vejde na sirku… zadni stavby byvaji konstruovane na prostor okolo plaste a pokud si zvetsis prumer kola.. muzes plast posunut do mist kde z boku uz tolik mista neni.. specialne u enduro gum (ktery podle ramu budes davat) jsou v tehle oblasti bocni spunty..
a pak druha nemene podstatna vec… vubec netusi co to udela ve zdvihu.. takze dat tam klasicky kolo a poslat to na doraz a podivat se kolik mas mista… ona ti totiz guma muze jit do kontaktu se sedlovou trubkou
Na dorazu je něco málo místa ty 2 cm to dá ale je pravda ze ta klembicka je na bocích trochu osoupana takže předpokládám ze už je tam někdo jezdil, takže teoreticky ti pasuje?šlo mi hlavně o polomerovy rozdíl 26 a 27,5. Takže když to vyjde na doraz a dal bych 2,4 plášť, tak by to mohlo jít ne?
Takhle to je bez tlumiče, doraz s tlumičem vyzkouším dneska,ale neměl by bejt tak drastickej protože sem vozil vzadu na sedlovce kameru a přežila
otazka je jaky je doraz s tlumicem.. takhle to ale vypada ze tam guma do sedlovky jit muze.. ale jak rikam.. s tlumicem muze byt mista vic.. technicky doraz stavby vetsinou byva vetsi nez jak je o s tlumicem
Jak už bylo napsáno, tohle jsou jen teorie. Nejlepší je si půjčit zadní, přední kolo a vyzkoušet to, zadního kolo s vypuštěním tlumiče v max. zdvihu.
Předek mám 27,5, jde mi hlavně o zadní stavbu,s tím kolem by ti bylo nejjednodušší, bohužel zatím žádné k dispozici nemám
Tak proc si to proste neomeris podle toho predku?
Předek je vidle na 27,5 tam je místa všude dost, u toho zadku to bude o milimetrech ale snad to přes doraz a 2,4 plášť klapne
Tak chtel jsi vedet polomerovy rozdily, teda alespon vyse jsi to tak myslim psal.
+1, stačí vzít zadní RU a přidat pár podložek z každé strany.
…treba.