Je jedno, jestli budu mít náboj pro kotoučovku s 32 nebo 36 dírama? Vážím 75kg. Který náboj v nižší cenový relaci ano a který určitě ne? Díky.
Je jedno, jestli budu mít náboj pro kotoučovku s 32 nebo 36 dírama? Vážím 75kg. Který náboj v nižší cenový relaci ano a který určitě ne? Díky.
Třeba 24 od Rolfa. Pokud je to pořádný na počtu spejlí 100% nezáleží. Viz.: Mavic DeeMax s 28 drátama
Spíš uveď o jakejch nábojích uvažuješ:
Protože o tom zatím nemám ani ánung, tak je pro mne rozhodující cenový strop zhruba tisícovka za kus a 32 děr, které mám na druhém kole. Mám v úmyslu koupit mech. kotouče a dávat je v zimě na zimáka a přes léto na druhý kolo. Ale asi si to představuju moc jednoduše.
No tak za 1000,– zadši 36.
Vážim cca 75, vozim ještě nějaký nejlevnější Shimana (tak 300 za předek a 600 za zadek) a za 7 let (cca 20K, z čehož třetina mimo asfalt a slušný cesty) a nikdy jsem s nima neměl žádný problém. Takže já bych za tu cenu na ten styl ježdění (když mu stačej mechaniky) klidně vzal nějaký Deore nebo SLX.
Edit: Nevšiml jsem si, že jde o vykopávku. :) Tak dlouho ty náby ani nemám.
Bez 11 dni 12 let. :D
V tehle cenove hladine treba Author, Quando, Formula a jim podobne (jsou delane ve stejne fabrice). Trochu drazsi treba DT Cerit, ktere maji mozna lepsi utesneni.
A co náboje deore M525? Nevíte někdo, jaký je rozdíl mezi kotoučovkama deore M475 a M515?
Naby deore nevim, ja uz bych do konusu nesel (a tyto nejspis nemaji ani kvalitni konusy, ktere neco vydrzi, jako treba XT, nemluve o utesneni). O mech. kotoucich deore tu uz bylo. Treba http://www.bike-forum.cz/forum/forum.php?… a hodne dalsich, hledej smudlo.
M475 nebrat, totalni shity, aspon podle toho co mi rikal muj mechanik. Kdyz uz tak aspon 515, ale ani ty nejsou nic moc… Treba XT vecka podle servisaka z Paul Lange CZ prej brzdi zhruba stejne jako 515ky (rikal me to, kdyz jsem s nim mluvil). Taky rikal, ze ty 475 nejsou fakt nic moc (tak na hypermarketove kola), mozna kdyz bys vymenil kotouc, desky… ale to uz ses jinde. Ja byt tebou stejne bych nesel u mechanik pod Avid CPS, ty sice stoji jako hydrauliky, ale taky tak brzdi (podle referenci tech co je jezdi). Hayes mechaniky taky nejsou nic moc. Ale jestli chces ty kotouce fakt jen kvuli jezdeni v zime a nevadilo by ti ze za sucha brzdi hur nez kvalitni vecka, tak do nich jdi. Ale jinak bych urcite radsi prisetril a koupil rovnou kvalitni brzdy! Prislo by me to jako vyhozeny penize (ja teda ale v zime tolik nenajezdim).
Je fakt, že kolo s 36 drátama vypadá jako zapletený od košíkáře.
zase se lip centruje. podle me ale neni mezi 32 a 36 dratama zas takovy rozdil. min dratu bych nechtel kvuly centrovani a omezenemu vyberu rafku a naboju.
Já mám Remerxy tuším Grand Rocky zapletený do svazků 4 × 8 na LX nábách a je fakt, že tam je klasickejch 32 drátů. Kolo moc nešetřím a měl jsem trochu strach aby vydržely, ale jsou naprosto OK a moc hezky vypadaj.
Ty ráfky mám zapletené od doby co jsou na trhu.
Ja bych asi zvolil naboje XT.
ty sou trochu vedle cenou. navic novy XT uz nemaj klasickych 6 der na kotouc ale „tisicihran“.
Ja vim myslel jsem ze by se ty starsi mohly dat sehnat za dobrou cenu.
ja sem je shanel (ty cerny XT na 6-ti dirovej kotouc) a nesehnal sem je ve 36 dratech, jen 32. nakonec sem si koupil FUNN na prumyslech. navic ty XT stejne nestaly malo – rozhodne vic nez 1000kc / naboj
znamej ted sehnal ty novy XT za 2000kc/par. celkem dobra cena.
novy sou levnejsi nez ty stary a maj na kotouc tisicihran a ne klasiku 6 der. musel bys pak mit shimano kotouc…nenavidim novy shitmano, serou me tou jejich nekompatabilitou.
To urcite jo. Videl bych to tak kolem 3000kc za par. Ale zas to mas i s rychloupinakama, ktere u jinych vyrobcu samozrejmost nejsou.
jo 3000 sou realny ale: „…tak je pro mne rozhodující cenový strop zhruba tisícovka za kus.“ – coz je o 1/3 mene.
Na zimáka, abych moh rajtovat ve sněhu, jsou XT-náboje podle mého zbytečnej luxus. Spíš by mne zajímalo, kdybych je každý rok přendaval z jednoho kola na druhý a zase zpátky, jak by si dlouho sedaly nebo jestli by to bylo bezproblémový.
ja mam XT 01 ne na kotouc. jezdim porad – leto, zima, prach, bahno, snih, voda. nemam problem. zadnej vakl, zadna znamka opotrebeni.
prendavat je z kola na kolo je podle me naprosto bezproblemovy. maximalne budes muset seridit kotoucovku. jinak nic.
Tak to pak nevim :( Ono zrovna u naboju se nevyplaci setrit. Je to dost namahana soucastka. Ono je pak neprijemny zjistit po pul roce ze jsi koupil smejdy co nic nevydrzej a musis stejne koupit novy a jeste si nechat zaplest kola.
mas uplne pravdu, ale kdyz na ne nemas, tak se neda svitit. navic dost lidi jezdi uz dlouho na deorkach a drzej (a stojej 1250 kc / par).
Pokud se o shimaňácký náby nestaráš, tak půjdou do hája jakýkoliv. A znám dost lidí co jezděl na Deorkách a je to v pohodě.
ja na 510kach Deore taky jezdim a zatim v pohode, ale mam je rok, coz neni moc.
Když jsem je dával dokupy, tak LX byla docela extra klasa / podle ceny /, ale teď bych určitě dal XT.
ja jazdim quando naboje a nemozem povedat kriveho slova,zadny ma 4 roky a bol 2× v servise(len preventivne)to jazdim aj v zime,blate a uz som bol aj na pretekoch v pieskovom blate a uplne v poho,predny na kotuc mam len 2 roky,ale este nebol servisovany,a nic mu nie je. a obidva sa tocia porovnatelne s ovela drahsimi nabojmi. a ani s konusmi nemam problem…
Jenom skromna informacni otazka pro muj prehled: nemaji naboje Quando prumysly?
Na Giantu Trance sou osazeny karbon rafky s 28 dratama. Jsem zvyklej na 32standard u obyc kol, tak se zcela laicky ptam: bude mit nizsi pocet dratu vliv na pevnost/tuhost karbon. kol? Diky
Kolik vážíš?
Překvapivě mi to pod 100kg drží, ale je to na XC kole vic profil …
Neni to primo pro me, ale chlap ma cca 95kg. Kazdopadne je tim osazena karbon Transka Advanced za sto dvacet litru, ktera je katalogove urcena na AM a horsi zachazeni, tak bych cekal vyssi vydrz a pouziti na trailech..
No já mam i s věcma pod 80 kg a SRAM ROAM 30 s 24 drátama taky drží. Lehce docentrovávát jsem to musel jenom párkrát a pokaždý to bylo poté co jsem něco posral (vjel do díry co nebyla v trávě vidět, trefil pařez schovaný ve křoví atd. :-))
Škoda že Giant nikde nemá uveden váhový limit jezdce…
.