meril sem suplerou na ruznych mistech a mam to 132,8 az 132,9, mozna nekde i 133 mm ,) najeto 1900km, hodne kopce .. kolo kroska .. uz to asi chce vymenit ze ano?
meril sem suplerou na ruznych mistech a mam to 132,8 az 132,9, mozna nekde i 133 mm ,) najeto 1900km, hodne kopce .. kolo kroska .. uz to asi chce vymenit ze ano?
Nechci machat cisly, ale novej ma 132,2… jetej 132,3–6 a pak uz si rikas o zniceni kazety......nebo se pletu?
proto sem asi zalozil tenhle thread pac to nevim presne kdy uz si rikam o zniceni kazety ,) a tu merku nemam, mam supleru )
To bys vyhazovala na můj vkus dost brzy.. Počítej 132,8, měl by tomu (ale vážně jen báj woko) odpovídat předposlední zoubek měrky. 132,3 mají některé řetězy už jako nové ;)
Dal som novú Shimano LX a schválne som ju premeral šublerou ešte predtým než som sadol na bike – 132,5mm!!!!!!!!
Já právě změřil 132,6 na novém IG 51 !!! Takže už jen 0,2mm do optřebení :( Asi napíšu do shimana, jak to s tim je!!!! :)
Většinou se za maximální opotřebení bere 132,9 mm. Pokud chceš najet hodně km na kazetě, doporučuji jezdit současně 4–5 řetězů, najedu například 500km a řetěz sundám a a nasadím další zase na 500 km, pak znovu vezmu ojetou sadu řetězů a dám na nich dalších 500 km, zpravidla vydrží 4 oběhy po 500 km a při 5 řetězech v sadě najedu na kazetě 10000km. Protože jsem línej měnit tak často řetězy, letos je měním po 1000 km (takže každý řetěz jedu 2×), na kazetě mám 8000 km (SRAM3) a ještě žije i když zuby jsou strašně sebraný. Jo a řetěz (SRAM 38) po 2000 km měl okolo 133 mm.
Tak tak,to je asi správná filozofie. Viz níže- chtěl jsem to točit po 500, pak nakonec po 1100–1300, avidím že to chce dřív.
:) no mam dva tituly z technickech vysokech skol a hromadu let praxe a tohle presto nechapu – muzes mi prosim te vysvetlit, jak pusobi funkcni prestavka jednoho komponentu na zivotnost celku?
shrnu: retez jedna ojedu na 50% a pote dam novy a ojedu zase na 50%, tj. mam za dva useky dva retezy na 50%, pak dam retez jedna a dojedu a vymenim za retez dva a take dojedu – dalsi dva casove useky – a at pocitam, jak pocitam, tak jsem porad nastejno s tim, ze bych menil retaz rovnou az po skonceni jeho zivotnosti… vzhledem k toleranci zubu se opotrebeni kazety a prevodniku kona (klasicky i tvym „zpusobem“) identicky, pokud dodrzim toleranci opotrebeni retezu – kvalita materialu je v tomto jina otazka, ovsem dulezitejsi…
jinak ti preju hodne uspechu a neutuchajiciho entusiasmu pri tvem fantazirovani ohledne vydrze pri tebou popsanem zpusobu :)
tento způsob brání střílení řetězu na kazetě. kdybys řetěz jedna sjel úplně, nebo to trochu přehnal, tak sjedeš zuby na kazetě a když tam potom dáš nový řetěz tak to bude střílet.
Neni do dano prestavkou komponentu :-D , ale tim ze tema petima retezama, ojedes kazetu an tolik, ze 50% ojetej retez na ni bude sedet OK. Kdyz tam nechas retez na 100% kazeta se ojede vic, novej retez je zas kratsi a strili to
no hosi a nebude to strileni ve vasem pripade tak nahodou slabym perem v prehazce, coz je u shimana vec zcela bezna? ;)
Nebude. S řetězem se opotřebocvává i kazeta, mění se tvar zubů. Když hoši ojezdí řetěz na maximum, bude opotřebená i kazeta a nový řetěz na ní nebude zcela přesně sedět a než si nový řetěz sedne (nežse přizpůsobí) bude střílet. Pokud se několik řetězů s kazetou opotřebovávají postupně, zabrání se střílení. Nepřipadá mi to nijak nepochopitelné.
no nejen ze si myslim svoje, ale mam to i overeno – toto je celkem zcestna iluze, psycho dela hold hodne…
vsuvka mimo – otcova eska zacala strilet az tehdy, kdy mela najeto odhadem 30–40k po 30 letech provozu – a za cele zivot se ji menil retez jednou…
Kdyz jsem jezdil na ziletce 7 a pak 8 kolo SH600, tak jsem mel lety overeno, ze kdyz retez vymenim vcas, coz v mem pripade znamenalo po ujeti 3–5tis (podle kvality retezu), tak mi kazeta HG90 vydrzi 20tis, ale stacilo jenom jednou zapopmenout na vymenu a pretahnout to o par set km a kazeta byla v haji treba po 5tis. Na biku jezdim teprve 4 roky a tam zjistuju, ze je zbytecne koukat na ujete kilometry, ale je treba casto merit retez, protoze je pri mojich 92kg a silovem jezdeni vytahanej na odpis vetsinou uz po 500–1000km. BTW na nove ziletce mam ted 10ti kolo a tam taky zjistuju, ze budu muset retez menit mnohem casteji nez na predchozim osmikole.
na svem starem favoritu menim retez tak co 2–3k, pastorky v kazete menim dle opotrebeni, nejvice ojizdim 16 zubu, ma tak zivotnost 3 retezy… na horaku viz nize
nemas pravdu,strileni retezu neni zpusobeno slabou pruzinou saltru,strili to ikdyz das novej saltr,je to o tom ze je ojeta kazeta a novej retez si pak dlouho musi zvyknout…
viz vyse, slabe pruziny je konstrukcni problem snad vsech shiman (alivio, deore, lx), ne jen stare prehazky…
Hmmmm… Tak se ale podívej z jakého materiálu je to dělané. Jak řetěz, tak i kazeta… Proti dnešním komponentům je to pancéřové ;-)
Jasně…pokud má , a to kdo ví jestli,pětikolečko a ještě na neindexovanej převod,je životnost toho řetězu určitě aspoň 20.-300000. To se přece nedá srovnávat s řetězy na 8 nebo 9 ..
to je pravda, me 4×2 se opravdu srovnat s 8×3/9×3 srovnat nedaji…
Už je na čase ho zahodit,pokud už není pozdě…
Mno např. taková Campa má pro výměnu juž 132,6mm. Teda alespoň to maj na stránkách.
„If even one of the measurement is longer than 132.60 mm the chain must be replaced.“
Ale když si novej řetěz ani po delší době nesedne tak juž bylo pozdě.
Jinak na posuvce mám 132,85 a na měrce mi 3 zub projde.
Já bych ho už vyměnil. Tož tak
Pokud mas vic retezu a pomalu dojizdis kazetu tak moje zkusenost je, ze SRAM7 / SRAM59 nema problem ani s razenim ani se strilenim ani pri 132.9, klidne je budu dal tocit do 133.2 pravdepodobne.
Problem neni 133,2 to klidne vydrzi, ale pak to muzse vyhodit vsechno…
No, kazeta je v pohode, treba u mne to odhaduju na asi 3000km na jednu retez, minimalne. Prevodniky … ono bych rekl, ze to vyjde nastejno.
ja som retazy menil po 133.2, mozno aj viac, a dalsi vzdy sadol bez problemov (= parkrat strelil a hotovo)… tie ‚oficialne‘ cisla su hodne konzervativne.
Já měnil na třetím zubu měrky a nový střílel jako kulomet 400km a pak bez sednutí šel do koše i s pastorkem (7000km)
Jeste je dobry to merit na ruznych castech, ono nekde je rozdil 0.1 mozna 0.2 na stejnym retezu, se mi to myslm stalo.
jj, jednou jsem si takto pohrál s přeměřením a zjistil že byl špatnej jen 1 článek, ten jsem vyměnil a ještě pár set km najel
Ted jsem meril retez SRAM PC 59 a merka ukazala 3 zub – mam na nem najeto 2800 km (!) Na HG 73 jsem najel uz dvakrat 2200. Teren jezdim 50 na 50. Udrzba pravidelna prackou. Nechapu jak nekdo muze na retezech najet do 1000km. Muj styl neni nijak vyrazne frekvencni, spis to drtim na tezsi prevody.....
No, ja jsem jel totalne blatovy maraton s nove nasazenou retezi. A po tech asi 93km suplera ukazala asi 0.4 posun :) Puvodne jsem se domnival, ze temer nic, protoze jsem si myslel, ze tam nebyla nova retez. Az pozdeji jsem si vzpomel a zahada, jakto, ze blato tomu nevadilo se tim vyresila. Vadilo … az moc :)
Samozrejme, asi od 30km mi retez mazalo jenom blato :o)
jeste ze nesnasim blato, aspon usetrim na retezu…:))
ale zase na jaře a na podzim se moc neprojedeš :-)
Osobně to taky nechápu, že mě vydrží IG51 jenom 600–700 km. Ale jezdim hodně v terénu i na nejlehčí převod…
Nejlehčí převod pro tebe není nejlehčí pro řetěz. Rozhodující je zařazený převodník (větší poměr délka kliky-poloměr pily – větší síla v řetězu). (Za předpokladu stejné síly na pedálu.)Paradoxně tak drcení na velkou pilu je pro řetěz příznivé (pokud není zkřížený) Taky tak válečky oběhnou méně otáček-vytlačí později mazivo. Takže chrti, kteří točí jen velké pily vlastně šetří řetěz.
Rozhodující je zařazený převodník
No, tak zhruba. Rozhodujuce je mnostvo retaze, ktore sa pretoci pocas jedneho otocenia KOLESA. Pri prevode 44/22 bude retaz napnuta polovicnou silou ako pri 22/11 (krizenie zanedbajme). Ta retaz musi stale preniest rovnake mnozstvo energie, a kedze W = F . s, tak pri zdvojnasobanie drahy, ktora tu energiu prenasa, klesne sila na polovicu. V praxi ale podla mna ma vacsi vplyv krizenie retaze, pretoze tam kvoli pake vznikaju daleko vacsie sily. Ale chcelo by to niekeho, ktor by to overil. Nehlasi sa niekto?
Zajimalo by me, co vsechno ovlivnuje zivotnost retezu? Napada me:
jeste neco dalsiho?
Jak často mažete? Zatím nepoužívám pračku a tak pouze čistím hadrem a mažu. Kdysi jsem to mazal po každé projížďce, ale po teorii získané z opravy automobilu (prach + olej vytvoří brusnou pastu, která součásti více obrušuje) mažu řetěz asi po čtyřech vyjížďkách a pečlivěji čistím (na povrchu není tolik špinavý a černý od mastnoty jako při pravidelné údržbě).
Tak to delam taky. Jezdim na skoro suchym hlucnym retezu a PC69 mi celkem bezne vydrzi 3000km. Ted tam mam C9 najeto 5200km a jeste je OK! Taky jsem si jednou koupil retez Dura-Ace a vzal ho poprve na blative sudety 2001 a po zavode jsem ho musel vyhodit :)
Možná by se mohl projevit i způsob řazení. Přehození v plném záběru bude řetěz namáhat víc než přehození při šlapáná na prázdno.
jj, ale to beru jako samozrejmost – ja pri sve sile slapani ani pod „plynem“ neprehodim nahoru, dolu to de ale taky ztezka, proto jedine na „volnobeh“…
pominuly material, z ktereho je vyroben, tak nejvic trpi krizenim a silou, spina je precenovany faktor, spis ma vliv kvalitu chodu a pohlcuje vice energie… jinak cistit a mazat retez sice neni nekdy od veci, ale retez se nema mazat prilis – navic pracka casto zpusobuje zatlaceni spiny do cepu, proto je nejlepsi pro cisteni retez shodit a dat to trichloru/tetrachloru, eventuelne aspon nafty…
Na HG73 najedu kolem 800km, udrzba pravidelna prackou, mazu TF2, muj styl jsou frekvence okolo 70 (mam tachec s kadenci) Nechapu jak muze nekdo na retezech najet pres 1000km…
Kdyby jen pres 1000m ja na stejnym najizdim prumerne cca 2300.
jj… tak nejak… mel sem HG53 a ted sem mel menit po 900km.. tak sem se na to vybod, protoze menit jednou mesicne retez se mi fakt nechce.. :( no nakonec sem na nem natocil 6500, to mel 137mm a pak sem menil komplet pohon.. ted tocim PC69, (ten rozhodne vydrzi vic nez shimano), natoceno >6000km a je na 133,5mm… do konce roku jeste bude jezdit a na jare holt komplet novej pohon… je to pro me snesitelnejsi reseni nez menit jak blbec 10–12 retezu rocne..
Já používám HG 53 a najede na něm tak 3500km. Všichni píšou, že jim ten řetěz jde po 800 pod kytky tak uvažuju jestli nekoupit něco lepšího, to bych pak na něm mohl dat i přes 5000.
Chtěl bych se zaptat na tu měrku. Ted mi to preopadne na 3 zub a když na ni trochu přitlačím tak jde až na čtvrtý. Asi už to bude hodně na hraně co?? První jsem měnil až na čtvrtém(4500km), ale řetez pak prvních 250 km na třech nejmenších pasrtorcích trochu střílel. Pak si to sedlo.
Ja na tretim zoubku menim retez. Jestli ti to propadne az na ten posledni, pravdepodobne uz to bude i na novou kazetu.
Jsem to byl přepočítat. Předtím jsem to napsal špatně. Já měl pocit, že je tam těch zoubků pět. Tak teď sedí na třetím a ještě tak před 200 km to bylo tak jak jsem to popsal nahoře, jen o zub níž, tedy na 2 a když jsem zabral tak na třetí.
no nevim, jezdim na horaku celkem silove (95kilo) a retez pres 1000km je problem – ig51 da tech max 1000km, hg53 tragedie – dvakrat roztrzen, vydrz na hranici tolerance asi 300km, sram (sachs) pc48 asi 1400km, ted sram (sachs) pc68 a dodelava – ma zhruba tisic… kazeta hg50–8, menena nedavno za identickou (pozitivne prekvapila), prostredni placka (alivio hlinik) menena za identickou skoro po kazdem retezu, ted ale ocelova alivio a vypada, ze vydrzi vyrazne vic.. a ted me rekni, kde delam chybu, ze ty retezy a vence dou tak brzy do haje? ;)
Moje zkusenost je že po takto „vytaženém“ řetězu si už hůře sedá ten new. Tento tyden jsem koupil sram59 a vymenil ho místo shimano53(ted nevim to cislo, ale je to normáln Deore) Mám kazetu Lx a jezdil jsem dost na dolních 2 pastorkách. Najel sem na new řetězu 50km a stále mi přeskakuje přeszuby, doufám že si to sedne, ostatní pastorky jsou v pohodě. Jdou koupit ty dvě poslední kolečka? Jsou přeci jen lehko odnímatelné od kazety tak by to mohlo jít.
mě taky na dvou nejmenších přeskakoval řetěz, pak jsem zjistil že to je tím, že nýtovaný článek (resp. ten spoj)je tužší než ostatní (na pastorcích o větším průměru to nevadilo), tak jsem to rozhýbal a už ok. Ale teď vidím že máš SRAM řetz, který se nenýtuje, takže v tomhle problém nebude…
Tak tohle mě nenapadlo, když jsem ten řetěz koupil tak u něj žádná spojka nebyla, věděl jsem že tam má být ale rozbalil sem doma krabičku a nic.....takže jsem řetěz snýtoval a jezdim tak jak to je… až příjdu domu z práce tak to skontroluju, zdá se že to dělá jen v jednom místě tak by to mohlo být ono a měl bych klídek. Mám ted 100 chutí jít ten řetěz omlátit tomu prodavači o hlavu, že tam ta spojka nebyla.
asi tu spojku vtipne vybrali a predavaju samostatne
Já měl u svého řetězu spojky dvě (možná tu tvoji :-)).
sram/sachs retezy jsou tuzsi ve spojkach a „preskakuji“ prvnich par desitek km nez si sednou…
Na novych komponentoch mi este nikdy (ani v mojom okoli) novy Sram neskakal, ani spojka nie je tuhsia. Ak jazdis retaze az na smrt a az potom menis a skace ti to. Tak skus ty, clovek s dvomi titulmi, zacat striedat cyklicky retaze castejsie, tak ako ti radia vyssie.
Člověku s dvěma tituly nemůžeš úspěšně poradit. :-) Leda že bys měl titul z VUMLu.(Ale to ty fakt už nemůžeš mít)
vuml sem uz nestihl, navic sem pravicak a z gulacke rodiny ;) jinak poradit muzes, naopak za kazdou dobrou radu sem rad, ale lepsi je jednou videt nez dvakrat slyset – praktikuju v praxi a samozrejme to funguje, takze az se dam zdravotne do poradku, tak se s tebou nekdy okolo brna projedu a muzes mi to ukazat, teda ten retez :) ja ti pak na oplatku ukazu, co udela tvoje kolo, kdyz se do neho jsem schopen na pedale zaprit az 300kg na pedal (vaha plus vyvinuta sila)…
Máš pravdu, lepčí je vidět. A já jsem to viděl už mockrát (to střílení řetězu), kromě toho je to už tak objektivní pravda, že nechápu jak s tím tvojím názorem můžeš přijít na bikeforum. Jestli jseš kulak, nebo tlačíš 300 kg do pedálu, nemá na střílení řetězu vliv. (kromě toho jsem to psal Mamutovi, ne tobě)
vis co je prdel – ze sme se tady „chytli“ kvuly takove blbosti, jako je retez a probrali sme si veci i kolem dokola, ale ja sem puvodne reagoval na odkaz tomasze, ktery sice daval do kopy vydrz kazety a reteze, ale jaksi na trochu jinak smerovany dotaz, a ja sem reagoval primarne na vydrz retezu, ale moje chyba, ze sem to nenapsal vice exaktne… a ohledne meho vlastniho nazoru, porad rikam, ze jsem pro, aby si me to ukazal, jsme oba z brna, tak by to snad nemel byt problem, protoze objektivni pravda je ta, kterou uvidim – takze nechme toho „partajniho“ hastereni, ja tvrdim neco co se ti hold nelibi, ale kdyz me presvedcis o „opaku“ (strileni retezu pri neprohazovani nekolika kusu v sade), mas u me pochopitelne omluvu
takze shrnu to – proste ja tvrdim, ze prohazovani nekolika retezu na zivotnost retezu samotneho nema (je-li funkcni a dobra kazeta a venec) a stejne tak vliv na kazetu je v tomto pripade diskutabilni, lepe rezeno skoro nulovy, protoze zuby se primarne v kazete vytlacuji tlakem (je tam vzdy velka tolerance nabehu) a ne zmenou dvou desetin milimetru na 13 cisel retezu a zhruba polovinu zubu pastorku daneho prevodu (u vyrachtaneho retezu a kazety je to jasne, ale tento pripad neberu)… proto to strileni, za predpokladu, ze je dobra kazeta, je v souvislosti s prehazovanim sady jetych retezu a rovnou vymenu noveho (nejlepe stejneho typu, ale neni to podminka) trochu hodne pritazene za vlasy, protoze ten problem bude vzhledem k nabehu a velikostnim pomerum zubu a retezu asi jinde (proc by asi u retezu pak byla tolerance skoro milimetr, vzdyt i v zajmu vyrobce a prodejcu by naopak bylo to menit casteji)…
to strileni je spis problem nekvalitnich materialu kazety a retezu ci nevhodneho tvaru ozubeni (vyrobniho) v pastorku kazety a konstrukce cepu a vnitrnich spojek retezu v kombinaci se slabou pruzinou prehazky (za predpokladu, ze je dobra kazeta a retez v toleraci pouziti) a pochopitelne tuzsima cepama retezu (hlavne sram/sachs)…
1.Prostě a jasně: řetězy se střídají s úspěchem možná 30 let (nevím ,možná 50). 2.Tvůj názor je zcela ojedinělý 3.Střídání nemá prodloužit životnost řetězu ale kazety. Vytahaný řetěz neotlačí víc zuby, ale srazí špičky, protože nesedí až dole v tom gajblu a nový řetěz pak sklouzne po těch zakulacených špičkách 4 Na nové kazetě mírně zajetý (50km ) řetěz nepřeskočí ani tvojí obrovskou silou : 300 kg (za předpokladu seřízené přehazky a dobrých bowdenů+lanek. 5. Slabou pružinu u Sh jsem ještě nezapsal a to jsem vozil jednu přehazku třeba 20 000 km. Možná bys měl po jízdě shodit řetěz na malou pilu a malý pastorek. (pokud nemáš inverzní) 6. Sílu v řetězu 300 kg vyvine asi každý: váha 80kg+20kg tah druhé nohy x poměr kliky a poloviny malého převodníku a je to.
1– prodlouzeni zivotnosti kazety u meho likvidovani materialu je mimo moje rozlisovaci schopnosti :) 2– tak to se neshodnem 3– zajimave je, ze ja (a nejen ja) zasadne otlacim kazetu stejne jak venec, tj. rozsirim na jednu stranu spodniho „ucka“, takze ne jak ty „do zakulacena“ horni hrany – „vzorky“ neni problem predlozit 4– tady neni co resit, shoda (a tech skoro 300kg do jednoho pedalu, mereno mezi botou a pedalem, byl kdysi pokus na vyvolani max tlaku tahem na pedal – kolo bez predniho kola zaprene o zem a ja zadama zaprene o podestu betonoveho schodiste) 5– slabe pruziny na shimanu jsou normalni realita vsedniho dne (prece jen jsem zvykly z drivejska na jiny material, tak muzu porovnat rady sh deore a alivio se starym sachsem a nebo i blbym favoritem…) 6– pokus viz bod 4, to asi uz kazdy neudela ;)
no tady toho nechame, dame nekdy kolo a pivo a bude klid
Nečetl jsem to tady sice všechno, protože je toho hodně, ale jestli jsem to dobře pochopil, tak se všechno točí kolem toho, jestli má délka řetězu vliv na životnost a funkčnost pastorků. Zřejmě pevně věříš tomu, co jsi se na studiích naučil a sice, že prodloužení řetězu jeho opotřebením nemá vliv na opotřebení pastorků a tedy že střílení řetězu z tohoto důvodu je nesmysl. Já jsem ale praktik nejhrubšího zrna a proto si starší řetězy schovávám na doby, až kazeta není schopna jiné strávit, zpravidla kolem vánoc. A i tak můžu zpočátku jezdit jen některé převody, než se řetěz dostane do těch správných rozměrů. Možná bys to měl taky zkusit (jezdit na kole) :-D
haha, sram (osmickove) me vzdycky par km ve spojce skace (nytuju), ale ne na pastorku, ale v miste pruchodem prehazkou na kazetu… jinak nende o tituli, ale o praxi. tu ve skole stejne neziskas – v praci porad jednam se zakaznikama, co na zaklade sve nebo nekolika malo zkusenosti tvrdi, ze je to bezne – no a pak se divi, ze to neni pravda a jeste me za to musi platit – to je musi ale vazne stvat ;)
…tituly… asi bych mel vratit skolne…
To je právě to. Nejmenší kolečka jsou nejvíce opotřebovávána (malý počet zubů) a navíc jsou odnímatelné, takž by se nabízelo jejich vyměnění, ale nikoho jsem nenašel, že by se tím zabýval a tak budeme asi vždy měnit celek (pěkně mne to štve, ale obchodníci chtějí také vydělávat).
Asi zalezi, kde jezdis. Ja mam vzdy ejopotrebovanejsi 28,24,21 pastorek.
Prostredni a malou pilu mas? Tak je pouzivej :)
Pouzivam, jinak bych mel opotrebovanou 32-tku. Ja jezdim opravdu vice frekvencne, ale hodne se vyzivam ve smeru do kopce, proto tam ty maly pastorky ani nesazim :o)
Nevim jak v Olomouci, ale v Brne prodava jednotlivy kolecka Cyklo Kočař ;-)
Tož to je v řiti. Asi ti bude přeskakovat po výměně.
Ještě takhle.Dal jsem nové převody, (truvativ Firex, kazeta Sram 5.0) druhý řetěz jsem dával po 1100km- bez problémů, třetí teď po dalších 1300(celkem na převodech 2400 ) a byly problémy Mám najeto asi 250 km na třetím řetězu, ateprv teď to přestalo střílet. Moje zkušenost je že buhvíjaká péče na životnost vliv nemá.Spíš na hlučnost a kvalitu řazení. Na střílení dalšího řetězu ale ne. Jinak řetěz docela často peru v PETce s benzínem, mažu Motip Teflonspray, do vody a blata pak hustý převodový olej.
Tak ted se DRZTE !! nechapu jak nekomu muze vydrzet retez jen 1500km.asi neumite slapat a radit !!!
Prave sem meril ten svuj (sram 59) a ma 132,6 –132,7 (meril sem na 4 mistech) a mam na nem najeto asi 3000km, takze este tak 1000–1500 vydrzi…
tak mi vysvetlete tohle: mel jsem retez C9, najeto 6000 km, 132,6 mm. Jak na tom jezdite ze tak casto menite? Jo abych dodal vic, jezdim silnici, mazu jednou asi za 300km, utiram jen pred mazanim suchym hadrem, jezdim tak kolem 30 na 100 otacek..
C9 tu moc lidi nejezdi. Kdyz sem to tu procital, tak to bylo sami shimano a sram. A ty kazdymu hned odejdou . a kolik mel ten retez novej ? Tenle mel 132,2 mam ho na bajku a otacek mam tak 70? jezdim spis tesi prevody. Hlavne nahoru,dolu, nepravidelny slapani. Kazata uz ma asi 10 000km
C9 jsem jezdil, je fakt dobrá, ale 6 000 km mi určitě nevydržela. Podle mých zkušeností má na silničce největší vliv na opotřebení řetězu forma. Když jsem byl lemra, najezdil jsem i těch zmiňovaných 6 000 km a když jsem měl fazónu, tak stejný řetěz pošel i po 1 200 km.
hold asi umis slapat a radit uplne nejlip ze vsech !!! mame se od tebe co ucit !!!
na ceste a cestaku je to uplne ine. Na retaziach Sachs-Sedis cierna, ktora zodpoveda asi dnesnej PC38 som v pohode robil cez 5000 km.
To je zajímavý, že u mě byl PC38 v háji po 400km. Nejezdil jsem ho až do střílení. Měněno včas.
C9 je drzak, ale je to hlavne tim ze novej je o dost kratsi nez jine retezy. Pouzit lze jen na prevody v bezvadnem stavu. Ted ji mam na biku a mam na ni 5300km a jeste neni na vymenu! Vypada to ze mi vydrzi 2× tolik co Sram PC69 za podobnou cenu.
Tak uz jsem musel vymenit Campu C9. Vydrzela 6200km a merka propadla na predposledni zub. Bohuzel kazeta uz se s dalsi novou Campou nesnese, takze budu kupovat novou kazetu :( Jestli nekdo jezdite Campu C9, je treba retezy menit podstatne driv jinak ojedete kazetu uz po 6000km tak ze tam nova Campa nebude fungovat jako mne. Kazeta ale skoro urcite pujde jeste dojezdit se Sramem ktery je novy o dost delsi nez C9.
c9 jsou „předeprané“, tzn že mají menší rozměr než jiné nové řetězy, je je třeba měnit dřív, kvůli dalšímu řetězu kdybys naopak dal na tuto jetou kazetu nový řetěz sram, tak by měl sedět
Netvrdím že nevydrží, jen když dám nový, tak už si nesedne(do 200 km) a střílí.
Mam takovy dotaz.je mozne ze by mi vydrzel retez HG 73 jenom 400km?nemuze na to mít vliv kazeta?treba ze uz by byla sjeta nebo tak neco.diky za rady.
muze, pred nedavnem se to tu i resilo (kvalita, pytlikovane retezy vs krabicky, stav prevodniku a pastorku..)
hledal jsem,ale asi blbe.takze kazeta by mohla mit vliv co?na tohle jsem tak trochu vemeno.
Měním na třetím zubu měrky / cca 1 500 km / a poslední dobou kupuju IG 51 za pár šprdlíků a vydrží úplně stejně jako Connex, kterej stál 5 ti kilo.
souhlasim, ig51 ma z „produkce“ shimana asi nejvetsi vydrz… (a nejen proto jezdim osmicku kazetu)
No to ho urcite vymen, pokud jsi nejsi jisty, porid si merku na retez;-)
neni levnejsi a vyhodnejsi obycejna suplera? kdyz uz sem teda tak urypany…
ve Velu byl docela zajímavý postup měření řetězu, který eliminoval válečkové vůle a měřil jen „prodloužení“ díky vůlím v čepech. Takže zkouším tento postup.
Ten postup byl jaky? Podel se…
měří se šuplerou vždy těma břitama na vnitřní rozměry takto, přes 11 čepů (mezi břitama je 11 čepů, břity se opírají o nultý a třináctý) – naměříš délku A (cca 145 mm a víc, dle opotřebebí) PAk změříš přes 1 čep (břity se opírají o nultý a druhý) a naměříš délku B (cca18 mm a víc). NOvý řetěz by měl mít A minus B = 127mm opotřebený řetěz A – B = 127,4
Při tomto způsobu měření: Řetěz Connex 908 rozdíl 127,41 takže výměna. Originál nůžková měrka Connex měří na ještě větší vzdálenosti čepů cca 250mm. – řetěz není ani v polovině životnosti. Tak nevím co si mám o tomto měření myslet.
o kterém ?
O tom které popisuješ. Možná není vhodné pro řetězy Connex
a co když chyba je v měrce?
Při způsobu měření viz. foto Bych v ní chybu nehledal.
No to by mě tedy zajímala přesnost té měrky Connex – mám ji (momentálně nevím kde) a podle mě nějak dlouho ukazuje, že řetěz je OK – přitom mi takový řetěz v pohodě ohobloval kazetu a měrka nic… V naději na lepší výsledek jsem zakoupila zoubkovou Kovys a ta je zase nějak přísná, takže se podle ní též řídit nebudu. Na řetězu Connex 804 mi po 600 km propadá snad na 3. zub a teď jsem měřila současnej Connex 804 a po 353 km se též dostávám ke 3. zoubku, což fakt nechápu. Tyto dva zmíněné řetězy byly ježděny ze 70–80 % po asfaltu, za suchého počasí a s lehčími převody… Takže to asi všechno měřím nějak špatně a přecházím na systém 1200 km na řetěz a dost. Jo když měříte tou měrkou se zoubky, tak to normálně položíte mezi ty válečky řetězu a má se ještě vyvíjet tlak na pedály nebo ne? Třeba u měrky Connex se ten řetěz musí „vypnout“ právě tím tlakem.
Musí se vypnoput lehkým tlakem na pedály aby nebyl „prověšenej“.
Máš v obrázku i popis. Já preventivně ten řetěz lehce napnu. Nenechávám řetěz úplně umřít měním podle měrky tak na 80–85% Používám 4-rok na dvou kolech a žádný problém , že bych hobloval kazety. XTR – takže si to sakra hlídám.
bych chybu tam klidně hledal.
Pořádně to lze změřit pouze profi vyrobenou měrkou-kalibrem. Koupil jsem ho asi za 70,– Na novém řetězu si ověřit že nezapadne a dál už je to jasné.
neni lepsi ojet retez i kazetu do mrtva a pak vymenit oboji najednou?
Při ceně kazety XTR určitě ne.
sem zapomel napsat zakladni deore pouzivam, takze retez 290,– kazeta 690,– kdyz to vymenim 1× za 3 roky, u me cca 2000km/rok, tak to vyjde cenove dobre. otazka je jestli mi treba ten dlouho nemeneny retez po > 4000km neprdne nekde, kde bud v pr*eli.
podla mojich skusenosti ak retaz prdne, tak prdne novy. Potom uz jazdi bez problemov.
Mě prdnul řetěz Deore HG53 po 900km. Jel jsem na chatě 70km výlet a 2km před chatou ve vedlejší vesnici najedou křup a bylo. Navíc řazení po 4tis. km nebude asi žádná sláva :o/
No mam vyzkouseno ze mi retez vydrzi tak aspon 2tis. km… Udrzuju ho takovej polosuchej,cistej… Mazu tim co nespini a nelepi! Ale taky to bude tim ze jezdim hodne lehky prevody a tocim to frekvencne – bolavy kolena:(
Staci Sudety na blate a mas po retezu co nema ani 100km ;o))))