Ikdyz Meridu moc nemusim, tak ten karbonovej HT bych si nechal libit…
nevite jestli bude karbonovej i transmission?
no-MISSIONy se karbonovy delat budou-takze TRANS-MISSIONy asi taky..
Vzhledem k tomu, že Mission v karbonu je pojímáno jaku závodní kolo a trans-mission na běžné XC až enduro tak bych s tím moc nepočítal. Jde tam hlavně o úsporu váhy ( prý až 600g)
nno já nevim,ale i ty obyčejnější houpačky sou v karbonu..a karbon by teoreticky měl vydret i větší kapky ne obyč dural a tak na což sou ty trns-missiony staveny,ne??tak nevym proč by ne??
Nebudou, na těch stránkách je i specifikace ostatních modelů v excelovské tabulce. Transmissiony budou opět z Al 7005, jenom bude o jednu velikost míň (17, 19, 21) a o model na XTR víc.
moje rec, vypada moc pekne
Ten carbon HT – dost pěkný. Otázka je , co za ty rámy budou chtít. Mg trošku utřelo.
55 000 – 125 000 Kč podle osazení
Myslel jsem samotnej rám.
U silničního karbonového rámu mají na stránkách Meridy cenu 29990 Kč včetně vidlice, u MTB rámu zatím 19990 Kč, což je dosti přijatelné na karbon. Vždy? karbonový rám od Treku stojí nějakých 45000 Kč a od Giantu přes 25000 Kč. Jo, jo, zdá se, že by Merida mohla začít vyrábět finančně nejdostupnější karbonový rám. A když si vzpomenu, že první rok stál mg rám 20000 Kč a o čtyři roky později cena spadla na 11990 Kč včetně IHS FSA Acb, tak bych se vůbec nezlobila, kdyby se takový cenový pád objevil i u jejich MTB karbonového rámu – to by bylo fakt něco. Každopádně jsem si v srpnu koupila ten jejich mg rám, musím uznat, že skutečně při jízdě tlumí, což mě hodně překvapilo, ale chtělo by to, aby inženýři Meridy zapracovali hodně na jeho váze, nebo? těžší rám už si ani snad nemůžu koupit. Váhu bych přirovnala k rámu Sfinx Zona… Ale ten jejich karbonový rám vypadá dost dobře, tak uvidím, kam se za 5, 6 let dostane jeho cena…
A nevis kolik stoji karbonovej Mission ?
MISSION C TEAM 148 990 MISSION C RACE 99 990
sorry, myslel jsem jenom ram :)
Taky se může stát, že rám bude cena sice z karbonu, ale váha bude odpovídat průměrnému hliníku. Asi bych šel do Giantu, ten má s karbonem dlouhodobé zkušenosti. Pamatuju na Meridu jak nejdříve dělala termoplastové rámy a tvrdila, že nic lepšího neexistuje, pak to samé tvrdila o magnesiu a teď to tvrdí o carbonu. Líbí se mi firmy, které si stojí za svými názory a technologiemi déle než dva tři roky – z toho vyplývá, že bych si asi koupil AL Shootgun rám HFS:)
když lehkej rám tak jedině SCOTT, 2005 by měli být dokonce okolo kila (!) do dnes vyrobili hodně rámů s váhou okolo 1200gr (total) a hlavně držej :-)
Lehké rámy (AL) má i Giant, na nějakém zahraničním shopu jsem kdysi viděl Gianta s váhou do 1300 a cenou do 10 tis Kč. Kilový rám je ale fakt síla – asi bych se ho bál, závodník to neřeší, nafasuje po sezoně nebo v případě problému nový
obecně dost firem dělá scandiové rámy okolo 1200–1300gr, jenže těch scottů jezdí dost a maj pověst držáku, je jasný, že životnost těhle lahůdek bude max tak 20tkm ostřejšího používání (imho), ale i tak :-)
lepsi nez 3000km na meride :)
no jo no, zvláš? smutný je fakt, že tyhle mg křupky měli 1350gr :-( ale zase prej mg skvěle tlumí, do tý doby něž křupne…
Odchazi ze vztycenou hlavou … umira jako full, kdyz posledni naraz skvele utlumi :o)
Zajimavy je, ze scott ma alu(scandium) ramy, ktere jsou lehci a vydrzi vic. No, asi jeste nenastala ta prava doba na Mg slitinu.
Buhvi proc je nedelaji. Jinak v obchode vedle mne visi tempolastovej Nighthawk za nejakych asi 25k (Sk). Mam dojem. Ale karbon delaji uz nejakou tu chvili (silnici). Zda se mi ale spis, (chteli pry delat Mg i na LRS), ze prave ten Mg byl krok vedle (nejprve praskani, pak vyreseni – dani ale vyrazny narust hmotnosti) tak se na to mozna … a zacnou karbonovat.
na www.cykloshop.cz už komplet sortiment meridy na rok 2005 včetně cen a konfigurací.
Karbonovej LRS ram vypada moc dobre. Tady jsem nasel detail http://www.cykl.cz/…ny%20ram.jpg?… Zadni dolni ramena a oka zavesu jsou uplne jinak udelany nez dosud, a vypada, ze konecne je to tak, jak ma byt. Ale vsechny modely maji Manitou SPV tlumic. To se mi nelibi. Jednak SPV a jednak vaha. Tlumic ale se alespon nesere jak ten od german-a. No, cena ale bude asi pekne mastna.
Hmm, tak nic. Jsou tam ty diry zda se mi porad :((((
Všimli jste si, že všechny nezávodním fully mají na tlumiči pomocnou pružinu. Pokud se nepletu tak to do teď mela jen verze sport.