• gucan

    dneska se mi podarilo ulomit korunku v miste spojeni s nohou vidlice. Myslite si, ze bude stacit koupit podkovu a pripevnit ji na cepy od brzd nebo mam tuhle vidlici radsi vyhodit? Diky

    0 0
    • Gatier  

      1.Nejak zle sa vyjadrujes. Podkovu al korunku? 2.Tak Ti treba, ked to jazdis v zime… 3.Ked podkova, tak vymen len tu ked to ide.

      0 0
      • gucan  

        ad 1) sorry, ulomil jsem podkovu – asi si po sobe budu cist prispevky :-) ad 2) at zije zima! ad 3) nejde ji vymenit, spis bych k te ulomene (spojene napevno k noham vidlice) pridal tu novou

        0 0
        • jecnak  

          ad 1/ zlomeny mustek („podkova“) = vidle v haji (pokud ta podkova neni prisroubovana k noham)

          ad 2/at zije zima! BTW co s tim praskanim ma spolecnyho?

          ad 3/ ta „nova“ je brakebooster a jen proti rozahovani vidlce od brzd

          0 0
          • Gatier  

            jecnak: No v zime to praska viac, to nevies? Som mal kedysi RS Q21 a tiez mi praskla podkova, ale sa mi zda nie uplne. A jazdil som na tom dalej. Nakoniec som ju zahodil koli niecomu inemu :-) Tym ale nechcem povedat, ze to nie je nebezpecne.

            0 0
            • jecnak  

              To mi teda povez proc vidle v zime praskaj vic. Nebo jsi jez zapomnel smajlika?

              0 0
            •  

              No jako ocel a ostatní kovy začíná být „křehká“ tak při –60 stupních… takže tim to fakt asi nebude… spíš únava materiálu

              0 0
              • lubos  

                Myslim, ze vzhledem k tomu jaka to je vidla, jem ozne rict, ze to nejspis nebude vubec souviset s pocasim jako takovym :)

                0 0
        • Pá-dlista1  

          To nebude stacit. Kup novy nohy popr. novou vidlici. Jakou mas vidlici? Treba tu mam nejaky spodni nohy.

          0 0
          • gucan  

            je to stara dobra (ted uz spis spatna) RST 381 EL … problem je, ze ted nemam skoro zadne prachy, takze asi namontuju pevnou a budu ukladat padesatnicky do prasatka :-(

            0 0
            • Gatier  

              Kup pevnu. Tie tak nepraskaju :-) Najlepsie ocel. Hlinik je tiez dost risk. Aky smajlik?

              0 0
            • Pá-dlista1  

              Hmm. Tu nemam.

              0 0
              • Gatier  

                Sakra, ten padlista sa nechyta. 2× som mu nechal priestor na vysvetlenie… Tak podla mna preto, lebo v zime je ten material nizkou teplotou oslabeny a to ani nehovorim o Magneziu. A uplne najlepsie je skladovat bicykel doma. To ked prides z –10 stupnov do +20, tak to je fajn pre bike.

                0 0
                • jecnak  

                  V zime je ten material oslabeny – neplati to v rozumnych pozemskych teplotach jen pro nektere plasty a ne pro kovy??

                  0 0
                  • Gatier  

                    Magnezium je velmi korodozne + sol, zmena teplot… A hlinik tiez nie je bohvie co.

                    0 0
                    • jecnak  

                      Takze tady mluvime o oslabeni vidlice korozi? Videls z nekdy sezranou nohu vidlice od soli? Ja teda ne. Co se tyce krehnuti kovu tak do –40 je to myslim bez problemu. Na odvracene strane Pluta zatim nikdo nejezdi.

                      0 0
                      • Otto  

                        Aby ses nedivil:o) Docele známý jev je, že za mrazu může praknout poklop od kanálu, když na něj vjede těžké auto. Otázkou je jak je vidlice dimenzovaná, jestli posun meze pružnost (či čeho -jsem chemik,ne strojař) nezpusobí onu poslední kapku(pravda, po přísném namáhání), než se ucho utrhne.

                        0 0
                    • visby  

                      nepraska to nahodov preto, ze hlinik(a podobne materialy) stvrdnu a potom su velmi krehke???

                      to neviete ako lahko ide otvorit kazdy zamok na bike??? staci postriekat takym sprejom(nejaky dusik) a len tuknut kladivom… myslim, ze v zime je obdobne, len v mensej miere…

                      0 0
                      • enjoy  

                        taky sprej ma teplotu nevim presne ale neco okolo –170 stupnu,takze to snad srovnavat nechces ze ne?

                        0 0
                        • enjoy  

                          jeste chci rict ze tady je videt jak jsou nektery diskuse hodnotny.pak se tu dovidame ze oversize riditka praskaj vic atd.

                          0 0
                        • visby  

                          ne nechcem, ale myslim, ze ked sa taky hlinikovy ram schladi na –10 tak mu to rozhodne neprida na pruznosti…

                          0 0
                          • enjoy  

                            hele tohle se vazne tyka plastu,spis nez tohohle.

                            0 0
                            • visby  

                              plast na to len viac reaguje… trebalo by spravit nejaky odborny test… zlozme sa na hlinikove trubky, schladime(zoh­rejeme) ich na rozne teploty a padlista(ako najvacasi nicitel:-)) ich bude lamat… som presvedceny, ze tie chladnejsie zlomi skor…

                              0 0
                              • enjoy  

                                ale jo,to jiste,ale meritelny to bude az od teplot kterych byses ty ani ja nedozil.

                                0 0
                              • Sirenna  

                                Pádlista jako nevetsi nicitel? No, znam jeste Moxe a ten je vetsi nicitel. Pri stejny vyjizdce Padlista jednou prorazil a Mox odrel DJ3 a urval XT prehazku.:)

                                0 0
                          • jecnak  

                            Pochybuju, ze zavislost mezi krehkosti a absolutni teplotou bede linearni. BTW ten ram neni hlinikovy ale ze slitiny hliniku.

                            0 0
                            • pos3k  

                              navic ta zmena zima – domov neni tak kruta , tj neni rychla (je dost casu)

                              0 0
                              • jecnak  

                                Kazdopadne je to tady jen takovy placani. k serioznim vysledkum by chtelo presne znat slitinu a jeji fazovy diagram. Nektere oceli krehnou v urcitem rozmezi teplot a rozhodne neni pod bodem mrazu (380–395 dgr.C), Kazda slitina se muze chovat uplne jinak. Nemluve o vlastnostech sva­ru.

                                0 0
                      • lubos  

                        To plati v prvom rade pre ocel. Ta je presne taka. Pri schladeni strati pruznost a lahko praskne.

                        0 0
    • Pavlos  

      Tobych nespravoval a dal tam neco jineho …

      0 0
    • lubos  

      Vidim, ze sa znovu zacina stara zbytocna debata o tom, ze hlinik v zime praska. Uz sa to raz riesilo na bikefore. Preto to tak v skratke zopakujem

      1. ide o hlikove zliatiny, a zalezi aj o toho aka hlinikova zliatina je vela hruhov
      2. problem nie je v hliniku, problem je povedal by som skor v zvaroch.
      3. hlinikove zliatiny sa pouzivaju v kryogenike. Kryogenika = teploty blizke absolutnej nule.

      Co sa tyka ocele, tak tam by som sa bal viac, pretoze ocel ma myslim vacsiu teplotnu roztaznost ( i ked za to krk nedam).

      Este dodam, ze som v tej povodnej diskusii dodal aj odkazy na rozne odborne clanky pojednavajuce o danej problematike. No a pre neveriacich tomasov, ktorych ani pripadne odborne clanky nepresvedcia, poviem, ze z hlinika, resp. jeho zliatin mam napriklad ramena prednej napravy na aute. Nezda sa mi teda, ze auto, ktore je dimenzovane na jazdenie aj pri –30, malo mat problem s hlinikom.

      A pre uuuuplne najneveriacejsich tomasov doporucujem precitat co sa pise tu:

      http://www.alu-info.dk/…l/A00081.htm

      Je to anglicky, a v prvej vete sa pise nieco, co je myslim dostatocne jasne kazdemu :

      --- cut n contrast to steel aluminium alloys don't have low temperature brittleness. Aluminium alloys in fact increase their strength and maintain their ductility and toughness at very low temperatures. Aluminium therefore is used in big welded tanks for transportation of Liquified Natural Gases (LNG) at ñ163°C or lower. — cut

      0 0
      • lubos  

        Opravujem, na starom extremebike.sk fore.

        0 0
        • Gatier  

          Ja som Gatier hej :-) Neviem, bol to len taky nazor. Zalezi na kazdom co bude jazdit v zime. Ja osobne magnezium nie a hlinik nerad. Mozno je to iba predsudok.

          0 0
          • Pá-dlista1  

            Jenze odpruzena vidlice s ocelovyma vnejsima nohama se blbe shani a kdyz se sezene, jezdit bych ji nechtel. Jinak je to blbost s tim mrazem.

            0 0
          • lubos  

            Ja viem, ze si gatier :) Teda, uz si Gatier, pacilo sa mi to viac s malym :)

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.