• BH

    Dival jsem se v historii a uz tu bylo napsano o karbonech hodne. Ovsem resim nyni problem, na ktery jsem tu prijatelnou odpoved nenasel. Ten problem se tyka mozne snizeni zivotnsti ramu ci vidlice, riditek  a pod. vyrobenych z kopozitu a to  v pripade padu cyklisty s kolem napr. pri autonehode a pod. Je bezpecne dalsi pouzivani uvedenych dilu kola v pripade, ze kolo doslalo pri padu prokazatelnou ranu, ale nedoslo k jeho  zjevnemu¨poskozeni ?Neresim problem, zda na takovem kole mohu jezdit odobne,ale zda se mohu nekomu zavazne podepsat pod to, ze kolo z karbonu je po autonehode zcela bezpecne k dalsimu pouzivani. Po­dotykam, ze klasicke diagnosticke metoty poskozeni jako je RTG, ultrazvuk, kapilarni zkouska nelze u karbonu pouzit a nebo nemaji potrebnou vypovidaci schopnost. Setkal jsem se s nazorem, ze napr. vyrobci karbonyvych vidlic primo v navodu k pouziti doporucuji po padu vidlici preventivne vymenit. Setkali jsem se nekde s takovym navodem?dik za odpopvedi

     
    0 0
    • pali  

      myslim ze aj nie  zjavne poskodenie da o sebe vediet .A po autonehode no neviem co mas na mysli ?

      0 0
      • BH  

        cyklistu klasicky sundalo auto, tedy maly bocni odstup a P zrcatkem a P bokem vozu ho katapultoval do prikopy. cyklista jel ta 30 km/hod, vozidlo pak cca 50 km za hod. V okamziku narazu tak byla kineticky energie cyklisty  minimalne Wk= 3583 Nm(j),pokud neuvazuji s impulzem hybnosti od vozidla a volnym padem cyklisty.Lze tedy predpokladat, ze cast teto energie se spotrebovala na deformacni praci…

        0 0
        • fluider  
          1. Ak uvažuješ veľmi jednoduchý prípad Ek = 1/2 * hmotnosť * rýchlosť ^ 2, potom z energie 3583j pri rýchlosti 8,3m/s (=30km/h) vychádza hmotnosť sústavy jazdec+bike až 104kg. Len pre upresnenie.
          2. Tá kinet. energia sa neuvoľní okamžite! Keby áno, tak ten rám to na 100% nevydrží a biker možno len s veľkými problémami.
          0 0
          • BH  

            k te energii, je me jesne , ze se neuvoni najednou a navic jen cast te energie se spotrebuje na deformacni praci, je tam take nejake treni,poskozeni mekkych tkani tela cyklisty,deformace prilby a td…, spise jsem chtel demonstroval to, ze ta energie soustavy cyklista-kolo neni vubec zanedbatelna a ze se muze projevit vyraznym plastickym razem  na ram kola.jen pro zajimavost , pri zkouzkach silnicnich kol podle CSN EU normy se na kolo pusobi zavazim 22,5 kg z vysky 0,212 m (tedy Wp okolo 50 J)  , pokud soustava ram vidlice vyhovi teto zkousce( nedojde k trvale deformaci) je OK…

            0 0
    • mountaineer  

      Nepodepise se ti pod to urcite nikdo.A bezpecny to muze byt a nemusi-zalezi kdo ti ram/komponent prohledne a co ti doporuci…

      0 0
    • Polo21  

      ja by som karbon po silnom naraze uz urcite nepouzival, s krabonom mam skusenost ze vydrzi vela na plosnu zataz ale ked sa udrie vacsou silou na male miesto tak sa nemusi hned zlomit ale urcite sa vyrazne slabi

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.