Dival jsem se v historii a uz tu bylo napsano o karbonech hodne. Ovsem resim nyni problem, na ktery jsem tu prijatelnou odpoved nenasel. Ten problem se tyka mozne snizeni zivotnsti ramu ci vidlice, riditek a pod. vyrobenych z kopozitu a to v pripade padu cyklisty s kolem napr. pri autonehode a pod. Je bezpecne dalsi pouzivani uvedenych dilu kola v pripade, ze kolo doslalo pri padu prokazatelnou ranu, ale nedoslo k jeho zjevnemu¨poskozeni ?Neresim problem, zda na takovem kole mohu jezdit odobne,ale zda se mohu nekomu zavazne podepsat pod to, ze kolo z karbonu je po autonehode zcela bezpecne k dalsimu pouzivani. Podotykam, ze klasicke diagnosticke metoty poskozeni jako je RTG, ultrazvuk, kapilarni zkouska nelze u karbonu pouzit a nebo nemaji potrebnou vypovidaci schopnost. Setkal jsem se s nazorem, ze napr. vyrobci karbonyvych vidlic primo v navodu k pouziti doporucuji po padu vidlici preventivne vymenit. Setkali jsem se nekde s takovym navodem?dik za odpopvedi