Zdravím. Akým spôsobom sa má jazdiť s prehadzovačkou shadow+? Mať ju stále v polohe ON, alebo ju zapínať do polohy ON len pri zjazdoch? Alebo ako s ňou jazdíte Vy? :)
Zdravím. Akým spôsobom sa má jazdiť s prehadzovačkou shadow+? Mať ju stále v polohe ON, alebo ju zapínať do polohy ON len pri zjazdoch? Alebo ako s ňou jazdíte Vy? :)
V poleze ON vzdy! OFF je jen na sundani kola.
Ked dám prehazku do polohy on, tak sa mi fakt ťažko radí na ľahšie prevody, preto jazdím váčšinou na polohe off, v ktorej to radí tak ako má…dá sa s tým niečo robiť?
Zmenšit předpětí pružiny brzdy, návodu na nettu najdeš dost
To ramínko by mělo chodit plynule, bez cukání. Pokud cuká, nebo lepí, tak rozdělat, namazat a seřídit na 3–4nm. Pak to řadí rozumně.
Pokud se ti to chce pořát přepínat, tak proč ne, akorát ta páčka by to nemusela dlouho vydržet.
ja ji mam taky porad OFF,na turistickem kole, nejak jsem si nevsim zadneho pozitivniho prinosu :) (retez nemlati a nepada diky 1×)
to bude tím turistickým kolem
jo, to je mozny
v poloze off prakticky vždy.. on jsem zapl jen teď v rychlebkách. s off to mnohem líp řadí a padá mi to s on i off přibližně stejně..
Shimano uvadi ze se hazka nebo jeji mechanizmus treci spojky muze ponicit kdyz ji budete vozit vyplou! V poloze off je pouze na servis.
tak mělo vyrobit hazku, která bude v poloze on trošku rozumně řadit ;)
Stačí si přečíst návod a brzdu seštelovat, ale to je na některé moc složitý krok a radši budou radit shimanu co a jak:)
+1 :)
+10
+101 :D
Mně se zdá, že vliv spojky na řazení značně závisí na stavu bowdenů. S čistými bowdeny mi to chodí zapnuté naprosto OK, jakmile jsou bowdeny „na odchodu“, tak je vliv spojky o dost větší. Jinak jezdím v poloze ON, jen když nahodím kojaky a jezdím silnici, tak OFF.
Jinak taky pozoruju, že se zapnutou spojkou se mi o dost víc opotřebovává horní kladka z jedné strany a taky po přeřazení na daný převod z těžšího běží řetěz hůř, než když to na stejný převod shodím z lehčího, protože v prvním případě je řetěz trochu přešponovaný. Pod nohama to nepoznám (a taky otřesy při jízdě se to možná povolí), ale rukama ve stojanu je to cítit docela dost.
Kdyz ma nekdo k hazce XT packy altus tak je jasny ze to bude delat neplechu ne?
*1:)
Když jsem měl kolo u Kubada, dal mi to dal na ON a já pořád pátral po tom, proč páčka klade takový odpor při řazení na lehčí převody :D
Od něj jsem se dověděl, že to něco takového má, tak jsem to vypl a jezdím s tím stále na OFF. I SuperFlow. :))
Už to bude skoro rok.
Jazdil som na tom cca 5000 km sposobom: off-roviny, kopce, nenarocne zjazdy. V polohe on-rozbite zjazdy. Prehadzovacka funguje bezchybne, no davam ludom za pravdu, ze asi vydrzi dlhsie, ked jazdite v polohe On a mate spravne nastavene predpatie brzdy. To „zovretie“ drzi vsetko lepsie po kope. Tolko moj nazor.
99% času v OFF. ON je totálně degraduje řazení.
tak si brzdu nastav …
neboli ji povollit?:)
Pořád ON + přitáhl jsem pružinu, aby to hodně napínalo. Chtěl bych vidět, kde jezděj lidi, co to mají dobrovolně vyplý.
Plus 1
přesně, tuhle drobnou vychytávku si nemůžu vynachválit:)
Rychlebky, kouty, koprivna.. staci tak, nebo potrebujes i fotky? A ted si predstav ze na tom kole mam i presmykac, to je co?
Rychlebky, Kouty, Kopřivná… Tak tím na něj určitě uděláš dojem :D.
O udělání dojmu počítám nešlo ;). Spíš o popsání toho, kde jezdí.
nechapu..
Nevadí…
Že máš zrovna ty potřebu vytahovat se tu na ostatní a řešit co jezdí. Každý jezdí na co má resp. na co se cítí a jestli jim u toho nepadá řetěz s vypnutou nebo úplně povolenou brzdou, tak jakou motivaci by měli mít pro její zapnutí?
Navíc sám přece nejlépe víš, že na padání má vliv hlavně převodník a brzda o dost menší.
Převodník a jeho stav vliv určitě má, ale že by brzda měla menší bych si netroufl tvrdit. S přehazovačkou bez brzdy to nedrží ani na hladkých trailech. S vypnutou je to o něco lepší, ale na jízdu v terénu co stojí za zmínku to bez zapnuté brzdy musí chtít hodně štěstí a jezdit na převodu s rovnou řetězovou linkou abys mohl ujet metr :)
Na jizdu v terenu co „stoji za zminku“ slouzi spodni napinak/voditko retezu.
ano to souhlas, ale pak je nesmysl kupovat hazku z brzdou
to už teď vím taky, že mi to spodní vodítko ani zdaleka nenahradí, ale vyhazovat ji kvůli tomu nebudu :)
Tak s tím metrem jsme si samozřejmě trochu zapřeháněli, že? :)) Souhlasím, že je lepší brzdu mít než nemít, ale na vyzkoušení vlivu komponent přece nemusíš řešit nějaké brutální terény. Stačí normální XC tj. nějaká delší pasáž kořenů nebo volných kamenů. Zatímco na kombinaci NW převodník + hazka bez brzdy mi řetěz v podobných pasážích nepadal (pokud mi teda neunášel ořech), tak u dvouplacky + hazky s brzdou jsem lovil smykem spadlý řetěz každou chvíli. Takže ano, na základě svých zkušeností si troufám tvrdit, že větší vliv má převodník než brzda. Netvrdím ale, že faktor štěstí, náhody + postavení Jupitera vůči měsíci, toto vysoce sofistikované měření neovlivňují ;)
Ti co si stěžujou, že s ON to blbě řadí, musej bejt fakt slečinky bez síly v palci. Jinak si to fakt nedokážu vysvětlit. :)
Presne tak.. vsak i ty bastly 1×10 s preskladanyma kazetama a 42z pastorkama taky vsem radily uplne bezchybne ;)
Kopupí si řazení XTR za hromadu vaty nebo XT za menší hromadu vaty a ono pak pocitově chodí jako deset let starý Altus s vydřenými bovdeny a rezavým lankem, tak aby nenadávali, žejo :-).
aktualne XT 1×11 a na co jsem zvykly z devitkovy X.0ky, to se neda srovnavat… XTecko je takova prasarna, ktera radi, jak kdysi stara devitkova X7ma:)
Novy bovdeny, sestelovano atd.
XT 1×11 chodí ale obecně dost divně a je to podle mě chyba spíš divnejch páček než Shadow+ systému hazky… 10sp se Shadow+ chodily líp.
bohuzel mam stejnou zkusenost i s desitkovou radou:(
Proste 9kova X.0 nebo XX1, X1 (ktere jsou dost podobny X.0) jsou uplne nekde jinde…
„XX1, X1 (ktere jsou dost podobny X.0) jsou uplne nekde jinde…“
Tj… už umí na páčkách řadit o přes víc pastorků na těžší převody?
To je funkce, která mě na Shimanu akorát štvala, že jsem pak radši vozil SLX páčky, který to nemaj… Ta páčka nemá dostatečný odlišení, takže při řazení trochu v bordelu jsem to každou chvíli cvaknul o dva i když jsem nechtěl. Na 11sp na tom údajně už trochu zapracovali, ale stejně mi to nepřijde nějak extra užitečná fíčura i kdyby to fungovalo jak má…
Ty jo, to ja mam XT 3*10 s touhle funkci, kterou prakticky nepouzivam, ale ze by se mi podarilo to udelat nechtene, to ne.
nevim jak to ma desitka, ale jedenactka to ma jen na ukazovak… kdyz radis palcem, tak to nejde, coz je fajn:)
Myslím že to je naopak, pouze palcem to jde o víc. A imo je to užitečná věc a používám to hodně.
zbytecna funkce, ktera je mi uplne u zadele, treba…
Hazka XTR a řazení XT (11) a mám to off. Ještě jsem to teda nezapnul, ale moc nechápu k čemu to je. Jel jsem i rozbitý sjezdy a nějak mi to nemlátilo. Mám ale na zadní stavbě neopren – pro jistotu. A řetěz mi ještě nespadl. 2×11, 29 HT
muze mi teda nekdo rict, jestli vypnuta brzda vadi zivotnosti?? aby to nebylo „jedna pani povidala“…
ne, nevidím důvod prč by měla
+1 spíš bych řekl, že by měla vydržet víc, když neklade odpor.
Mám to v OFF a protože to běhá perfekt, tak se držím hesla, co funguje, do toho nevrtat :-)
ze se tu mnozila info, ze kdyz je brzda vypnuta, tak se to nici a pak to praskne – ten forichtung uvnitr…
Osobne mi to prislo jako blbost… ale brzdu mam ted poprvy…
Jezdil jsem stále na ON, pak jsem párkrát zkusil OFF a zjistil jsem, že se lehčeji a rychleji odřazuje, tak jezdím s OFF.
ON si dávám jen na vyjížďkách do Rychleb, jinak jezdím na OFF. Řetěz mi snad nikdy nespadl ani s OFF, ani s ON.
furt ON, 9sp kombinaci mám X9 páčky a slx šaltr s 6 mm podložkou a proti devítkovýmu SLX mi to přijde trochu lepší, nicméně šaltr i řazení mělo už dost nalítáno takže to není úplně fér srovnání. Ergonimie mi seděla víc u shimana, chod té kombinace sram/shimano (s podložkou) je pro mě více než uspokojující.