asfaltování lesních, polních cest

138 nepřečtených
  • vzduch

    Tak jsem se byl dnes projet v lese ( okolí Zlína ) a zase asfaltují další lesní cestu . Co tím kdo sleduje mi zůstává záhadou, ale čím dál častějí místo oblíbených lesních, polních cest se setkávám s položeným asfaltem . Je mi z toho smutno, už si v lese připadám skoro jak na silnici ( až na ty auta ) . Máte obdobnou zkušenost ?

    0 0
    • Blade  

      chvala bohu nastesti ne:)

      0 0
      • Splinter  

        Ne? Teda v okolí Brna začínaj taky stavět v lese „dálnice“…

        0 0
        • TheIF  

          Silničářská lobby grrr jedny žiletky :-)

          0 0
        • pepek  

          To teda jo, viděli už jste tu dálnici od jedovnické silnice po bývalé žluté přes les do Bílovic? (Obřan?) Bych rád věděl, kdo to potřebuje, asi majitelé blízkých lomů.

          0 0
          • Splinter  

            Jo.. Dá se na ni krásně spadnout při sjezdu po modré směr hrad..

            0 0
            • pepek  

              Jo, to bych rád věděl, pro co to má být: na normální silnici to má docela prudký spád a pro lesníky je to široké jak prase.Navíc prakticky hned vedle je cesta kolem hájovny do Bílovic. Že by se tam chystalo nějaké satelitní městečko ? Každopádně je to barbarství a proti lidským právům nás, bikerů. Měli bychom jim tam zapálit ty bagry :-)

              0 0
              • DragON  

                Kua, nestraš se satelitem, ale je to fakt hnus co tam vybudovali, pokračujou s tím až k lomu, vedla v těch místech cesta po vrstevnici, chodili jsme tam o víkendech se psem. Za chvíli se budeme motat na 50m čverečních lesa mezi dálnicama nebo jezdit kdoví kam, grrrr:-(

                0 0
        • Blade  

          no tak my oblibeny cesty sou porad bez asfaltu..nejak si ted nevybavuju kde treba asfaltujou. jo mozna cervena z babic do bilovic, tam se cosi deje, ale tam sem ted jel prvne, tak nemam moznost srovnani co tam bylo predtim

          0 0
          • pepek  

            Nemusí hned asfaltovat, stačí to srovnat, posypat velkými šutry, nebo šotolinou a trailík je v prdeli.

            0 0
            • Blade  

              ale i tak si nevybavuju kde mi znicili oblibenou cestu. asi neznam ty stravny trajliky:)

              0 0
              • pepek  

                Tady je jedna

                0 0
                • Blade  

                  zisikriste kde to je?

                  0 0
                  • pepek  

                    To byla žlutá rovnoběžná pod hřebenem z Klajdy směrem na Ochoz. Ve skuteřnosti to vypadá horší, doporučuji projet. Ta druhá fotka je taky tam.

                    0 0
                    • Mažar  

                      Jak tak koukám, tak když bude člověk chtít vyrazit do přírody tak aby si vzal dovču a jel někam dopryč, co se poslední dobou v těch lesích děje je humus, ale jeto hold vývoj civilizace, proč chodit po zablácených lesních pěšinkách když můžeme mít šotolinoví dálnice!!

                      0 0
                      • zirecek  

                        Vystihl jsi to přesně v poslední větě: Proč chodit po zablácených lesních pěšinkách, když můžeme mít šotolinové dálnice. ~ Proč jezdit na hardtailu, když to můžu drtit na 12cm nad oběma koly.

                        0 0
      • pepek  

        A co tahle ?

        0 0
        • zirecek  

          Klidně mě pranýřujte: Zamysleli jste se trochu nad reálným zásahem do přírody, nad + a – těchto cest? To co je na fotce, je z hlediska silnice téměř minimální a šetrný zásah do přírody. Příroda se s tím vyrovná dříve než Vy. Samotná cesta je v podstatě bez problému. Spíš jde o to, k čemu bude sloužit, jestli je v plánu jen proto, aby po ni jezdili Tatry za Tatrama a odváželi dřevo… .

          0 0
    • Stancek  

      Taky me to stve ze je vsude cim dal vic asfaltu… Nektery cesty vyasfaltuji aby si clovek nic neuzil a nektery zneprujezdni uplne… Tohle je kousek od Holesova.

      0 0
      • kolombo  

        Řekl bych, že tohle asi není namířeno proti cyklistům.

        0 0
      • Blade  

        jo, tohle je bohuzel castej jev…ale vydrz..rozhrnou to, ujezdi se to a zase bude dobre :)

        0 0
      • lysergine  

        Kde? To jsem nikde nepotkal. Dobrej humáč je taky podél cesty z Hořanska na Hostýn, někdo si myslel že les je nejlepší na uklizení stavební suti.

        0 0
        • Stancek  

          Tohle je z Prilep nahoru , jakoby rovnobezne se zacatkem Drasala jenom o kousek vic vpravo.

          0 0
          • lysergine  

            Aha, Drásal jde z Žopů na Poschlou, nebo jak se ten kopec jmenuje, ten zase býval rozježděn od lesních traktorů, že se mi tam zaseklo přední, zadní prohráblo a já… bum bác. Abych trefil tuhle cestu, tak musím odpočit u toho mostku před Přílepama doleva, nebo až v Přílepích?

            0 0
            • Stancek  

              Jel jsem prez Holesov do Prilep a po modre doprava nahoru… tohle ani nevim jestli je jeste na modre, vyjel jsem na drasalovi kousek pred Poschlou. Az na tohle cesticka moc hezka, urcite lepsi nez z Zop, jede se tam o dost lip nez po te kamenite ceste na Drasalovi.

              0 0
      • fousek  

        No jestli je to trochu z kopce tak by z toho mohla bejt pekna lavice nebo dvojak:-)

        0 0
    • marapara  

      To mě taky pěkně sejří. Já rád terén, bike, kořeny, kameny, jehličí … ale asfaslt? Fuj!!!

      0 0
    • lysergine  

      Problémem na Zlínsku je, že lesní cesty mají lepší povrch než ty normální silnice. Stačí se projet po Hostýnkých, přes Poschlou na Rusavu, cesty co patří lesákům jsou jak dálnice. Konec konců: z Hadovny přes kopec je to taky „jen“ lesní cesta.

      0 0
    • lysergine  

      Co mě víc štve, že na polní cesty vozí jézéďáci kdejakej bordel a už dvakrát jsem tak píchnul, jednou o nějaké rozflákané kachličky s ostrým střepem. Navíc jsem kvůli tomu zapadl do rygolu s močůvkou, tak si ani nepřejte vědět jak jsem kurvoval. Další nešvar jsou zase těžké zemědělské a lesní mechanizmy, které prodrápnou ujetou svrchní vrstvu až na takovéto klouzavé a lepivé bláto. V srpnu jsem takto zapadl za deště na cestě z Lechotic do Míškovic, značené navíc jako cyklotrasa :-). Ty dva kilometry jsem vláčel nepojíznou kouli bahna v tretrách na zádech, co chvíli mi to uklouzlo a já padal na tlamu, měl jsem toho po tom kousku tak akorát dost. Ty dva kiláky vydaly za maratón.

      0 0
      • Krys  

        S bordelom na polnacke som tiez nedavno tu cest. Na mape som cely nateseny nasiel jednu polnu cestu, ktora doteraz unikala mojej pozornosti. Hned par metrov od zaciatku bola zasypana nejakym rozdrvenym betonom. Preniesol som, nasadol, presiel par metrov, preniesol, nasadol … Najlepsie su cerstvo rozdrvene tehly alebo kachlicky. Celkom ale tych druzstevnikov chapem. Primarne je ta cesta urcena pre polnohospodarske stroje a tym bordelom si ju vlastne spevnuju.

        0 0
        • kajulka2  

          Ale kachličky si tam dobrovolně nedáváme, ty dokážou poškodit i drapáky zem.strojů, to nám tam vysype vždy nějakej dobrák, co tvrdí že je to jen trocha kamení a kusů betonu :(

          0 0
    • Volf  

      Jo tak toho opravdu přibejvá. Kdysi jsme tady řešili cyklostezky a já už tehdy tvrdil a vždycky budu tvrdit, že je to to největší neštěstí, který nás potká. Vyasfaltujeme si co jen půjde a potom nás tam zákonem naženou a bude to. Znám u nás spoustu krásnejch míst, kde se dneska díky asfaltu proháněj bruslaři, maminy s kočárkama a je po klidu a na kole si tam nezajezdíš. A na druhou stranu je ještě jeden extrém a to ten, že se na docela pěknou lesní cestu navozí deseticentimetrovej štěrk a nezajezdíš si taky. Kdoví jak to jednou všechno dopadne. Je nás ve volný přírodě už hodně, ostatní se tam chtějí s co největším komfortem dostat taky. No a třeba včera na 45 km potkám v lese 3 koně, asi 10 zaparkovanejch aut a projely taky dvě čtyřkolky.

      0 0
      • Lance  

        Ctyrkolka je skvela vec, da se suprove zablbnout, mel jsem ji minuly tyden, ale pak zalezi na tom kdo na tom sedi, protoze do lesa bych na tom NIKDY nevjel!!! Takove kriply taky nesnasim,ale co nadelas

        0 0
    • Lance  

      No to mas tak, prvni kolo bylo silnicni a pak prisly teprve ty paskvily a ted se to uz vraci, protoze na tech kozach nikdo nejezdi pomalu, tak konecne pochopily, ze kolo patri na cestu = asfalt

      0 0
    • MARIN  

      Tady v Krusnejch horach zatim jen vsechno sotolinujou. Nechapu kde na to lesy berou upravovat cesty po kterych pach ani nejezdi a nebo jen opravdu minimalne.Pritom lecktera silnice v okoli je hur sjizdna jak nektere ty sotolinove dalnice. Vysypani sotoliny vzdycky predchazi rozsireni cesty vykacenim stromu v pasmu 3–5m v okoli cesty, srovnani cesty buldozerem (no spis rozhrnuti ujezdenych cest tak, ze se po tom neda vubec jezdit), vysypani makadamem (kdyby to byli jen kousky neni s jizdou takovy problem ale treba 3km do kopce se po tom jet nedaji), pak prijde na radu hrubsi sterk a pak az jemny a jeho nasledne valcovani. Tenhle proces ovsem na nekterych mistech dokaze zabrat taky nekolik mesicu. Pak prijde prvni poradny lijak a vsechen jemny sterk je v pr… a tak se cca 1 rocne opravuje. Nebo v okoli cerstve dlouhodobe opravene cesty zacnou tezit a je to v pr… uplne. Neni to tak davno co jsem byl makadamem a rozcirenim/kacenim cesty tak vytocenej, ze jsem odstavenym traktorum, valnikum a maringotkam vypustil a uzmul ventilky.

      0 0
      • zirecek  

        Ty jsi barbar, :-). Zkus se na to podívat druhou stranou.

        0 0
        • MARIN  

          Druhou stranou? Po lese pokud ja vim jezdi lesaci stejne V3Skama, terenima osobakama, traktorama, tak nac potrebuji takove dalnice. Klidne si ale vyslechnu nebo prectu nejake argumenty

          0 0
          • zirecek  

            Nechci se hádat. Lépe když projede V3S po asfaltu než se bude hrabat v bahně.

            0 0
            • MARIN  

              Musel by jsi to tu znat. Na sotolinovou cestu se tu predelavaji i cesty ktere jsou historicky vyskladane (vydlazdene) kamenama nebo tvrde hlinene cesty kde lesni technika zadnou skodu nenadelala – pokud se zrovna v takovem miste nerozhodnou tezit ale tam jim ani sotolina nepomaha. Navic se sotolinuji cesty na kterych vlastne ani nejezdi a jak uz jsem psal nektere cesty (s velkym sklonem) jsou po prvnim vetsim desti temer nepouzitelne.

              0 0
          • maxtor  

            Asi jen tak z hladu by ty „dálnice“ nedělali, ne??

            0 0
            • MARIN  

              Nejses odtud. Jinak by jsi mluvil jinak. Zrovna mi tak 500m od baraku vzdusnou carou zacali budovat novou oboru tak 1 km2. Pekne v okoli plotu vykacely les v pasu tak 7m. Krmelce uz jsou hotovy spolecne s posedem, ktery je primo u krmelcu a kousek vedle zdeny barak (stacil by mi :) kde zrejme nemecti pratele budou hodovat na odlovene zveri. Me je jedno co se bude dit v obore ale kdyz mam cestu do kopcu odrizlou dalsi oborou ( www.oboraflaje.cz/ ) tak to proste nase… Me jen udivuje kde na to vsechno statni podnik bere a pritom silnice v okoli jsou v ubohem stavu

              0 0
              • maxtor  

                Máš pravdu, když nevím, jak to tam je, tak těžko můžu soudit. Já jsem se v mém okolí s ničím takovým nesetkal. Jo a k Národním podniku Státní lesy: by ses divil, jaké tam tečou peníze. Vím o člověku, který je tam nějaký pohlavář, a podnikatel je proti němu hadr…

                0 0
      • maxtor  

        Podle mě jednoznačný teroristický útok:-)

        0 0
    • maxtor  

      Těžko se lze zavděčit všem. Myslím si, že „normálních uživatelů kola“ je přece jen o něco víc než bikerů, kteří se scházejí na BF. myslím, že i přes rozmáhající se cyklostezky je pořád, kde si „zařádit“ I když ty dálnice, co budují např. v Chřibech mě taky dokáží pěkně vytočit…

      0 0
      • náčelník  

        Já to vidím jako Volf – s rozmáhajícími se cyklostezkami bude sílit tlak na to, aby byla mimo ně terénní cyklistika zakázána. Nakonec nás budou „zelení“ po lese nahánět jak Paroubek technaře. Pozor na to.

        0 0
        • marapara  

          Nestraš

          0 0
          • náčelník  

            Já nestraším. Takovéto snahy se opakují např. v Českém ráji. A Zelení bývají opravdu v některých aspektech „extrémisté.“

            0 0
        • kajulka2  

          Nestrašte, vždyť by ty turistický značky za chvíli zarostly vším možným, kdyby sme tam občas neprojeli na biku, aspoň tady na Svitavsku potkám pěšího zcela vyjímečně(no bajkera vlastně taky), a ten malej provoz je znát, fakt to pomalu začíná zarůstat

          0 0
        • maxtor  

          Pokud se ck moci dostanou Zelení, tak bych se nedivil už ničemu. V tomto Náčelníkovy obavy sdílím…

          0 0
    • la-da  

      Duvod je ten,ze stahovat drevo lakatosem je daleko drazsi nez ho vozit nakladakem.Takze se jim to vyplati vyasfaltovat.Co se tyka tech lepsich lesnich cest nez normalnich – o ty normalni se stara stat nebo obce,ktere na to nemaji dost penez,kdezto ty lesni si nechava delat firma ktera ty penize vydelava.

      0 0
      • Krutor  

        Dokonce bych řekl, že ty lesní dálnice (a nemusí to bejt asfalt) se dělají s nějakou dotací (EU, stát) na budování cyklostezek. K mému překvapení jsem jednu takovou dálnici objevil u nás v Krasu (pro znalé místních tras od Josefova směr Habrůvka – zničehož nic míří vlevo „D1“ asi 2 km dlouhá spojka na jinou cestu z habrůvky na Rudici). Samozřejmě že ta cesta je hned označená tabulkou cyklotrasy … Jinak, souhlasím s názorem, že holt cykloturistů, kteří tyhle pohodlné cesty potřebují, je a asi i bude většina.

        0 0
        • maxtor  

          Otázka je, když se našly peníze na vybudování asfaltových cyklostezek, jestli se najdou peníze i na jejich opravy. U nás je cyklostezka hotová tak pět let a už je to na ní znát. Na silničce si musíš dávat hodně pozor, abys nevymetl nějakou prasklinu nebo díru a i bruslaři mají pomalu smůlu. Jestli to takhle půjde dál, tak za pár let to bude na bike jako dělané a ještě EU a prohramu Phare poděkujeme:-)

          0 0
          • zirecek  

            Kvalita některých zhotovitelů je tragická, aneb neudělat nic, vyinkasovat vše, :-).

            0 0
            • maxtor  

              Zub času je prostě zub času. I kdybys tu cestu vyasfaltoval sebelíp, tak za deset patnáct let ji nepoznáš. Na to jsem právě zvědavý, kdo se o cyklostezky bude starat dále. U nás na Jížní Moravě už v poslední době zvolili cestaři jinou taktiku: Zpevněný vybetonovaný podklad a na tom zámková dlažba. Vydrží to jistě déle a hlavně bruslaři mají po ptákách!!!

              0 0
              • zirecek  

                Bruslaři chtějí taky bruslit, stejně jako ty chceš jezdit. Kvalitně odvedená práce u cyklostezky má vydržet více než 5let.

                0 0
                • maxtor  

                  Nerad bych, aby mě tady opět někdo obvinil ze zaujatosti k bruslařům, ale je to všechno o ohleduplnosti, která bruslařům často bohužel chybí. Ostatně některým cyklistům taky. Potkat na cyklostezce každou chvíli nějakou tlupu cyklistů nebo bruslařů, zabírajících celou šířku cesty a naprosto nechápajících, že chceš uvolnit místo pro předjetí, je fakt o nervy.

                  0 0
                  • zirecek  

                    No, je to oboustranné.

                    0 0
                  • Pijer  

                    Není bruslař jako bruslař. Když někdy vidím některý Barbíny a vymazlený hošíky co se tam jezdí jenom předvádět a balit stejný typy opačnýho případně stejnýho pohlaví tak je to fakt síla. Většinou maj ještě ucpaný uši a jedou tak aby zabrali co nejvíc místa a proto si jich všimlo co nejvíc lidí. No a pak jsou tam lidi, kteří se evidentně jdou vyjezdit a ty bejvaj většinou v pohodě, na bruslích to zvládaj dost slušně, věděj co se okolo děje a jedou podle toho, že je taky sere, když se jim tam někdo motá.

                    0 0
                    • martt  

                      My mame v Bratislave siroku dobre asfaltovanu hradzu kde je kopa cyklistov a kopa korculiarov, takze mozem sledovat co sa tam deje.

                      Niektori korculiari maju 5 koleciek, casovkarsku prilbu a palia to aj 30 km/h. Tychto ludi pomali korculiari a pomali cyklisti asi drazdia viac ako rychlych cyklistov, predsa len potrebuju viac miesta. A dopredu sa deru imho ovela drsnejsie ako cyklisti.

                      0 0
                      • blue.sun  

                        Na pětikole to jede blbě, 4×100 je lepší.

                        0 0
                        • martt  

                          do korculi sa nevyznam, rozhodne su tie ich korcule ale dlhsie, precuhuju pod botou dopredu aj dozadu. Niektori na tom jazdia neskutocne rychlo a aj daleko – ked ho stretnem pri gabcikove, znamena to, ze si spravil minimalne 70 km vylet.

                          0 0
                    • orca  

                      No ono to bude asi v každém sportovním odvětví podobné , někdo se jezdí holt předvádět a někdo né , a někdo zase závidí že druhej na to má a tak si myslí že dotyčnej frajeří a přesto to nemusí bejt pravda ,jde o úhel pohledu .

                      Ale líbí se mi jak typickej čech okamžitě každému kdo není jako on přiřadí pohnutky…většinou ty špatné…kdyby se tak každej staral jen a jen o sebe a nekoukal co dělá druhej…

                      0 0
                  • blue.sun  

                    Jsem biker i bruslař a tak mě tvůj názor docela dost bolí. Na cyklostezce mi málokterý „cyklista“ na výletě stačí. A vždycky si dávám dost pozor na to, abych měl vedle sebe dost místa na předjetí. Jo a nejsem to jen já, kdo by se takhle choval, je nás daleko, daleko více. A ty, kdo překážejí, najdeš mezi bruslaři i mezi cyklisty.

                    0 0
                    • maxtor  

                      Pak jsem ještě dodal jeden příspěvek, který je o něco níže, tak snad to pochopíš. Nic ve zlém.

                      0 0
                      • blue.sun  

                        Jasně, rozumím. Jen ten první vyzněl neskutečně útočně proti nám ze světa malých koleček.

                        0 0
                • maxtor  

                  Jinak pokud potkám ohleduplného bruslaře, který sleduje dění kolem sebe a i když jezdí ze strany na stranu, tak uhne, když jej chci předjet, vždycky poděkuji, protože si takového přístupu vážím. Jinak se mi otevírá nůž v kapse.

                  0 0
                • pelt  

                  Joooo, kouzlo kapitalismu. Kdyz odvedes praci kvalitne, tak vydrzis a za par let krachnes, protoze nebudes mit co delat… takhle pak bez problemu vydelas na opravach:(

                  0 0
              • radekbike  

                jak píšeš, zub času je zub času, ale když by ty cyklostezky, byly udělané i z krajnicema (na to bohužel nejsou ale hrachy), a né jen „nalitý“ asfalt na uplácanou šotolinu na hlíně, ale hlavně když by po nich nejezdily „lidi“ s auty jež tam nemají co dělat, a třeba ve zlíně si po nich nezkracovaly cestu třeba popeláři s x tunovým nákladákem tak věz že ty stezky budou i po letech téměř jako nové, a ne po cca 5letech na GO, jinak sem samozřejmě proti asfaltu v lesích jak je tady na ZL teď v oblibě.

                0 0
                • maxtor  

                  No právě že jsem v poslední době zaznamenal celkem posun. V okolí Uh. Hradiště se teď cyklostezky dělají většinou i s krajnicemi někde dávají místo asfaltu zámkovou dlažbu – hned to vypadá lépe.

                  0 0
                  • radekbike  

                    chudáci slušní ohleduplní inlajnisti , těm neohleduplným ji přeju… bohužel zámková dlažba na cyklostezce pokud není perfektně udělaný podklad časem docela zvlní…

                    0 0
                    • zirecek  

                      Opět nekvalita práce zhotovitele, často se stává na nižší úrovni, že v rámci obce se projekt dohodí „známému“, což se často projeví na nekvalitě a na tom, že tuhle nekvalitu nikdo nereklamuje… .

                      0 0
                    • pelt  

                      no tak ono tedy ta zamkova dlazba nebude zadny med ani pro ziletky… kdyz uz na neco takoveho budou muset.

                      Jinak jsem videl par zamkovych dlazeb, ktere se po par letech zacaly rozsypavat:(.

                      0 0
    • orca  

      Já bych to zase tak černě neviděl. Jak tady někdo už řekl je tu velká skupina lidí co jezdí na kole a pak menší skupina bikerů. A tak těch pár cestiček co je vyasfaltováno je jen zlomek – ruku na srdce. A pro rodinku na vejlet či pro rodiče s dětmi ideální. Spíše bych než čistě vyasfaltováno (jak jsem se setkal v jižních čechách) volil variantu štěrk prolitej asfaltem . Ale daleko více mě deptá když se cesta v lese prosype doslova kamením kde nejmenší kámen má cca 5cm a největší i 20cm . To už je daleko horší po tom si skoro nikdo nezajezdí.

      0 0
      • Jaroslávek  

        Jezdím často po tzv. stezce Petra Bezruče a ten kousek kolem rybníčků do Lelekovic mě vždy vytřese málem z kalhot. Tady bych to zrovna viděl na vyasfaltování, nebo aspoň nějak srovnat, protože si myslím, že pro tvrdý bikery je to jen přibližovadlo a pro turisty by to bylo ideální.

        0 0
        • Lišák  

          Ten kousek je v poslední době právě nějak moc rovný. Nevím, jestli je to zanešený bahnem a zaježděný, ale dřív to byl skutečně „zkušební polygon“ na vidlice a dnes to jenom trošku drncá.

          0 0
          • pepek  

            Asi sis dal lepčí vidlu, je to pořád stejně hrbatý, nedivím se turistom, že to s nima třese (a to i s „odpruženou vidlicí“ RST)

            0 0
            • Lišák  

              Vidlu mám sice lepší, ale tvrdí to i kolega ze zaměstnání a ten používá rok Suntour XCP-75 LO, tzn. v současné době již skoropevnou vidlici.

              0 0
              • pepek  

                Si už zvykl, to je princip tréningu. S takovou vidlou to musí být masochismus, nebo jede pomalu.

                0 0
      • maxtor  

        Souhlas – kamení je možná to nejhorší, co může být. Jet na tom pár km, a pak si člověk připadá, jako by měl parkinsona. I když takový žlutý sypký písek – viz okolí Bzence – dokáže taky potrápit. Spadnout do něj je ale příjemnější než do těch šutrů.

        0 0
        • lysergine  

          Ten písek je tam ale od nepaměti, to je myslím Moravská Sahara, náplava Moravy, nebo ne?

          0 0
          • maxtor  

            Já se nehádám, jestli jej tam někdo navezl nebo ne. Jasně, že je to tam od nepaměti a je to přesně jak říkáš. Je to ale strašně zrádné. Někde je ten písek naprosto tvrdý a jede se po něm parádně, nicméně je to šok, když se kocháš přírodou a najednou vjedeš do sypkého. Já jsem se tam sice ješně nevytlamil, ale kamarádi ano. Nic to ale nemění na tom, že je tam nádherně.

            0 0
    • Jenda  

      Tak nevim – v historii je tu spousta prispevku jak jsou lesaci prasata ze zniceji cestu lakatosema ze se neda projet a najednou kdyz se o ty cesty staraji zase spatne – co teda chlapi chcete?:-) Prijde mi ze pripravit si cestu pred tezbou je rozumne a je jasny ze se bude jednat o cesty 80 let ne moc pouzivane – proc asi?:-) Asfalt mi prijde zbytecny, vysypani a zpevneni cesty kamenama OK – do 5 let se to stejne zajezdi na pohodu (kupte si fully:-) Myslim ze by bylo dobry si uvedomit jak uz psali lidi vyse ze ty cesty si lesaci vybudovali sami pro sebe a ne pro bikery nebo pesi. Neznam teda situaci v ruznych regionech ale kolem Kladna i pres cetne upravy cest zadny problem najit si ten pravy bikovy zazitek nenastava

      0 0
      • Volf  

        Asi takhle se to dělá. Prvně lesní cesta, pak asfalt a potom těžba:-(( No a když už zmizeli konečně houbaři, tak zase řáděj dřevorubci!!!!

        0 0
        • zirecek  

          Tohle bych spíš bral jako solidní ukázku práce dřevařů, nařezáno-narovnáno-uklizeno.

          0 0
          • Volf  

            Ale máš to vidět kolem tý cesty

            0 0
            • orca  

              těžaři jsou placeni za vytěžené dřevo a po nich přijde parta která se stará o pálení klestu – povětšinou v zimě .Je otázkou jen za jak dlouho …

              0 0
    • vojta  

      Kdepak se to lesaci opet cini .. ? Nerad bych se dockal stejneho prekvapeni, jako kdyz jsem na jare v ocekavani pekneho sjezdu z Bukoviny na Rusavu narazil na asfaltovou cyklostezku :( . To bylo sprostych slov …

      0 0
    • Eva  

      Mam spatnou zpravu pro priznivce Drasala,z dotaci EU byla vyasfalovana cesta z Rusavy skoro az na Hostyn.Na druhou stranu ten sileny krpal ted vyjede kazdy.

      0 0
      • Stancek  

        Jo, tohle udelali pred tim letosnim… Ted tam nahore je bezny potkat rodinku s deckama na trekingach s 23 plastema…

        0 0
        • zirecek  

          A to je špatně?

          0 0
          • Stancek  

            Ze tam potkas rodinku s deckama urcite spatne neni… malou tam taky doufam zacnu brzo tahat, ale spatny je ze nam toho asfaltu v lesich az moc pribyva. Takovou „jakobyziletku“ mam taky a na Hostyn jezdim po ceste z Bystrice. Kdyby radsi prachy co se vrazi do mrvrni lesnich cesticek vrazily do udrzby cest stavajicich, bylo by to podle me lepsi. Proste mtb do lesa a kvalitni cesty pro ziletky.

            0 0
            • maxtor  

              Já to zase vidím tak, že i s přibývajícím asfaltem mám na biku většinou nějakou alternativu, jak se asfatlu vyhnout. Naproti tomu na žiletce to fakt ocením, protože se najednou dostanu do míst, kde bych se před několika lety nedostal ani omylem.

              0 0
    • Pi†el  

      Tady v Krkonosich nam taky neustale kurvej cesticky, cesty a rozbity siroky cesty… delaj z toho skurveny, zpevneny stetovany cesty a podobny svinstvo.. fuj, zmrdi to sou..

      0 0
    • coolboy  

      Já jsem proti asfaltu v lese…akorát nová cesta Rusava-Hostýn se mi líbí, protože ten kopec byl šílenej, když má člověk před sbeou ještě 100km :-) Jinak fakt asfalt nee! Mám tak trochu strach, že vyasfaltují další část Drásala. Tentokrát Rajnochovice – Lázy. Je to tam tak podezřele zválcovaný, jen natáhnout ten hmusnej černej koberec. BTW před pár lety zcela zničili nějací dobráci krásnou cestičku po levým břehu Bečvy od Grymova do Přerova. Dvě třetiny vyasfaltovali hrbolatým metr a půl širokým asfaltem a zbytek polňačky zválcovali, že je skoro celej rok ultraprašná. Navíc v záplavové zóně, takže po povodních je vždycky plná jemnýho písku…Myslí si,že dělají něco pro cyklisty a přitom dělají to nejhorší!

      0 0
      • zirecek  

        Takže když je to ku prospěchu tebe, jede se ti líp, tak ano; když ne, tak černý hnusný koberec… . Cyklotrasy jsou hodně financovány z EU, která si myslí, že je cyklistika u nás zanedbána → takže asfaltování bude pokračovat dál. Obávám se, že možná příjdou na řadu i hřebenovky, skiareály budou taky pro, lépe se jim bude frézovat v zimě stopa. Nebude moc lidí proti, když jsou peníze… .

        0 0
    • Tleskač  

      Je už i konec cesty ze Srbska do Berouna. Teď tam budou Pamely na kolečkách.

      0 0
      • Jaroslávek  

        Náhodou v Brně k Olympii se na ně hezky kouká !!

        0 0
      • hawrda  

        No to snad ne…je to snad chráněná oblast.I když pro asfaléry asi ne.Ještě by to mohli vyasfaltovat směr na Svatýho Jána podel Loděnického potoka.

        0 0
    • MirkoCarver  

      Přijeď se podívat do Krkonoš, tak 80% cyklotras je asfalovejch a stále přibývají. Při výjezdu z Pece na Pražskou potkáš v NP víc aut než na většině okresek.

      0 0
      • dafe  

        Na druhou stranu ted jsme sli ze Spindlu po zlute k chate u Bileho Labe, a byl jsem prekvapeny ze je to cyklotrasa, misty slusny teren. Myslel jsem si ze vsechny takoveto jsou v Krkonosich automaticky pro kola zavrene…

        0 0
        • zirecek  

          Musí se rozlišovat: Cyklotrasy jsou ty, které vedou po silnicích, dobrých místních a účelových komunikacích. Jejich značení je podobné jako u silničního značení pro motorová vozidla (plechové tabule, čísla) Cykloturistické trasy jsou ty, které vedou většinou po horších polních či lesních cestách nebo terénem. Jsou vyznačeny pásovými značkami (větší turistická značka).

          0 0
        • hawrda  

          Jo.Od boudy na Bílim Labi je to HC.a to až do 3pindlu,ale to je vyjímka v této lokalitě.jinak musíš do zákazů.

          0 0
      • hawrda  

        Jo dík.Krkonoše znám výborně.nejvíc jsem se vyskytoval bouda Na Pláni(Svatej Petr).Nádhernej sjezd úbočím Stohu od Bufáče do Petra.Ovšem zákazama.Nejvíc chytaj u pramenů Labe.hoj

        0 0
    • yetti  

      Kdyz ted vidim jak asfaltujou Sumavu, tak je mi z toho soufl. Jedu si po nadherne lesni ceste a najednou proti me silnicari s asfaltem a tezkou technikou a pokladaji do lesa „nadhernej“ cernej koberec. A jak tu Sumavu projizdim tak zjistuju, ze jenom na Zeleznorudsku letos stihli do lesa polozit minimalne 20km asfaltu :-(

      0 0
      • zirecek  

        Nechápu, co proti tomu máte. Není to takový problém, jsou mnohem horší věci… .

        0 0
        • yetti  

          Mam proti tomu treba to, ze si myslim, ze do krasnych Sumavskych lesu asfalt nepatri. Na jedne strane te prudi ochranari, ze jsi vjel na kole mimo stezku a pak vjedou do lesu buldozery a budujou cyklodalnici z Gerlovky az do Srni. Kdyz vidim kolik stromu kvuli tomu museli vykacet a jak nesetrne se k prirode chovaj tak jenom nevericne kroutim hlavou. A mam pocit, ze az me zase bude nejakej „ochranar“ nadavat, ze jsem jel na kole po lesni stezce, ktera neni cyklostezkou, tak mu asi jednu natahnu, aby se vzpamatoval.

          0 0
          • zirecek  

            Pořád je tenhle zásah malý. Příroda si s tímhle rychle poradí. Varianta je šotolina – ale zas bude někdo nadávat, že se mu nelíbí tohle a toto. Buďte trochu soudní a podívejte se na to z širšího hlediska. Povětšinou jde o zlepšení stavu pro více stran.

            Furt to bude vypadat, fungovat lépe, než když lesní stroje rozjezdí stávající cestu za deště. Šumava je na to jak stvořená, méně náročné, nekonečnéí cesty pro rodinky. Tak ať jedou na lepším podkladu.

            Problém, který vidím, je to, že bude více a více lidí v přírodě, budou se někde zastavovat, někdfe občerstvovat, někde na záchod. Při ohleduplnosti a rozumnému postoji k přírodě to bude OK. Ale už teď jsou vidět opravdu vzácní cyklisti, kteří poprvé vyrazí na hřebenovku na kole, je to pro ně veliký zážitek, v normálním oblečení, starém kole, co vytáhli z lesa. Ale taky už tam pokuřují, čekají na sebe, tu odpadek, tam odpadek… . Lidí v přírodě dost rychle přibývá, chce to osvětu v chování, že je v přírodě a má se nějak chovat.

            0 0
            • pepek  

              Celý národ nepředěláš, optimální se mi teď jeví, nalákat davy širokou silnicí a stánky s pivem a uzeninou na jedno místo (Radhošť) a vedle dát zákaz.(Smrk) Nepotkáš tam víc jak 2 lidi za hodinu a to je gut.

              0 0
              • zirecek  

                No, v tom vidím přínos těhle asfaltek, stáhnou lidi na jedno místo. K tomu se nabalí chaty s občerstvením, stánky. Výletnící nebudou mít potřebu jet jinudy, sjet někde terénem.

                0 0
              • zirecek  

                Pustevny jsou kapitola sama pro sebe, mají cestu + parkoviště, což je největší výhoda. To si uvědomují pořadatelé akcí. Podobně Kohútka. Nejprve udělají supr cestu, parkoviště, to je základ, ostatní věci jsou pro turistu, lyžaře méně podstatné. Přitom na kole stačí kousek za Kohútku, skoro nikoho nepotkáš, cestička málo vyšláplá, lebeda, :-). Lysá má cestu, jezdí/chodí tam hodně lidí, dokud nebude chata, tak tam bude pořád ještě „klid“. Pohodlnost lidí je v dnešní době prim.

                0 0
                • pepek  

                  No ten výjezd na Portáš byl dříve docela náročný, myslím, že to byla modrá značka. Teď je třeba jet např. rovnou z Vranči po žluté, taky docela výživný.

                  0 0
            • hawrda  

              Kdo se chce dostat do lesa nebo na nějakej pěknej kopec,tak by proto měl něco udělat.a né dojet autem až k zavoře a pak pohodlně docupitat po asfaltu.

              0 0
      • maxtor  

        Někdo by zase mohl říct – jedu v Šumavě po krásné asfaltové cestě a najednou rozbitá polňačka:-) Je to na úhlu pohledu.

        0 0
        • zirecek  

          :-)

          0 0
        • pepek  

          To už by pak zase týpek s Ferrari mohl nadávat, že ta asfaltka je moc hrbatá a on drhne spodkem, ne? Les je les a silnice mají být mimo něj. howgh.

          0 0
      • orca  

        neber cykloturistům možnost vjet do lesa , ne každej se chce kodrcat po lesní cestě . Je to daň turistice … Pořád lepší než kdyby nám tady rostli nové hutě slévárny atd .. jenom abychom zaměstnali lidi. A v lese je stále tolik cest pro bikery že není důvod brečet… a hodně dlouho nebude důvod…

        0 0
    • Belial  

      Taky mně to pěkně štve. Díry zavážejí makadamem a nebo ho rovnou nasypou na větší úsek cesty. Soláň – Cáb, Troják – Lazy, atd. Nevím kdo o takové úpravy stojí? Ve městech je cyklostezek minimum a oni se serou do lesa.

      0 0
    • Andrzej  

      hmmm, sice sem to necetl cele, ale mne teda asfalt v lese nevadi, ja. kdyz si chci zajezdit na silnicce tak se musim probit na jih pres nekolik vetsich mest po hodne moc plnych cestach a teprve zhruba po 20km zacina normalni krajina bez sachet s peknyma cestama… a tak by se mi i libilo, kdybych mel kousek od domu peknou asfaltovou cesticku lesem. a na mtb mne zase lesni cesty desne nudi, vyhovujou mi jenom na jezdeni do kopce, abych se moc nenadrel a tam mi taky vlastne prijde vhod dobry povrch.

      0 0
    • tk  

      sory za delší příspěvek:

      myslím, že článek L Sedlákové v LtN se problému týká. mimojiné její tvrzení: www.literarky.cz/index.php?… – 24k

      Abychom mohli seriózně mluvit o podpoře cykloturistiky, a ne jen o drandění po horských stezkách, musíme zajistit především bezpečnost cyklistů.

      přitom se paradoxně pro drandění po horských stezkách v ČR nedělá vůbec nic. NECHÁPU, jakto že to tu nikomu nevadí.

      v reakci na článek jsem L. Sedlákové napsal toto:

      V čísle Literárních Novin z 30. ledna vyšel článek Lenky Sedlákové zabývající se současnou situací cyklostezek v České Republice. S autorčinou analýzou klíčových problémů městských stezek sloužících k dopravním účelům souhlasím, kterým je poprávu věnována většina článku je těžké nesouhlasit. Rád bych zde ale vyjádřil pochyby nad adekvátnosti jejího pohledu na cykloturistické stezky. Autorka do jednoho krátkého odstavce vtěsnala chybnou analýzu, chybné doporučení a v české společnosti běžný předsudek vůči turistice na horských kolech.

      1. Autorka je stejně jako obecné veřejné míněni obětí názoru, že jedinou legitimní a bezpečnou formou cykloturistiky je cestování po zpevněných (nejlépe od silničního provozu oddělených a vyasfaltovaných cestách/stezkách). Jinak by jiné formy rekreační cyklistiky, především turisticky pojatou horskou cyklistiku označila jinak než jako „drandění po horských stezkách“.
      2. Je však třeba přistoupit na to, že pro krajiny různých charakteristik je vhodná cykloturistika různých typů. Do rovinatých oblastí, které jsou svojí povahou nudné pěším turistům je možná vhodné stavět vyasfaltované cyklostezky. Je to také konstrukčně a tedy i finančně únosné. Tento přístup však není v České republice vhodný celoplošně. Naší země je z velké části zvlněná až kopcovitá a terény, které navštěvují turisté jsou zalesněné. Je atraktivní jak pro pěší turisty, tak pro cyklisty, Je třeba tedy spíše udržovat a stavět nové stezky tak, aby byli příjemné a bezpečné pro sdílené užívání cyklistů a chodců. Je třeba dbát na to, aby tyto stezky byli přírodě blízké a to ve dvou smyslech. a) Široká, vyasfaltovaná stezka představuje drastický zásah do mikroreliéfu krajiny. Oproti tomu úzká vlnící se cesta využívající místních přírodních materiálů je ke krajině citlivější a má schopnost s ní srůst. b) Přírodě blízké stezky umožní chodcům i cyklistům si na krajinu a les sáhnout. Mohou přírodu prožívat a cítit daleko intenzivněji.

      Tvrdím, že místo podpory drahých asfaltovaných cyklostezek, které se do naší krajiny nehodí a omezují zážitky chodců, je třeba podporovat stavbu a údržbu přírodě blízkých stezek. Podpoříme tak turistiku v jejím původním českém smyslu. Peníze, které se ušetří tím, že ušetříme naší krajinu dalšího asfaltu pak snad bude možné investovat do městských dopravních cyklostezek.

      1. Zahraničním výletníkům nemáme podle L. Sedlákové v konkurenci Holandska nebo Dunajské stezky co nabídnout. L. Sedláková předpokládá, že k nám budou chtít jezdit cykloturisté, ti, co preferující asfalt, rovinu a zázemí. Domnívám se, že Česká Republika už dnes nabízí ježdění na horském kole, které v řadě ohledů nemá obdoby. Zkušenost z Walesu, ukazuje, že stačí udržovat, stavět a propagovat přírodě blízké stezky a turisté se jenom hrnou. Tvrdím, že podpora cyklistického turistického ruchu by se měla zaměřit tímto směrem. Bude to efektivní a relativně levné.
      2. Aby se tak stalo, je třeba měnit povědomí, které o horské cyklistice v České Republice panuje. Přesto, že se jedná o legální, zodpovědnou, k přírodě a krajině citlivou aktivitu, je z nějakého zvláštního důvodu nahlížena a regulována jako nebezpečná, nezodpovědná a škodící. Horští cyklisté a budoucnost trvale udržitelné cykloturistiky v Čechách v zajetí tohoto předsudku.

      týká se toho i můj článek v LtN. www.literarky.cz/?… – 31k

      i v pokrytí tématu LtN se ukázalo do jaké míry je terénní cyklistika v ČR (rozuměj bajking) v zajetí stereotypů. například v ochotě zveřejnit tuto reakci na můj článek: www.literarky.cz/?… – 14k

      cituji: Jezdit po přírodě na kole považuji na technokratický úlet dnešní společnosti, za poblouznění technikou, podobně jako je tomu třeba s automobilismem a stavbou dálnic. Je to jakýsi trend, který směřuje k ovládnutí a pokoření přírody, k vymístění všeho, co je divoké, tajemné a osobité. Samozřejmě, že tím se lidé ochuzují a mnozí si to již uvědomují.

      Příroda nechť patří pěším. Pěší chůze je přirozený způsob pohybu, který zapadá do přírody a umožňuje vnímat okolí. Pěší se i na úzké stezce snadno vyhnou a třeba se i pozdraví. Pro cykloturistu může být příroda jen stěží o něco víc než kulisa, podobně jako třeba tapeta na stěně fitcentra.

      tk

      0 0
      • Manas  

        Luxus. Slusna prace. Diky.

        0 0
      • orca  

        Ty poslední dva odstavce jsou teda řádnej úlet …

        0 0
      • Lance  

        do lesa patrej motorky

        0 0
      • Krys  

        Tak ten posledny citat, to je sila. Zase nejaky odbornik. Predpokladam, ze typek na biku nejazdi, ale samozrejme vie, cim je pre nas priroda. Uz ho vidim experta, ako ide z Prahy na Sumavu peso, prirodzenym sposobom pohybu, a treba se i pozdravi.

        0 0
      • radekbike  

        citovaný je blázen, hoďte na něj sítě…

        0 0
        • kankrlicek  

          Ó ne, citovaný není blázen :), je to citlivý a chytrý člověk, bohužel do jeho představy pobytu v přírodě nesedí cyklista :(

          0 0
          • raceman  

            né, je to pitomec, možná to je jeden z agresivních predátorů

            0 0
      • RUR  

        Jediná cesta je sdružit se, udělat slušnou PR, procpat se do médíí a do politiky. Jsme velká zájmová skupina a musí mezi námi být i celkem vlivní lidé a veřejní činitelé. Jen provozujeme dosti individualistický sport, tak většina z nás nemá mnoho chuti ani vůle k nějakému družení a společnému prosazování našich zájmů. Pokud někdo slyší na názor ekofundamentalistů, musí se nabídnout stejně agresivně a demagogicky a extrémě názor bikefundamenta­listů(cosi na způsob, že pěší turistika je je v podstatě produkt nacionalistického masového a paramilitárního náhledu na svět v 19. století a bla bala bla:-)) Třeba se pak mezi těmi dvěma extrémy budeme schopni domluvit.

        0 0
    • Krys  

      Tak mi nejaky dobrak vylepsil moju oblubenu vypadovku.

      0 0
    • PepikW  

      Komu vadí asfalt, může bajkovat klidně po hlavních tazích v okolí Novosibirsku :oD

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.