Zajima me jesli pouzivate vetsinou botky nebo jen obyc. spalky? Kolik prumerne na jedny spalky resp. gumicky ujedete? A zda-li je nejaky velky rozdil pri pouzivani spalku resp. botek? Diky
Zajima me jesli pouzivate vetsinou botky nebo jen obyc. spalky? Kolik prumerne na jedny spalky resp. gumicky ujedete? A zda-li je nejaky velky rozdil pri pouzivani spalku resp. botek? Diky
Měl jsem špalky i botky. U botek můžeš ladit a hledat ty správné, je to i o něco levnější, než měnit celý špalek. Rozdíl v účinnosti bych si netrouf hodnotit, teoreticky by botky měly být tužší, ale… V botkách mě osobně gumičky vydrží několik let, nejezdím v extrémních podmínkách (bahno)a nemám metrák:)
Jeden servisak mi rikal ze obyc. spalky se pri brzdeni maji tendenci prohybal, a ze brzdi tedy jenom v te casti, kde jsou prisroubovane. Botky to pry nedelaji. Vyhoda botek je, ze jsou pomerne levnejsi nahradni gumicky a muzes je menit za ruzne typy. Co je na tom pravdy nevim, sam jsem to nestudoval.
chybi tam možnost – kotoučovky :))
Botky jednou seřídíš na ráfek a potom už jen vyměňuješ.Když někde trajdáš delší dobu, tak náhradní máš za sjetý vyměněný hned.
Co myslis tim „trajdas delsi dobu“?
Když jsi někde na dovolené s kolem, nebo si třeba zrovna jedeš Sudety a trochu sprchne :-) Mám Koolstopy 3500 km a ještě ujduo.Pouze dvoubarevný , hnědá-černá.
Jo tak. Ja s tim menenim nemam zrovna dobrou zkusenost, vzdycky potrebuju nejaky ostry sroubovak, abych vyndal ty zavlacky. Potom jedna zarucene nekam vystreli a ja ji tak pul hodiny hledam … Takze pro me rozhodne jednodussi menit cele spalky:-]
Nejlepší je použít kleštičky,to pak nikam nelítá :)
Poučení do příště.:-)
A proč hledat, u nových máš ají nový závlačky, starý zahazuji.
Aha, no ja jsem koupil nejake a tam ty nahradni nebyly.
Kupuji tříbarevný a v sáčku mají i zatavený závlačky teď si nevspomenu na cenu snad to časem najdu :-), dal jsem je hlavně přítulkyni na kolo, pro mě není problém přehodit špalek a seřídit to je v mžiku, ale ty ženy když jedou bez nás chlapů a náhodou musí měnit :-), tak to je s botkami taky pro ně brnkačka.
To je taky taková lahůdka,já mám botky od schimana a když jsem měnil gumy za kool-stopy,tak ty závlačky od těch K-S tam nešly – MRCHY.
To teda nee chlapci neraďte začátečníkovi chybně, dyt musíš podle ojetosti měnit podložky, jinak po sjetí přestanou dobře brzdit – viz základy fyziky asi tak 7 – 8 ročník ZŠ.
ty podlozky jsou tam 2 ruzny podle typu brzd ;-) viz jakejsi navod, ale verim tomu ze se prohrazovat musi pokud mas siroky plaste a mel bys malo mista na bahno mezi brzdama a plastem
Podložky prohazuješ podle vzdálenosti čepů brzd a šířky ráfku. Pláště s tím nemají nic společnýho. Jestli vozíš široký pláště, tak to je potom tvoje minus.
Botky BBB, prostě klasika :)
Ja o tomhle zrovna taky premyslim a nejspis pujdu do spalku. Tribarevny BBB spalky stojej 275,– a nahradni gumicky 200,– takze zas takovej rozdil to neni. A spocital sem si, ze diky vysoky porizovaci cene botek by se mi nahradni gumicky vyplatily az po sesty sade, a to je u me otazka minimalne deseti let. Ledaze by se mi ted od nekoho podarilo sehnat prazdny starsi botky.
Taky se mi zda ze botky jsou akorat marketing a snaha prodat neco drazsiho. Pocital jsem stejne, akorat mi prislo ze se uspora dostavi uz pri pate sade ;-) K tem noname botkam, kolik tak asi stoji a kde se daj sehnat?
nepocitej jen cenu gumicek .. ale taky cas ktery stravis serizovanim ;-) .. no name stribrny botky sem koupil vcetne silene tvrdych nepouzitelnych noname gumicek ± za 90kc/par nekdy pred 3–4ma lety ve starym olpranu na nam. v olomouci
Mas pravdu, sorry, taky mi ted vyslo, ze uz po paty sade.. S tema botkama ale taky nevim. Napadlo me sehnat nekoho, kdo treba presel na kotouce a ted se mu botky valej doma.. Nebyl by tu nahodou nekdo takovy, nejlip z Prahy?
3 barevny BBB gumicky + botky (ty klidne noname) – kazdopadne neni co resit, presla na ne cela rodina a plna spokojenost
Už spoustu let jakési no name botky (shodné s těmi „name“, akorát logo bylo jiné) + 3barevné gumičky BBB
Botky a tříbarevné gumičky BBB – klasika!
Originál špalky Shimano LX mi vydržely asi 600km,teď mám tříbarevný Authory najeté asi 1500km a pořád jsou dobré.Jinak botky mám jeden pár ale ještě jsem je nepoužil,stáli asi 130kč.Když sjedu Authory tak je vyměním.Jinak špalky Author tříbarevné můžu doporučit,jsem s nima spokojený.
však to jsou převlečený BBB, nebo naopak:)
takze Author a BBB trojbarevny spalky sou to samy? Ze author je ma levnejsi. A jak to je s kompatibilitou botek, jsou vsechny stejny? At uz nejake noname nebo Author, BBB …
co sem koukal tak se botky a gumicky ruznych vyrobcu trosku lisi ale je to guma a ta se nozikem upravit .. aspon na ty stary noname botky sem musel gumicku o cca 1mm zkratit aby zavlacka byla v te mezere na gumicce
Botky Jagwire a gumičky tříbarevný BBB. Gumičky měním zhruba po deseti měsících, vychází to tak na 5.000 km, někdy dřív, někdy později. Vážím ale málo. Vyjímkou byly původní špalky (Tectro?) a pak gumičky Jagwire, ty šly do kytek rychle. Botky jsem za dva roky seřizovala jen jednou, gumičku jen nasunu, špalky už nechci.
Nějak mi není jasné to: vyndám starou, zastrčím novou a jedu To máte brzdy, co drží stále špalek rovně? Já musím jednou za životnost špalku opravit polohu botky a ráfku, jinak jde špalek moc dolů. A nebo měníte špalky tak na polovině ojetí?
Taky jsem se podivil a navíc musíš vždy aji povolit a upravit lanko a měnit ty podložky, jinak bys měl na konci životnosti ty páky k sobě a měl bys tak brzdy „A“ místo „V“. (Ale možná to někomu nevadí)
My co máme paralelogram to neřešíme :))
ted jsem koupil dva pary botek s tribarevnejma spalikama od syntace(vypadaj jako botkovy authory). za 400 v drapa sportu.
Když jsem měl véčka, tak jedině botky a měnil jsem gumičky. Osvědčený byly Kool-stopy. Vydržely někdy i celou sezonu. Za sucha brzdily srovnatelně s kotoučema, co mám teď. V.
Botky Avid+gumičky BBB :o)