Zdar, mám dotaz, jak minimalizovat tření lanka v bowdenu k zadní brzdě. Jsou nějaká dobrá lanka / dobré buwdeny? Mazat nebo nemazat lanko?
Zdar, mám dotaz, jak minimalizovat tření lanka v bowdenu k zadní brzdě. Jsou nějaká dobrá lanka / dobré buwdeny? Mazat nebo nemazat lanko?
Anketa: Je lepší mít bowden k zadní brzdě souvislý, nebo několik kratších s lankem navolno mezi nimi?
Asi lepší souvislý (pokud to lze) a nic nemazat. Prostě občas nahodit nové lanko a bowden.
tření lánka v bovdenu nejlíp minimalizuje když lánko vyměníš za olej, nebo brzdovku :D
jinak za mě v kuse a lehce máznout kvalitní lánko
Jestliže máš rám na dělený bovden, tak to tak udělej, brzda bude chodit hladce. Když to dobře uděláš, tak není důvod, aby to chodilo blbě.
.
V kuse!
Hlavně ale pořídit kvalitní broušená lanka. To platí i pro přehazku.
u lankové brzdy pro nejlepší chod a dávkovatelnost použít NOKON bowden nebo podobný systém.
Nikdy jsem u V brzd s tim nemel problem, i kdyz to vedlo ve vice kusech. Na to bylo haklive jen razeni. Vedl bych to podle uchytu na ramu a neresil problem, ktery neni.
Problém ale je; drhne zadní brzda. Ke kotoučovce je přecijen delší cesta než k véčku, navíc to vede spodem, je to věčně ******** od bláta (na spodní rámové trubce to vede po povrchu).. asi má drhnutí víc příčin, ale zvažuju jestli to povrchový vedení spodem není jedna z nich.
@ olej/brzdovka: Z hydrauliky mám strach, viděl jsem letecký katastrofy a ta hydraulika se jim vždycky vysere. Navíc mám trauma z krvení brzd hayes nine a tehdy jsem se zařekl, že mi olej ani brzdovka už nesmí přes práh. A navíc jsou na to silniční páky drahý.
A autem se nebojis jet? Taky ma hydry. A brzdi vetsi hmotnosti z vetsich rychlosti.
Jezdci smrti neznají strach…
Drhnutí řazení jsem vyřešil brzdovým bovdenem.
K jaké brzdě to je a kudy je lanko vedené? Obvykle to bývá po vrchní rámový trubce a tam se to příliš nezanáší = dělený je lepší. K největšímu tření dochází v ohybu bowdenu pod tahem = je potřeba správně určit délku bowdenů.
Nahoře jezdec píše, že to vede spodem a je to věčně ******** od bláta. Takže nejspíš zadní brzda vedená spodem :-)))
Aha, tak to potom jo. Ale je to zvláštní, spodem vedená brzda je většinou na levných verzích rámů pro hydraulické kotoučovky = bowden je v celku jako kdyby to byla hadice.
Na spodní rámový trubce mám normálně návarky a lanko je tedy vedený venkem.
Zkus to lanko povolit a zjistit, ve kterem miste je vetsi treni. Tam se zamer na delku bovdenu, at neni prilis prudky ohyb ani zbytecne dlouhy, pripadne ho vymen pokud je vydreny od spiny. Vetsinou byva problem na konci u brzdy.
Já všechny rámy předělávám k obrazu svému, takže řadicí a brzdové vedení vcelku. Přebytečné návarky na pivoty pryč a dorazy bovdenu dremelkou a jehlovým pilníkem upravit na průchod skrz. Do sraček nejjednodušší řešení.
Objednal jsem tohle , je to krapet lacinější než ty korálkový řešení a přijde mi dobrý, že lanko je taky potažený plastem.
já tedy hlasoval pro brzdovy bowden vcelku, ale razeni mam na trekingovem ramu 2× delene a s pouzitim koncovek bowdenu s tesnicim krouzkem jsem s razenim nikdy nemel problem.
Je ale fakt ze cyklokros v bahne nejezdim, jen bezne lesni a polni cesty.
Tak osud to dilema vyřešil za mě. V sadě „Jagwire road elite sealed brake kit“ přišel bowden tak krátkej, že by to sice stačilo na souvislý vedení bowdenu k přední i zadní brzdě, ale jen čelisťový. Ke kotoučovkám to vychází tak, že je potřeba nechat úsek na spodní rámový trubce navolno. Ale lanko beztak vede souvislou plastovou trubičkou, takže to by snad mělo být ok (pouze pro info, kdyby o téhle sadě někdo uvažoval ke kotoučovkám).
NOKON kromě vedení v lineru je ještě trochu méně pružný než bowden což je znát na brzdě tím víc čím delší je.
Napadlo me několik kratších hadic u hydraulicke brzdy :D
bez hadice :D to už vyjde nastejno
Nejlépe v celku. Na zimákovi (starej ocelovej trekking) jsem propiloval prostupy a natáhl všechny bovdeny (brzdy a šaltr) v celku.
Na bajku (alu rám) to šlo lépe, hazku mám taky v kuse.
Vždy je lepší v celku..
Souhlasim. Na poslednich bajkach to tak mam u razeni, a prakticky zadne problemy. I ten servis je jednodussi.
a čím méně spojů, tím menší odpor při řazení. A líp to vypadá :D
Budu meniť na silnici řídítka. Přemýšlím, že bych dal bowdeny v celku,nebo se na to vykašlat?
No na bajku to má větší smysl, ale na škodu by to nebylo. Jen jestli se ti chce pilovat ty prostupy. Chce to tenký kulatý pilník a hlavně nervy. A olepit rám kolem papírovou páskou, nechceš ho zdrápat.
Myslím, že bude stačit vyndat ty průchodky.
Průchodky v rámu? Já měl vždy tu průchodku navařenou v rámu, takže propilovat byla jediná volba..
moderní rámy mají často vedeni vnitřkem rámu
jo ták, já mluvil o vnějším vedení..