bowden k zadní brzdě souvislý nebo několik kratších?

62 nepřečtených
  • jezdec smrti

    Zdar, mám dotaz, jak minimalizovat tření lanka v bowdenu k zadní brzdě. Jsou nějaká dobrá lanka / dobré buwdeny? Mazat nebo nemazat lanko?

    0 0
    • Mereck  

      Asi lepší souvislý (pokud to lze) a nic nemazat. Prostě občas nahodit nové lanko a bowden.

      0 0
    • kubad  

      tření lánka v bovdenu nejlíp minimalizuje když lánko vyměníš za olej, nebo brzdovku :D

      jinak za mě v kuse a lehce máznout kvalitní lánko

      0 0
    • michomin  

      Jestliže máš rám na dělený bovden, tak to tak udělej, brzda bude chodit hladce. Když to dobře uděláš, tak není důvod, aby to chodilo blbě.

      0 0
    • michomin  

      .

      0 0
    • Martin  

      V kuse!

      0 0
    • ronda  

      Hlavně ale pořídit kvalitní broušená lanka. To platí i pro přehazku.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • vysmátej bajker  

      u lankové brzdy pro nejlepší chod a dávkovatelnost použít NOKON bowden nebo podobný systém.

      0 0
    • jonti  

      Nikdy jsem u V brzd s tim nemel problem, i kdyz to vedlo ve vice kusech. Na to bylo haklive jen razeni. Vedl bych to podle uchytu na ramu a neresil problem, ktery neni.

      0 0
      • jezdec smrti  

        Problém ale je; drhne zadní brzda. Ke kotoučovce je přecijen delší cesta než k véčku, navíc to vede spodem, je to věčně ******** od bláta (na spodní rámové trubce to vede po povrchu).. asi má drhnutí víc příčin, ale zvažuju jestli to povrchový vedení spodem není jedna z nich.

        @ olej/brzdovka: Z hydrauliky mám strach, viděl jsem letecký katastrofy a ta hydraulika se jim vždycky vysere. Navíc mám trauma z krvení brzd hayes nine a tehdy jsem se zařekl, že mi olej ani brzdovka už nesmí přes práh. A navíc jsou na to silniční páky drahý.

        0 0
        • ronda  

          A autem se nebojis jet? Taky ma hydry. A brzdi vetsi hmotnosti z vetsich rychlosti.

          0 0
        • hatchet  

          Jezdci smrti neznají strach…

          0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
      • Rychlej turista  

        Drhnutí řazení jsem vyřešil brzdovým bovdenem.

        0 0
    • novas752  

      K jaké brzdě to je a kudy je lanko vedené? Obvykle to bývá po vrchní rámový trubce a tam se to příliš nezanáší = dělený je lepší. K největšímu tření dochází v ohybu bowdenu pod tahem = je potřeba správně určit délku bowdenů.

      0 0
      • Mereck  

        Nahoře jezdec píše, že to vede spodem a je to věčně ******** od bláta. Takže nejspíš zadní brzda vedená spodem :-)))

        0 0
        • novas752  

          Aha, tak to potom jo. Ale je to zvláštní, spodem vedená brzda je většinou na levných verzích rámů pro hydraulické kotoučovky = bowden je v celku jako kdyby to byla hadice.

          0 0
          • jezdec smrti  

            Na spodní rámový trubce mám normálně návarky a lanko je tedy vedený venkem.

            0 0
            • jonti  

              Zkus to lanko povolit a zjistit, ve kterem miste je vetsi treni. Tam se zamer na delku bovdenu, at neni prilis prudky ohyb ani zbytecne dlouhy, pripadne ho vymen pokud je vydreny od spiny. Vetsinou byva problem na konci u brzdy.

              0 0
    • foosi  

      Já všechny rámy předělávám k obrazu svému, takže řadicí a brzdové vedení vcelku. Přebytečné návarky na pivoty pryč a dorazy bovdenu dremelkou a jehlovým pilníkem upravit na průchod skrz. Do sraček nejjednodušší řešení.

      1 0
      • jezdec smrti  

        Objednal jsem tohle , je to krapet lacinější než ty korálkový řešení a přijde mi dobrý, že lanko je taky potažený plastem.

        0 0
        • Cen da H  

          já tedy hlasoval pro brzdovy bowden vcelku, ale razeni mam na trekingovem ramu 2× delene a s pouzitim koncovek bowdenu s tesnicim krouzkem jsem s razenim nikdy nemel problem.

          Je ale fakt ze cyklokros v bahne nejezdim, jen bezne lesni a polni cesty.

          0 0
          • jezdec smrti  

            Tak osud to dilema vyřešil za mě. V sadě „Jagwire road elite sealed brake kit“ přišel bowden tak krátkej, že by to sice stačilo na souvislý vedení bowdenu k přední i zadní brzdě, ale jen čelisťový. Ke kotoučovkám to vychází tak, že je potřeba nechat úsek na spodní rámový trubce navolno. Ale lanko beztak vede souvislou plastovou trubičkou, takže to by snad mělo být ok (pouze pro info, kdyby o téhle sadě někdo uvažoval ke kotoučovkám).

            0 0
        • vysmátej bajker  

          NOKON kromě vedení v lineru je ještě trochu méně pružný než bowden což je znát na brzdě tím víc čím delší je.

          0 0
    • -b-n-x-  

      Napadlo me několik kratších hadic u hydraulicke brzdy :D

      0 0
    • JanKoumar  

      Nejlépe v celku. Na zimákovi (starej ocelovej trekking) jsem propiloval prostupy a natáhl všechny bovdeny (brzdy a šaltr) v celku.

      Na bajku (alu rám) to šlo lépe, hazku mám taky v kuse.

      Vždy je lepší v celku..

      0 0
      • -b-n-x-  

        Souhlasim. Na poslednich bajkach to tak mam u razeni, a prakticky zadne problemy. I ten servis je jednodussi.

        0 0
        • JanKoumar  

          a čím méně spojů, tím menší odpor při řazení. A líp to vypadá :D

          0 0
          • Maka123  

            Budu meniť na silnici řídítka. Přemýšlím, že bych dal bowdeny v celku,nebo se na to vykašlat?

            0 0
            • JanKoumar  

              No na bajku to má větší smysl, ale na škodu by to nebylo. Jen jestli se ti chce pilovat ty prostupy. Chce to tenký kulatý pilník a hlavně nervy. A olepit rám kolem papírovou páskou, nechceš ho zdrápat.

              0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.