Lidi potrebuji poradit,jak udelam z predni brzdy z prumeru 160 na 180,samzrejmne si koupim 180 kotouc a jak se to dela pak s brzdicim kopytem?taky nove nebo musim nejake predstavce na to?dik moc za radu
Lidi potrebuji poradit,jak udelam z predni brzdy z prumeru 160 na 180,samzrejmne si koupim 180 kotouc a jak se to dela pak s brzdicim kopytem?taky nove nebo musim nejake predstavce na to?dik moc za radu
Přesně tak, potřebuješ představec na kopyto, něco takového:
A nebo tento
Tak to už u předních vidlic patří minulosti…
Já tu nemám křišťálovou kouli, co já vím co tam má. :D
Já kouli mám, má letošní Rebu :-)
Tak v tomhle případě bych si raději dopřál tu minulost. :D
:D
jj presne jak mluvis mam Rebu RL.abrzdy chimana deore m615 a kotouce force 160.a prave bych chtel si dat do predu 180 kotouc.a mam nechat desticky co mam nebo koupit nove?po pripade jaky kotouc a jake desticky?diiik moc
http://fcdn.mtbr.com/…-hbmtxo6.jpg
Z toho co pises budes nejspise potrebovat adapter PM-PM 160–180(185)mm a prislusny kotouc na tvuj naboj na kole. Desticky nech ty co mas. Jedina zrada by mohla nastat, kdyby jsi koupil kotouc pro organicke desticky, pak je na miste to zkontrolovat a pripadne vymenit (a nebo na to kaslat a risknout ojezdeni)
Diky moc za rady.jo uchyceni kotouce mam na 6der.pro fajšmekry je to INTL.tech kotoucu je mnozstvi,ted co je lepsi bud kotouc jako celek a nebo brzdici kruh je prinytovan k stredu kotouce?to je asi jedno ale asi bych dal prednost tomu v celku(min veci na prasknuti)uchyceni toho treme je normalne ve smeru zadne ze strany nebo jak prilozis a zhora das 2 sroubky.tokovy mam trmenhttp://www.google.cz/search?q=uchycen%C3%AD+t%C5%99menu+shimano+deore+m615&client=firefox-a&hs=4LV&rls=org.mozilla:cs:official&channel=sb&biw=1536&bih=755&tbm=isch&imgil=aOXiMLzHBbcypM%253A%253BZSHn5Wkr-EkSpM%253Bhttp%25253A%25252F%25252Fwww.bike-eshop.cz%25252Fkotoucove-brzdy%25252Fbrzdovy-trmen-shimano-deore-br-m596&source=iu&pf=m&fir=aOXiMLzHBbcypM%253A%252CZSHn5Wkr-EkSpM%252C_&usg=__gcoSET-bA0cDF1U3z_DOKir_NDs%3D&dur=996#facrc=_&imgdii=_&imgrc=X4SBwsBIwQzeAM%253A%3BqjKpNEdLNuRzqM%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.kupkolo.cz%252Fdata%252Ftmp%252F17501_0.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.kupkolo.cz%252Ftrmen-shimano-deore-br-m615_z91887%252F%3B800%3B600 tady je odkaz na redukci,http://www.kupkolo.cz/predni-adapter-kot-brzdy-shimano-180mm-sm-ma-f180p-p2_z5914/
jetsli je to dobry napad nebo si spis priplatit.a kotouc takovyhle.http://www.author-sedlacek.cz/brzdovy-kotouc-force-180mm6-der/d-295.htm?sort=3
diky moc za rady
ted se divam ze ty odkazy stoji uplna za hovno
To jo :-)
Nýtovaných kotoučů se neboj (ty co mají spojený střed s okružím nýty). Boj se ale kotoučů od Ashimy, které jsou odlehčované (při horším zacházení bys mohl padnout na hubu) a „floating“ kotoučů – na plovoucích nýtech – ty mají volné nýty , je to prý v něčem lepší, ale kotouč na nýtech chrastí a nýty se vymačkávají. Neodrazuju tě od těchto voleb, ale doporučuji se zde zamyslet.
Já bych volil nějakou střední cestu a nebo koukni na bazar, ušetříš a někomu pomůžeš se zbavit přebytečných věcí.
tak mě floating sloužily naprosto parádně
Volny nyty sou lez :)
Ehm… :-)
HOAX!
Ty sis ty nejtky beztak rozklepaval!
Já mám Hope floating a 4 roky bez problémů.
A v čem je vlastně ta výhoda plovoucích kotoučů? Jen abych věděl, protože z technického pohledu se nýty můžou vymačkat, odvod tepla bude horší a akorát to může cinkat. Napadá mě jediná věc, že při zahřátí se kotouč nezkřiví tolik, jako normální, ale pokud by zkřivení mělo jen estetický efekt (že křivý kotouč cinká), pak plovoucí kotouč může cinkat téměř pořád, což je vlastně horší.
Kriveni kotouce – jezdil jsi nekdy kotoucovky?
Já jo, vždycky bez plovoucích a křivení kotouče mi nikdy nedělalo problém… Takže jaká je ta výhoda plovoucích kotoučů? :)
Při chladnutí to hezky praská, v aktuálních teplotách stačí zaparkovat studené kolo do vyhřáté místnosti :D
Ze jo, jak auto.
A cim pekelnejsi teplota, tim vic – pak muzes pomerovat, jak moc jsi brzdil :-D
Ja tedy mival s klasickym kotoucem problemy po sjezdu – hodne skrtal, ale opravdu hodne.
I kdyz nemam plovouci kotouce, mam kotouce s unasecem a nyty (XTR od Shimana) a nejake kriveni neni vubec znat :).
Adapter je úplně jedno který použiješ (tím myslím jestli dražší či levnější a výrobce, typ samozřejmě musí být správný). Jen pozor, občas zapomene prodejce poslat s adaptérem správné šrouby, což je blbý zrovna u toho co potřebuješ
Koutouč Force 180mm co jsi na něj házel odkaz mám zde z bazaru od jistého BF uživatele a úspěšně používám dodnes :)
V rámci úspory nákladů bych šel do tohoto Force, a má u sebe i šrouby
Trochu mimo téma…ale také se to týká adaptérů.
K většině Shimano adaptérů jsou takové plastové kroužky se zobáčkem…k čemu je to dobré?:)
To je dobré do koše nebo do šuplíku. Původně výrobcem zamýšleno, aby se ti zřejmě nemohl vytočit povolený šroub od třmenu.
Necápu, proč to na ty šrouby cpou. K xtr brzdám dávaj dokonce šrouby s dirkou a drátek. Tim drátkem máš ubevnit šroub k rámu. Fakt *********…
Positive locking, tzv drátkování, používáme to na závodním autě kde vyžadují pravidla pojištění šroubů.
Tak ono ze srandy to tam nebude. I kdyby se to v historii povolilo jednomu z tisíce, tak výrobce má řešení, aby se to neopakovalo. Takových zdánlivě zbytečných věcí kolem nás bude a drtivá většina jen z prevence. Je na každém, zda to použije nebo ne. Každý si myslíme, že nám se to stát nemůže :)
Tak pokud jezdíš někde kde to drncá, není problém vyklepat šroub i když má na sobě od výrobce lepidlo, natož když tam není.
Já celkem chápu, jednou jsem to měl hodně na hraně, když jsem si všimnul až když jeden šroub byl úplně ztracenej a druhej povolenej. Na druhou stranu ani na XTčka jsem pak stejně ty plastový kroužky nedal :D.