• lcslxcz

    Ahoj,

    doporučili byste prosím kvalitnější brzdy pro toto kolo ? Děkuji

    https://www.specialized.com/…-e5/p/199973?…

    0 0
    • novas752  

      Na těhle levných gravelech je blbý že musíš včetně toho vyměnit celý řazení. Protože hydraulický páky jsou až od 10 rychlostí vejš – Shimano GRX 400. Celá sada 16k + přestavba kola.

      0 0
    • Vilém  

      Doporucuju.

      1 2
    • Hrabex1  

      Kolo prodat a koupit lepsi, nic jinyho nedava smysl.

      6 0
      • lcslxcz  

        Rozumím, prosím , poradíte mi tedy na v jaké cenové relaci, případně s jakou výbavou by takové kolo mělo vypadat. Respektive, kde ve výběru začít ?

        Děkuji

        0 0
        • Hrabex1  

          jedina moznost je hledat lepsi mechanicky brzdy. Na hydraliky zapomen.

          A mechanicky o moc lepsi asi nebudou, ale zkusenost nemam.

          0 0
        • Azmir  

          To není jenom o ceně, hydry měl i celokarbonový gravel od Savy a nestál ani 15k. Spíš ty bys měl dát svůj rozpočet. Už víš že chceš minimálně hydry. Tak si založ vlákno na výběr nového gravelu a něco se vymyslí.

          0 0
      • novas752  

        Ani to neni žádná výhra, podobně vybavených kol je na bazarech mraky okolo 15k, za moc se to prodat nedá.

        0 0
    • TK75  

      Spesl osazuje Tektro Miry kde se pritlacuje jen jedna desticka…potrebujes mechaniky kde jdou ke kotoučům obě destičky

      Tektro Spyre nebo Revel Mcx2

      K tomu když potom dáš galfer destičky a kvalitní kotouče tak to muze brzdit jak hydro…jen to nejde tak zlehka

      1 0
      • virtualcop  

        Nebo nějaké (zde dost zatracované) semihydrauliky – jako třeba Tektro TRP HY/DR či nějaké lepší „číny“ – brzdí to obdobně, jako dobré mechaniky, ale tlak na páku stačí menší. Opět to není brzdný výkon a pocit jako na komplet hydraulice, ale zase je to o level vejš, než mechaniky.

        U té „číny“ a osvědčených modelů to je i rozumně zaplatitelné a výměna je otázkou jen výměny třmenů (do půl hoďky hotovo).

        Mechaniky nebo semihydrauliky maj tu „nevýhodu“, že pokud mají fungovat fakt dobře, tak na jejich funkci je hodně zásadní nutnost použití opravdu kvalitních bovdenů (ideálně bezkompresních) a lanek. Což jsou opět další (a ne malé) náklady navíc – ty extrakvalitní bovdeny (které mají na pocit z mechanické nebo semihydraulické brzdy opravdu zásadní vliv) stojí hodně a musí se udržovat či měnit. Takže „údržba“ mechanik nebo semihydraulik v špičkovém stavu je o dost nákladnější, než pak údržba hydrauliky :)

        1 0
    • blackseal  

      Trp spyre. Brzdia o poznanie lepsie ako Mira, ale tiez ziadna vyhra oproti hydraulikam.

      0 0
    • KoudakT  

      Mrkni na semihydraulické brzdy (ovládané lankem, ale hydraulika tam je). Např. TRP HY/RD.

      Jako servowave funguje jinak, ale posun by to být měl. Mám je na kole a přestože jsem k nim byl na začátku skeptický, špatně to nebrzdí. Určitě to bude lepší a náklad bude podstatně nižší. Mechanik je chválili i ohledně náročnosti na servis. Prý se to seřizovalo dobře.

      1 0
      • Aduldinho  

        JJ, mám je na Tibánovi a za mě cajk, po přechodu z ráfkových brzd jsem byl vyloženě nadšen, teď co mám kolo i s hydraulikama, tak to brzdí samozřejmě krapet hůř, ale furt naprosto dostatečně! Záleží též, co s tím člověk jezdí a taky jak moc velkou zátěž je potřeba ubrzdit? ;-)

        0 0
        • KoudakT  

          Taky Triban. Na mých 70 kilo a většinou po cestě až až :-D

          1 0
    • wego1991  

      Přiživím se:

      Dají se nějak easy vylepšit brzdy na tomto kole? Nebrzdí vůbec špatně spíš naopak, ale jezdím Beskydy a navíc mám 110 kg. Pokud jedu dolů kopec co má –600 a více výškových, tak už v půli sjezdu cítím, jak brzdy vadnou a někdy musím i zastavit a dát jim minutku na vzpamatování se. S destičkami už sem experimentoval (Galfer), ale oproti origo SRAM nepozoruji rozdíl. Jiné kotouče nebo větší? Dík za radu.

      0 0
      • novas752  

        Galfer jaké?

        Co takhle Hope RX4+ třmeny? 4 pístky, větší desky, to by mělo…

        0 0
      • macomb  

        Já jsem šel ve předu do 180mm kotoučů. Adaptér FM/FM ze 160mm na 180mm. Mám to na silnici se Sram Force i na gravelu GRX-810. Vážím lehce přes 100kg a dlouhé prudké sjezdy jsem ničil brzdy.

        https://www.biketone.cz/…a_d4422.html

        0 0
        • Chlebovnik  

          To ani nepotřebuje. Ten nový Grizl určitě bude mít vidlici pro 160/180. Stačí, když otočí stávající adaptér.

          2 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.