Ahoj,
doporučili byste prosím kvalitnější brzdy pro toto kolo ? Děkuji
Ahoj,
doporučili byste prosím kvalitnější brzdy pro toto kolo ? Děkuji
Na těhle levných gravelech je blbý že musíš včetně toho vyměnit celý řazení. Protože hydraulický páky jsou až od 10 rychlostí vejš – Shimano GRX 400. Celá sada 16k + přestavba kola.
Doporucuju.
Kolo prodat a koupit lepsi, nic jinyho nedava smysl.
Rozumím, prosím , poradíte mi tedy na v jaké cenové relaci, případně s jakou výbavou by takové kolo mělo vypadat. Respektive, kde ve výběru začít ?
Děkuji
jedina moznost je hledat lepsi mechanicky brzdy. Na hydraliky zapomen.
A mechanicky o moc lepsi asi nebudou, ale zkusenost nemam.
To není jenom o ceně, hydry měl i celokarbonový gravel od Savy a nestál ani 15k. Spíš ty bys měl dát svůj rozpočet. Už víš že chceš minimálně hydry. Tak si založ vlákno na výběr nového gravelu a něco se vymyslí.
Ani to neni žádná výhra, podobně vybavených kol je na bazarech mraky okolo 15k, za moc se to prodat nedá.
Spesl osazuje Tektro Miry kde se pritlacuje jen jedna desticka…potrebujes mechaniky kde jdou ke kotoučům obě destičky
Tektro Spyre nebo Revel Mcx2
K tomu když potom dáš galfer destičky a kvalitní kotouče tak to muze brzdit jak hydro…jen to nejde tak zlehka
Nebo nějaké (zde dost zatracované) semihydrauliky – jako třeba Tektro TRP HY/DR či nějaké lepší „číny“ – brzdí to obdobně, jako dobré mechaniky, ale tlak na páku stačí menší. Opět to není brzdný výkon a pocit jako na komplet hydraulice, ale zase je to o level vejš, než mechaniky.
U té „číny“ a osvědčených modelů to je i rozumně zaplatitelné a výměna je otázkou jen výměny třmenů (do půl hoďky hotovo).
Mechaniky nebo semihydrauliky maj tu „nevýhodu“, že pokud mají fungovat fakt dobře, tak na jejich funkci je hodně zásadní nutnost použití opravdu kvalitních bovdenů (ideálně bezkompresních) a lanek. Což jsou opět další (a ne malé) náklady navíc – ty extrakvalitní bovdeny (které mají na pocit z mechanické nebo semihydraulické brzdy opravdu zásadní vliv) stojí hodně a musí se udržovat či měnit. Takže „údržba“ mechanik nebo semihydraulik v špičkovém stavu je o dost nákladnější, než pak údržba hydrauliky :)
Trp spyre. Brzdia o poznanie lepsie ako Mira, ale tiez ziadna vyhra oproti hydraulikam.
Mrkni na semihydraulické brzdy (ovládané lankem, ale hydraulika tam je). Např. TRP HY/RD.
Jako servowave funguje jinak, ale posun by to být měl. Mám je na kole a přestože jsem k nim byl na začátku skeptický, špatně to nebrzdí. Určitě to bude lepší a náklad bude podstatně nižší. Mechanik je chválili i ohledně náročnosti na servis. Prý se to seřizovalo dobře.
JJ, mám je na Tibánovi a za mě cajk, po přechodu z ráfkových brzd jsem byl vyloženě nadšen, teď co mám kolo i s hydraulikama, tak to brzdí samozřejmě krapet hůř, ale furt naprosto dostatečně! Záleží též, co s tím člověk jezdí a taky jak moc velkou zátěž je potřeba ubrzdit? ;-)
Taky Triban. Na mých 70 kilo a většinou po cestě až až :-D
Přiživím se:
Dají se nějak easy vylepšit brzdy na tomto kole? Nebrzdí vůbec špatně spíš naopak, ale jezdím Beskydy a navíc mám 110 kg. Pokud jedu dolů kopec co má –600 a více výškových, tak už v půli sjezdu cítím, jak brzdy vadnou a někdy musím i zastavit a dát jim minutku na vzpamatování se. S destičkami už sem experimentoval (Galfer), ale oproti origo SRAM nepozoruji rozdíl. Jiné kotouče nebo větší? Dík za radu.
Galfer jaké?
Co takhle Hope RX4+ třmeny? 4 pístky, větší desky, to by mělo…
Já jsem šel ve předu do 180mm kotoučů. Adaptér FM/FM ze 160mm na 180mm. Mám to na silnici se Sram Force i na gravelu GRX-810. Vážím lehce přes 100kg a dlouhé prudké sjezdy jsem ničil brzdy.
To ani nepotřebuje. Ten nový Grizl určitě bude mít vidlici pro 160/180. Stačí, když otočí stávající adaptér.