prosím o radu, zajíždím nové kolo cannondale, brzdy jsou hydraulika hayes, při větši rychlosti při brzdění zadní brzdou dochází k celkem velkým vibracím de facto celého kola provázeného i zvukovým projevem , čím to může být? dík za rady
prosím o radu, zajíždím nové kolo cannondale, brzdy jsou hydraulika hayes, při větši rychlosti při brzdění zadní brzdou dochází k celkem velkým vibracím de facto celého kola provázeného i zvukovým projevem , čím to může být? dík za rady
Už se to tu dost řešilo. Je to zaviněný nedostatečně tuhou zadní stavbou, popřípadě špatně dosedající plochy třmene, adaptéru a rámu. Zkus si to nechat zabrousit, popřípadě pořádně seřídit. Nebo brzdi přerušovaně a nepřibržďuj jemně, tím vzniká rezonance!
jaky cannon? vetsinou, jak pise Kynio, je to malo tuhou zadni stavbou, spatne dosedaci plochy, desky sedaji nakrivo apod.
Dělají to občas i jiné desky, např u mě superstary na trailu se slabou pružinkou
jj, ale pochopil jsem to tak, ze ma origos…
Jasně, ale lepší dodat pro budoucí tazatele jako další z věcí, na kterou se podívat
jedná se o http://www.bikeparkmost.cz/…e-kolo-2011/ . Sundal sem zadní kolo , měl sem pocit že nebylo řádně usazeno, pak sem měl pocit že byl problém vyřešen neb to přestalo, ale po chvíli se problém opět obnovil
hoď fotky do našich bajcích…takoví pěkný kolo a ani se nepochlubíš :)
Obávám se, že tě zmíněný problém bude štvát (a čím dál více) po celou dobu, co to kolo budeš mít. Ale k věci.
Vzcházím z toho, že brzda je správně seřízena. Kolo je nové, prodejce je povinen závadu (skutečně je to závada) řešit. Co ale může udělat? Když má dobře vybavený servis, tak může zkontrolovat rovnoběžnost roviny patky a úchytů na brzdový třmen a drobnou (opravdu jenom drobnou) odchylku srovnat speciální frézou. Když to nepomůže (což lze předpokládat), dá se vyměnit kotouč za tužší s hliníkovým unašečem. Když to nepomůže, pak je na tobě, jestli se pustíš do nepříjemné reklamační bitvy nebo se s tím smíříš. Pak je ještě jedna možnost: mému kolegovi vibrace asi po 200 km samy zmizely; s tím bych ale nepočítal, kolega měl prostě kliku, že se to usadilo správným způsobem.
mel jsem to samy a taky si to sedlo.
V ramu bych vubec pricinu nehledal.
mel jsem to samy a taky si to sedlo.
V ramu bych vubec pricinu nehledal.
Ještě jedna věc. Několika lidem pomohlo použít měděnou pastu mezi destičkou a pístem, prostě tak, aby se nedostala na brzdnou plochu. Zkus to, třeba to pomůže. Tím nic nepokazíš a tím můžeš začít: od nejjednoduššího a nejlevnějšího ke složitějším a dražším způsobům boje s nepřátelskou vibrací.
Destičky se musí usadit. Při sundání třmene se zpátky přesná původní poloha taky už nikdy netrefí.
Jezdit, brzdit tak, aby nedocházelo k vibracím. To je ale vzadu, vzhledem k malé vyžadované brzdné síle – narozdíl od přední brzdy, otravná a dlouhá záležitost.
Chce to brzdit jemněji a dříve, nenechat brzdu rozvibrovat.
Brzdit silněji nikam nevede, protože zablokovat zadní kolo ničemu nepomůže.
V Krkonoších je to pro mě záležitost cca. 200 km, kopců je tu dost. V rovinatém terénu to asi může být i skoro neřešitelné.
problém sem vyřešil důkladně umytým kolem a vyčištěním odmaštovačem, nepředpokládal sem že zrovna Cannondale by měl mít problém s rámem