Dobrý den mám možnost od Mrože levně koupit brzdy Hayes Sole na 203 kotouči zajímá. Máte s nimi někdo zkušenosti???děkuju za odpověd
Dobrý den mám možnost od Mrože levně koupit brzdy Hayes Sole na 203 kotouči zajímá. Máte s nimi někdo zkušenosti???děkuju za odpověd
Ještě nejsou zajetý jel jsem jde jenom párkrát.
Pokud je ta cena hoooooooodně zajímavá, tak možná.
Sole jsou snad nejhorší brzdy, které jsem měl možnost poznat. To už raději mechaniky BB5 nebo BB7.
Naprostý souhlas!!
no akorat tyhle mechaniky jsou drazsi nez ty sole:)
Zkus nejdřív hledat v historii. Je tady toho o nich dost. Něco třeba Tady. Jinak za mě, zadarmo drahý. Měl jsem je chvíli na 180/160 kotouči a horší brzdy jsem neviděl. Časté technické závady, a brzdilo to hůř jak véčka, nebo mechaniky od schimana. doufám že víš, že sole vlastně nejsou úplně klasický hydry. pohyblivej pístek mají jen jeden takže je nutné je seřizovat.
Viz recenze.
Nakonec jsem byl rád když jsem je s jedním týpkem, co provozuje servis vyměnil za hydrapak.
spousta aut pouziva tenhle system… plovouci brzdic a pistek jen na jedne strane…
takze je otazka co to je „klasicka hydra“ :)
ja je mel na 200/160 .. na te 200 se s tim da jezdit, odjel sem na tom jeden norco camp… ale na FR to je tak prechodne za par penez a na 200 kotoucich…
technicky problemy bych v nich nevidel… snad jedine nutonost serizovat s tim jak se sjizdej desky… ale to mi neprijde jako tragedie…
kazdopadne nakup nakejch J3 nebo tak neco je asi rozumnejsi investice…
Sole nemá plovoucího vůbec nic. Když už jsi u těch aut.
no jasny, taky u kol se to resim tim ze je tenkej kotouc a ten se podda, u auta se holt musi hejbat trmen kdyz jsou kotouce docela silny litinovy… ale konstrukcne je to dost podobny…
ale to bylo jen k tomu „klasicke“ na tom ze sole nejsou nic moc a koupit je na kolo jako doplnek a ne OEM je blbost to nic nemeni…
Klasická hydra je pro mě otevřený brzdový systém. U sole je to spíš vlastně mechanická brzda a ještě dost mizerná, kde lanko jen nahrazuje kapalina (zjednodušeně řečeno).
Sole je taky otevreny system. Akorat jednopistkovy s nutnosti nastavovani vnitrni desky.
Tom už jsem tu kdysi psal, sole rozhodně teda ty moje byly uzavřený systém. Jak to jednoduše poznat: Vyndat kolo stisknout několikrát páku až k řidítkům a pístek bude pořád na stejném místě jako na začátku, taky proto je na straně poh. pístku šroub ne seřizování.
A už jsem to našel mluvilo se o tom tady, ke konci threadu.
Ano vim, ze se to resilo, ale prestoze jsem paku nemel rozebranou, tak me zarazi nac by pouzivali z vnejsku stejnou paku vcetne expanzky a meli ji predelanou na uzavreny okruh. To by tam potom nemohlo byt plneni udelane tak jak je. Pri stisku paky by ten spuntik vyletel ven. Totez si myslim o tom imbusu na strane pistku. Myslim, ze slouzi jen jako zatka a pokud hybe deskou, tak proto, ze zmensujes objem okruhu.
Je pravda že ta páka velmi silně připomíná hfx 9, ale:
Plnění týhle brzdy je fakt udělaný fórově rozebraný jsem to nikdy neměl ale pamatuju siže když byla páka v tý nejotevřenějšípoloze tak šel olej protlačovat skrz systém, jakmile si trochu ztlačil přestalo to jít to znamená že stlačením pístku se ten obvod přerušil a šlo to přímo do hadic. Ten špuntík měl drážky ve kterých držel v tom těsnění. Podle mě to fungovalo tak že síla která držela ten špuntíkv těsnění byla větší než ta která na něj působila tu chvíli než se spojení s nádržkou přerušilo, nádržka tam tedy byla jempro teplotní expanzy (asi). Však v jiném threadu pár lidí píše že jim tenšpuntík taky vystřelil, jako mě.
Koukal jsem ted schvalne na manual na strankach Hayes a pokud jsem to neprehlidl tak nic o serizovani imbusem na pistku tam neni. Na fotkach maji imbus zaslepen. To ze jde protlacovat kapalina jen u uvolnene paky, je podle me normalni. Po stisku paky dojde k prekryti dirky kterou se prisava brzdovka z expanzky. Pokud by to byl klasicky otevreny system, jak treba stare brzdy na Giantech nebo rafkove magury, tak by to proste ten odvzdusnovaci kolicek nemohl udrzet. Vim totiz jak chcije uzavreny system, kdyz je nekde nedotazeny odvzdusnovak (zkusenost z HS). Takze pokud neuvidim, rozdelanou paku, tak tomu, ze je to uzavreny system, proste neverim.
A ani to že když vyndáš kolo a pomačkáš páku a na konci pokusu je pístek pořád na stejném místě, kde byl na začátku tě nepřesvědčí?
no me to u lehce fungujicich brzd prijde vcelku normalni… kdyz zmacknes paku tak pistek tlaci pred sebou kapalinu a vytlacuje pistek v brzdici… jakmile jde paka zpet, na pistek v brzdici tlaci "atmosfericky tlak a jde zpet (kdyz nedrhne) az ke konci chodu se otevre kanal do nadobky tkaze vysouvani brzdove pistku a doplnovani kapaliny do okruhu je jen male… rekl bych i u hayesu pri vice zmacknatutich paky bez kotouce pistek vyleze… system bude stejnej jako jinde… ostatne si nedokazu predstavit ani moc zadnej jinej…
Nee, u normálních brzd s otevřeným hydr. okruhem ti pístek, když párkrát zapumpuješ pákou až k heftům a v brzdiči není kotouč, vypadne. Je to logické, otevřený hydr. okruh je typický tím že potlačuje optřebení destiček tedy udržuje pořád stejnou vzdálenost mezi kotoužem a destičkami.
Imho o tom nastvení vnějšího pístku šroubem se v návodu píše :-) Kapitola D bod 6, kapitola E bod 4.
To že je tam ty ibusy nejsou považuji spíš za nedokonalost fotografie, protože na stránce hayes, je mají dost znatelný.
OK. Ale dokud neuvidim neuverim:)
imho to je tak, jak pise misak. fakt se serizuji obe desky imbusem jako na mechanikach. pistek neni samostavitelny.
Ja uz si nic na hlavu sypat nebudu:) nehadam se, ale videt bych to fakt chtel.
ja uz si je moc nepamatuju, ale vypada to ze to je jak rikas, tzn pistek nahore nema klasicke „dopousteni“ okruhu kapalinou… jak je to tam konstrukcne resene, ja je sundal driv nez bylo potreba hnout tima deskama, nemluve o odvzdusnovani…
Mimochodem asi si budeš muset znova nasypat popel na hlavu. :-)
Dobře ty ;-)
Měl jsem je na novém kole a po zajetí brzdily dost slušně. Samozřejmě ne tak, jako třeba XT které mám teď, ale to už je dáno taky cenou. Určitě bych je bral radši než mechaniky…
Jezdil jsi někdy mechaniky?
Ono je mechanika a mechanika.. pokud je srovnáva s mechanikama taktéž od Hayes, což jsou mrdky největší, tak se ani tomu tvrzení nedivím.
Já mám na takovým tom „zimáku“, kterým jezdím do obchodu a do hospody mechaniky od schimana, taky pěkný mrdky, ale rozhodně brzděj min 2X líp než sole. Navíc u těch mechanik se mi nikdy nic neposralo, nic se nepovolovalo.....
No na těch SOLE se mi taky nikdy nic nepovolovalo ani neposralo, jak píšeš. Jak dlouho jsi na nich jezdil a jak jsi to porovnával? Nebo patříš mezi takové ty kecálky, co všechno viděli, všechno znají, ale hlavně – na všem jezdili?
Jezdil jsem je asi půl roku byly na specialized fsr xc, docela často se povolovala pevná destička, několikrát mi z důvodu který nemůžu pochopit vystřelila ta zátka na páce co se používá na odvzdušnění, prostě jako by tlak nešel do hadice ale do nádržky, hlavně na 180/160 to brzdilo fakt mizerně, dostat třeba kolo na přední šlo jedině tak že bych vrazil klacek do drátů. :-). Další věc že při dleším brždění bych řek že poměrně rychle vadly a vydávaly děsivý zvuky, kdzž se rozpálily.Prostě jsem je rychle vyměmil za xt. Taky zadní třmen byl na IS tak se to blbě štelovalo. Je ale zas fakt že s těma mechanikama co mám na zimáku to není úplně srovnatelný, tam mám ve předu 203.
No já je tay vyměnil za XT, hlavně z důvodu, že jsem začal vozit v sedačce 2-letého prcka a dohromady i s tou sedačkou jsme vážili kolem 120kg, a to ty SOLE už opravdu nestíhaly. Pokud ale někdo váží třeba 60, tak by to stačit mohlo celkem v pohodě. Ty problémy o kterých píšeš se u mně nevyskytly, asi jsi měl smůlu na kus…
On je lechkej a za 1500kč 2 brzdy párkrát jetý je docela dobrá nabídka
určitě lepší než ty jeho starý mx2 160 kotouče
Raděj připlatit 900 za Shimano 485. A když je lehkej, tak mu ani nebude vadit, že za tu cenu jsou 485ky bez kotoučů a on použije stávající 160ky.
Ja sem prodal uplne novy Sole myslim za 1000 a to pred rokem a to byla cena brzd kapku jinde. Kdyby byly pod 1t. tak bych o tom uvazoval, ale kdyz novy hydry stojej 2t. tak bych si ty Sole jeste jednou rozmyslel
stojej ale jenda 2 000kč takle má za 1 500kč 2
Jedna brzda 2000 sice možná stojí, ale bude na ní určitě někde napsáno XT.
no myslim ze ne, M485 za 2t., je tedy pravda ze bez kotoucu, ale zas oproti SOle to za ty penize stoji
Jak píšu výš, obě (přední i zadní ;-)) M485 jdou sehat bez kotoučů za 2400;)
Pravda Sorry nebral jsem to že budou ve slevě
Jak jsem tak koukal na to jeho kolo, tak třeba já bych tam 203 určitě nedával, je to takový xc a bude to vypadat blbě. A ještě není jistý jestli se mu dozadu takovejhle kotouč vleze, trochu o tom pochybuju. Ale dotyčný píše že by z toho chtěl uděl FR (což nevím jak by toho chtěl docílit ale no budiš), tak třeba jako stylisticky by na fr 203 kotouče docela pasovaly. Ale jak říkám já bych to tam necpal. Nevím co by na velkej kotouč řekla ta jeho vidle, asi nic. Co se týče brzdného účinku tak by to pomohlo určitě dost, ale určitě by to nebylo tím, že by sole brzdily víc ale spíš těma průměrama kotoučů. Ale ať dělá jak myslí. Zas na druhou stranu pokud s tím kolem nemá žádné dlouhodobé záměry, jak píše tak proč ne. Pokud na tomhle stroji jezdí nějaký tvrdší věci tak ty brzdy to kolo určitě přečkaj.
Nez vyplaznout 1 500 Kc za nepouzitelne hydry, tak to radsi MX2, ktere na freeride na Kone Fire Mountain budou bohate stacit. S MX2 se dalo jezdit i pres mych 95 kg – zabrzdily spolehlive kde chtely. (:
No, za sebe můžu říci, že bych raději brzdy, které zabrzdí spolehlivě kde chci já ;-)
Ja jsem to tak videl taky, a proto jsem nasadil Juicy. (: Ale ne, zase abych jim nekrivdil, na XC se to na tech 160 kotoucich dalo.
Mě prostě připadá že kupovat sole je úplnej nesmysl, to už je lepší si nechat véčka.
Nemůžu si pomoct ale prostě přecházet z véček na sole je kravina. Tyhle brzdy za tu investici nestojej. Pokud teda dotyčný jezdí na V.
Jediná výhoda oproti véčkám je možná trochu stálejší brzdný účinek v podmínkách jako voda, bláto, sních.
V zime solecka brzdej a s 203mm kotoucem brzdej lip nez Vecka, navic kdyz nemas navarky na ramu a vidlici , tak malo kdo si ty navarky tam necha privarit a kdyz mas i kola na kotoucovky tak uz je to temer neresitelnej problem. Navic mala nachylnost na rozcentrovani rafku taky zustava, takze maj vetsinu pozitiv kotoucovek, akorat hur brzdej, jsou tezky, hur se nastavujou (asi tak podobna narocniost jako Vecka)
Bral jsem to tak jako že třeba nemáš kotoučový náby. Měnit kola kvůli tomu abys nasadil solečka je podle mně blbost. Až potom jsem se mrknul že dotyčný už kotouče má.
O tom že to zozhodně bude líp brzdit za některýchpodmínek než véčka jsem napsal. Co se týče zimy tam už vůbec bude rozdíl markantní.
Jj u prestavby na kotouce bych Solecka taky nedoporucil, ostatne v tomhle konkretnim pripade bych je taky nedoporucil
hlavne maj debilni tvar paky, brzdi se vsema prstama… a to mi na kole vadi, nevim proc, motorce sem zvyklje brzdit vsema ale na kole max 2 prsty…
Hrozná brzda, nebrat.
no jo no je to těžký
..a máš po prdeli O:-)
Nech mu je za litr jestli je vezme, ale nevím jestli půjde 203 mm dozadu na pevňáka.
nechtěl bych je
ja bych do nich sel, jak to tu ctu, tak se s tema brzdama da uzit kopec legrace!
To je jediny mozny podled. Zvlast pokud jsi dlouholety odpurce kotoucovek, spokojeny veckar, ktery je touto pokrokovou dobou donucen k prechodu na kotouce – zazijes kopec legrace a vsichni na BF s tebou. (:
Mam ich na biku, ale uz im odzvonilo :-D, konecne su na ceste XT-08, noo, jazdit sa s nimi dalo, je pravda, ze mam len trochu cez 60kg, ale treba ich dobre nastavit. Som rad ze pojdu dole z biku, najviac mi vadil tvar paky-ako sa tu pise, ten je fakt hroznyyy, aj spracovanie tela pačky je tak na urovni 80-tych rokov :-DDD, a tiez mi vyletel ten spuntik, nastastie som isiel pomaly, vychadzal som na hlavnu, ale bola volna cesta :-)
Ale pokial budu za „dobru cenu“, tak snad joo, urcite nie za 1500kc, to nemaju ani zdaleka taku cenu …
Tak jsem je nakonec dostal za 500kč vpředu mam kotouč 203mm a vzadu mi tam šel jen 180. Když je srovnám s mx2 tak brzděj o trochu líp ale maj lepší chod páky. Možná je to z too důvodu že mám jen 70kg ale svezl jsem se na mrožovejch Avid Code a rozdíl jsem ůbec nepoznal mě každá kotoučová brzda vždy zabrzdí přesně kde chci na místě hned tak že jsem spokojeej a děkuju že kůli vám je mám o litr levnější.
Tímto žádám mrože , aby si dal Codiny okamžitě do pořádku, a vyhnul se remíze s H. Sole :)
No alespoň má Mrož 500 na seřízení těch avidů v servisu :-))
jezdil jsem na nich sezonu a půl, není to žádnej výkvět techniky, ale svoji práci udělají… když ti nebude vadit, že jsou jen jednopístkové, tudíž druhou pevnou destičku je nutné občas seřídit, tak je můžu celkem doporučit, vždy lepší než jakékoliv mechaniky… teď mám avid J7, s těma se samozřejmě srovnat nedají, ale ty jsou cenově taky někde jinde, takže pokud ti je nabízí zaslušnou cenu, tak běž klidně do nich… ikdyž averze místních borců je vůči těmto brzdám dost silná :D
nikoliv pouze druhou desticku, nybrz obe desticky nutno serizovat uplne stejne jako u mechanik. nez mechanicky bb7 rozhodne lepsi nejsou, ale taky to nejsou nepouzitelny brzdy, jak je tu casto prezentovano.
Pokusím se o oživení… Přišel za mnou kamarád s tím, že mu jeho hayes sole vydávají zvláštní zvuky a neví, co s tím. Nevím, jak to popsat, při brždění kotouč lehce vrže a připadalo mi, jako by kotouč prokluzoval a tím pádem i lehce vibroval. S ničím podobným sem se nesetkal, takže netuším, čím by to mohlo být. Zkoušel sem odmastit desky i kotouč a lehce jsem desky obrousil. Když jsem pak brzdy testoval, zdály se být v pohodě, ale po pár km mi přišlo, že přední brzda zase začíná blbnout. Možná to nakonec bude v pohodě, ale bojím se, že spíš ne. Zajímá mě tedy jestli se někdo z vás s tímto nebo nečím podobným nesetkal a jak to případně vyřešil. Předem díky za rady:)