Co říkáte na novou sérii brzd Magura pro rok 2012:
MT8 / MT6 / MT4 / MT2
MT4 už se začíná objevovat na některých kolech.
Jestli to bude pořádně brzdit, nebudou se kazit a bude je sem dovážet někdo schopný, tak to bude paráda. Líbí se mi jednotný vzhled napříč cenami a nutno dodat, že ty brzdy prostě vypadají jednoduše a jednoduše dobře, což se o Shimanech a Avidech říct nedá.
Magury dělají Němci ne? Takže dovoz by neměl být problematický.
Myslel jsem dovozce do ČR a tím je Pells. Zkušenosti ohledně servisu a dostupnosti dílů nic moc. Pohledej o tom něco na fóru. Nicméně proč to nevzít rovnou ze zahraničí, taky fakt.
Presne tak, Pells je tragickej jako dovozce cehokoli. Takze az to bude vozit nekdo jinej, tak proc ne.
to je teda pekne drbnuta vymena oleja.
mě přijde docela v pohodě, co se ti na ní nelíbí?
jediné co mi přijde drbnuté je ten kameraman co to točil :D
nenormalne zlozite, zlate shimana – handra, hadicka, striekacka, kluc, 3 min roboty – finito.
a naco daval kvoli tomu dole ten strmen tiez nerozumiem
imho musíš totéž udělat i u shimana, důvod je jednoduchý, odvzdušnovací šroub musí být v nejvyšším bodě,
u přední je to automaticky dáné montáží, u zadní buď natočíš celé kolo ve stojanu nebo musíš sundat
tak to ja bych ked uz to mam v stojane radsej natacal to kolo.
Podobné jak Avid, možná by nebylo od věci zkusit Avidy odvzdušnit podobně, takový průplachem brzd … :o)
O MT6 docela vážně uvažuju, jako náhradě za XTčka, ale ještě počkám hlavně na zkušenosti z praxe :).
Tipnul bych, že nejlépe bude brzdit třmen MT2. Znáte toto: http://www.brakeforceone.de/ ?
po tom co jsem zjistil ze u mejch Luise nejde pretesnit paka tak magury u me dost propadly – udelat nejakej dil kde nejde vymenit tesneni a resi se to vymenou celyho dilu je pro me kokotina a nic na tom nemeni 5ti leta zaruka.
Pokud tomu uz tak neni tak jedine dobre protoze jinak myslim ze magura obecne dela solidni brzdy.
Shimano to ma uplne stejne. taky se meni napr. Cela paka.
je na to 5 let záruka na čtenost takže bych se nebál.
Stále nikde v česku k dostání…
Doufám, že se budou plnit lépe než stávající magury. Časem půjdu do MT8 na endurko..
asi trochu riziko kupovat nevyzkoušenou novinku. Škoda, taky se mi moc líbí.
Musím říct že na živo zklamání. Tvar páky je nějaký nedomyšlený. Pokud chce někdo brzdit jedním prstem, zbylé prsty si při zmáčknutí nadoraz téměř přivře na gripu. A že ta páka zespoda při kontaktu na kloubech přivřených prstů vůbec příjemná není.
Chování brzd řady MT_ na videu:
Chlápek to řešil „přeplněním“ nad rámec specifikace:
celkem nechutně dlouhý krok…
Mělo by to jít nastavit šroubem, ale těžko říct, jaký bude výsledek.
kterým sroubem?
Staci rozklinout obrazek:
http://www.magura.com/…d/mt4–1.html
Je tam interaktivni popis. Akorat ze MT4 osazene napriklad na Meride maji misto toho rucne stelovatelnoho sroubu nejaky zapusteny Torx nnebo Imbus. (Magura imho pouziva Torx)
ale nahoře je odkaz na MT8 ne
Jo sorry. Máš pravdu. Já furt zvažuju ty MT4…
Ale je to divné, že nejvyšší řada tohle nastavení nemá, nižší řady ano.
váha váha váha, jinak je to stejně k prdu, krok to umí jen prodloužit :D
A co je lepší? R1 nebo MT8?
:D
mě stačily i nebrzdící Hope takže čert ví
:-D…
Čistě diplomatická odpověď…
MT8 tam koukám má taky torx šroub!!! Fakt se nedá krok páky posunout dál od gripu?
tím se dá přisunout páka blíž k gripu nic jiného
Divné. Tady nekdo popisuje, ze páka je dostatecne daleko, ze se nedotkne nebrzdících prstů na gripu.
Pritom co jsem videl, tak to misto tam fakt neni. :-(
počkej počkej jakých prstů?
brzdím jedním max dvěma ukazovák + prostředník) a ty mám na páce tak se to nemá čeho dotknout
prsteníček a malíček co máš na gripu. Když jsem si zkoušel osahat páku, tak při zmáčknutí ukazováčkem jsem si ostatní prsty přiskřípnul na řidítkách.
mám nastavenou páku tak že ty prsty jsou mimo takže bez problému
jj krok je poměrně delší, taky s tin bojuju
ten chlap to sice poresil natlakovanim systemu, ale efekt to ma imho stejny, jako zmacknuti brzdy s vytazenym kotoucem a naslednym navracenim kotouce, tedy ze se desky dostanou bliz k sobe a krok bude kratsi. Jenze to je takove polovicate reseni, protoze s ubyvajicima deskama se krok bude prodluzovat zase az na puvodni hodnotu…
je to podobné jak u starších Mart ty se vozil kopec let je to řešení na chvilku
naopak páka je naprosto v pohodě, je potřeba si nastavit polohu podle ruky a jestli brzdis jedním nebi dvěma prsty je fuk, souhlas pokud někdo brzdí jen prostředníkem tak je to problém
Dá se nějak nastavit chod páky tak, aby při zmáčknutí nadoraz končil pohyb dále od gripu? Třeba MT4 má na fotkách na vrcholu páky šroub s dobře uchopitelnou hlavou, ale v reálu je tam nějaký zapuštěný imbus nebo co.
nedá
A tak to jsem rád, že jsem do nich nešel a vzal Hope :).
proč čtu porno?…
Protože kdo by taky koukal na „promo“, že? :-)
ze zvyku…
nemá někdo zkušenosti s MT4? Výkon? atd?
Ahoj, ted jezdim MT-cka na kole od Haibike, musel jsem prejit na brzdeni 1 prstem, jinak bych si asi brzy rozbil hubu. Mam 101kg, oba kotouce 180mm. Kolo je AM full 150/140mm.
nevím z čehos přecházel, ale tyhle Magury patří výkonem aktuálně mezi slabší brzdy, tím ale neříkám že nebrzdí dostatečně
Ano, nechci aby mé předchozí věty vyzněly jako chvála na výkon, spíš se to týká „jedovatosti“ či „kousavosti“ brzd.
Ahoj. Prosím tě, ptal jsem hlavně proto, že ty brzdy mi designem sedí na kolo, co stavím přítelkyni, ale mám strach, aby to nemělo moc velkej výkon na ni…co třeba Hope mono mini…dělají se ještě vůbec? Já mám tech X2 a jsou super…jednoduše na Hope trpím a tam se ptám. Které…magura nebo Hope. Přítelkyně má kolem 50Kg
Klidně ty Magury, od doby předchozího příspěvku jsem je ještě několikrát projel, a rozhodně patří k tomu lepšímu, co jsem jezdil…
Neví někdo kde by se dala sehnat objímka na kterou by pasovala brzda Magura MT4 a řazení Sram X9,jako je to na obrázku??
Treba tady. Jinak mozna u dovozce, ale pokud jej dela stale Pells, tak bych si moc nadeji nedelal.
s MT8 sem vozil Matchmaker Avid pasuje to bez problémů
ok díky chlapci:-)
Je potřeba trošku díry stáhnout pilníkem, ale nic dramatickýho.
nějaké zkušenosti s MAGURA MTS?
Chci se podělit o svoji zkušenost s Magura MT2. Mam na nich najeto cca 1000km výkon brzd je supr(kotouče 180/160) ale pořád si nemůžu zvyknout na dlouhý krok asi se uchýlim k tomu zmáčknout brzdy bez kotouče :-( Co mně ještě vytočilo, nedávno jsem jim naložil pořádnej sjezd páky neskutečne moc ztvrdli. Když to porovnam s avidama J7 tak hruza… Asi pujdou z kola pryč.
bych to viděl spíš na problém mezi sedlem a řídítkama :D
No máš pravdu nejsem s tím spokojenej. I když to vemu za ty prachy ;-)
To se ti stane u Shimano brzd taky, vlastne skoro u kazdych brzd, kdyz je uvaris. Zkus vetsi kotouce kvuli lepsimu chlazeni.
Jo to vím, mně spíš jde o to jak moc se to projevilo, u J7 na stejnejch kotoučích páka neztvrdla tak výrazně. Jestli má mineralni olej o tolik vyžší tepelnou roztažnost než brzdovka.
Řešim blbosti, ale chci aby to fungovalo jak já chci a ne se přispůsobovat.;-)
Dají se nějak jednoduše MT2 odvzdušnit, doma bez odvzdušňovací sady?
ne
potřebuješ minimálně šroubení na brzdič kus hadičky a 2 stříkačky
šroubení se dá někde sehnat?
Nevim jestli magura neco nezmenila, ale driv tam byval obycejny duty M6 sroub. Nahrazovalo se to nejakym M6 odvzdusnovakem na starou skodovku, v cene cca 20,–/ks. Odvzdusnovaku se urizla spicka, ktera byla bez zavitu.
Edit: Neco takoveho.
Jeste se na to mohla nasroubovat matice a o-krouzek, aby byla jistota, ze to nesaje vzduch pres zavit.
jj furt stejné
Díky
Kluci, jaké destičky na Magury? Na Shimanech jsem spoko s origo sintry, tak bych rád něco podobného.
Ahoj, používám tyto:
Někde, asi na německém, netu jsem viděl srovnávací test destiček od různých výrobců a v různých směsích, zkus pohledat něco takového. Byly to sice destičky pro Sram brzdy, ale to myslím nehraje roli, mimo tvaru je brzdná směs stejná.
Doporučovali tam Trickstuff organiky, ale mně teda moc nepřesvědčily.
Na Magury mně i pár známým docela dobře fungovaly BBB desky, sintrované.
Dík, ty BBB vypadají dobře.
Jako Shimanacky sintr to sice vlastnostma neni (brzdi relativne dobre i za studena, …), ale nic moc lepsiho, co nestoji majlant, solidne funguje, atd. jsme s kamosem nenasli
Aha, to mě na nich právě baví, sintry jsou kousavé i za studena…
Jen pro pobavení – reklamoval sem Magury, páka se propadala až na grip, servisovat to nešlo. České zastoupení reklamaci neuznalo pro užití neoriginálních destiček :D
Další důvod koupit včas jiné destička, aby origo zbyly na případnou reklamaci… :-D Naštěstí jsem kupoval v Německu, takže řešení reklamace by mělo být bez problémů…
Pro pobavení je, že to nešlo servisovat. Pochopitelně, že každý brzda jde servisovat. Pokud se páka propada až na grip tak to buďto teče – reklamace těsnosti, nebo je to blbě naplnění – LZE servisovat. Mimochodem Sram taky neuznává reklamace brzd s neorigo destičkama, chce to posílat s originálama.
Ok, oprava tedy – dvěma servisům nešla servisovat.
Magura podpora je příšerná, servisák si najde na webu návod od výrobce, kterej je ovšem k ničemu. Jak má vědět, že to chce jinak
Magura je fakt občas peklo na odvzdušnění
přečetl sis návod k brzdám?
je tam jasně napsáno že smíš používat jen originál, takže mají bohužel pravdu, sice je to sfiňárna , ale težko s tím co naděláš
Svinarna to je, jelikož to na předmět reklamace nemá vůbec žádný vliv. Navíc k tomuhle závěru došli po 31 dnech. Tohle slušná firma nedělá.
Měl jsem stejný problém. Hrozný šmejdy.
Zdravím, ahoj všem. Má někdo zkušenosti s řinčením přední brzdy na Magura MT8 SL?
Kolo má najeto cca 300 km, servisák mi tvrdí, že je to u těhlech brzd normální, že je málo místa mezi destičkami a kotoučem…
Nicméně mi to jednak přijde jako blbost, protože k tření dochází nepravidelně, záleží na rychlosti, náklonu, terénu, … žádná pravidelnost.
A strávit 2h na kole bez sluchátek je jak posekat zahradu křoviňákem.
Kolo je po 150 km po garančce (brzdy, resp. brzda, zvonila od začátku, ale přijde mi to čím dál horší).
Nemá někdo nějaký tipy triky zkušenosti, než to půjdu reklamovat?
Díky