• Iam_Macek

    Zdravím, chci se poradit. Pořizuji nové brzdy a tito 3 kandidáti se mi dostali do finále. Jezdím převážně enduro,sjezd, klasické hory, ale i na silnici se někdy projedu :) Které z těchto brzd, jsou podle vás nejlepší a proč? Jelikož nemám s ani jednou zkušenost, tak bych od toho potřeboval co nejagresivnější záběr,„průměrně“ těžkou údržbu a aby páka nevadla. Od každé jsem slyšel plusy i mínusy, ale pro jistotu se zeptám ještě zde.

    0 0
    • Iam_Macek  

      Dal jsem zde anketu, která se nějak nepřidala:D Jedná se o brzdy

      1. Shimano SAINT BR-M820(6.500kč)

      2.Magura MT7 HC (12.000kč)

      3.Magura MT5 Storm (5.000kč)

      0 0
    • Pedro404  

      Magury jsou podle mě naprosto tragický brzdy. Páka komplet v plastu, zatuhávající pístky, prakticky nejdou vyladit aby neškrtaly, houbovej chod.

      0 0
      • Iam_Macek  

        To si děláš prdel? Ta páka je plast? :D To nee :D

        0 0
        • Pedro404  

          Kompletně, když to toho odvzdušňovací hadičku našroubuješ tak silně, jak seš zvyklej z normálních brzd, taks zabil celou páku.

          Saint je tak o tři úrovně kvality vejš.

          0 0
          • Iam_Macek  

            Tak to rád slyším. Zatím mám právě největší zálusk na sainty

            0 0
            • lazza  

              Se Saintama anebo levnějšíma Zee rozhodně chybu neuděláš. Za solidní peníze dostaneš lehce údržbovou a výkonnou brzdu. Akorát desky jsou palba, zejména chlazený sintry. Ale kdosi tu dával odkaz na Goldfreny, který jsou za půlku a údajně se srovnatelnou životností/účin­ností.

              0 0
              • Pedro404  

                Desky bych neviděl tak černě, vony dost dlouho vydrží, aspoň teda mně.

                0 0
                • Iam_Macek  

                  Jsou ty sintry stejně ostré jak organiky?

                  0 0
                  • Pedro404  

                    To ti líp řekne někdo jinej, já organiky nevozim už hrozně dlouho, páč rychle mizej.

                    0 0
                    • Iam_Macek  

                      Ale tak u sintrů zase mizí kotouč ne? :D Budou mi k saintům stačit tyhle? https://www.koloshop.cz/…-203mm-.html

                      0 0
                      • Pedro404  

                        To zas mizí, no, to je fakt:-/

                        Jestli ti nebudou stačit tydle kotouče, tak už nemáš moc za co dalšího vyměňovat:)

                        0 0
                      • krabica  

                        Ice-Tech neber, jdou hodně rychle do kopru i organikami… :-(

                        http://www.bike-forum.cz/…-ice-tech-ko

                        0 0
                      • Mr.Duck  

                        Taky bych to nevidel tak zle. Na XC mam Saint se sintry a k tomu „resin only“ kotouce (ne ze bych to doporucoval, ale byly tam..), a po, ac slabsi, sezone na kotoucich zadne seriozni opotrebeni nevidim. U IceTech na DH mi vydrzi tak sezonu, ale zas sezonu pocitam 100+ dni na DH takze pro nekoho kdo jezdi o vikendech po kopcich bych to videl na sto let cca.

                        0 0
                        • Atilla  

                          Taky mám na ice-tech nalítáno hromadu. Nesmíš brzdit jak ***** a vydrží.

                          0 0
                        • Rice  

                          Mam RT86/180mm s xt brzdama odhadem na něco mezi 1 – 2 tis. km a to i s organickejma destičkama. Na dh by se asi ice tech kotouč dal sjet za pár set km, na xc kde jsou hodně rovinky tipuju výdrž spíš k těm 2 tis. km. Měnim, když má tloušťku pod 1,5mm, takže reálně naměřený hodnoty 1,45 – 1,48mm. Ale když se koupěj do zásoby za cenu pod 800 Kč/180mm, tak se to dá zvládnout.

                          Když se brzdí víc agresivnějc, tak se asi kotouče opotřebujou malinko míň, než když se jen dlouho pozvolna dobržďuje, ale stejně na úbytek kotoučů bude mít víc vliv vejškovej profil a najetý km.

                          0 0
                          • Mr.Duck  

                            Tak vyskovy profil na to bude mit vliv asi nejvetsi. Nicmene na RT86 na DH mam kolem 200km vyskovych ted a zadni asi pujde s pristima deskama no.

                            0 0
              • Baba-Ji  

                Goldfren vs Original Shimano jsou nebe a dudy ve prospěch Shimana. Goldfreny fakt nebrat. V nejlepším se chovají pořád tak, jako polozajeté Shimana. Goldfreny fakt ne. Mluvím o sintr deskách. Lepší sintr než Shimaňácký neseženeš. Když oželíš chlazení na deskách, tak ta cena je podle mně úplně v poho (narozdíl od desek pro Maguru, třeba, pokud kupuješ origo nebo Galfer).

                0 0
      • Acanthophis  

        O houbovém chodu slyším poprvé (můžu kdyžtak nějaké info – klidně do SZ?) – co se týče páky, tak buď brát rovnou přepracovaný 2018 model, nebo připlatit za hc3 páku (komplet asi 2700,–)…

        Ale se sainty určitě chybu neuděláš, ty brzdy jsou prostě nesmrtelné…

        0 0
      • DaD  

        Z carbotecture je tělo brzdy, páka samotná je ze slitiny a nebo u vyšších modelů z karbonu. Utahovací momenty nejsou u komponentů pro srandu králíkům a je potřeba je dodržovat. Vozím už několikáté Magury, pístky chodí parádně a na páce jsou tvrdší než nové XT. Pumpování a propadání brzdy neznají. Doladění kotouče je stejné jako u japonců, mezeru mají opravdu dostatečnou.

        Neházej všechny Magury do jednoho pytle. Pro mě osobně jsou to mnohem lepší brzdy než ty nové pokusy od Shimana. Shimano mám rád, ale jejich brzdy už mi na kolo určitě nepřijdou. Mám tedy zkušenosti pouze s XC brzdami. Sjezdové jsem nevozil.

        MT5 a MT7 se vyrábějí a vyráběli pouze v poslední inovované ředě a tak by tam mělo vše fungovat jak má.

        0 0
        • Pedro404  

          To je zvláštní, my sme je měli letos na rental fleetu sjezďáků, kterej sme servisovali, takže cca 16 kousků používanejch v létě ve Whistleru každej den, a všichni kluci ze servisu je nenáviděli. Brzdnej účinek maj obří, ale co z toho, když všechno ostatní je hrozný.

          EDIT Jak tak koukám na tvoje kola – jezdils od nich nějaký čtyřpístky?

          0 0
          • DaD  

            Jak jsem psal výše. Vozil jsem jen XC brzdy, čtyřpístky jsem nevozil. Tak možná bude problém právě tam. Co tam na nich odcházelo, že je mechoši nenáviděli?

            0 0
            • Pedro404  

              Sem to pochopil tak, žes nejezdil sjezdový Shimana.

              Největší funkční problém byl, že pístky na jedný straně se permanentně vysouvaly míň a míň a nešlo s tim nic moc dělat, takže kotouč byl většinou tak šejdrem, že skoro hobloval hranu třmenu, a jak sem psal, prakticky nešly vyladit, aby neškrtaly.

              0 0
              • DaD  

                Aha, tak tomu rozumím a dobře to znám. Přesně tohle totiž dělají i Guidy od Sramu, co máme na půjčovně na E-bikách. Tam je to tedy ještě lepší v tom, že třeba přední pravý vylézá dřív než levý a ty druhé naopak. To dát dohromady je něco příšerného. Podle mého tím ale budou trpět všechny čtyřpístky v menší či větší míře.

                0 0
                • TJK  

                  u Hope to delalo taky… ale vymackat pistky, otrit a namazat, zamacknout a takhle 3× zopakovat a zase chodily jak vino… funkcne s nima nebyl ikdy problem.. ted mam 4 pist sram x0 trail a taky chodej kazdej jinak ale na brzdeni to vliv nema a nesktak zatim

                  0 0
                  • Iam_Macek  

                    Taky jsem to zažil, a ono to sice nemá vliv na brzdění, to je pravda, ale zpozoroval jsem že jedna destička je o půlku ojetá víc jak druhá. A tím se ti přece jen přiblíží datum výměny desek

                    0 0
                    • TJK  

                      jeste jsem nezazil brzdu ktera by se mi sjizdela rovnomerne.. vzdycky prvni umrou vnitrni desky…

                      0 0
        • Atilla  

          Co mám kamarády servisáky a zmíním se o maguře, tak se jím začnou ježit chlupy. Saint mám už cca 6–7let bez problémů

          0 0
          • kesu  

            Maguru musíš umět. Dva plnící šrouby oba s okroužkem, našroubovat dole a pak nahoře. Nahoře nechat hladinu, dole vytáhnout bublinu z třmenu. Pak tlačit nahoru a zbavit se bublin cos tam dal. Přitom otáčet a poklepávat s třmenem. Nakonec tlačit nahoru. Pak hlavně pri odšroubovávání hadičky dole držet zmáčklou páku. Při pouštění páky dávat bacha na bublinu. Dolejt a je to.

            0 0
            • goofy  

              Sakra… To je jak tančit polonahý kolem suché větve javoru o zimním slunovratu a do toho odříkat zaklínadla. To jsi mě moc nepotěšil. :-D

              0 0
              • wilda81  

                Že tys je objednal! :D

                edit: dole vidím, že ne. No z toho popisu odvzdušnění mám ale stejný dojem. Aneb proč dělat věci jednoduše, když to jde složitě.

                0 0
    • Iam_Macek  

      Nakonec objednávám sainty jen páky a třmeny, a k tomu hadičky Goodridge :)

      0 0
    • kesu  

      Já třeba už druhou sezonu jezdím MT5 a Sainty mám na skříni. Magury:

      +Mají lepší chod (jdou zlehka), do ruky líp padnoucí páku, jsou lehčí a hlavně líp brzdí.

      +Rozhodně nemají problém se škrtáním jak tu někdo píše výše, jenom doma mám tři páry MT5 a žádný to nikdy nedělaly.

      +Plnit se musí dvěma plnícíma šroubama s okroužkama (nová verze plnících šroubů nebo upravit starý), několikery jsem naplnil bez problémů na první pokus. Než jsem na to přišel, tak jsem s tím bojoval půl sezony. Když se to naučíš, jde to líp než m820. Starý sainty byla radost plnit díky tomu otevřenýmu bazénu nahoře.

      +Pístky se musí tak jednou za troje destičky promazat, ale to Saint taky.

      +Na rozdíl od Saintu (Shiman obecně, vyzkoušeny Deore, SLX, LX, XT, Saint m810 i 820) se nezavzdušňují při dlouhém visení za přední kolo

      +Lepší odolnost proti přehřátí desek a ztrátě brzdnýho účinku (masivní třmeny)

      • oproti Shimanu mají plastovou páku a ten materiál je fakt odpad. Ale s ohledem na cenu MT5 je to fuk, když to strhneš tak koupíš nový.
      • brzdnej účinek je digitální a na dávkování si chce zvyknout a i potom je to nicmoc
      • při extrémní zátěži mění chod a páka tvrdne. Je to asi jako u Saintu, možná horší.

      Nejlepší komprosim jsou Hope V4. Saint mi strašně lezl krkem tvarem páky a pak to taky nijak zázračně nebrzdilo. S Magurama jsem spokojenej, fakt brzdí. Pro úplnost dodám, že vážím cca 95 kg a doma máme jak Sainty, V4 tak MT5 a všechno jsem vozil.

      0 0
      • goofy  

        Jako Magury tuším vycházejí co se týče max výkonu o fous líp, ale Sainty mají dlouhodobě v testech výborný brzdný výkon. Tak nevím, jestli nejsi krapánek rozmlsaný. :-)

        Jinak sám teď po Magurách tak lehce pokukuji, ale ten šamanský servis mě trošku děsí. Shimana si vždycky ovzdušním na koleni stříkačkami.

        0 0
      • Iam_Macek  

        Tak já nevím, každý podporuje něco jiného :/ Jako řekl bych, že je to hodně o zvyku, a co jsem slyšel o hope, tak nic moc teda :/ Každopádně přecházím ze sramů RSC, tak to poznám rozdíl snad u každé brzdy. A je zase pravda, že MT7 se mi líbí víc vzhledově, ale zase mám kámoše co mi říkali, že lepší brzdy než RSC nevozili, a pro mě je to třeba fakt odpad jo.. Já myslím, že je to o zvyku toho člověka, a nejlepší by pro mě asi bylo, si to jet vyzkoušet někam na prodejnu, jenže kdo to dneska nabízí žejo..

        0 0
        • goofy  

          Spíš tady napiš, co ti na těch Sramech nevyhovuje. ;-)

          0 0
          • Iam_Macek  

            Dobrá. Nelíbil se mi vzhled páky, a dost tuhé manipulování s kolečkem k posunování páky.. Ale krom těchto zanedbatelných maličkostí, mi ty brzdy přišly tak, že pokaždé ten „bod záběru“ byl někde uplně jinde. Jasně, byly to moje první „quad piston“ brzdy, a první pocit byl super. Pak ale přišlo zatížení těch brzdy, a došlo na první odvzdušnění. Kolo jsem dával do servisu jen s prasklou vidlicí, ale tohle byla taková věda, že se to bez bublin prostě nedalo. Takže mi to v servisu za bůra udělali, a jezdil jsem vesele dál. Dokud jsem to nemusel odvzdušňovat, vše bylo cajk, jenže jak jsem zmiňoval ten bod posunutí, tak to byl největší problém, prostě nad kopcem páka v klidu, teď jedu dolů, a ke konci (jasně, bylo to přehřáté) ta páka prostě tvrdší, než jsem byl zvyklý, na druhé kolo zase dole měkla. Ty brzdy mi nepřišly stabilní. No a trklo mě všechno tehdy, když jsem si půjčil kolo v Leogangu a na něm byly brzdy, co vypadaly tak na 1500kč za pár. Nesoudím podle ceny, ale ta páka se třmenem měli prostě jednoduchý vzhled. A ty brzdy fakt brzdily!! Takovou blokaci kola v cca 40km/h jsem ještě neviděl!! Nemohl jsem těm brzdám nic vytknout, dokud jsem kolo nevrátil, a nezjistil, že jeden kus té brzdy stojí cca 400 euro. Pak jsem se s borcem v půjčovně bavil, a doporučil mi vyměnit ty sramy za magury/sainty. Že tyhle dvě se tamtěm brzdám můžou přiblížit. Tak to chci zkusit :)

            0 0
            • wilda81  

              Jak se dávkují ty trickstuffy? Je nástup postupný nebo má jen dva módy: brzdí/nebrzdí?

              0 0
              • Iam_Macek  

                Neee, jdou uplně krásně plynule. Na druhou stranu nedoporučuji se leknout :D Jak říkám, přední jsem zablokoval cca ve 40km/h a to jsem za tu páku rozhodně nezabral vší silou. Ty brzdy mají neskutečnou sílu, a taky si na ně rychle zvykneš, protože ať jsou přehřáté nebo ne, furt páka zabírá na stejném bodu, a netvrdne.Po 3 dnech ježdění na nich jsem si doma připadal jak kdyby mi někdo z mojich brzdy vypustil olej.

                0 0
      • Pijer  

        „Plnit se musí dvěma plnícíma šroubama s okroužkama, nová verze plnících šroubů“ – máte někdo tip, kde koupit samostatně tyhle vhodné koncovky? Mám nějakou univerzální sadu, kde jsou asi nějaké starší koncovky na Maguru a odvzdušnění se překvapivě nepodařilo :-)

        0 0
      • Baba-Ji  

        se škrtáním budu oponovat, po letech na Saintech jsem s nasazením Magur zase poznal, co to je cinkání a škrtání brzdy

        0 0
        • Acanthophis  

          Záleží dost na kotoučích, magury mají dost malé tolerance a vycentrovat to na některé kotouče dá práci (s tím, že např. u formule se mi to ještě nepodařilo – a ani servisu)…

          0 0
          • Mr.Duck  

            Formule nechapu. Dneska sem zas jednu delal, a tam neni misto ani na list papiru. Pocit na pace teda super, ucinek taky jakz takz ujde, ale skrtani je podle me vlastnost..

            0 0
            • vojtechposmourny  

              Jj. V tomhle je geniální Shimano, který mám mezery jak kráva. To jde seřídit snad i poslepu napoprvý…

              0 0
    •  

      Mam brzdy Zee a nestezuju si :)))) je to takova ,,levnejsi" alternativa Saintu

      0 0
      • Iam_Macek  

        Co je na nich jiného?

        0 0
        • Pedro404  

          Třmen stejnej, páka neumí štelování vzdálenosti páky bez imbusu a štelování volnýho chodu.

          0 0
        •  

          neni tam sroub kterej by se dal nejak stelovat pro nastaveni free stroke, nicmene freestroke to dle popisu ma. a jestw chybi vnejsi kolecko pro nastaveni vzdalenosti packy od gripu, nicmene s inbusem se to da zvladnout. ani jedno mi z toho nejak nechybi a brzdi to fajn. byl to upgrade z tovarnich deore br m615. :)

          0 0
    • suslos  

      Kdybych to shrnul, bude nějaké jednoznačné doporučení? :-D Jsem zrovna před aktuální koupí brzd na enduro a ve finálním výběru mám Zee/Saint nebo Hope tech3 E4/V4 → co by jste doporučili?

      @kesu: asi nemáš porovnání jaký je rozdíl v síle/projevu mezi E4 a V4? A rozdíl mezi Saint a V4?

      Asi bych rád zkusil Hope, ale kdyby mi někdo řekl, že jsou Sainty výrazně lepší, tak vezmu ty.

      Poslední varianta je novej Code RSC, který vychází dobře v testech teď – ale jsou na trhu čerstvě.

      O ničem jiném neuvažuji, z důvodů spolehlivosti/ser­visovatelnosti a ceny.

      Díky za jakékoliv popíchnutí a nasměrování správným směrem!

      0 0
      • Breakpain  

        Osobně bych volil asi Hope V4,

        Sram / Avid fungují, ale nikdy né tak jak bych chtěl

        Sainty co mám teď jsou mnohem lepší, ale i ty mají své mouchy

        Hope jsem nezkoušel, ale vidím v tom „záchranu“ … ale je to prozatím na teoretické rovině.

        0 0
      • kudlanka32  

        sainty a hopy jsou diametralne odlisny brzdy, ackoliv maji v testech ciselne blizke brzdne momenty – tak se lisi charakteristikou, kvuli mechanickymu posilovaci v pace shiman. Nekteri si stezuji ze jsou malo citlive, ale je to blbost, protoze staci jemne regulovat pritlak na pace jednim prstem. U hope mi prijde ze musis za tu paku fakt vzit celkem silou, takze asi panikarici trubka co nema cit v rukach si muze pribrzdit na mokrych korenech a sutrech, ale neni duvod proc by to neslo s shimanem.

        Se saint/zee ubrzdis v leogangu sjezd jednim prstem, u hope o tom vazne pochybuju.

        Na druhou stranu hope mi prisly lepe zpracovane, udrzba zadna…coz u shiman je vlastne taky. Sice nemaji nahradni dily, ale zatim jsem je nepotreboval. Pokud neresis cenu, vahu a nakup dilu sel ale preferujes brzdny ucinek tak bych jednoznacne do Zee/Saint. Pokud jsi hnidopich a resis ze dokazes napumpovat brzdu pri zbesilym mackani 3×/sec. tak si kup neco jinyho :-D

        0 0
        • suslos  

          Hnidopich nehnidopich… nerad bych dal 7k za něco co není „ono“ – na pumpujících XTčkách jsem jel (ne nemačkal jsem je 3× za s a stejně se občas brzda zbláznila) a na enduru by mě to sralo, na xc kole bych si na to asi zvykl.

          Sedí mi páka Shiman, měl jsem deorka, teď mám xt 785, z páky jsem prostě „unešen“

          A navíc Breakpain psal, že mu právě pumpují Sainty, proto se ptám.

          Díky za info ohledně Hopu, dobrý vědět. Modulace se mi líbí mnohem více na Guidech RSC co mám teď na HT, než na těch XTčkách, v tomhle by mě hope asi bavil.

          Design je věc druhá, tam bych bral hope všema 10ti, ale snažím se na to tolik nepřihlížet a naopak vybrat tak aby to bylo na 100%

          Uvidíme jestli napíše ještě někdo něco, každopádně díky moc!

          0 0
          • Breakpain  

            Dle aktualni reklamace nezjistena zavada, Sainty mi udajne funguji jak maji…

            Hele, ja Ti je prodam a otestuju na sobe Hope V4, co ty nato :p? At nemusis riskovat s tema Hope :D

            0 0
            • suslos  

              Cena? :-D

              Snažím se jen zjistit co by bylo lepší a to vybrat prostě no.. Rozdíly E4 a V4 netuší někdo? (myslím ty reálné, to že mají jiné třmeny,destičky… vím, ale spíš jestli je ten rozdíl tak velký?)

              Cenu Code RSC jsem si ještě nezjišťoval.

              0 0
              • kubad  

                Rozdíl velký V4 je silnější nemusíš tak brát za paku a ma v ceně opletenou hadicí.

                Jinak i ty E4 dobrý jen proti Snímání víc zabrat, ale pořád stačí lehce nic dramatického

                0 0
              • Breakpain  

                Hodim to jeste na kolo, jestli se s tim nenaucim zit…

                Puvodne jsem to myslel jako vtip, ale muzu Ti tak za 14 dni napsat, pokud to nevydrzim ;)…

                0 0
        • vojtechposmourny  

          Onehdá jsem v nějakém teszu brzd, kde byly i Hope E4 četl, že jsou super, ale je potřeba posilovat prsty, aby odevzdaly plný výkon :-)

          0 0
    • Booker  

      Čau, čím mažete pístky? Díky

      0 0
      • Iam_Macek  

        Taky by mě to zajímalo, a hlavně jak. Jestli je vytahujete?

        0 0
      • kesu  
        1. sundám třmen
        2. vyndám desky
        3. očistím vnitřek od prachu z destiček
        4. opatrně nechám povyjet desky ven a znovu očistím
        5. namažu většinou minerálním olejem, kterým to plním
        6. pístky rozhýbu proti sobě a páce
        7. očitsím od oleje a smontuju zpět
        0 0
      • goofy  

        Už se to tu řešilo, že mazat pístky je číčovina. Max očistit a dobré.

        0 0
        • Iam_Macek  

          Jeste me zajima, kdo tu odvzdusnujete shimana, jak to delate s free strokem? Má to vliv pouze na páku nebo i na okruh oleje? Vsude pisou ze se to ma zasroubovat, coz mi prijde jako kravina.. Prece kdyz to vysroubuju, tak se tam dostane vic oleje.A pokud to vubec na olej napojene neni, tak je pak poloha jedno ne?

          0 0
          • goofy  

            No taky jsem zatím odvzdušňoval se zašroubovaným, ale pak jsem četl nějaký manuál, kde bylo naopak, že vyšroubovat. Že ten free stroke pak pomáhá zkrátit krok. Příště asi zkusím s napůl vyšroubovaným, co to udělá. :-)

            0 0
        • kudlanka32  

          Při výměně destiček je dobre ty pistky ocistit kartackem na zuby pred zatlacenim do trmenu, prijde mi ze pak netrpi asymetrii.

          jinak sem ted dodelal brzdy na Firebirda a tam mam kombinaci pak Saint a ZEE trmenu a funguje to normalne. Zadny pumpovaci překvapení, jeste uvidim az to zajedu. Pri plneni z toho docela dlouho lezou bubliny, tak snad tam zadny nemam.

          0 0
    • JBC  

      Trochu oživím:

      Potřeboval bych něco na krocení eMTB stroje. Teď aktuálně jezdím Sram Code R 203/180 (na jiném kole), účinnost těch brzd je celkem v pohodě, ale dost mi vadí, že se u nich posouvá bod záběru během zatížení a ta brzda je pak taková špatně čitelná. Před nimi jsem jezdil Shimano na 10let starém fullu ve výbavě XT a záběr těch brzd byl rozhodně stálejší, ale zase to trpělo na takové náhodné zavzdušňování, např. když jsem kolo převážel autě.

      U nových brzd je pro mě rozhodně zásadní požadavek aby byl bod záběru pokud možno co nejstálejší.

      Splňují to Sainty nebo XTčka? A dají se vůbec Shimana postavit na 220mm kotouče?

      A ještě dělají se Shimano páky s kontaktem jako např. Magura MT5e?

      0 0
      • Breakpain  

        Sainty:

        220mm – ano, brzdy to dají, ale otázka je co vidlice a rám

        Bod kontaktu – ne (dá se to lehoulince udělat, ale není to jak u Code RSC)

        Stálost relativně – ano s origo deskama

        0 0
        • JBC  

          To jsem koukal, že se dělají snímače na hadice, ale kontakty v pákách mi přijde takové nejrozumnější řešení.

          Vidle bude 100% 36 Fox 160–170mm

          0 0
          • Breakpain  

            Sram fungují dobře lidem s malou váhou a těm co umí jezdit ;). Mám 100kg minimálně v průběhu sezóny s chráničema a u Guidů se mi dělo co popisuješ. Kamarád měl Code RS a to samé. Já vzal Saints, on Zee… Od té doby klid. Oba máme přes 95kg ve výstroji, oba neumíme moc jezdit a dost brzdíme. U závodníků (těch rychlých) slýchám na Cody chválu a naopak Shimana jim moc nevoní.

            … Důvody odhadují viz výše… Projev té brzdy je pecka, ale nesnese amatérské brzdění.

            Vidli si najdi specifikaci u výrobce, bude tam mít max velikost kotouče. Já vozím 223mm, ale je to na sjezďáku… Výrobce s tím nemá problém ;)… Jelikož mám Boxset s 35mm nohama, tak 36ka by to asi měla brány dát, ale ověř si to ;)…

            0 0
            • JBC  

              Jooo tak to bude ono, s kilama a jezdeckým uměním jsme na tom skoro podobně, ale dneska o půlnoci jsem si řek, že s tím něco trochu udělám :)

              Co koukám na testy, tak ty Sainty vycházejí jako docela slušný jedovky, to já úplně nerad, mě nevadí brát za páky klidně i větší silou, možná by vyhovovaly ty Hope E4, ale to už je zase docela přes rozpočet.

              Zee jsem jednou zkoušel na kole z půjčovny, ale to bylo dost rozhašený, takže to asi nemá moc vypovídající hodnotu.

              Co XT 4písty? Je s tím nějaká zkušenost?

              0 0
              • hrota  

                Hele za sebe můžu říct, že zase nějaké extra šílené jedovky to nejsou. Samo nesmíš za brzdu brát úplně bezmyšlenkovitě, ale to tě vytrestá imho každá brzda.

                Jinač patřím taky do kategorie metráček, který není nějak extrémně zdatný brzdič a se Sainty jsem spoko. :D

                Edit: tím jsem chtěl říct, že bych se nebál je zkusit i v Tvém případě :)

                0 0
              • Atilla  

                Hele dost výkonu nabídnou i shimano MT-520 brácha je má na DH kole a v pohodě odjezdil Chatel. Kámoš je má ne enduru biku a celkově za ty prachy super brzdy

                0 0
                • kesu  

                  Jo, je to slušná brzda. Poměr cena/výkon je super.

                  0 0
              • my_dudesty  

                Ad jedovatost Saintu – furt jsem si říkal, že je mám nějaké houbovité, že kdysi měly tvrdší chod a to jsem i měnil desky a odvzdušnil. A pak jsem potkal známého, který měl Saint páky a pocit na páce vyloženě digitální a ten borec se chvíli vrtal v mých brzdách a taky se mu zdály docela měkké. A pak jen potočil točítkem a oddálil páku dál od řidítek a voila, brzdy jak šutr. Dost jsem to nechápal, ale musím říct, že jsem se vrátil k nastavení pák nejblíž k rodlům, ta dávkovatelnost mi přijde prostě lepší.

                0 0
                • Mr.Duck  

                  Je to presne jak rikas, Shimano ma o dost jiny projev kdyz je nastavene blizko u gripu.

                  Dlouho mi nebylo jasny o cem vsichni mluvi ze jsou „digitalni“, ale ja je vozim tak blizko jak jen to de a chova se to uplne jinak nez kdyz nastavim paku o 1cm dal.

                  Vozim je ale tak blizko jak treba Code ani nejde nastavit. Nevyhoda je, ze jsou pak citlivejsi na odvzdusneni a stav desek. Ale porad nejlepsi :)

                  0 0
                  • mirorek2  

                    to jen přece hýbe s pákou, pístek zůstává furt stejně ne?

                    0 0
                    • Mr.Duck  

                      Pistek jo, ale myslim ze to posouva paku v tom ServoWave, sem ted linej udelat dva kroky se podivat. Pul treti rano, nemuzes chtit zazraky.

                      Me se uprimne vic libi jak se ty paky chovaj dal od riditek, ale to je problem co resim na parkovisti kdyz to zkoumam. Jak jsem na trailu tak to najednou funguje jak ma a kdyz to mam bliz, dost mi to omezi unavu rukou na dlouhym deehaacku.

                      0 0
                      • abel  

                        uff, tak proto se mi sh brzdy na jiných bikách zdály takový divný (např. kamarád má na dvou kolech páky snad kilometr od gripu), zatímco na svých cítím ten servo efekt – těžko se to popisuje, je tam takovej proměnnej průběh.

                        0 0
                        • Breakpain  

                          čím je páka blíž – tim se líp dávkuje a má slabší projev

                          čím je páka dál – tím tvrdší projev na páce, brzda má větší sílu a začíná to být " on/off"

                          tak mi to subjektivně přijde

                          0 0
                          • Nutribird  

                            Čím je páka blíž tak musíš brzdu častěji odvzdušňovat a aby šla pěkně tvrdě musíš zapumpovat. Toť má zkušenost.

                            0 0
                            • Mr.Duck  

                              Tak to potrebujes odvzdusnit poradne :) Pripadne kdyz mas dobrej bleed a musis pumpovat, tak to byva kdyz sou skoro sjety desky.

                              Ale i tak plati co rikas, kdyz to mas dal tak to funguje ok i kdyz mas dost vzduchu v systemu, kdyz to mas nejbliz co to jde, tak tam nemuzes mit vubec nic. Ale zas je to super konzistentni pak :)

                              0 0
                            • Breakpain  

                              Ahá, to jsem netušil, ale jednu dobu jsem se s odvzdušňováním sral… to by leccos vysvětlovalo :-).

                              Jinak já to odvzdušním při výměně desek (cca 1–2 měsíce) komplet a jednou za 2–3 týdny dám cvičně kalíšek a propumpuju. Ale bavíme se o kole na sjezd, kde dostávají brzdy záhul a chci krásný konzistentní projev ;-) …

                              U endura nato sahám až když jsou desky na výměnu a tam vydrží docela dlouho :-)…

                              0 0
                          • abel  

                            to asi odpovídá – nemám je sice až ke gripům, ale mám docela krátký prsty. a ten projev mám rád.

                            0 0
                            • Breakpain  

                              No já to taky nepromáčknu až na grip, že jo ;)… Jednou jsem to zkusil – přiblížit na max. Chování na páce bylo fajn pro ruce – vůbec nebolely prsty ve sjezdech, žádná únava, ale pak jsem jednou v krizovce potřeboval zabrzdit … a jel jsem dál :-)… Takže ty brzdy dávám „co nejdál“ kolik snesou moje prsty ;-).

                              0 0
                              • abel  

                                tak samozřejmě, nejsem sebevrah:-) i při max. zmáčknutí mám cca 1cm mezeru (při delším brždění se ještě o něco zvětší)

                                0 0
                                • Mr.Duck  

                                  Zbytecny :P

                                  0 0
                                  • my_dudesty  

                                    Ahaaa, tak to jsem rád, že jste mi potvrdili, že to není jen můj dojem! :)

                                    Myslím tím teda to chování podle vzdálenosti páky od řidítek, dal jsem to tak pod všechny..

                                    0 0
      • crom  

        proc potrebujes k brzdam saint 220 kotouc?to me zajima,dik

        0 0
        • kesu  

          No můj pocit je takovej, že MT5 na 203 mm kotouči je:

          na 26 er XC kole s 2,1 gumama nedávkovatelná kotva s nevyužitelným výkonem

          na 27,5 DH kole je to akorát, v některých pasážích na mokru je to digitálnější

          na pluskovým 20+kg Ebiku je to tak akorát a dávkuje se výborně. Těžký kola s odporně širokejma gumama udělaj svoje..

          0 0
          • Breakpain  

            Souhlas, 27.5 na 203mm a 29 na 223mm mi přijde identické… zkušenost mám jen s DH kolem, ale asi to o bude podobné i u endura. Tam mi taky nestačí 180mm kotouč na 27.5 a mám ho na 203mm a to už mi přijde OK.

            V tomto případě to jedovaté kotvy nejsou, pouze silné brzdy, které jdou IMHO v klidu dávkovat ;) (pro tazatele).

            Testováno pouze na origo sintr deskách, protože ty mají vcelku stejný projev, i když se sjíždí.

            XT 4 pístky mají být redaktor to, co Saints mám pocit, ale neřešil jsem to, tak nevím jistě.

            0 0
        • JBC  

          Protože třeba ve Špindu toho měly ty Code R už po 2/3 kopce celkem plný zuby, teď bude o 15kg těžší kolo a navíc 900W peak pohon. Je asi pravda, že do Špindu s tím jezdit nejspíš nebudu, ale i tak bych radši nějakou rezervu.

          Nebo je to jinak?

          0 0
          • crom  

            pro me jsou sainty s 180koutoucema az moc,jezdim tuzku,brzdim dost,nemam problém.tak se jen ptam

            0 0
            • kesu  

              Hele je to taky o hmotnosti. Ebike s dětskou sedačkou se synem a mýma 100kg na 180mm kotoučích (ventidisc) a saintech na blbý panelce v Troji dole už téměř nebrzdí. A zkus brzdit přerušovaně když nemůžeš dát váhu za sedlo. A riskni že proti něco nepojede, když máš za sebou dítě..

              0 0
              • crom  

                tak jasny,na tenhle priklad nemam jinou odpověď nez jiny brzdy,vetsi kotouce

                ja se 100kg +17kgdevetadvaca ,klidne bych dal zpatky slx+180

                0 0
                • Breakpain  

                  Teren?

                  Nevim, drandim na DH sjezdovky (velky sklon) a na enduru se snazim hledat teren podobny sjezdovce… tzn. ne traily po vrstevnici, ale spis kolmo na vrstevnice. V kombinaci s podkladem, cca 100kg v chranicich a 16kg kolo mi prijde 203mm u 27.5 jako optimum pro me. Ale nikde netvrdim, ze to neni jen tim, ze to proste neumim ;). Zacal jsem pozde a umim kulovy…

                  Ale obecne mam radsi na brzdach rezervu a radsi prestreleny vykon nez-li nedobrzdovat. Na 29ce DH jsem byl s 200mm nestastnej, rval jsem za ty brzdy a porad to jelo.

                  Ale ano, souvisi to take s tim, ze mam paky vice u gripu, tzn Shimano = mensi vykon. Kdyz oddalim paku, tak to brzdi vic, ale ztracim davkovatelnost a mam pak moc natazene prsty a zacnou mi tuhnout pri sjezdu.

                  0 0
                  • crom  

                    tak ja jezdim jen kopecky kolem Prahy,Dobricho­vic,Berouna

                    kazdy potřebuje něco jiného,jen me prijde ze se ty kotouce,brzdy,plas­te strasne hrotej mezi amaterama

                    0 0
                    • Breakpain  

                      Nevycházím z teorie, vycházím ze své praxe, nic víc, nic míň ;-).

                      0 0
                    • Atilla  

                      No jo, tady brzdy třeba nejsou, ale zajeď si do Francie, Itálie… Teď pojedu do Malagy, tam asi taky půjde dát 1000m výškových v kuse

                      0 0
                      • crom  

                        tak tam to chapu.to pro me ani není,na to nemam vůbec fizu,to bych musel stejne xkrát zastavovat

                        v Italii jsem byl jednou jeli jsme 601 a nejaky Dalco trail a prislo me to strane dlouhy i dolu a to jsem to dokazal vyjet nahoru za sve.dnes ani omylem:)

                        0 0
                    • mr.antik  

                      Tady to tak nějak člověk přežije, když je potřeba brzdit, tak je to spíš jen chvilka. Ale rezerva se hodí, na jaro chci dát 200mm kotouč na 4 píst XT, tak doufám, že si na tom nerozbiju hubu.

                      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.