• MarioJezdec

    Ahoj,

    chci vyměnit brzdy Sram Level na novém kole za lepší.

    Váhám mezi Avid Trail X0 (čtyřpísty) z roku 2013 ze svého starého biku, které brzdí skvěle, jen nevím, jestli se už na nich nepodepíše čas nebo fungl nové Sram Level TLM (dvojpíst)

    Díky za radu

    0 0
    • MatS  

      Asi jsi zvyklý na Avid/Sram brzdy. Ale co zkusit Shimano? A 4 píst je na XC ježdění zbytečný, pokud nejsi jateční váha :-).

      0 0
      • MarioJezdec  

        Chci aby to pěkně vypadalo a bylo to cvaklý dohromady s řazením:)

        Vážím 75, díky za radu

        0 0
        • LM  

          A jaké máš řazení? Jak Avid Trail XO tak Sram Level TLM dáš na stejnou Sram MatchMakter objímku společně s řazením Sram :-)

          0 0
          • MarioJezdec  

            Zatím SX, ale chci tam dát GX. Z čehož plyne můj další dotaz, stačí vyměnit pouze páčku, nebo je potřeba měnit i s lankem?

            0 0
            • kubad  

              pochybuju že použité lánko znovu protáhneš, navíc k novému řazení je stejně dodáno nové lánko

              0 0
              • mr.garisson  

                Jako jde to… Pokud je stejná délka bowdenu a konec není tragicky roztřepený, dělávám to tak, že konec zakápnu sekunďákem a pak to jde. Za podmínky, že o není na konci nějak zalomené apod se to dá. Jinak investice do nového lanka nebo navíc, když se dodává s řazením, není o čem diskutovat.

                0 0
      • MarioJezdec  

        Ale je pravda, že ty Shimano XT působí trochu robustněji než Level TL od Sramu, co jsem tak měl možnost vyzkoušet. Ale třeba budou ty z vyšší řady TLM lepší, nemáš s tím zkušenosti?

        0 0
        • jonti  

          TLM jsem vozil na dvou kolech, jednou dva roky, podruhe tri roky a bez problemu.

          Na XC brzdi dostatecne, ale maji drazsi desky. Odvzdusnovani taky slozitejsi nez u Shimana a taky potencialni problem s pisty, ktery se pry driv nebo pozdeji projevi.

          0 0
        • MatS  

          Hlavně líp brzdí a nemusíš na ně dlouho šahat (servisovat). Ale je to značně individuální. Síla a modulace výkonu, to si musí každý osahat a vybrat si co mu vyhovuje.

          0 0
        • Lochy13  

          Tak asi bych nesrovnaval XT a Sram Level TLM :) Ty XT-cka jsou uplne jina ketegorie brzdy.

          Pouzil bych ty stary Avidy a pokud kupovat novy, tak z tohodle vyberu rozhodne XT (a to mam sam Sram).

          A pak si rovnou misto SX kup prehazku a razeni SLX a mas to sladeny.

          0 0
          • jonti  

            Souhlasim, pokud negramaris, XT nebo SLX je jasna volba. Ty TLM brzdi podobne, mozna o neco lip nez XTR M9000 (race), co jsem vozil predtim.

            S tim razenim bych byl opatrny, at tu nemame dalsi dotazy ohledne nekompatibility retezu a prevodniku :)

            0 0
            • MarioJezdec  

              Takže hlavní nevýhodou těch TLM je, že jsou nepoměrně dražší a že Shimano má za lepší cenu stejný/lepší výkon, chápu to správně?

              To doufám že ne :D přehazovačka je taky GX

              0 0
              • jonti  

                Chapes to spravne. Celkove je Sram o dost drazsi nez Shimano.

                0 0
          • esmo  

            V čem jsou XT úplně jiná kategorie než Level TLM?

            0 0
            • Lochy13  

              TLM- xc, lehkej trail

              XT – enduro, DH

              Aspon takhle to uvadej testovaci, osobni srovnani nemam.

              0 0
              • esmo  

                Zajímavý, já mám teda Shimano XT který jsou určeny na XC…:D

                0 0
                • Lochy13  

                  no vidis a ja je vidim celkem casto v bike parcich :)

                  Nizsi rady Sramu tam videt nejsou skoro vubec.

                  Kazdopadne jsem to myslel tak, ze XT je o dost lepsi brzda nez jakejkoliv Sram Level.

                  0 0
              • kejda  

                Prosím tě, nepleť ho blbostma. Na enduro či DH určitě Sainty, případně levnější Zee…eventuelně čtyřpístky XT

                0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
    • Lochy13  

      Kdyz fungujou skvele, tak pouzij ty stary ne?

      0 0
      • LM  

        Asi tak. Kdyžtak nech vyměnit DOTku za novou a bude to cajk.

        0 0
      • MarioJezdec  

        Jasně, to zní logicky, jen mě zajímalo, jestli se na brzdách může podepsat čas nebo stačí vyměnit kapalinu, destičky a jsou jak nové.

        0 0
        • jonti  

          Těsnení přestanou těsnit a při běžné ceně rebuild kitu se nemusí vyplatit je opravovat.

          0 0
        • MatS  

          Můžou být opotřebovaná těsnění v páce a kolem pístků ve třmenu. Dokonce tu někdo psal, že mu ležely dva roky v šupleti a když je vyndal a chtěl použít, tak byly naleptané těsnění. Ale aspoň lze ty těsnění objednat a vyměnit. U Shimana je to neservisovatelné.

          0 0
          • LM  

            Těsnění lze objednat, ale je to spolu s prací v ceně nových low-endovějších brzd (servis si to nacenil na 3000 Kč)..

            Možná mi „jenom“ nabotnal plastový pístek v Guide páce, neměl jsem to ještě rozdělané, takže těžko říct co se vevnitř pokazilo. Tenhle pístek se dá sehnat za stovku z Číny kovovej, tak to přes zimu zkusím fixnout.

            0 0
            • MatS  

              Buď objednat z Číny, nebo smirkem lehounce zbrousit ten plastový. Dávat to do servisu nemá smysl, není to nic složitého a na netu je spousta návodů jak na to.

              0 0
              • MarioJezdec  

                Takže k mojí původní otázce, lepší je tedy zainvestovat do nových a mít na nějakou dobu vystaráno, než za chvíli řešit servis těch starých?

                0 0
                • LM  

                  Pokud fungujou bez problému, tak bych jen preventivně vyměnil brzdovou kapalinu (ať máš vyšší bod varu), neřešil a jezdil :-).

                  0 0
                  • MatS  

                    Stejně mu nezbude, než u těch starších měnit hadici, protože nebude asi sedět délka u zadní. Takže odvzdušnit a uvidí se. Buď pošlapou, nebo je vyhodí a koupí nové.

                    0 0
          • obda  

            U Shimana to hlavně potřeba servisovat není (alespoň ne v takovém procentu případů). Mám XT brzdy kupované 2007 s původním olejem, najetýma mnoha desítkama tisíc km, a brzdí pořád normálně ;)

            0 0
            • jonti  

              Tam uz neni medium olej ale nejaka pekelna smes vody, blata a cerneho oleje :D

              0 0
              • obda  

                Je mi jedno, co tam je, hlavně že to bezproblémově brzdí :D Až přestane, asi bude nejlepší koupit nové brzdy ;)

                0 0
                • mr.garisson  

                  A to je aspoň kvalitní materiál. Ani se nezavzdušnily za tu dobu provozu? Co máš za model, 775?

                  0 0
                  • obda  

                    MY 2004, tedy 765. Viz profil. A ne, nezavzdušnily se. Proč by to dělaly?

                    0 0
                    • mr.garisson  

                      Opotřebení těsnění, stávalo se u těch víček, že to trochu prolínalo a natahlo si to vzduch zpátky. Dělaly mi to 975. U 775 problém nebyl a 765 jsem nikdy neměl.

                      0 0
              • novas752  

                Ono zalezi jak kdo brzdi, jsou lidi kteri sjedou jedny desky za 1000km, jini za 10 000km protoze jezdi roviny.

                0 0
                • obda  

                  Tak 2 kiláky převýšení na 100 km tam obvykle budou.

                  0 0
    • Doyle  

      Když zase Sram, tak jedině Sram Level Ultimate.

      0 0
      • Lochy13  

        Proc? Vzdyt sram dela mnohem lepsi brzdy.

        0 0
        • esmo  

          Lochy ty bys měl začít radit, až se naučíš základní hiearchii brzd. Protože do teď píšeš jen a pouze nesmysly.

          0 0
          • Lochy13  

            No to me pouc teda, je teda Level ultimate to nej od sramu jo?

            Myslim,.ze se tady uz jen slovickuje. Tazatel rady dostal, a samo pokud chce koupit radu Sram Level misto XT tak je to jeho volba.

            0 0
            • esmo  

              Tady se nikde neslovíčkuje. Level je XC řada dvoupístkových brzd, Level Ultimate je tedy to nejlepší co Sram nabízí pro XC ježdění. Code RSC jsou větší (těžší) čtyřpíst brzdy určené pro enduro/sjezd.

              Stejně tak Shimano dělá svoje XT ve verzi M8100 dvoupíst pro XC a M8120 čtyřpíst pro gravity ježdění.

              Doplň si znalosti a pak někomu dávej rady. Tvoje tvrzení že „..jsem to myslel tak, ze XT je o dost lepsi brzda nez jakejkoliv Sram Level“ je naprosto liché.

              0 0
              • Lochy13  

                No vidis a celkem dost lidi vozi 2 pistky na enduro zavody.

                Ano Level ultimate je nejvyssi xc brzda od sramu, ale presto bych ji nedoporucil (nehlede na cenu ktera je ulet) a radsi doporucil I 2 pistek XT. Nicmene pokud zakladateli vlakna vyhovuje 4 pistek avid a chce novou brzdu, tak bych uz v zadnem pripade nedoporucoval 2 pistkovej Level TLM.

                0 0
        • novas752  

          To sice dělá, ale Code RSC je na XC kolo taky kravina, při ostrém brzdění ti přestane fungovat odpružení, zejména vidlice.

          0 0
          • Lochy13  

            Na xc je to asi zbytecny, ale me se na nich zda davkovatelnost hodne dobra – pouzivam hodne, ponevadz se bojim :)

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.